Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv, mindenkinek. Lehet, hogy butaság lesz amit kérdezek, de... nem rég vettem egy autót. Thunder ccl003 riasztó van benne. Az lenne a kérdésem, hogy meg tudnám-e oldani azt, hogy a kp zárról valahogy "lehúzni" egy kábelt és azt rákötni az el.ablakokra? Tehát arra gondoltam, hogy mivel az ablakemelő kapcsolóim olyanok, hogy ha erősebben nyomom meg, akkor automatán felhúzza az ablakot. Szóval a kapcsoló ezen részére rákötni valahogy.
(Alap elektronikai tudással rendelkezek(: )
Hello
Szerintem egy komfort elektronika a helyes megoldás. Azt vezérli a riasztó és az felhúzza az ablakodat. Nekem így működik.
Mivel automata az ablakod, meg kell találni azt az érintkezőt, ami olyankor kapcsol az ablakemelő kapcsolóban, amikor ezt a felhúzó funkciót eléred. Elvileg egy relével zárod helyette, amit a riasztó kapcsol és már megy is.
Ha van modul kimenet a riasztódon és az ablakot gyújtás ráadása nélkül is feltudod húzni a gombokkal, akkor egy relével és egy kis áramkörrel meg lehet oldani.Azért kell a kis áramkör, mert a modul kimenet tuti, hogy nem megfelelő hosszúságú impulzust ad ki, vagy esetlegesen folyamatosan kint van rajta a riasztó bekapcsolt állapotában.
Ha gyújtás ráadása nélkül nem tudod felhúzni a gombokkal, akkor ablakemelő modult kell beszerelni. Ha nincs modul kimenet a riasztódon, akkor legegyszerűbben úgy lehet csinálni rá hogy teszel az autóba másik riasztót amin van. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2014
Szerintem először is tudni kéne milyen autóról van szó.
Aztán jöhet egy komfortelektronika, amennyiben illeszthető hozzá. A Te megoldásod azért nem lesz jó, mert az a kontaktus csak gyújtáson csinál bármit is. Ki kell próbálni, hogy amikor bezárásnál elfordítva tartja a kulcsot, akkor felhúzza-e az ablakot. Ha igen, akkor meg kell keresni a komfortszálat a zárban. Arra a központi zár vezérlése kevés lesz, ugyanis azok -biztonsági okokból- csak addig tekerik az ablakot, ameddig el van fordítva a kulcs. Tehát a legegyszerűbb összeütni egy tranyóból, meg egy-két alkatrészből egy időzítőt, ami a kp.vez. jelére indul és kb. 10 s-ig kitart egy vezérlő jelet. (viszont ilyenkor el kell diódázni a kp.zártól, hogy csak a riasztóra induljon) De ez általában csak régebbi autókra igaz. Azt mindenképp tudni kell, hogy milyen gépről van szó. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2014
Idézet: „Azért kell a kis áramkör, mert a modul kimenet tuti, hogy nem megfelelő hosszúságú impulzust ad ki,” Idézet: „Ha nincs modul kimenet a riasztódon, akkor legegyszerűbben úgy lehet csinálni rá hogy teszel az autóba másik riasztót amin van.” Ha az előbbi kell bele, akkor már megoldható az impulzus hossza, kp zár vezérlés meg biztosan van azon a riasztón. El kellene oda jutni, hogy egyáltalán meg tudja-e nézni, hogy mit kapcsol aut. felhúzásnál. Az tény, hogy ez akkor lenne egyszerű, ha menne gyújtás nélkül. De ne rakjunk már bele másik riasztót, ezt nem is értem... A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2014
Idézet: „Szerintem először is tudni kéne milyen autóról van szó.” Nem ismerek minden autót fejből, nekem ez nem lenne sokat mondó. Idézet: „A Te megoldásod azért nem lesz jó, mert az a kontaktus csak gyújtáson csinál bármit is. ” Nem tudom, erről nem írt. Régebben volt olyan, ahol nem kellett. De ha nem ad, akkor sincs gáz, még van esély. Meg kell keresni, hogy a gyári modulon hol kap gyújtás alatt feszültséget és egy váltóérintkezős relével a felhúzás idejére oda is adni kell. Csináltam ilyet anno. Ha automata az ablaka, akkor azt a funkciót kell megpróbálni emulálni a riasztó által. Ehhez tudni kell, hogy mit zár az a "jobban megnyomom" gomb, és persze valóban, hogy gyújtás nélkül is megy-e. De amíg a kérdező nem tud kérdezni és nem adja meg a szükséges adatokat, addig ennyire futja. Majd kiderül, vagy nem. Idézet: „De amíg a kérdező nem tud kérdezni és nem adja meg a szükséges adatokat, addig ennyire futja.” Összefoglaltad a lényeget. ![]() Idézet: „Nem ismerek minden autót fejből, nekem ez nem lenne sokat mondó.” Elsőre azért, ha nem egyértelmű, elkezdek rajzot keresni. Műszaki ember rajzból ért. A 'jobban nyomom'-nál a következőre gondolok: régebbi autóknál (nevezzük "analógnak" őket ) két verzió volt: - 2 sec-nél hosszabban nyomtad a gombot, akkor végigment az ablak (ez volt pl. az Opel, 90-es évek. Itt volt egy áramkör a szénkeféknél, az számolta a kommutálásokat. Nem bowdenes, hanem fogasíves volt a mechanika, nem tudott nyúlni, ezért többnyire tudta a pozícióját. Akksilevétel után kellett neki újratanítani, különben nem ment az automata funkció. Ez 'beszorulásgátlós' volt, tehát ha végállás előtt belenyúltál az ablakba, akkor visszanyitott. Ebből volt a komfortvezérlős, aminél kulccsal tudtad felhúzatni az ablakokat {Vectra, Omega} és volt anélkül, ami komfortot nem tudott, de automata volt az ablak {Corsa, Astra}. Ezek gyakorlatilag ugyanazok voltak, csak az egymillás autóba mégse lehetett ugyanaz, mint a hatmillásba. Namost az AstraCorsánál is meg lehetett oldani a dolgot, csak bele kellett merülni a lelkivilágába. Ugyanis itt terhelést nem kapcsoltál, nem volt visszajelzésed a dolgokról.) - a másik verzió, aminél ha érezhetően két 'kapcsoláspontja' volt az ablakemelőnek kb. egymás alatt. Az elsőnél simán húzta az ablakot, a másodiknál végigment {Mercedes, stb.} Ezek többnyire komfortvezérlésűek voltak - a japánoknál ált. a vezetőoldali ablak volt automata, régebben bimetálos, később elektronikus vezérléssel, komfortot nem tudott és nem is volt egyszerű hozzátenni. Ugyanis a bimetálos ablakmodulok kicsinálták a motorokat rövid idő alatt, mert lágy műanyagházas volt a szénkefetartó, a túláramoktól -amiket persze minden zárásnál megkapott-, kiolvadt az egész. Itt impulzusszámlálós modulra volt szükség, ez vagy bejött, vagy nem. Persze beszerelés után működött, de kérdés volt, hogy meddig. Kb 15 éve vannak a CAN-buszos gépek, azokhoz olyan felkészültséggel, amivel a kérdező rendelkezik, inkább nem nyúlnék hozzá. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2014
Idézet: „Elsőre azért, ha nem egyértelmű, elkezdek rajzot keresni. Műszaki ember rajzból ért.” Régebben volt egy működő forrásom, már nem működik, de már nem is nagyon szerelek. Idézet: „- a másik verzió, aminél ha érezhetően két 'kapcsoláspontja' volt az ablakemelőnek kb. egymás alatt.” Amit régebben csináltam, ilyen volt. Idézet: „Kb 15 éve vannak a CAN-buszos gépek, azokhoz olyan felkészültséggel, amivel a kérdező rendelkezik, inkább nem nyúlnék hozzá.” Tiszta sor, van amihez én sem nyúlnék hozzá. Vagy megértem, kinyomozom, hogyan is működik, ha van rá időm, vagy nem vállalom el. Nem szikrapiktorkodok. Viszont sok kérdező megsértődik, ha közlöd vele, hogy te úgy látod, jobb ha elviszi hozzáértőhöz.
Az utolsó mondatot abszolút nem sértésnek, vagy bántásnak szántam.
Régebben én sem mindig ismertem fel a korlátaimat. (Talán most sem mindig ![]() Csak nem ártana elkerülni egy néhány százezer forintos kárt...
Egyáltalán nem vettem sértésnek, tényleg.
![]()
Nem is rád lett volna sértő, hanem az eredeti kérdés feltevőjére
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2014
Az jutott eszembe, hogy készítenék egy indításgátlót rablásvédelemmel. Arra gondoltam, hogy valamilyen mikrokontrollerrel oldom meg, mivel programozható eszközt szeretnék. Csinált már valaki hasonlót?
Milyen eszköz lenne erre alkalmas? Nyilván olyanra lenne szükség ami 12v reléket tud vezérelni. Elsősorban kész eszközre gondolok, nem akarok nyákot tervezni.
Üdv!
Írtam privit de azt nem olvasod vagy nem ért oda , hát ide írom . Látom elég jól benne vagy az elektromos témában. Kérdeznék. 2004-es nissan primera CAN BUS rendszerű? Vonóhoroghoz kell a CAN-os kiegészítő modul? Nekem ugyanis nincs benne. Milyen hiba lehet nélküle? Köszi
most értem ide.
utánanéztem, ez már CAN-es. félig. A helyzetjelző nem az, az irányjelző igen. Én nem kötnék rá direktbe, ha nem is CAN modul, de egy vonóhorog elektronika azért elkel hozzá. Keress rá, ügyes dolog. Kb. 20 ropira emlékszem, másképp nem fog menni. Nem tudod átverni a check-panelt. Az sincs kizárva, hogy a + terhelésre azt hiszi, hogy zárlatos és letilt.
küldtem neked mailt, de visszadobta a citro...
Hello,
Mire gondoltál pontosan ? Kódot ütnél be vagy más módon aktíválod ? Tudsz programot írni ?
Szia!
Első körben 1-2 áramkört akarok megszakítani indítás után 1-2 perccel amennyiben nem kap valamilyen bemeneti jelet a kontroller. Nem lesz kód beütés, egyelőre szerintem egy egyszerű reed relé lesz. Programozást megoldom, hasonló területen dolgozom. Most a megfelelő hardvert kellene megtalálnom.
Sziasztok Urak,
Segítséget kérnék egy Thunder ccl-002 központi zár vezérlő bekötésével kapcsolatban egy Lada 2110-be. Igaz találtam már pár, ezzel kapcsolatos leírást, de nekem nem működik. Tudna esetleg valaki segíteni? Köszi.
A riasztón a felső csatin a sárgát és a sárga-feketét kösd testre.
riasztó fehér és fehér-fekete => centrálzár barna(5) és fehér(7) (ahogy kiadja, nincs leírva, hogy melyik a nyitás/zárás)
Pontosan
![]()
Köszi, megpróbálom, én fordítva próbáltam a sárgákat 12v-ra...
Üdv !
Riasztóval három napja játszom! Eurocar 25 v2.1 ! a legjobb az egészben hogy csak fekete kábel jön ki belőle de az nem kevés! Nincs valakinek hozzá bekötési rajza? EUROCAR 25 V2.1 van a panel belsején
Szia. Én már unom. Nincs hozzá rajzom, és ha még 10 helyre beírod, akkor sem lesz...
![]()
Hello, előfordulhat az, hogy az ajtóban levő kapcsoló zavarja a vezérlő egységet?
Ezenkívül mindent rendben találtam, bekötés (megpróbáltam felcserélve is a fehér és fehérfekete vezetékeket), a készülék jó, de valamiért nem működik még sem együtt a központi zárral.
Ha testet adsz egy izzós próbalámpával a kp zár vezérlő 5 és 7 pontjára felváltva, akkor zár és nyit?
Ha igen, akkor ez a része jó. A távvezérlős egységnél pedig, nézd meg szintén a próbalámpával, hogy (+12V-hoz képest) testet ad-e, ahogy bekötötted? Villannia kell az izzónak nyitás/zárásnál, fehérnek és a fehér-feketének felváltva.
1: igen ez rendben, hiszen kulccsal vezérli mind a négy ajtót, és ha közben a leírt módon rákötöm a vezérlőt ekkor is működik kulccsal, de a távirányítón keresztül semmit nem csinál. 2: A távvezérlős egységet én multiméterrel próbáltam, ott mindkét vezetéken ( talán 0,5 mp ideig) adta a jelet. Tehát szakadást mértem a fehér kábel és a test kábel között.
Köszönöm a segítséget, sikerült összehozni, igaz úgy, hogy az ajtóban levő kapcsolót kikötöttem és csak a táv-ról megy. Nem tudom miért, de ez másodlagos.
Multiméterrel nem az igazi impulzust mérni.
Volt olyan vezérlő nagyon régen, ami nem működött úgy, hogy a két bemenetből az egyik testen volt, és a másikra kapott egy impulzust (az újak mind mennek így), csak, ha váltás történt. Ha az eredeti vezérlőt nem használod az ajtókapcsoló állásától függően (mivel kikötötted), felesleges a rendszerben hagyni. A távirányítós vezérlővel kapcsolhatod a motorokat közvetlenül. Ott van hozzá a bekötés, az alsó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |