Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   175 / 345
(#) kadarist válasza Laaac hozzászólására (») Márc 24, 2014 /
 
Szia!
Az első kérdésedre igen a válasz, a másodikra pedig valószínű, hogy igen, de a kismegszakítók karakterisztikájától is függ az eredmény.
(#) Laaac válasza kadarist hozzászólására (») Márc 24, 2014 /
 
Köszönöm válaszod!
(#) pont válasza Laaac hozzászólására (») Márc 24, 2014 /
 
A mi 4Kw-os kompresszorunk a 16A-es lassút levágta, mert teljes terheléssel (sőt ha hideg az olaj még...) kell indulnia olyankor jelentősen meghaladja a névleges áramot. Csillagban el sem indul. Szóval attól függ a Te kompresszorod mennyire fogja meg induláskor.
(#) Szirty válasza Laaac hozzászólására (») Márc 25, 2014 /
 
Helló Laaac!

Ha van működő tehermentesítő szelep rajta akkor valószínűleg működhet a dolog.
Ha nincs, akkor nyomás alatt várhatóan csillagban meg sem tud mozdulni, ahogy pont fórumtárs is írta...
(#) Laaac válasza Szirty hozzászólására (») Márc 25, 2014 /
 
szia!
tehermentesítés van valamint üresen indulna habár 2 ikarus kompresszort kellene megmozditson meg a ventillátoraikat...azt hogy lassú-e a biztositék vagy nem, azt nem tudom...de akkor ezekszerint úgy sejtem csoda lessz ha a nagy beindul majd nemhogy még a kicsi is ki-be kapcsoljon mellette...
(#) zotya93 hozzászólása Ápr 3, 2014 /
 
Üdv az lenne a kérdésem hogy van egy kompresszorom amit 3 fázisú motor hajt és a kompresszor vízhűtéses és van rajta víztártáj + egy 1 fázisú kis keringető szivattyú az lenne a kérdés hogy a nyomáskapcsolóba be köthetem e a szivattyút úgy hogy bekötöm az egyik fázishoz, a nullát meg a földeléshez ? ha indul a motor indulna a szivattyú is
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2014
(#) pont válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Nem!!! Akkor a földelésen folyna áram, ha lenne fi relé, leoldana...
(#) Tomi111 válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Üdv!
Úgy nem szabályos, sőt veszélyes! Gondolom nincs nulla, csak három fázis és a földelés (négyeres kábel)? Akkor inkább a motorból vidd az áramot a szivattyúnak: a fázist az egyik fázisra, a nullát a háromfázisú motor csillagpontjára(!) a földelést meg értelemszerűen a földelésre. Így szabályos. Persze így csak akkor lehet, ha a kompresszor motorja csillagba van kötve.
(#) zotya93 hozzászólása Ápr 4, 2014 /
 
Üdv!
csillagba van bekötve 3 fázisra egy képet tudna valaki feltenni hogy akkor a szivattyút a motorba hogy kössem be ? 4 eres a kábel 2.5-ös
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2014
(#) gabipaci hozzászólása Ápr 4, 2014 /
 
Sziasztok!
Szinte semmi kozom a villanyszereleshez, de bekellene kotnom egy 3 fazisu motort.
7 vezetek jon ki belole
2 db rozsaszin
2 db fekete
2 db barna
es a test.
Az normalis, hogy multimeterrel merve az azonos szinuek ossze vannak kotve?
Vagy zarlatos?

Nem tudom elvinni szerelohoz, mert itt kint egyszeruen azt modjak, hogy ujat kell venni...

Koszonom a segiseget elore is.
(#) zolika60 válasza gabipaci hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Az azonos színűek egy egy tekercs végei, tehát ott valamekkora ellenállást azért kéne mérned. A legkisebb méréshatárban próbáld.
(#) Tomi111 válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Csatoltam a képet.
(#) gabipaci válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
A legkissebb mereshatarnal (200 ohm) 4.3-at ir ki.
De attol fuggetlenul nem vagom, hogy hogyan kell osszekotni oket.
Eredetileg deltaba volt kotve, de hogy mukodott-e valamikor igy, azt nem tudom
(#) zotya93 válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Köszönöm szépen a segítséget így világos minden ) még annyi hogy a szivattyúnak a fázist teljesen mindegy hogy melyik fázisra kötöm ugye ?
(#) Szirty válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Üdv zotya93!

Mekkora teljesítményű a kompresszor 3f motorja és mekkora teljesítményű a szivattyú 1f motorja?
(#) zotya93 válasza Szirty hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Üdv a villanymotor 1.1 kW a szivattyú pedig 22 W-os
de a motor nagyon bika nem is érem hogy mindenki 2kW fölötti motorokat rak rá meg 4 kW os t
nekem 10 bárnál ékszíj csúszás nélkül indul
(#) Tomi111 válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Üdv!
Jogos volt Szirty kérdése, de ekkora motoroknál nem lesz gond a bekötéssel.
Az indulás függ a kompresszor méretétől, áttételtől, motor fordulatától,egy vagy három fázistól,... Itthon nekem is van egy IFA kompresszor egy 2,2kW-os 1400-es fordulatú háromfázisú motor hajtja kb 1:1-es áttétellel. Ez is vígan indul akár 8 báron is mindenféle tehermentesítő szelep nélkül. Szinte abban a pillanatban teljes fordulaton pörög. De egy nagyobb, akár kéthengeres kompresszor esetleg egy fázisról már nehezebben indul.
(#) zotya93 válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Üdv ezzel tisztában vagyok csak láttam olyat amikor felesleges volt a nagy motor... akkor az a bekötés nekem jó amit kaptam ?
(#) zolika60 válasza gabipaci hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Csinálj egy képet róla, talán lesz megoldás.
(#) proli007 válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Hello! De jó. Nem azért kérdezte, hanem mert tudni szerette volna, hogy mennyire fogja a csillagpontot elhúzni a szivattyú motor árama. (Hiszen a motor fogja létrehozni a 230V egy fázist.) De az nem jelentős.. Egyébként meg mindegy melyik fázisra kötöd. üdv!
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2014
(#) zotya93 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Üdv Köszönöm szépen a segítségét mindenkinek holnap bekötöm a szivattyút
(#) Szirty válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Üdv!

Ahogy Tomi111 írta ekkora szivattyúnál nem lesz gond.

Idézet:
„nem is érem hogy mindenki 2kW fölötti motorokat rak rá meg 4 kW os t
nekem 10 bárnál ékszíj csúszás nélkül indul”

Mert a nyomáson kívül, amit előállít lényeges tényező a szállítási kapacitás is.
Lehet csinálni 1000 bar nyomást is 10W-os kompresszorral, csak épp 1 liter/nap lesz a teljesítménye.
Nálunk 27kW-os kompresszor (3db) veselkedik neki 8 bar nyomásnak (de láttam már 630kW-osat is).

Jah igen azért kérdeztem a teljesítményeket, amit proli007 írt. Az ilyen megoldás ugyanis fázis aszimmetriát okoz ami káros, de kellően nagy teljesítménykülönbségnél (mint itt is) elhanyagolható.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
(#) zotya93 válasza Szirty hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Üdv értem sok mindentől függ de azért a jó áttétel sem elhanyagolható
(#) Szirty válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Szevasz zotya93 !

Idézet:
„Üdv értem sok mindentől függ de azért a jó áttétel sem elhanyagolható”

Az áttétel annyit módosít a dolgon, hogy ha lassító áttételen keresztül hajt a motor, akkor nagyobb nyomást lehet elérni, de kisebb szállítási mennyiséget.
Gyorsító áttétellel viszont nagyobb szállítási mennyiséget a csökkentett nyomaték miatt azonban az elérhető nyomás lesz kisebb.
(A fizikai törvényeket nem tudod megkerülni egy áttétellel)

Másképpen fogalmazva: Áttétel ide vagy oda, annál nagyobb összteljesítmény nem fog kijönni, mint amennyi bemegy.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
(#) gabipaci válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Köszönöm szépen, megoldódott
(#) n_dre hozzászólása Ápr 8, 2014 /
 
Sziasztok,
Adott alábbi 380V-os köszörű, jelenleg csillagba van kötve. 230V-ról szeretném hajtani, ez működőképes lehet egyáltalán? ha igen mennyire lesz erős úgymond? pl. fűnyíró pengét éleznék vele vagy hasonlókat, nem ipari mennyiségben csak néha-néha.
Bekötésre néztem ábrát (mondjuk az 220/380 motorokra van, ezen meg csak 380 van), kb. mekkora üzemi kondi kell majd? Indító kondira szükség lehet vagy az itt nem muszáj?
Köszönöm.
(#) Kolti0 hozzászólása Ápr 9, 2014 /
 
Sziasztok.
Ránézhetnétek a KÉPEIMRE, szerintetek jól van bekötve ez a motor?
A helyzet az, hogy fél óra üresen járás következtében is már 80fokos a burkolata.
Áramerősség ok. vezeték keresztmetszet ok. Mot.védő kapcsolóval ellátva.
Mi okozhatja a melegedést?
Mechanikai szorulás nem érezhető.

Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2014
(#) kadarist válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 9, 2014 /
 
Tényleg ennyire forró vagy csak a hőmérőre hagyatkozol?
(#) erbe válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 9, 2014 /
 
A képeid alapján nem is nagyon tudod másképpen bekötni. Talán épp az a baj, hogy terhelés nélkül járatod, így egész más a motor tekercsének az induktivitása. Az üzemi kondenzátorral rezonancia közeli állapotban üzemelhet, amikor a segédfázistekercsben, mint soros rezgőkörben, túlságosan megnő az áram. Nem látod a túlzott áramfelvételt, mert a motoron belül folyik. Próbáld levenni indulás után a kondit, hogyan viselkedik! Esetleg mérj áramot a kondi áramkörében!
(#) erbe válasza n_dre hozzászólására (») Ápr 9, 2014 /
 
10 µF-es üzemi kondit tegyél rá! Terheletlenül indul, nem kell rá külön indító. Nyugodtan köszörülhetsz vele, ha erőltetnéd, úgyis azonnal észreveszed.
Következő: »»   175 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem