Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   28 / 182
(#) elektroncso hozzászólása Jan 19, 2014 /
 
Sziasztok, van egy hűtőgép kompresszorom, el szeretném indítani. A kérdésem a következő, ugye a kompresszornak 3 lába van. Melyikre mit kössek. Eredetileg a képen láthatóan vannak bekötve, a vastag fehér kábelen jön a hálózati feszültség. A jobb szélsőt hova kössem, hogy elinduljon.

akomp.01.JPG
    
(#) krisz7 hozzászólása Jan 20, 2014 /
 
kősszőnőm a válaszokat.egy1500w egyfázisu motor biztonsan elég lenne egyhengeres kompreszorhoz.1100w os imi motornál van egy indotórelé,és ha nem tud a motor azonal felpőrőgni képes salyát magát leégetni.Mondjuk a multkor csináltam egy 550w 2900 perc imi motoral egy kőrfürészt ami egy 350 es táárcsával.igaz nem egy erő bajnok volt mégis vágta szépen a fát.
(#) Chipmunk1960 válasza Alfi13 hozzászólására (») Jan 20, 2014 / 1
 
Szia Alfi! Igen erre gondoltam, kis dobozból lehet kihúzni, még arra is gondoltak, hogy egy kis penge is van rajta, hogy el lehessen vágni a befejezésnél.
(#) Chipmunk1960 válasza elektroncso hozzászólására (») Jan 20, 2014 /
 
Szia, mivel ez nem a szabványos 3 ágú csati, Ohm mérővel tudod kimérni, hogy melyik a közös a fő, és a segéd fázis. Nem látom tisztán, hogy a fehér kábel mi? Betáp? Az a lényeg, hogy a fő és mellék fázis egyik oldala közösítve van. Ez az, amelyhez képest 2 különböző ellenállást mérhetsz a maradék drótokon. Azon a 2-őn, pedig a előzőek összegét. A kisebbik a fő fázis, a nagyobb ellenállású a segéd. A főfázissal kell sorba kötni a relé tekercsét, a segéd fázis, csak addig kap áramot, amíg az a nagyobb indulási áram miatt meghúzva tart.
(#) Chipmunk1960 válasza krisz7 hozzászólására (») Jan 20, 2014 /
 
Szia, ami IMI motort említettem, eredetileg az is a nagyapám körfűrészén volt. De ott szinte nincsen indítási nyomaték, mert csak a csapágyak súrlódását kell leküzdenie. ott pont fordítva volt az ékszíjtárcsa, kb 3x akkora volt a tárcsa fordulat. Ács ember volt, sokat használta. Ha nagyon megfogta a motort a fa, akkor behúzott a seg-fázis relé, s plusz nyomatákot adott neki, s megint ki tudott pörögni. A 350-es tárcsához, ha vastagságban is akarsz vágni keményfát, illik a 2,2 Kw-os motor. Asztalos munkához elég.
(#) jozeffa válasza scooby_ hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Profi ötlet és profi munka. (Y) Remekműved látványa adta az indíttatást, hogy regisztráltam az oldalon. Nekem is minden általad használt kellék (tartály, hűtőmotor, nyomáskapcsoló) megtalálható a "lomosomba" és lehet, hogy megpróbálkozom egy ilyen szerkezetet összehozni. Igaz a szaktudásom kissé felületes, mert csak a barkácsoló ember kategóriába tartozom, de annyi jó szándékú és segítőkész felhasználót látok itt, hogy teljesen ráizgultam a témára.
(#) csabi9414 hozzászólása Feb 27, 2014 /
 
Hello!
Van egy 24 literes hyundai kompresszorom, 8 bar-on amikor lefuvatópisztollyal fújok vele, 8 bar-ról egyből leesek 2 bar környékére. Festékszórónál is ugyan ez van (fényezni nem akarok ezzel a kompresszorral csak kipróbáltam festékszóróval is). Ez mitől lehet?
A másik kérdésem az lenne, hogy a feltűntetett szívott levegő amit a kompresszor beszív és a nyomott az amit a tartályba sűrít, vagy az amit a tartályból kivisz?
Előre is köszi és bocs hogy itt kérdezek, tudom hogy ez nem kompresszor építés, de más fórumokon nen találtam kompresszorral foglalkozó témákat.
(#) Proxima hozzászólása Márc 1, 2014 /
 
Üdvözlet!
Két hengeres kompresszort akarok meghajtani egy 2.2kw-os motorral a kompresszor szíjtárcsa mérete 25 cm az lenne a kérdésem h milyen fordulatú villanymotort vegyek hozzá illetve milyen nagy legyen a motoron a szíjtárcsa hogy a kompresszor kb 1000 f/percen működjön.Ha valaki tudna nekem ebben segíteni megköszönném illetve ha valaki tud jó áron 220v 2.2 kw-os villanymotort eladót!
(#) Atesz 25 hozzászólása Márc 1, 2014 /
 
Üdv. mindenkinek.Nemis tudtam hogy van itt ilyen topik.Ha már idekeveredtem én is bemutatnám a műveimet.Jelenleg csak 2-ről van képem de előkeresem majd a 3.ról is.
Hát íme:
(#) Chipmunk1960 válasza Atesz 25 hozzászólására (») Márc 1, 2014 / 1
 
Szia, Az első, az szép nagy ipari. Vágtam szét olyan, abban 3 hengeres a kompresszor van, ha jól emlékszem. 25 L-es tartály van alatta? Mennyi idő alatt tölti fel 8Bar-ra? Többet nem szabad ráengedni, habár a kompi bírna 20-at is simán. Ha jön a jobb idő, én is össze akarok rakni egyet a maradékokból, 1 Audi légkondi kompresszor, meg egy CO tartály 100 Baron felüli. Kíváncsi vagyok meddig termeli fel, de szerintem előbb a villanymotor fog megállni...
Szép munkák!
Üdv: Mike
(#) witi hozzászólása Márc 1, 2014 /
 
Üdv mindenkinek!
Egy kis csemege a kéthengeres Rába-Csonka kompresszor tulajdonosoknak is.Technikai adatok,típusok, robbantott ábrák...Elérhetőség is van!
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2014
(#) scooby_ válasza jozeffa hozzászólására (») Márc 1, 2014 /
 
Szia!
Nyugodtan állj neki! Nem fogod megbánni! Az impulzus kapcsoló terveire ha szükséged van szólj!
(#) markoo92 hozzászólása Márc 2, 2014 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Kompresszort szeretnék építeni. Ehhez adott egy Belaz 540-esnek a kompresszorja. Ez ugye 2 hengeres ha minden igaz gyári adatok szerint 219 cm3-es, furat 60mm, löket 38mm és lehetőség van vízhűtésre is. A lényeg az, hogy egy autót szeretnék vele majd lefényezni, csiszolni stb.
Kérdésem az lenne mekkora fordulaton kellene járatni, hogy megfelelő mennyiségű levegőt termeljen a festékpisztolynak és a csiszológépnek? Vagy ha esetleg valakinek van ilyen típusú kompresszor mennyi az a fordulat amit elbír?

Válasz előre is köszönöm.
(#) Chipmunk1960 válasza markoo92 hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Szia, Ezt találtam hozzá, nem tudom a Tied ilyen-e? B-540 Gondolom, az Ob/min, az adatlapon az
оборот rövidítése lenne, ami fordul-t jelent. Az 1475, de a witi kolléga által megadott adatok szerint maximális fordulata 2200-3000 között van a Rába kompresszornak. E felé, nem érdemes vinni egyiket sem, egy, mert az olajozási rendszere nem biztos eltűrné hosszabb távon, kettő, pedig hogy nem tudod mivel meghajtani, sima 220V-os hálózatról. Az energia felvétele 3,2-6,5Kw. A maximális nyomás 7Bar. Ami bőven elég, hiszen festéshez 3 körül kell kb. Olvass vissza pár oldalt, mert elég sok-mindent leírtam már. Festéshez legalább 80L-es puffertartály kell, plusz még utána tettünk egy másikat 20L-est, és csak azután a vízleválasztót. Festés közben ráadásul az alsó vízleeresztőt, egy cseppet nyitva hagytam, hogy a kondenzvizet folyamatosan nyomja ki a tartályból. Így sikerült teljesen száraz levegőt "előállítani". Nekem szintén 2 hengeres, vizes ZIL volt, de annak nem tudom az adatait. Az áttétel úgy volt megcsinálva, hogy kb 1200-at forgott. Azt, kb 2Kw átszámított teljesítmény elhajtotta 8 barig. Mivel a lökete a Tiednek kb fele a furatnak, elméletileg bírnia kellene a nagyobb fordulatot, de kérdés, hogy érdemes-e? Levegős csiszolóról nincsenek tapasztalataim, nekem tökéletesen megfelelt az az elektromos. Sokkal kevesebb az energia felhasználása, ráadásul az újabbakon tudod szabályozni a fordulatszámot, az adott munkafázishoz. Nekem volt több is különböző papírokkal, felszerelve, mint flex-ból, most is van több egyik vágásra, a másik csiszolásra, nem kell folyton a cserére időt pazarolni. Ennyit tudtam tanácsolni. Üdv: Mike
(#) markoo92 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 5, 2014 /
 
Köszönöm szépen a segítséget. Ez most sokat segített. Igen egyébként ilyen van nekem is. Meghajtani 380-as motorral tervezem szóval ez nem akadály de mindenképp kompromisszumos fordulatszámon szeretném üzemeltetni.
Esetleg a kompresszorhoz való dolgokat mint nyomáskapcsoló, egyéb csatlakozók, csövek, vízleválasztó ezeket honnan érdemes beszerezni?
Üdv
Márk
(#) Chipmunk1960 válasza markoo92 hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
Szia, Én úgy kezdeném a tervezést, hogy először kiválasztanám a nagy tartályt. A második, hogy mit akarsz üzemeltetni róla, valóban szükség van-e a 7-8 bárra. Légkulcs, teherautó kerék fújtatás stb. Szét kell nézni a MÉH telepeken, hogy most mit lehet kapni. /Az a legolcsóbb/ A belseje lehetőleg zománcozott legyen, és nem sérült. / A 380-as motor, a legjobb választás, nagy az indító nyomatéka, és a 3 fázis között eloszló teljesítmény matt kevesebb a villany számla. Célszerű az 1-1 áttétel miatt 1400-as fordulatú motort választani. 2,2- 3Kw szerintem tökéletes, én nem is drága. Én valahogy így képzelném el, amit meg akarsz építeni: 3 fázisú kompresszor. Az előző oldalakon találsz ötleteket a csövezésre. Ez lehet flexi fémszálas, vagy forrasztott rézcső, de minél nagyobb átmérővel, a kompi kimenetéhez igazodva. A képen a tartályon lévő csonkon van a visszacsapó, ami egy vékony csővel össze van kötve a nyomáskapcsolóval, ez engedi el a nyomást, a kompresszor szelepeiről, mikor leáll. Ez fontos, hogy ne terhelje állandóan, és feleslegesen, valamint a motornak sokkal könnyebb az újra-indulás. Én már több mint öt éve nem élek Magyarországon, így a beszerzési forrásokból nem tudok tanácsot adni. De biztosan van a környékeden olyan szerszámos bolt, ahol tartanak ilyen /tartalék/ alkatrészeket. Üdv: Mike
(#) yulo5310 válasza tomeeeboy hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
A visszacsapó szelep árán én is kiakadtam,ezért egy kerékszelepet vettem pár forintért,de lehet kérni a gumistól is. 1/2"-os zárósapkát kifúrtam,beleforrasztottam a szelepet,és kész! Én ilyen kis komprit csináltam,tömblakásba tökéletes,halk,8-9 bart simán tudja.Esztergáimhoz,számító géphez,dugulás elhárításhoz fökéletes!
(#) yulo5310 válasza csabi9414 hozzászólására (») Márc 6, 2014 /
 
Jól van felcsövezve? Így úgy hangzik,mintha nem is a tartályba termelne. Az óra jó? Nyomáskapcsoló? Huszonnégy liter x nyolccal=192 liter levegő,az sokáig elég! Ja,és a munkatömlő átmérője? Nem nagy a géphez? Az én tartályom csak kilenc literes,a tömlő 8 mm-es,és mégis sokáig elég 8, 5 baron. Ja,és 4 bárral fujatok!
(#) Tomi9200 hozzászólása Márc 18, 2014 /
 
Szevasztok!
Esetleg tudna nekem valaki segiten egy Güde kompresszor hoz kellene bontott vagy ujj hengerfej!
Eltört a régi még futom a köröket a heggesztésével kapcsolatba de... lehet hogy spiater lessz, amit nem egyszerű heggeszteni.
Linkeltem képet a tipushoz,ha valaki tud adni valami tippet lefotozom a hengerfejet!
Előre is köszi!
ÜDv.Tomi
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2014
(#) Chipmunk1960 válasza Tomi9200 hozzászólására (») Márc 20, 2014 /
 
Szia, Erre a típusra nem hozott eredményt a googli, de van sokféle Güde. Nem írtad, hogy milyen anyagból van? Vas, alu? Talán AWI-val Argon-Hélium gáz-keverékkel lehetne próbálkozni, de nehéz, ha nem tudni, milyen anyag valójában. A Güde.com oldalon nézelődj, ott van többféle robbantott rajz is, soros, V típusúak. Van kontakt felülete az oldalnak, ott meg tudod kérdezni, hogy van-e nekik alkatrész hozzá.
Üdv:Mike
(#) Tomi9200 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 20, 2014 /
 
Már tulvagyok a google-n meg már a Magyar güde szevizt is felhivtam.
Ebay en is néztem!
De már meg lett hegesztve .
Köszönöm a választ.
Üdv.Tomi
(#) Tiszi81 hozzászólása Márc 31, 2014 /
 
Sziasztok! Ma találtam erre a jó kis oldalra! Szeretnék segitséget kérni! Van 1 felujitott elvileg ifa kompresszorom és 1 komplett Kinzo márkájú gyári kompresszorom amiben meghalt a dugattyúnak csufolt valami! Tehát ha jól gondolom alapnak jó lehet! Szeretném az ifa szerzeményt rá építeni, ehhez kérnék segítséget! A kinzo adatlapja szerint 2790 a fordulatszám, amit a hozzászolásokat böngészve soknak találok! Nem tudom milyen adat kelhet még, de bármit megtudok nézni, mérni ami kelhet még! Autószerelő vagyok ugyan, de személyautóban ritkán látni ilyet Nem tudom milyen és mennyi olaj kell bele, miért van két betöltő rajta, alúl van 1 kis csonk ami valami olajzás lehetett!A segitségeteket előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza Tiszi81 hozzászólására (») Ápr 1, 2014 /
 
Érdekes lenne a motor teljesítménye is, mert az a gyanúm, hogy túl kicsi lesz. Minimum 1,5-2kW-ra volna szükség.
(#) Chipmunk1960 válasza Tiszi81 hozzászólására (») Ápr 1, 2014 /
 
Szia, Ha az a gyári, aminek a tengelye közös a kompresszoréval, akkor lehetséges. Volt IFA-m, de szerencsére ahhoz az egy részéhez nem kellett nyúlni , Így már nem emlékszem, hogyan is voltak a csövek. / Na meg szuper jó helyen volt a fülkében.../ Gyakorlatilag ugyanúgy működik, mint egy motor, csak pont fordítva. Az 5. képen az alsó réz-herkentyű, valami maszek-koholmány lehet. Az olajbeöntő csavaron, nincsen véletlen nívópálca? A másik oldalra, valamilyen gombát csavartak bele, gondolom annak egyezett meg a menete. Helyette bármilyen dugó /parafa pezsgős, boros... / egy furattal, esetleg benne valami vékony /fék-fém/ csővel, hogy "lihegni" tudjon. Olajjal feltölteni bőven elég a tengely aljáig, lényeg, hogy a sonka fel tudja csapni az olajat a hengerfalra + csapszegre. Ennek a kompinak a 2800 fordulat szerintem sok, jó lenne felezni, de a 6cm gördülési átmérőnek elég kevés, 8cm körül, már elmegy egy ékszíjnak, s még akkor sem mentél vészesen felé az ajánlott fordulatszámnak. Azt még esztergálni is könnyű . Most néztem a gyárit, 50L tartállyal 1,8Kw -os motor direkt hajtásban. Lehet azok már jobban ki vannak centírozva, azért bírják a magasabb fordulatszámot. Az IFA még a II. VH-ból maradt ránk..
Sok sikert az "egyesítéshez! Üdv: Mike
(#) Tiszi81 hozzászólása Ápr 1, 2014 /
 
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek aki segiteni próbál! Amit irtatok nagyjából tiszta! Azt még nem irtátok milyen olaj kell bele? A motor 1,1 kw-os! Ha jól hámoztam ki a leirtakból, nagyjából felezni kéne a fortulatszámot? Ha jólsejtem a kompresszornak kell hűtést is csinálni?! Amúgy jól gondolom, hogy 1 ifa kompresszorral van dolgom? Mekkora nyomást tud csinálni?
(#) Chipmunk1960 válasza Tiszi81 hozzászólására (») Ápr 1, 2014 /
 
Szia, Itt mellékelek egy fotót az IFA -ról. Szerintem ugyanaz. Én sima vékony motorolajat 5W-... raknék bele, hogy ne fogja. Ha folyamatosan akarod használni, akkor kell rá a hűtés. vagy a szíjtárcsára egy lapár, vagy külön villany-ventilátor, ahogyan szimpatikusabb. Úgy emlékszem a fék-nyomásmérő 6-7 bár körül mutatott, 8-at biztosan tud, ha a motor bírja.
(#) Tiszi81 hozzászólása Ápr 3, 2014 /
 
Köszönöm!
(#) brenko hozzászólása Ápr 4, 2014 /
 
Sziasztok!
Majd egy vév után végre volt időm meg kedvem nekiállni beszerezni az alkatrészeket és összerakni a benzines kompit. Első próbafutás egész bíztató volt pikk-pakk feltermelt 8,5 barra (ott fúj le a szelep)
A kérdés az, hogy milyen légszűrőt ajánlotok? Most nincs rajta és huzamosabb ideig nem szívesen kínoznám így.
Milyen olaj kell bele? Vettem valamilyet de nem biztos, h a megfelelő. Csak ez volt. A viszkozitása (vagyis a szám ami azt hiszem azt jeöli) 46-os.
Mennyit kell betölteni és kell-e valamilyen tartály vagy elég a felső csavarnál betölteni és le lehet zárni.
Csatolok képet.
Az az alsó kis könyök mi lehet?

Még kell majd alakítani rajta ez csak egy próba verzió.
(#) mraulajos válasza brenko hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Hali!
A dugattyús rendszerű gépekbe, legyen az kompresszor, vagy magas nyomású mosó, stb., mindíg motorolajat kell használni.
(#) Chipmunk1960 válasza brenko hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Szia, Pont fentebb írtam az olajról, szintről....stb. Az alsó csonk a leeresztő. A 46-ot nem értem. A motorolajok úgy kezdődnek, hogy 5W..,10W..,15W.., Az első szám a hidegre vonatkozó viszkozitási viszonyszám, a második a melegre. Ugyanúgy működik mint a benzinmotor, csak fordítva, nincsen robbanás, /csak sűrítés/ ezért az olaj nem lesz olyan forró benne. Tetszik a megoldás! Szép lesz, ha lefested. Látom, hogy hegesztettél a tartályra csonkokat, javasolnék a legalsó pontjára, +1 vízleeresztőt, a mi értet, szintén megtalálod előrébb. /Főleg festéshez./ Légszűrőnek elég egy nem porózus szivacsból /pld. mosogató/ kivágott darab, valami műanyag, vagy lemez-házban, amit egyszerűbben meg tudsz oldani. Ugyanezt a megoldást alkalmazzák a fűnyíróknál láncfőrészeknél. Ha még jobb hatásfokot akarsz elérni, belemárthatod, hogy a fél oldala pár mm-en olajos legyen. Tapasztalatból mondom, ha festesz körülötte, minél messzebb vigyed a gépet. Az intenzív hűtését tervezd meg, mivel nincsen rajta nyom kapcsoló, és folyamatos üzemben megy a lefúvóval! A kompresszoron lévő ékszírtárcsa a képről ítélve 2800-as villanymotorhoz készült. Nem tudom, hogy benzines motoré mennyi, fentebb szintén találsz számításokat, max értékeket, olvasgass utána. Mivel a kompinak a másik oldalán is van kihajtás, onnan meg lehetne oldani a ventilátor lapát meghajtását, ha csövek kicsit odébb lennének. Egy biztos, ez a motor kényelmesen el fogja vinni! Jó ötlet, szép munka, gratulálok!
Üdv: Mike
Következő: »»   28 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem