Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi toro! Most volt savazva ősszel... Ilyen gyakran kell ezt csinálni? Más ötlet?
Nem olyan régre visszamenve itt, tárgyalták ezt a témát. Sok hasznos dolgot leírtak. Olvass kicsit vissza. Mindenképp a váltószelep környékén kell keresni a hibát. Szeleptest, motor, vezérlés. Vagy ha másodlagos hőcserélő van benne akkor lehet annak a primer oldali dugulása is, mert ha nagyon le van dugulva, akkor a szivattyú esetleg vissza tudja nyomni vagy át se tud váltani, ha szervó motoros a váltószelep. Nem elég a kazánt kisavazni ilyenkor, sőt legtöbbb esetben nem ez a hiba.
Ez így elég tág csoport, hogy vezérlés. Pontos típus, hibaleírás, előzmények...
T. Kollégák!
Hátha találkoztatok ezzel a hibával. ZWSE 24-5 fűtésre átkapcsolás után kb 15 perc múlva gradiens hibára áll ki. Előzmények: 3 évig kifogástalanul működött, ntc-k, vezérlés cserélve a gyártó javaslatára, tömegáram megfelelő, tároló tiszta, fűtési rendszer tisztítva. Látszólag minden gyári értéken működik, és mégse akarja az igazat. Ötlet? A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2014
Kicsit utána néztem a készüléknek. Mivel szinkron motoros a váltószelep és valószínűleg szétszedhető a motor, akkor érdemes megnézni a motorban lévő végállás kapcsolók érintkezőinek az átvezetését (két érintkező pár a programtárcsa szélén). Elég sokszor találkoztam ezzel a hibával és elég nehéz kiszűrni, ha valaki nem jártas a vezérléstechnikában. Ugyanis idő előtt megáll, és/vagy nem tud elindulni a másik irányba, mert valamelyik kapcsoló nem vezet át, vagy kontakthibás. Én személy szerint nem javítom ezt a típust, de az alkatrészek működése és sémája azonos a többi más gyártó által gyártott készülékkel. Csak általános hibalehetőségeket vázoltam. Az előző kotnyeleskedésemben említett másodlagos hőcserélő hiba nem aktív, mivel nincs benne
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2014
A hőcserélőket lehet, hogy savaztátok, de a kazán egyéb csövezése-váltószelepe szennyezett maradt.
Sziasztok!
Segítene valaki ,hogy mi lehet a baja a SD Semia C24 kazánnak? Amikor meleg vizet engedek vagy lehűl a levegő és beindul a fűtés a kazán kikapcsol és pirosan villog. A reset gomb többszöri benyomása után újra indul és nagy hangot ad ki.
Nagy valószínűséggel a te kazánod (is) vasiszappal telitett és kikapcsol a stemco.
Kedves Fórumozók!
A segítségeteket szeretném kérni. 2009 óta használunk egy Saunier Duval Isotwin Condens 24kW-os készüléket, egy teljesen új rendszer részeként. Sajnos mostanában MEGINT nagyon hangosan zörög amikor a HMV részleg működésbe lépne. Az egész berezonál olyan mély hangon, mintha egy kamion motorja járna. Az egész kazán reszket, borzalmas hangja van. Az égéstér lemez fala ezt persze még fel is erősíti. Néha a HMV termelés kezdetekor zörög, néha csendben termeli a HMV-t és közben 4-5 másodpercre elkezd dübörögni, aztán elhalkul, néha 20-30 másodperc múlva újra kezdi. Két éve volt hasonló jelenség, akkor a pirossal jelzett váltószelepet(?) cserélték, mert a több hetes brümmögés után először nyáron is elkezdett fűteni, aztán dőlt a kazánból a víz. A szerelő javasolta egy iszapleválasztó beépítését, mert az addig nem volt. Ennek beszerelése másnap meg is történt, tehát az új szelep kezdetektől fogva tiszta vizet kap. A leválasztóból rendszeresen eresztek ki fekete darabkákat. Két év után sajnos megint elkezdett rezonálni az egész szerkezet. Szeretném megelőzni az újbóli 30e Ft-os cserét. Van valami ötletetek, mit lehetne most kezdeni ezzel, ill. a jövőben hogy lehetne megelőzni az ujbóli meghibásodást? Vagy ez ilyen és kész? Az alacsony gázfogyasztásért cserébe folyton javítgatni kell? Megpróbálok képet és egy kis videót is belinkelni. Váltószelep? Hang (még mielőtt hozzáértem volna, elhalkult) Előre is köszönöm a tanácsokat. Üdv A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2014
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi hasznos tanácsokat! A segedelmetekkel sikerült üzemben tartani a Saunier Duval RenovaStar F24 kombi kazánomat. Tettem a visszatérőbe szűrőt, zárttá tettem a rendszert. Lassan itt az ideje a savazásnak. De itt olvasom, h nem elég a hőcserélőt tisztítani. Kérek segítséget, h még mit és hogyan! Továbbá van egy hiba, a nyomásmérő kijelzője feltöltés közben lcd rasztere kb. 1,2-ről 1,8-ra ugrik (rendszeresen). Feltételezem az érzékelőnél lehet vmi kontakthiba... Előre is köszi, üdv: m
Szia! Ez a "nyomásérzékelö" egy kb. 3cm átm. X 5cm hossz. henger,melyre egy pár vezeték megy. Ebben egy membrán van,melynek egyik fele a fütési vized nyomását érzékeli, azaz a vasiszapod van benne. Ezt a nagytakarításnál kiszedni, és kitakarítani. Olyan pici a bevezetö rész,kb. 2mm.,és holtágban van, hogy önkéntelenül eldugul,és hibás értéket mutathat. Én fecskendövel belepumpálok egy kis adaggal, ha kijön örülünk, ha nem, elöbb-utobb csere.
Ezért szoktam az ilyen digitális kijelzöjü készülékeknél javasolni, egy egyszerü 6baros mutatós nyomámérö beépítését. És akkor nincs a nagy hidegek közepén meglepetés, és felesleges plusz kiadások.
Szia!
Ez a jelenség örök probléma (lesz). Vedd ki a lefolyóból a csepegtetö végét, mert vákuumot szív. Egy kis távolság legyen a kettö között, akár egy félbevágott 0.3dl üdítös flakont tölcsérként használva bele tod csurogni a kondenzvíz a lefolyóba.
Szia Merciabc!
Köszi! Mit fecskendezel be a nyomásérzékelőbe, higított foszforsavat? A szűrőket és a hőcserélőt kiveszem átöblítem. De a rendszert hogy tudom átmosni? Üdv: m
A váltószelep a szennyezett fűtőkör miatt szorult meg.
A kazán felszerelésekor át kellett volna már mosni a rendszert és felszerelni az iszapszűrőt. A kazánod nincs a gyári előírásoknak megfelelően beszabályozva, "csak elindítva"! A kondenzációs kazánt tüzeléstechnikai paramétereit beüzemeléskor illik megmérni. A hang - valószínűsíthető - a magasabb bevitt teljesítmény miatt van. Idézet: írtad. Vissza szabályzott a vezérlés (csökkentette a fordulatszámát a ventillátornak. „még mielőtt hozzáértem volna, elhalkult”
Szia Merciabc!
Köszönöm az ötletet, de eddig is egy tölcsérbe folyt a kondenzvíz. Jó lett volna, ha csak ennyi a gond, de sajnos nem ez lesz. Még egyszer köszönöm. Üdv
Kedves Toro!
Szerintem is úgy van, mint írod, a szennyezett fűtőkör lehet az ok. Átmosva nem volt és iszapszűrő sem volt még az elején. De mit lehet most tenni? Az előző szelepcsere után egyből volt iszapszűrő beépítve közvetlenül a kazán elé. Az első időkben rendszeresen csapoltam belőle a fekete szemcséket, de egy év alatt elfogytak. A tisztának tűnő rendszerben 1 további év után kezdett megint vacakolni ez a fránya szelep. Hogy lehetne hosszú távra megbízhatóvá tenni a kazánt? A második észrevételedre reagálva: márkaszerviz vagy micsoda szabályozta be a kazánt borsos összegért, szóval az rendben van. Csodálkoztam is, mikor a szerelő mondta, hogy leveszi a teljesítményt, de kifejtette,hogy így lassabban ég szét a hőcserélő. Az a nagy zaj nem a ventilátor hangja. Olyan, mintha erőlködne bent valami, és már remegne az erőfeszítéstől. Az elhalkulós dolgot csak azért írtam, hogy a videón látottakkal ellentétben nem tudok kézrátétellel javítani (sajnos). A lényeg, mit csináljak most? Szereljem ki a szelepet, és tisztítsam meg? A fűtésrendszer elejére meg kössek egy locsolótömlőt és a nyomassam meg vízzel, a rendszer végét meg irányítsam a kádba? Előre is köszönöm a tanácsokat. Üdv A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2014
T. Kollégák!
Hátha találkoztatok ezzel a hibával. ZWSE 24-5 fűtésre átkapcsolás után kb 15 perc múlva gradiens hibára áll ki. Előzmények: 3 évig kifogástalanul működött, ntc-k, vezérlés cserélve a gyártó javaslatára, tömegáram megfelelő, tároló tiszta, fűtési rendszer tisztítva. Látszólag minden gyári értéken működik, és mégse akarja az igazat. Ötlet?
Kádba inkább ne, mert a lefolyoját csak bontással lehet tisztítani.
A kondenz-csöve és a gyüjtö tölcsér között biztos hogy van hézag, ahol tud farsolni? Mindenki csak beledugja a tölcsérbe jó mélyen,és csodálkozik hogy mi van. Elsö körben ez szokott a probléma lenni.
A váltószelep is tud rendetlenkedni, azt a keringetö szivattyu fordulatszám állításával lehet ideig-óráig kiküszöbölni, de akkor sem ussza meg az ember a rendszer mosást. És ha már ürítve van a rendszer, a szüröt is le kell venni, ki kell mosni.
A ventillátor hangja nem lehet! Ha annak lenne baja, csak a csapágy "nyikorogna".
A dübörgő hang - mint írtam - a nem megfelelő teljesítmény miatt van avagy szennyezett a tűztér és a tűztérnyomás így megemelkedik. A tisztítást megtudod oldani, ha a 1. kazán visszatérő ágát elzárod, 2. a legközelebbi radiátor visszatérő ágába tekersz egy 1/2" közcsavart és a zuhanytömlővel ezzel engeded ki a vizet, 3. kizárod az összes radiátort s csak a legtávolabbival kezdve elkezded lassan tölteni a feltöltő csapon, 4. ha végeztél a radiátorral zárd ki és a következőt nyísd ki.
sziasztok!segítsetek már van egy saunier duval semia f24e kombi kazánom és tusoláskor csak langyos a víz és néha leáll a kazán(pirosan villog)ekkor reset gomb,de akkor is csak enyhe meleg víz lesz és ezt kb2éve csinálja a kazán kb6éves,volt már 3-4szer szervizes kiporszívózta és valameddig jó volt előre is köszi
Hát a porszívózás itt nem segít. Kikopott a váltószelepben a tengely,és felakad. Összeakad a fütéssel a melegvíz készítés, ezért áll ki hibára. Cseréje kb. 18E.ft. Meg egy nagytakarítás sem ártana egy ilyen hibás készüléknél,mivel a szmötyi még ott kering benne a rendszerben!
Nem hiába rakunk a készülékekhez spirovent szüröt! Zoli
Sziasztok!
Tíz éves a ház és nyilván a fütési rendszer is,fali kombikazánom van,és a melegviz rendszer dugulása miatt kellett falat bontanom.A kazánból kilépő és közvetlenül a falikorong utáni kis csőszakasz ami egy T-idomban végződik szinte teljes keresztmetszetben el volt dugulva vizkővel.Ezt az idomot kicseréltem és a hibás csőszakaszt is és utána azt hittem hogy ezután jó lezs a melegvizem,de csak fél siker volt.Az alsó szinten tökéletes volt a melegviz nyomás,de a felső szinten maradt a nagyon gyenge szinte csurgás.Kiderült hogy a lentről feljövő cső az aljzatbetonban egy ugyancsak T-idomba csatlakozik és itt szintén teljes dugulás volt.Persze fel kellett vernem a szobában ehhez az aljzatbetont hogy hozzáférjek.Most már szuperul működik.Az lenne a kérdésem hogy mivel a rendszert a kazánból kijövő nyilván a hőcserélőben keletkező vizköt hordta ki a viz és ez dugitotta el a csövet.Tehát hogyan lehetne megakadályozni hogy a vizkövet ne hordja bele a kazánból a rendszerbe.A kazán minden évben ki van tisztitva de mégis az apró kis homokszemnyi vizköveket hordja,amit a csaptelepek perlátor szürőjén is látni lehet ha kicsavarom.Most tettem a kazánból kilépő flexi csőbe egy szürőt sőt kettőt is de hátha van valakinek valami ötlete e téren.A hidegviz oldal ami a vizhálózatból jön annak semmi baja,csak a melegviz oldal nyilván mert keresztül megy a kazánon. Mivel lehetne megfogni ezeket a vizkőszemcséket.
Szia! Milyen anyagból van a csöhálózatod? ...Már a belépö oldalon is ott van a vízkö!
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2014
Idézet: „Mivel lehetne megfogni ezeket a vizkőszemcséket.” A házba bejövő vízágba egy vízlágyító berendezés telepítése. Hosszabb távon meg fog térülni. Nem csak a vízkő lerakódások okozta károk, és azok javítása miatt, hanem jóval kevesebb mosószert kell használni (ez a mosogatógépre is igaz, ide még sót sem kell rakni). És hát lerakódás sem lesz a csapokon, zuhanyon, stb.
...igaz ez pénzbe kerül. Ámbár nyersz vele biztonságos HMV ellátást.
Ötrétegű müanyagcsöves rendszer a kötőelemeknél préselve.
Igen nekem is ajánlottak egy vizlágyitó rendszert a fütéstechnikai üzletben,de ez most nekem igen drága és az egyszerűbb olcsóbb megoldást keresem.Még ha nem is a legtökéletesebb.
Nem melegíted fel a HMV-t 40 fok fölé és így kitolod az időt.
Van itt a he.-n olyan topik, ami kifejezetten vízkömentesítö készülék építéséröl szól, házilag megépíthetö módon. Olvasd át, az anyagköltsége kb.3000ft. A bejövö gerincre kell felrakni.
És tényleg müködik! A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |