Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   177 / 345
(#) pucuka válasza tvo hozzászólására (») Ápr 30, 2014 /
 
Az nem fog menni. Egy fázisról üzemelő motornak szüksége van a segédfázisra, és ezt legtöbbször kondival oldják meg. Valószínűleg azért nem láttad a kondikat, mert az a pólusátkapcsoló körül volt, és nem a motoron, mert azt is át kell kapcsolni.
(#) tvo hozzászólása Máj 1, 2014 /
 
Köszönöm!
És még egy olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet az, hogy egy villanymotort csillag-delta indítással indítottunk és az elején felpörgött és leállt. feszültség volt a kivezetéseken, de teljesítményt nem vett fel. miután megfordítottuk és a tekercsek másik végén alakítottuk ki a csillagpontot, szépen ment.
(#) Szirty válasza tvo hozzászólására (») Máj 1, 2014 / 1
 
Hello tvo!

Rossz bekötés eredménye!
Vagy a motortekercsek a kapocslécen vagy a kábelezéskor a fázisok össze vannak keverve.
Ilyenkor csillagban minden tekercs egyik végére jut egy-egy fázis, a másik végük közös (csillagpont).
De deltában minden tekercs ugyanazt a fázist kapja. Tehát U tekercs mindkét végére pl. L1 fázis kerül V tekercs mindkét végére L3 fázis stb. Ilyenkor nem folyik áram mert nincs hoví, hiszen a tekercsek egymástól el vannak szigetelve.
Rajzoltam egy ábrát a könnyebb megértéshez:
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2014

CsD2.png
    
(#) erbe válasza tvo hozzászólására (») Máj 1, 2014 /
 
Ha a korábbi Dahlander motorról van szó, azt nem lehet csillag-deltában indítani.
(#) Teaway válasza tvo hozzászólására (») Máj 1, 2014 /
 
Idézet:
„"Be szeretnék kötni egy dahlander motort úgy, hogy 1 fázisról menjen kondenzátor nélkül.
Elméletileg régen úgy volt bekötve, de nem jutok vele semmire."”

1. Nem úgy volt bekötve.
2. Nem dahlander motor volt.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2014
(#) tvo hozzászólása Máj 1, 2014 /
 
A két kérdésem nem ugyanarra a motorra vonatkozott.

A dahlander motor az halott projekt már. de azért köszönöm a válaszokat.

A csillag-delta indítást azt ismerem én is, és abban keveredtem meg, hogy u1-v1-w1 tekercskivezetéseken volt a csillagpontot létrehozó mágneskapcsoló akkor nem ment, de amint átkerült a w2-u2-w2 re vagyis fáziscsere nélkül csak a kivezetések lettek megfordítva, úgy ment.
Deltában pedig rámértünk, és az azonos tekercs 2 kivezetésére 400v esett.
(#) horgaben hozzászólása Máj 2, 2014 /
 
Ötletet segítséget várnék az alábbi megoldandó feladathoz.(egyáltalán lehetséges e?)
Adott egy 380/220 villanymotor, melyet hol 380-ról hol pedig 220-ról szeretnék üzemeltetni,attól függöen,hogy van e 3 fázis az adott helyszínen vagy csak 1. Azért hogy ne kelljen állandóan a motor kapcsolótáblájában átkötözgetni a csillag -deltát plussz a kondenzátort az egy fázishoz,arra gondoltam ,hogy egy (vagy több) kapcsolóval esetleg mágneskapcsolóval ,valahogy megoldható e,az egyszerű átállás?
(#) Szirty válasza tvo hozzászólására (») Máj 2, 2014 /
 
Szevasz tvo!

Megtennéd a kedvemért (kedvünkért) hogy amikor egy hozzászólásra reagálsz akkor nem az "új hozzászólás" gombot nyomod meg hanem amire reagálsz annál a "Válasz" linket?
Jobban követhető lenne kinek is írtál.

