Fórum témák
» Több friss téma |
Ez az Autron kp zár vezérlő rajz nem egy szokványos...és a kép amit csináltál, az meg rossz. Valószínűleg ez is testet vár, az Enforcer meg azt ad. Csak el kell találni a nyitást és zárást. Tudnál felrakni egy jó képet a 354-es helyett?
Ezen az oldalon egy épkézláb rajzon egy másik Autron rajza szerint a T1 és a T2 ami kell neked.
Valóban,nézem amit kitettél linket hasonló,Gyanitottam én is a T1,T2 kimenetekre. De azt meik szálra kössem az Enforser-nál?.. S,mi a maradék többi jelzés,például az A,S,W,T3. Csak mert hátha kihasználnám. Ime a képek,kicsit jobbak.de valójában már a papiron nem minőségi nyomtatás.. De ha picit is értenék németül akkor rájönnék magamtól is..
A T1 és T2 bemenet és nem kimenet.
Ki kellene próbálni egy izzós próbalámpával, amit a testre csiptetsz, hogy a csúcsával a T1 és T2 pontra szúrva zárja/nyitja-e a kp zár az autót. Az ajtók legyenek becsukva! Ha stimmel, akkor az Enforcernél a 3 pólusú kis csatlakozóból a barna és a szürke kell, a rajzon "lock GND pulse" és "unlock GND pulse" felirattal szerepel. A lock a zárás, az unlock a nyitás, ha felcseréled fordítva fog működni. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2014
Sziasztok!
Technikai segítséget szeretnék kérni! Audi A4/B5 96-os gépsárkánynak vagyok újdonsült tulaja.A probléma az, hogy levettem akku-sarut, és azóta minden ajtónyitásnál kb. 30mp-ig villog az indexem.Hallottam, hogy újra lehet indítani a központizárat kulccsal valamilyen művelettel.Na erre lennék kíváncsi, hogy hogy is van ez a művelet. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv. Zoli
Sziasztok,
sajnos nem értek a riasztókhoz, meg úgy általában az elektronikához. Viszont szeretnék az autómba egy riasztót, ezért kérdeznék Tőletek. Persze nyilván nem én fogom beszerelni, de még mielőtt elvinném szakemberhez az autót, szeretnék kicsit többet megtudni erről, alapszinten. Van egy Thunder CA205 riasztóm és egy 2011-es Kia Ceed kocsim. Ezt a riasztót elméletileg be lehet szerelni ebbe az autóba, de sajnos nem ismeri fel a késleltetett belső világítást, ezért lehetséges, hogy nem működne megfelelően (nyitott ajtót jelezne). Első körben a kérdésem az lenne, hogy ez a késleltetett belső világítás csak addig jelent gondot, amíg ég a lámpa? Tehát ha mondjuk a riasztó csak azután élesedik, hogy a lámpa elhalványult, akkor elvileg már nem fog problémát okozni? Előre is köszönöm a segítséget!
Idézet: „Első körben a kérdésem az lenne, hogy ez a késleltetett belső világítás csak addig jelent gondot, amíg ég a lámpa? Tehát ha mondjuk a riasztó csak azután élesedik, hogy a lámpa elhalványult, akkor elvileg már nem fog problémát okozni?” Sajnos nem. A késleltető elektronika miatt nem +12V és test lesz ajtó csukott/nyitott állapottól függően, hanem test és néhány (2-3)V. A riasztók zömét ez meghülyíti. Nagyon egyszerű és biztos megoldás a késleltetett utastér világítás problémájára, csak neked! A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014
Üdv!
A következő lenne a problémám, a napokban be szereltem a kocsiba "Thunder CCL 003" típusú központi egységet, és az a problémám, hogy valamiért nem megy a távirányítóval, csak nagyon közelről, van, amikor csak úgy, ha közvetlen a vezérlőhöz rakom a távirányítót, de volt olyan is, hogy a 2.ról is tudtam vezérelni, az előző mindig működött...az is Thunder, csak CCL 01 a Kérdés, hogy lehetne ezt orvosolni?
Köszönöm a választ! Annyit megtudtam, hogy ebben a kocsiban, a belső világítás elhalványulásakor 12-ről 9,4 V-ig csökken le a feszültség. De ez csak alátámasztja azt, amit írtál.
A belinkelt "megoldást" is köszönöm. Sajnos én nem értek hozzá, de a szavaidból úgy vettem ki, hogy azért ezt az áramkört egy riasztó beszerelőnek illik tudni megcsinálni. Ha nem muszáj, nem vennék másik riasztót, ha már ez megvan.
Csak egy dolgot fűznék ehez a rajzhoz, a márkás nem gagyi riasztók lekezelik ezt a belső világítás féle anomáliát úgy hogy csak egy helyre kell bekötni az ajtószálat, és nem kell összediódázgatni minden ajtótól, mert nem egy autónál ez akkora munka hogy az idő alatt bekötöm a többi részét LED-től a szirénáig, és ezért mondjuk mi beszerelők, hogy nem alkalmas, mert a plusszmunkát nem akarják a tulajdonosok megfizetni. Ez a teljesség.
Autója válogatja. A 9V körüli feszültség lehet, hogy nem okoz gondot. De pl. fater Skoda Fabiájánál leírtam anno, hogy az egyik odalt vette a Spal (fel van készítve a késleltetett világításra), viszont a másikat nem (érdekes, hogy nem volt egyforma). Olyan kis változás volt az elektronika miatt a kapcsolón, hogy csak ez a megoldás segített.
Idézet: Ez csak abban az esetben lehet (CAN bus-t nem számítva), ha nem a kapcsolóról veszed le a jelet, hanem pl. a lámpáról, amit minden kapcsoló (diódákon keresztül, vagy közvetlenül, persze lehet, hogy késleltető elektronikán keresztül) kapcsol. Ehhez nagy valószínűséggel fel kell vezetékelni a tetőkárpithoz, amihez meg kell bontani az A oszlop borítását. Én kihagynám, inkább megkeresem alul a kapcsolók szálait. Főleg, ha kp zárat is kell rakni, úgyis szét kell kapni a küszöbborításokat is. Zömében csak a bal első ajtó van külön, a másik 3 dióda nélkül van közösítve. Amelyik autóban meg már minden ajtó külön megy, lehet, hogy nem kell utólag riasztót szerelni, mert nem az a kategória. „csak egy helyre kell bekötni az ajtószálat, és nem kell összediódázgatni minden ajtótól,”
Inhouse, vovozs. Köszönöm a válaszokat!
vovozs, értem a felvetésedet és elfogadom az érveidet. Tudom, hogy nem mindig az olcsó megoldás a jó, sőt... De most ez az, ami adott. Az elmúlt tíz évben nem volt riasztós autóm, most sem lesz létszükséglet. Ha a pluszmunkáért - jogosan - elkért összeg miatt nem éri meg beépíteni ezt a riasztót, akkor megy vissza a polc tetejére. De azért reménykedek benne, hogy ha kompromisszumok árán is, de sikerülhet működésre bírni. Nagyon köszönöm a hozzászólásodat, számomra sok új információ kiderült belőle. Mint tapasztalt beszerelőtől akkor hadd kérdezzek tovább a témában. Nagyon kevés az elvárásom a riasztóval szemben: nem kell, hogy szirénázzon, nem kell, hogy villogjon, nem kell LED, nem kell, hogy felhúzza az ablakokat és még véletlenül se tiltsa le motort. Amit szeretnék az az, hogy gombnyomásra nyisson/zárjon, lehetőleg pattintsa fel a csomagtér ajtót és működjön a shock sensor. (lássam a riasztást a pageren) Így látatlanban, szerinted az megoldható (komolyabb pluszmunka nélkül), hogy a riasztó csak a B.E. ajtó állapotát érzékeli, de az összest tudja vezérelni? Így csak B.E. ajtót kellene diódázni. Rosszabb esetben megoldható-e, hogy a riasztó csak a B.E. ajtó állapotát érzékeli és csak azt vezérli? Tudom, ez már nagyon gagyi, de nekem még ez a megoldás is elég lehet, mert többnyire egyedül használom az autót.
Idézet: „Nagyon kevés az elvárásom a riasztóval szemben: nem kell, hogy szirénázzon, nem kell, hogy villogjon, nem kell LED, nem kell, hogy felhúzza az ablakokat és még véletlenül se tiltsa le motort. Amit szeretnék az az, hogy gombnyomásra nyisson/zárjon, lehetőleg pattintsa fel a csomagtér ajtót és működjön a shock sensor. (lássam a riasztást a pageren)” Akkor neked nem távirányítós riasztó, hanem távirányítós kp zár vezérlő kell inkább. De ha a riasztó adott, akkor azzal is meg lehet csinálni kis kompromisszumokkal. Cserébe általában a riasztók RF kódolása erősebb, mint a távirányítós kp zár vezérlőké, ez utóbbiaké simán lehet fix kódos is. Idézet: „Így látatlanban, szerinted az megoldható (komolyabb pluszmunka nélkül), hogy a riasztó csak a B.E. ajtó állapotát érzékeli, de az összest tudja vezérelni? Így csak B.E. ajtót kellene diódázni.” Nem függ össze, az érzékelés a riasztónak arra kell, hogy tudja az ajtó(k) állapotát és ez alapján riasszon, ha kell, plusz pl. automatikus visszazárás kiváltására...de nem korlátozza az ajtók zárását/nyitását a kp zár által. Idézet: „Rosszabb esetben megoldható-e, hogy a riasztó csak a B.E. ajtó állapotát érzékeli és csak azt vezérli? Tudom, ez már nagyon gagyi, de nekem még ez a megoldás is elég lehet, mert többnyire egyedül használom az autót.” Az előző miatt idáig nem fajulhat a helyzet. Van egyébként kp zár az autóban? A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2014
Idézet: Ez jó hír, köszönöm!„Nem függ össze, az érzékelés a riasztónak arra kell, hogy tudja az ajtó(k) állapotát és ez alapján riasszon, ha kell, plusz pl. automatikus visszazárás kiváltására...” Idézet: Igen, van benne gyári központi zár, amelyet a két első ajtón a kulcs elfordításával, illetve a középkonzolon egy gombbal tudok nyitni/zárni. Automatikusan lezár elindulás után 20 km-es sebességnél, és kinyit ha leállítás után kihúzom a kulcsot a gyújtáskapcsolóból. „Van egyébként kp zár az autóban?”
Sziasztok!
Nemrég használtan vásárolt autónkban,mint kiderült van riasztó,csak elhagyták szerintem a távirányítóját.Kiszedtem a riasztó dobozkáját és sajnos egy alkatrész(ellenállás?,dióda?) elégett a nyákon.A riasztó típusa:Caesar CT-204.Életjelet ad,mert villogtatja a led-et,de addig nem merek távot venni,hozzá amíg nem tudom helyreállítani vagy ki nem derül,hogy menthetetlen.Esetleg van valakinek hasonló nyákja amin meg tudná nekem nézni az alkatrészt?(Rajzról nem nagyon álmodok.)Előre is köszönöm ha tud valaki segíteni!
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy 2004-es évjáratú Citroen központi zárat negatív impulzussal lehet nyitni-zárni, vagy valahogy máshogy?
Szerintem a valahogy máshogy lesz a megfejtés.(nem ismerem konkrétan)
Sziasztok.
Problémám lenne a következő. Autó Brava 1.4 96-os riasztóm Meta System M87. Tehát többször van olyan hogy nem indul az autó csak ha a motorháztető fel és a riasztót ki-be kulcsolgatom, aztán 1 hete történt hogy beindítottam és 2-3 perc után leállt, így 1 hétig kerestem a hiba forrását átvizsgálva minden lehetséges hibát hogy a szivattyúm nem zúg vagy is nem kapott feszt. Míg a mai nap megtalálta a hiba forrását ami a kormány alatt lévő biztosíték táblába menő szivattyú vezetéket amelyre a riasztó rá volt kötve mert ugyan is a szivattyú vezetéke el volt ott vágva és mind két vezetéke a riasztóval volt külön külön összekötve így kénytelen voltam megbontani és lekötni róla a riasztót majd összeköttem a szivattyú barna/fehér vezetékét ahogy gyárilag is volt és megtörtént a csoda újra a régi lett a működése. Viszont az lett így az ára hogy a riasztó ezt a funkciót nem tiltja mikor aktiválom de a többi funkciója hibátlanul működik tovább. Erre kérnénk segítséget hogy mi lehet a riasztóm hibája meglehet csinálni vagy érdemes e ezzel még foglalkozni?? Nos???
Én így hagynám ahogy most van, mert biztonságosabb a közlekedés.Ha feltörik akkor így is riaszt.Ha meg elakarják lopni, akkor úgy is el lopnák.A hiba vagy a riasztó csatlakozójánál lehet, vagy a riasztóban a relénél ami kapcsolná az üzemanyag szivattyút.
Akkor szerintem is marad így amíg működik rendesen.
Sziasztok,
Van egy Volvo S40-em és egy Caesar CT-215U riasztó. Ki szeretném iktatni az indítástiltást,mert idegesítő, hogy mindig be-ki kell kapcsolnom a központi zárat,hogy indítható legyen a gép. Van egy rx2-1240 relay 40A,erről jön ki többek közt 2 vastag fekete,ezeket lekötöttem a reléről és összesodortam,de valami retesz feltétel még van. A vészvillogás reléjét is kiforrasztottam már,ne kattogjon. Van erre tippetek? THX!
Mivel ez egy utólagos riasztó elvileg helyesen jártál el a gyújtástiltó vezeték megszakításának kiiktatásával. "Csodálatos" beszerelési leírása van a neten. Az indítástiltás kimenetek jelölésnél 3 vezeték látszik, erről a továbbiakban nem esik szó. Nem értem mi lehet a 3. vezeték. Lehet még olyan trükk, hogy pl. a modul kimenetről megy egy relé, ami valami mást (pl. üzemanyag szivattyú) tilt. Meg kellene keresni, hogy mi megy oda.
Mit jelent a nem indítható gép? Idézet: „A vészvillogás reléjét is kiforrasztottam már,ne kattogjon.” Ezt nem értem. Vagy egy beépített relé az index villogtatásra és ha jó a rajz, akkor ez elég fura. Ha 2 index be és 2 index ki lenne, akkor OK, de így szerintem ez csak elírás, 2 index kimenet lesz ez, hogy független legyen, ne kelljen diódázni (mint manapság a többinél is).
Úgy emlékszem ezt a funkciót programban lehet tiltani.
Kár volt szétszedni.
Kiiktattam a gyújtástiltást,de valami még nem stimmel,úgy sem mindig indul az autó,lehet,hogy még van más is tiltásban-ahogy írtad,pl tápszivattyú. Vissza is kötöttem a gyújtáskábeleket "eredeti" bekötésük szerint. Most írtak a Caesar-osok:
"Az indításgátló funkciót programozással lehet kiiktatni, ennek a programozásnak a menete benne van a készülék használati utasításában, de Ön nem jól kezeli ezt a funkciót. Ha bekapcsol az automata indításgátló funkció, akkor nem ki- és bekapcsolni kell a riasztót, hanem rá kell adni a gyújtást és így kell megnyomni a ki- bekapcsoló gombot a távkapcsolón, ezután elalszik a visszajelző LED és indítható lesz az autó. Ha csak egy RX2-1240 relé van a készülékben, akkor az nem CT-215U, hanem CT-211U. Ugyanaz a az elektronika, csak a 215U-ban 3 RX2-1240 relé van, mivel az 3 pontos indításgátlóval rendelkezik, az Öné csak 1 pontossal. Ha ezt az egy pontot rövidrezárja, akkor indulnia kell az autónak a riasztótól függetlenül. Ha így mégsem indul, akkor azt már nem a riasztó blokkolja, vagy esetleg nem szakszerű beszerelésnél ha a bekötést nem forrasztott kötésekkel csinálták, akkor ott is lehet probléma. De mindenesetre a riasztó csak azon az egy ponton tudja blokkolni az autót." Az a 2 diódás vezeték nem tudom,hogy mi... A 2 sorkapcsos vezetéket kötöttem először össze,gondolván,az az indítástiltás,nem volt túl biztos az indítózás Most eredeti bekötésben van,tehát a nagy rx2-1240-es relé vezérli. Lehet,hogy az önindítóm rossz: ))
... az is fura,hogy a készülék dobozán CT-210U van, a panelon 215, a szerviz meg 211-et mond. Durva kavar
Idézet: „A vészvillogás reléjét is kiforrasztottam már,ne kattogjon.” A három sárga relé közül a 2 egymás melletti a központi zárhoz tartozik, a nagy fekete mellettit forrasztottam ki,mert mindig kattogtatta az indexrelét.
A kétdiódás vezeték az index vezérlés lesz. Egy villogtató kimenet van és két diódával van szétosztva a két oldalra, hogy ne vészvillogózz minden irányjelzésnél.
Az indításblokkolást az autóban a bekötésénél keresd meg, mert ebből a horrorból ítélve lehetnek ott még szépségek. Amúgy az én tapasztalatom az efféle csatikkal (mármint ami a riasztón van) siralmas. Mechanikai mozgásnál is kitágul => kontakthiba, egy estleges kis érintkezési problémánál felmelegedve meg széthullik. Amúgy villanyszerelő sorkapcsot autóban nem használunk, kidobni! Vagy préselt, vagy forrasztott kötés szükséges mindenképp, mert borzalmasan meg tudja szivatni az embert az ilyesmi. (Ennél már csak a késes gyorscsati a rosszabb, azért ölni tudnék ) Visszatérve, ahol az autóban elvágták a vezetéket, ott állítsd helyre, utána érdemes tovább méricskélni. A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2014
- Ne tartsd ilyen közel a fotóalanyt, mert a lábtér lesz szép éles, aminek kell az meg homály.
- Ahogy írták, sorkapocs ide nem való. Részemről a préselés sem jó, mert az időjárás csúnya dolgokat csinál, a forrasztás talán a legbiztosabb. Idézet: „Lehet,hogy az önindítóm rossz:” Ha nem is pont az, de lehet, hogy az autóval lesz a baj.
Szerintem beltérben a préselés (megfelelő présszerszámmal) tökéletes. Kintre meg létezik a ragasztós vezetéktoldó (ahány hely, annyi név, itt ebay-en), ami -rendesen rámelegítve- nekem még nem okozott csalódást. Egy gyantás ragasztószerűség szétfolyik a kötésben, úgyhogy ha az egész kocsi el is rohad, ez tuti megmarad
A forrasztással az a probléma, hogy autóban nem nagyon lehet szabályzott hőmérsékletet tartani a forrasztáshoz (ld. pillanatpáka), így egy kicsit is szennyezett felület forrasztása elhúzódhat. Ekkor lép fel az, hogy kilágyul a réz és ahol az ónfutás megáll, ott rideg lesz a vezeték. Namost egy autóban fellépő rezgések hatására ez eltörHET. Tény, hogy ez nem napi rendszerességgel fordul elő, de engem már húzott be a csőbe. Valamint ehhez a toldóhoz, meg a sarukhoz is hely kell, ami nem mindig áll rendelkezésre, úgyhogy ott marad a forrasztás.
Utólagos szerelésnél gyakrabban van forrasztópáka, mint megfelelő préselő szerszám a hozzá való idommal/saruval.
A gondot a kondenzáló nedvesség, pára okozza hosszú idő alatt. A sodrott rézvezeték elemi szálai mint a hajszálcsövek húzzák be a nedvességet, réz bezöldül/feketedik, a sodrott ér elemi szálai sem egymáshoz, sem az érintkező felület többi részéhez nem vezetnek többé rendesen. Pl. gyári préselt akkumulátor saru rendszeresen, vagy az utastérben legutóbb egy Opel Combo akku/generátor/utastér közötti Y kábel. Öregecske autókról van szó, idő kell hozzá. Forrasztással még nem volt ilyen gondom. A törés is létező dolog, igazad van. De, ha nem lenne hiba, miből élnének a szakemberek?
10/10
Egyébként itt főleg az indításgátlásra gondoltam. Amikor a gyújtáskapcsoló alatt egy 10x15cm-es helyen kell belevágni egy vastag (pl. önindító-behúzó) kábelbe. Ez a vízmentes toldó oda jó, mert a forrasztások (végigolvadt szigetelés, stb.) meg a fentebb látott villanyszerelő csokik csak a zűrt okozzák. Présszerszámnál meg inkább egy normális saruzófogó jutott eszembe. Gondolom Te is találkoztál már kombináltfogóval "felsaruzott" kábelekkel A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2014
Idézet: „Ez a vízmentes toldó oda jó” Nem láttam élőben még ilyet, hiába na, 21.század! Idézet: „Gondolom Te is találkoztál már kombináltfogóval "felsaruzott" kábelekkel” Hajjaj! Cifrábbakat is! Én minden vezetéket megblankolok, beónozom, zsugorcső ráhúz előre, összeforrasztom őket, majd zsugor ráhúz és rázsugorít. Nem szeretem az összesodrás utáni forrasztást, az biztosabbnak látszik, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ez a módszer gyakorlatban is működik, hosszú távon is és egyszerűbb/korrigálhatóbb. Ha Y kötést kell csinálni és nem lehet zsugorozni, akkor marad a blankolás, melléforrasztás (ha lehet, itt rátekerem), és vásznas szigetelőszalag. |
Bejelentkezés
Hirdetés |