Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Mágneskapcsoló vezérlése számítógépről
Témaindító: Marty McFly, idő: Jan 4, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Azt szeretném valahogy megoldani, hogy egy mágneskapcsolót működtetni számítógépről programból! USB, LAN, soros vagy valameik porton kersztül csatlakozna, és a gép programból tudná működtetni hogy mikor kapcsoljon be! Az a része lenne a fontosabb hogy a mágneskapcsoló hogy jön össze a géppel! Ötletek, esetleg kapcsolási rajzok érdekelnének!
Szia! Szerintem ez alapján (/egyebek/relékártya...) már el tudsz indulni, feltéve, h van LPT-d. Üdv.
Köszönöm a segítséget!
Korrekt kis progi. Gondoltam kipróbálom és felraktam, de nálam nem mozog egyik kimenet sem...
Tán valami DLL hiányzik? Mintha hallottam volna róla.
"A vezetékének egy átkötött laplink kábelt alkalmaztam, amelyen az "a" oldali 1-es pin a "b" oldali 1-eshez van kötve, stb, sima laplink kábellel nem fog működni, mivel ott keresztbe vannak kötözgetve a szálak." Lehet hogy hülye kérdés de el tudná valaki magyarázni hogy akkor mit kell csinálni a kábellel?
Működik a progi, én voltam béna. A "laplink" kábel két gép összekötésére való, (pl Norton Commander kezelte) tehát az egyik oldal (gép) kimenetei a másik bemeneteire vannak kötve. Ha a panelbe ültetett csati egyenes kábelhez való kiosztással lett lenyomtatva, akkor értelemszerűen nem működik, mivel a bemenetek kerülnek arra a helyre, ahol a kimeneteknek kellene lenni. Én most hirtelen a gépből "előrejövő" 1-1 bekötésű kábellel és műszerrel teszteltem. Lehet, hogy pár relét rá is teszek, mert utálom hátul dugdosni a fejhallgatót/erősítőt.
Nekem van egy ilyen kábelem! Egy öreg lapscanner, és a gépem közt működött valaha! Ez a kábel sem jó? és mi van ha tükrözöm a nyáktervet? Akkor se lessz jó?
Szia! Ne haragudj, azt el is felejtettem mondani, h a laplink kábelt egy kicsit át kell alakítani. Annyi az egész, h a pc oldali csatlakozó bekötése megegyezik a relé kártya oldali csatlakozó bekötésével, magyarul az "a" oldalon az 1-es kivezetés megy a "b" oldali 1-esre és így tovább. Pont így van az UTP kábeleknél is-> párhuzamos ill. kereszt huzalozás. Neked a párhuzamos huzalozás kell. Remélem érthető voltam.
Jah, és kösz a pontot .
A linkelt oldalon az /egyebek/LED sor... leírásban benne van, h ha nem működne az LPT vezérlő progi, akkor fel kell telepíteni a UserPort nevű drivert is, amit szintén az oldalról lehet letölteni. Üdv
Ha még nem nyomtattad le, akkor nézd meg, hogy az 1-es szám a szögletes pöttyre kerül-e. A tükrözést az egész nyákra érti, mivel a közölt ábra a fólia oldalt mutatja, de alkatrész oldal felől nézve (mintha átlátszó lenne a panel). De tesztelheted is egy műszerrel, ahogy én az előbb: a billentyűk nyomogatásával 1-től 8-ig ki-be lehet kapcsolni a biteket.
Mit kellne módosítani a nyákon hogy ne kelljen hozzá nyúlni a kábelhez?
Itt megtalálod a LapLink kábel két csatlakozójának pin kiosztását. Ha nem akarod átkötögetni a kábeled, akkor annyit kell tenned, h a NYÁK áttervezésével megoldod a párhuzamosítás kérdését. A lényeg, h a DataBit0 - DataBit7-ig a kapcsolásnak megfelelő pineket használdd, tehát: PC oldal - 2.pin-> nyák oldal - 15.pin , a többi az adatlapon. Üdv
Lehet hogy láma vagyok, vagy csak túl biztosra akarok menni, de valaki tudná nekem egy rajzon szemléltetni hogy a csatlakozónál a nyákon mit hova?
Szia! Azt légyszíves nézdd meg egy multiméterrel, hogy a laplink kábeled 7, 8, 9-es pinje be van-e kötve és ha igen, akkor mindkét csatlakozón az említett pin helyekre van- e bekötve, mindezt a PC-d parallel portjának lábkiosztásának figyelembevételével csináldd! Ez azért lenne szükséges, mert a laplink kábel adatlapján nincs feltüntetve, hogy a 7,8,9 be van-e kötve, vagy nincs. Ha nincs, akkor nem lehet megúszni a kábel átdrótozása nélkül a dolgot, vagy lemondasz a 8 relé vezérléséről és beéred 5-tel, ekkor nem kell a laplink kábelt drótozni.
Nekem 2 relé is elég!
Nah, akkor csak annyi a dolgod, h a kapcsolási rajz alapján megtervezed az új nyákot, az 1-es és 2-es csatornát felhasználod, a többit meg elhagyod. A laplink kábel Pc-oldali 2-es pinje a Nyák oldalon a 15-ös pin, a 3-as pin meg a 13-as. Ez alapján kell bekötnöd a nyák oldali csatlakozót az áramkörbe.
Átszerkesztettem a rajzot! Valaki rá tudna nézni hogy így jó e?
Sziasztok!
Nincs valakinek megoldása bemenetre, hogy egy kapcsoló jelét lehessen érzékelni a PC-n?
Kimértem multiméterrel a kábelem és az ábrán látható módon van bekötve! Ez a kábel nem szerelhető, tehát semmi esetre sem szeretném módosítani a kábelt! Mindeképp a nyákot szeretném megváltoztatni! Ha valki a mellékelt nyákrajzot átszerkesztené nekem, vagy csak egy egyszerű rajzon szemléltetné nekem hogy mit hogyan azt nagyon megköszönném!
Szia! Átnéztem a nyákot, és találtam rajta 2 hibát.
1. A fesz stabilizáló IC beültetése rosszul szerepel az ábrán. 2. A puffer elkó negatív lába nem volt jól bekötve. + módosítottam a DSUB25 csatlakozó bekötését a laplink kábelhez illesztve az adatlapja alapján. Szerintem 7812 helyett használj 7809-et, mert 9V váltakozó mellett a 7812-es nem fog szabályozni, mivel annak a szabályozáshoz nagyobb fesz kell, mint 9*sqrt(2) V. A relék 9 V-osak legyenek, a LED előtétellenállást pedig csökkentsd le 560 Ohm-ra. Remélem nem néztem el semmit sem. Sok sikert az építéshez.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget, és a jókívánságokat! Még annyit hogy miért kell 12, és 9V is? 12V os relék nem lesznek jók tuti? Abból van itthon egy csomó!
Nem lehetne ennek valami értelmesebb tápot csinálni ami csak sima 12V ról megy?
Semmi szükség nincs stabil tápra a relék miatt.
A melléklet szerint tegyél be egy-egy ellenállást a kollektorok és a behúzótekercs közé; 10-20 ohm nagyságrendileg... ha nem tudod, hány mA-rel megy a relé, akkor a pufferre tedd rá pl. egy 27 ohm-on keresztül és mérd meg, hány volt marad a relén. Lődd be, hogy 12 volt legyen - ha tudod az áramot, akkor pedig számolj. Kettő relé egyidejű behúzása esetén csökken a puffer is, de annyi tartalék marad, hogy a fesz elég legyen - ezt kipróbálhatod szintén egy tápról, hány voltnál húznak meg. A 78xx-t meg vedd ki.
Van egy 13,5V DC adapterem! Ezt nem lehetne használni tápnak? 1,1A és 14,85W van ráírva!
Megpróbáltam újra szerkeszteni a nyákot! Kivágtam belőle a tápot, átrajzoltam az én reléimhez, átszerkesztettem a kábelhez ami nekem van! Nem tom nagy baromságot csináltam-e de ezen a kábelen ahogy mértem az egyik csati pont tükörképe a másiknak, mint ahogy azt mellékeltem is kicsivel felljebb! És Ha jól gondolom a bekötést is akkor tükrözni kell! Vagy tévedek?
Szia! Nem egyszerre kell a 9V~ és a 12V=! Lehetőséged van eldönteni h melyiket használod. A 9V~ a puffer elkó után 9*sqrt(2) V lesz ami már elég a fesz stabilizálónak, h stabil 9 V DC-t állítson elő. Amúgy tényleg nem kell stabil táp a reléknek, én azért hagytam ott, mert az eredetiben is benne volt és nem akartam zavart kelteni. Amúgy, ha az említett DC tápról üzemelteted, akkor még a GRAETZ-hídat is kiveheted, meg a stab IC-t is, sőt még a puffer kondit is, mivel a tápod simán bírja a 2 relé általi terhelést és nem lesz fesz ingadozás. A táp 13,5 V -os feszének csökkentésére használhatsz 2 db nyitó irányban bekötött soros diódát, mert így a feszt a diódák nyitófeszültségeivel csökkentik: 13.5 V- 2*0,6V = 12,3V. Bár ez csak egy lehetőség, mert sztem a relék simán elbírják a 13,5 V-ot is. Néztem azt a képet amit feltöltöttél, de nem nagyon értettem. Esetleg fel tudnád tenni táblázetszerűen, h egyik oszlopban az egyik csati x lába a másik oszlopban a neki megfelelő másik oldali csati y lába. Köszi
Ráakasztottam a kábel végére a multiméretrt és a progival végigkapcsolgattam a lábakat! Szerintem ez a kábel olyan mint amilyet abból a másik fajtából csinálnak átalakítással, mert a lábkiosztás tökéletesen úgy jött ki mint ahogy az az eredeti nyákrajzon volt! Mostmár el tudok indulni! A relékre rosszul emlékeztem mert 16V osak, de néztem és az adaptert rákötve nagyon szépen behúznak! Ha a nyákterv többi részében nincs hiba, akkor lehet estére már be tudok számolni a sikerről! Attól függ találok e itthon megfelelő értékű elenállásokat! 547-es tranyóm is van, mer elvétve akad csatlakozó is(majd kiforrasztom a rossz lapscannerből!) Mindenkinek köszönöm a segítséget, és a jó tanácsokat!
Tehát ha jól tévedek, akkor a helyes rajz, ez!
USB portal lehet ehhez hasonlót csinálni?
Sziasztok!
Mágneskapcsoló vezérléssel kapcsolatos az én problémám is. Egy viszonylag nagy (kb.20A-es) 220V-os behúzótekercsű mágneskapcsolót akarok reed relén keresztül kapcsolni. Típusa DIL 0-52. Van 2 féle relém az egyik HE721C12-00, a másik HE721A05-00. A reed relé tekercsét nem akarom használni, hanem egy külső állandómágnessel kapcsolnám. Van elég részletes leírásom hozzájuk, de szégyen ide vagy oda elvesztem a részletekben. A mágneskapcsoló tekercse hidegen kb. 700 ohmot mutat, váltóáramú árammérőm nincs hogy az üzemi áramát megmérhettem volna. Szerintetek ezek közül a reed relék közül tudnám e valamelyikkel a nagy mágneskapcsoló behúzótekercsét kapcsolgatni? Ha nem, tud e valaki olyat ajánlani ami megfelelő lenne erre a célra? Az általam talált pdf-eket feltöltöm ide a biztonság kedvéért. A segítségeket előre is köszönöm. Üdv : Csabi |
Bejelentkezés
Hirdetés |