Idézet:
„A csillag-delta indítást azt ismerem én is”


Valószínűleg félreértettél. Az a rajz amit a kedvedért készítettem nem a csillag-delta kapcsolás szemléltetését szolgálta hanem arra próbálta volna felhívni a figyelmedet hogy a kapcsolás hogyan rontható el úgy,hogy pontosan azt a jelenséget produkálja amit te tapasztaltál és amire a kérdésed vonatkozott.
Más szóval: A piros X-el jelölt kapcsolás a csillag-delta egy lehetséges elrontását )hibás bekötését) ábrázolja.
Azzal a nem titkolt reménnyel rajzoltam (és jelöltem be a fázissorrendeket) hogy világossá váljon miért nem vesz fel áramot és miért nem megy a motor amikor deltába vált a kapcsolás. Sőt szövegesen is utaltam az okra (szerintem egyértelműen).

Azonban a csillag-delta kapcsolás sokféleképpen rontható el úgy, hogy pontosan ugyanazt a hibajelenséget produkálja amire a kérdésed vonatkozott!
Mivel egyéb részletet nem közöltél a bekötéssel kapcsolatban, én nem tudom megállapítani a te esetedben melyik elba..ás forog fenn.
Elnézést hogy az összes lehetséges rossz variáció rajzos szemléltetésére nem vállalkoztam, de egyrészt fölöslegesnek éreztem, másrészt szerettem volna ha te is gondolkozol kicsit.

Idézet:
„u1-v1-w1 tekercskivezetéseken volt a csillagpontot létrehozó mágneskapcsoló akkor nem ment, de amint átkerült a w2-u2-w2 re vagyis fáziscsere nélkül csak a kivezetések lettek megfordítva, úgy ment.”


Ilyen is lehetséges, de akkor a motorból jövő tekercskivezetések vannak rosszul bekötve, amire egyébként mint lehetőségre utaltam az első válaszomban is!

Idézet:
„Deltában pedig rámértünk, és az azonos tekercs 2 kivezetésére 400v esett.”


Az viszont teljesen kizárt hogy így sem vett fel semmi áramot amennyiben a motor nem szakadt!
(#) Korsakoff hozzászólása Máj 5, 2014 /
 
Üdv.
Lenne egy kis problémám remélem tudjuk orvosolni.
Van egy 380-as villanymotor ami egy ipari varrógépet hajt meg.
Ez a motor 0.25-KW-os.A lakásban csak 220 van ezért egy 25 mikrofarádos kondi segítségével át lett kötve,de rossz irányba forog.A motor bekötésén felcseréltem a pólusokat,elindítottam a kapcsolóval és a helyes irányban kezdett el forogni.De a teljesítménye szörnyen leesett, annyira,hogy egy kis idő elteltével le is fulladt a motor.
Elképzelhető,hogy a kondi értéke nem megfelelő?

Egy érdekesség: Megváltoztattam a bekötést a sarukat csak simán ráhúztam a csavarra nem szorítottam meg anyával.A kapcsolóval elindítottam a gépet,a teljesítmény visszaeséstől eltekintve amit már ez előző sorokban is említettem,a motor a helyes irányban forgott.Kikapcsoltam a kapcsolóval a motort,sarukat lerögzítetten rugós, sima alátéttel és rá az anyát.(a bekötésen nem változtattam.)
Miután a fedelét is rögzítettem a csavarokkal újra elindítottam a kapcsolóval és rossz irányba kezdett el forogni.
Amikor a rossz irányba forgott a gép azt lehet mondani,hogy leadta az eredeti teljesítményét.

Itt olyasmi jutott eszembe,hogy ahogy a kapcsolóval beadom az áramot először akkor működik rendesen miután elvettem az energiát és utána visszaadtam újra akkor rossz irányba forog.
Lehet,hogy ez az áramelvétel miatt bolondul meg a gép?
A dugvilla csatlakoztatása a dugaljhoz minden próbánál ugyan úgy volt.Tehát az nem lehetett hogy egyszer az egyik vezetéken jön a fázis máskor meg a másikon.

A válaszokat előre is köszönöm!
(#) Szirty válasza Korsakoff hozzászólására (») Máj 5, 2014 /
 
Üdv!

Jó volna tudni hogyan volt bekötve eredetileg (mielőtt forgás irányt akartál váltani) és hogyan volt bekötve utána (mit hova kötöttél)!

Nem jön máshol. Egyébként is mindegy melyik vezetéken jön a fázis, az nincs hatással a forgásirányra.
Be lehet azonban úgy kötni hogy véletlenszerű irányba induljon (illetve ha meglököd akkor arra amerre lökted).
(#) pont válasza Korsakoff hozzászólására (») Máj 5, 2014 /
 
Ha annak a teljes teljesítményére szükség volt 380-as korában, akkor nem fog megfelelő lenni sehogy sem 220-on.
(#) attrax hozzászólása Máj 8, 2014 /
 
Gondolom ide is belefér hátha itt akad help:
Én egy pantográf marógép motorját szeretném bekötni.Ő egy olasz import ősrégi gép és levágták a kábeleit.Aki nem tudná ez olyan faipari gép ami végül is másol.Ami most nem is lényeges.A gépnek van egy motorja ami 2 fordulatú és elvileg csúszógyűrűkön lehet levenni a generátora által X voltot annak megfelelően ,hogy hogy kötöm be.Egyébként a csúszókon levett fesz az adattábla szerint 110V/165V 200/300 Hz.Sajnos az egész vlághálón nem találok hozzá rajzot.Egyébként bekötöttem és forog de nem tudok róla leszedni feszt.Amit nem tudok,hogy kell e néki valamilyen gerjesztőfesz.A generátor része persze lehet hogy rossz mindenesetre nincs zárlat. Nem tudom mi lehet vele.Valaki találkozott már ilyesmivel?
(#) attrax válasza Korsakoff hozzászólására (») Máj 8, 2014 /
 
Ha 230-as volt a motor akkor:Én azt mondom kösd vissza ahogy eredetileg jól futott(csak éppen rossz irányba)
A segédfázis tekercs bekötését kell felcsereléni akkor fog jófelé forogni.
Ha 380-as akkor kösd deltába mindenképpen! a kondit pedig könnyű bekötni az már megy
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014

1f motor.jpg
    
(#) sun hozzászólása Máj 8, 2014 /
 
Azt szeretném kérdezni ha egy 220 v motorra teszek egy üzemi kondenzátort az indító mellé erősebb lesz a motor?
Mi alapján tudom hogy mekkora kell rá?
(#) VIM válasza sun hozzászólására (») Máj 8, 2014 /
 
Szia! Szerintem Te is kaptál egy üzenetet, hogy ide lett áthelyezve a kérdésedre a válasz. Ha a szóban forgó motorról van szó akkor a fűnyíró motor az állandó üzemű kondenzátoros motorok körébe tartozik. Ha most ehhez a motorhoz akarsz plusz kondenzátort rakni, azt csak az indítás megkönnyítésére tudod felhasználni de NEM lesz tőle erősebb a motorod csak hamarabb eléri az üzemi fordulatot. Ha megpróbálod a féket kiiktatni akkor talán megszűnik az indítási probléma (fék nem lesz).
(#) sun válasza VIM hozzászólására (») Máj 8, 2014 /
 
A fűnyírón kiiktattam a féket de nem segített lehet hogy menetzárlatos. Ez amit
utólag kérdeztem egy köszörű motor mindkét oldalán tengely 750 watt és azt hiszem 2800 körül forog.
(#) Hidan hozzászólása Máj 14, 2014 /
 
Üdv.
Már több 230/400 aszinkron motort kötöttem be 230v-ra, de ismerősöm ajánlott egy új bekötési módot, nem vagyok biztos benne hogy működne ezért szeretném kikérni a véleményeteket, hogy működne ez így, illetve "egészséges"-e a motornak?

kép.JPG
    
(#) Gafly válasza Hidan hozzászólására (») Máj 14, 2014 /
 
Forogni szerintem fog, aztán hogy hogyan teljesít, az már egy másik történet...
(#) Hidan hozzászólása Máj 14, 2014 /
 
Köszi a választ!
(#) pucuka válasza Hidan hozzászólására (») Máj 14, 2014 /
 
Nagyobb teljesítményű motoroknál beválhat a kapcsolás, ui. az egyfázisú asszinkron motornak elvileg csak az indításkor van szüksége a segédfázisra. Azonban kisteljesítményű motoroknál a billenőnyomaték is kicsi, amin áteshet a fordulatszám, és a motor megáll. (aztán le is ég)
Ezért "egészségesebb" ha van üzemi kondenzátor is.
(#) Hidan válasza pucuka hozzászólására (») Máj 14, 2014 /
 
Köszönöm!
(#) GrooveHero hozzászólása Máj 20, 2014 /
 
Sziasztok. Adott egy 1 fázisú villanymotor, sajnos fordulatszámot nem tudok mondani, mert már lekopott az odlaláról. A lényeg, hogy a motor mosógépben volt használva és mosási fordulaton vízzel teli dobot+5kg vizes ruhát simán vitte, ez kb szerintem olyan 20-25kg. A mosógép már tönkrement, de a motort megmentettem, és most ebből a motorból kellene csinálnom a mamámnak egy kukoricamorzsolót. De sajnos nem tudom hogyan kellene bekötni a motort úgy, hogy kb mosási fordulaton forogjon. Annyi van még a motorra írva, hogy 16mikrofarád, de most 25-ös lett rátéve, és úgy kötve, hogy lassan forog ugyan, de olyan gyenge, hogy 2 ujjal meg tudom állítani. Ha ez a mosási fordulat, akkor sem stimmel, mert ahogy már írtam, a motor sokkal bitangabb kell, hogy legyen, lévén elhajtotta azt a nagy súlyt. Ha viszont centrifuga fordulatra kötöm, akkor meg olyan gyors lesz, hogy nem győzőm áttételezni majd, hogy le tudja lassítani a morzsolónak a fordulatszámot, aminek kb 2 ford/perc lenne jó. Kérdésem lenne, hogy hogyan kellene kötni a motort, hogy erő is legyen benne és a fordulatszám se legyen az egekben. Bónuszkérdésem pedig az, hogy a kondi okozhatja e azt, hogy gyenge a motor? Mert most a 16-os helyett 25-ös van fent.
Köszi a választ előre is.
(#) GrooveHero válasza GrooveHero hozzászólására (») Máj 20, 2014 /
 
az a 2 ford/perc az inkább 120 ford/perc, tehát 2 ford/mp
(#) wadember hozzászólása Máj 28, 2014 /
 
Üdvözletem! Valaki tudna erről mesélni, hogy hogyan kell használni, esetleg bekötési rajz?

DSC_0099.jpg
    
(#) pisti1818 hozzászólása Máj 29, 2014 /
 
Sziasztok egy kérdésem lenne hozzátok.Van egy 220V-os 750W-os imi típusú villanymotorom ezt szeretném bekötni egy miha-c indítórelével a motor felvett árama: 7,5A a relé 250/500 van ráirva a pecsételt írás sajnos nem látszik de azt hiszem 22 vagy 27 amper volt ráírva tudnátok segíteni hogyan kell ezt bekötni? Válaszotokat előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2014

DSC_0062.JPG
    
(#) kadarist válasza pisti1818 hozzászólására (») Máj 29, 2014 /
 
Szia!
Bekötés.
(#) erbe válasza wadember hozzászólására (») Máj 29, 2014 /
 
Kompresszor építés
Itt keresgélj! Ez egy állítható hiszterézisű nyomáskapcsoló.
(#) Cukor hozzászólása Jún 12, 2014 /
 
Sziasztok!
Van egy 380/220 2,2 kw motorom szeretném 220 üzemeltetni. simán deltába kötve csak búg, egy 100 Mf üzemi és egy 160-200 Mf indító kondi után már lassan elindul ha meglököm és forog de nem pörög fel. lehet Lehet hogy még több kondi kell neki? A tekercselés is fura rajta nem olyanok mint amiket itt láttam le is rajzoltam, meg is mértem őket 2 tekercs 8 Ω a harmadik 12 Ω.
Vélemény?

Motor.jpg
    
(#) pucuka válasza Cukor hozzászólására (») Jún 12, 2014 /
 
Valamit biztos elmértél. A 3f~ motornak mindhárom tekercse egyformának kell lenni, már ha eredeti. Az üzemi kondinak a 100 µF kicsit soknak tűnik.
(#) Szirty válasza Cukor hozzászólására (») Jún 12, 2014 1 /
 
Helló Cukor!

A három tekercsnek nem csak egyformának (legalábbis közel egyforma ellenállásúnak) kell lennie, hanem egymástól függetlennek is amennyiben eltávolítod róla az átkötő hidakat.
ha nem ez tapasztalható, akkor a motor át van tekercselve vagy rossz (leégett, menetzárlatos, stb).
Következő: »»   177 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem