Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia!
Az első kérdésedre igen a válasz, a másodikra pedig valószínű, hogy igen, de a kismegszakítók karakterisztikájától is függ az eredmény.
A mi 4Kw-os kompresszorunk a 16A-es lassút levágta, mert teljes terheléssel (sőt ha hideg az olaj még...) kell indulnia olyankor jelentősen meghaladja a névleges áramot. Csillagban el sem indul. Szóval attól függ a Te kompresszorod mennyire fogja meg induláskor.
Helló Laaac!
Ha van működő tehermentesítő szelep rajta akkor valószínűleg működhet a dolog. Ha nincs, akkor nyomás alatt várhatóan csillagban meg sem tud mozdulni, ahogy pont fórumtárs is írta...
szia!
tehermentesítés van valamint üresen indulna habár 2 ikarus kompresszort kellene megmozditson meg a ventillátoraikat...azt hogy lassú-e a biztositék vagy nem, azt nem tudom...de akkor ezekszerint úgy sejtem csoda lessz ha a nagy beindul majd nemhogy még a kicsi is ki-be kapcsoljon mellette...
Üdv az lenne a kérdésem hogy van egy kompresszorom amit 3 fázisú motor hajt és a kompresszor vízhűtéses és van rajta víztártáj + egy 1 fázisú kis keringető szivattyú az lenne a kérdés hogy a nyomáskapcsolóba be köthetem e a szivattyút úgy hogy bekötöm az egyik fázishoz, a nullát meg a földeléshez ? ha indul a motor indulna a szivattyú is
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2014
Nem!!! Akkor a földelésen folyna áram, ha lenne fi relé, leoldana...
Üdv!
Úgy nem szabályos, sőt veszélyes! Gondolom nincs nulla, csak három fázis és a földelés (négyeres kábel)? Akkor inkább a motorból vidd az áramot a szivattyúnak: a fázist az egyik fázisra, a nullát a háromfázisú motor csillagpontjára(!) a földelést meg értelemszerűen a földelésre. Így szabályos. Persze így csak akkor lehet, ha a kompresszor motorja csillagba van kötve.
Üdv!
csillagba van bekötve 3 fázisra egy képet tudna valaki feltenni hogy akkor a szivattyút a motorba hogy kössem be ? 4 eres a kábel 2.5-ös A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2014
Sziasztok!
Szinte semmi kozom a villanyszereleshez, de bekellene kotnom egy 3 fazisu motort. 7 vezetek jon ki belole 2 db rozsaszin 2 db fekete 2 db barna es a test. Az normalis, hogy multimeterrel merve az azonos szinuek ossze vannak kotve? Vagy zarlatos? Nem tudom elvinni szerelohoz, mert itt kint egyszeruen azt modjak, hogy ujat kell venni... Koszonom a segiseget elore is.
Az azonos színűek egy egy tekercs végei, tehát ott valamekkora ellenállást azért kéne mérned. A legkisebb méréshatárban próbáld.
A legkissebb mereshatarnal (200 ohm) 4.3-at ir ki.
De attol fuggetlenul nem vagom, hogy hogyan kell osszekotni oket. Eredetileg deltaba volt kotve, de hogy mukodott-e valamikor igy, azt nem tudom
Köszönöm szépen a segítséget így világos minden ) még annyi hogy a szivattyúnak a fázist teljesen mindegy hogy melyik fázisra kötöm ugye ?
Üdv zotya93!
Mekkora teljesítményű a kompresszor 3f motorja és mekkora teljesítményű a szivattyú 1f motorja?
Üdv a villanymotor 1.1 kW a szivattyú pedig 22 W-os
de a motor nagyon bika nem is érem hogy mindenki 2kW fölötti motorokat rak rá meg 4 kW os t nekem 10 bárnál ékszíj csúszás nélkül indul
Üdv!
Jogos volt Szirty kérdése, de ekkora motoroknál nem lesz gond a bekötéssel. Az indulás függ a kompresszor méretétől, áttételtől, motor fordulatától,egy vagy három fázistól,... Itthon nekem is van egy IFA kompresszor egy 2,2kW-os 1400-es fordulatú háromfázisú motor hajtja kb 1:1-es áttétellel. Ez is vígan indul akár 8 báron is mindenféle tehermentesítő szelep nélkül. Szinte abban a pillanatban teljes fordulaton pörög. De egy nagyobb, akár kéthengeres kompresszor esetleg egy fázisról már nehezebben indul.
Üdv ezzel tisztában vagyok csak láttam olyat amikor felesleges volt a nagy motor... akkor az a bekötés nekem jó amit kaptam ?
Csinálj egy képet róla, talán lesz megoldás.
Hello! De jó. Nem azért kérdezte, hanem mert tudni szerette volna, hogy mennyire fogja a csillagpontot elhúzni a szivattyú motor árama. (Hiszen a motor fogja létrehozni a 230V egy fázist.) De az nem jelentős.. Egyébként meg mindegy melyik fázisra kötöd. üdv!
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2014
Üdv Köszönöm szépen a segítségét mindenkinek holnap bekötöm a szivattyút
Üdv!
Ahogy Tomi111 írta ekkora szivattyúnál nem lesz gond. Idézet: „nem is érem hogy mindenki 2kW fölötti motorokat rak rá meg 4 kW os t nekem 10 bárnál ékszíj csúszás nélkül indul” Mert a nyomáson kívül, amit előállít lényeges tényező a szállítási kapacitás is. Lehet csinálni 1000 bar nyomást is 10W-os kompresszorral, csak épp 1 liter/nap lesz a teljesítménye. Nálunk 27kW-os kompresszor (3db) veselkedik neki 8 bar nyomásnak (de láttam már 630kW-osat is). Jah igen azért kérdeztem a teljesítményeket, amit proli007 írt. Az ilyen megoldás ugyanis fázis aszimmetriát okoz ami káros, de kellően nagy teljesítménykülönbségnél (mint itt is) elhanyagolható. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
Üdv értem sok mindentől függ de azért a jó áttétel sem elhanyagolható
Szevasz zotya93 !
Idézet: „Üdv értem sok mindentől függ de azért a jó áttétel sem elhanyagolható” Az áttétel annyit módosít a dolgon, hogy ha lassító áttételen keresztül hajt a motor, akkor nagyobb nyomást lehet elérni, de kisebb szállítási mennyiséget. Gyorsító áttétellel viszont nagyobb szállítási mennyiséget a csökkentett nyomaték miatt azonban az elérhető nyomás lesz kisebb. (A fizikai törvényeket nem tudod megkerülni egy áttétellel) Másképpen fogalmazva: Áttétel ide vagy oda, annál nagyobb összteljesítmény nem fog kijönni, mint amennyi bemegy. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
Sziasztok,
Adott alábbi 380V-os köszörű, jelenleg csillagba van kötve. 230V-ról szeretném hajtani, ez működőképes lehet egyáltalán? ha igen mennyire lesz erős úgymond? pl. fűnyíró pengét éleznék vele vagy hasonlókat, nem ipari mennyiségben csak néha-néha. Bekötésre néztem ábrát (mondjuk az 220/380 motorokra van, ezen meg csak 380 van), kb. mekkora üzemi kondi kell majd? Indító kondira szükség lehet vagy az itt nem muszáj? Köszönöm.
Sziasztok.
Ránézhetnétek a KÉPEIMRE, szerintetek jól van bekötve ez a motor? A helyzet az, hogy fél óra üresen járás következtében is már 80fokos a burkolata. Áramerősség ok. vezeték keresztmetszet ok. Mot.védő kapcsolóval ellátva. Mi okozhatja a melegedést? Mechanikai szorulás nem érezhető. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2014
Tényleg ennyire forró vagy csak a hőmérőre hagyatkozol?
A képeid alapján nem is nagyon tudod másképpen bekötni. Talán épp az a baj, hogy terhelés nélkül járatod, így egész más a motor tekercsének az induktivitása. Az üzemi kondenzátorral rezonancia közeli állapotban üzemelhet, amikor a segédfázistekercsben, mint soros rezgőkörben, túlságosan megnő az áram. Nem látod a túlzott áramfelvételt, mert a motoron belül folyik. Próbáld levenni indulás után a kondit, hogyan viselkedik! Esetleg mérj áramot a kondi áramkörében!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |