Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Az nem fog menni. Egy fázisról üzemelő motornak szüksége van a segédfázisra, és ezt legtöbbször kondival oldják meg. Valószínűleg azért nem láttad a kondikat, mert az a pólusátkapcsoló körül volt, és nem a motoron, mert azt is át kell kapcsolni.
Köszönöm!
És még egy olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet az, hogy egy villanymotort csillag-delta indítással indítottunk és az elején felpörgött és leállt. feszültség volt a kivezetéseken, de teljesítményt nem vett fel. miután megfordítottuk és a tekercsek másik végén alakítottuk ki a csillagpontot, szépen ment.
Hello tvo!
Rossz bekötés eredménye! Vagy a motortekercsek a kapocslécen vagy a kábelezéskor a fázisok össze vannak keverve. Ilyenkor csillagban minden tekercs egyik végére jut egy-egy fázis, a másik végük közös (csillagpont). De deltában minden tekercs ugyanazt a fázist kapja. Tehát U tekercs mindkét végére pl. L1 fázis kerül V tekercs mindkét végére L3 fázis stb. Ilyenkor nem folyik áram mert nincs hoví, hiszen a tekercsek egymástól el vannak szigetelve. Rajzoltam egy ábrát a könnyebb megértéshez: A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2014
Ha a korábbi Dahlander motorról van szó, azt nem lehet csillag-deltában indítani.
Idézet: „"Be szeretnék kötni egy dahlander motort úgy, hogy 1 fázisról menjen kondenzátor nélkül. Elméletileg régen úgy volt bekötve, de nem jutok vele semmire."” 1. Nem úgy volt bekötve. 2. Nem dahlander motor volt. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2014
A két kérdésem nem ugyanarra a motorra vonatkozott.
A dahlander motor az halott projekt már. de azért köszönöm a válaszokat. A csillag-delta indítást azt ismerem én is, és abban keveredtem meg, hogy u1-v1-w1 tekercskivezetéseken volt a csillagpontot létrehozó mágneskapcsoló akkor nem ment, de amint átkerült a w2-u2-w2 re vagyis fáziscsere nélkül csak a kivezetések lettek megfordítva, úgy ment. Deltában pedig rámértünk, és az azonos tekercs 2 kivezetésére 400v esett.
Ötletet segítséget várnék az alábbi megoldandó feladathoz.(egyáltalán lehetséges e?)
Adott egy 380/220 villanymotor, melyet hol 380-ról hol pedig 220-ról szeretnék üzemeltetni,attól függöen,hogy van e 3 fázis az adott helyszínen vagy csak 1. Azért hogy ne kelljen állandóan a motor kapcsolótáblájában átkötözgetni a csillag -deltát plussz a kondenzátort az egy fázishoz,arra gondoltam ,hogy egy (vagy több) kapcsolóval esetleg mágneskapcsolóval ,valahogy megoldható e,az egyszerű átállás?
Szevasz tvo!
Megtennéd a kedvemért (kedvünkért) hogy amikor egy hozzászólásra reagálsz akkor nem az "új hozzászólás" gombot nyomod meg hanem amire reagálsz annál a "Válasz" linket? Jobban követhető lenne kinek is írtál. Idézet: „A csillag-delta indítást azt ismerem én is” Valószínűleg félreértettél. Az a rajz amit a kedvedért készítettem nem a csillag-delta kapcsolás szemléltetését szolgálta hanem arra próbálta volna felhívni a figyelmedet hogy a kapcsolás hogyan rontható el úgy,hogy pontosan azt a jelenséget produkálja amit te tapasztaltál és amire a kérdésed vonatkozott. Más szóval: A piros X-el jelölt kapcsolás a csillag-delta egy lehetséges elrontását )hibás bekötését) ábrázolja. Azzal a nem titkolt reménnyel rajzoltam (és jelöltem be a fázissorrendeket) hogy világossá váljon miért nem vesz fel áramot és miért nem megy a motor amikor deltába vált a kapcsolás. Sőt szövegesen is utaltam az okra (szerintem egyértelműen). Azonban a csillag-delta kapcsolás sokféleképpen rontható el úgy, hogy pontosan ugyanazt a hibajelenséget produkálja amire a kérdésed vonatkozott! Mivel egyéb részletet nem közöltél a bekötéssel kapcsolatban, én nem tudom megállapítani a te esetedben melyik elba..ás forog fenn. Elnézést hogy az összes lehetséges rossz variáció rajzos szemléltetésére nem vállalkoztam, de egyrészt fölöslegesnek éreztem, másrészt szerettem volna ha te is gondolkozol kicsit. Idézet: „u1-v1-w1 tekercskivezetéseken volt a csillagpontot létrehozó mágneskapcsoló akkor nem ment, de amint átkerült a w2-u2-w2 re vagyis fáziscsere nélkül csak a kivezetések lettek megfordítva, úgy ment.” Ilyen is lehetséges, de akkor a motorból jövő tekercskivezetések vannak rosszul bekötve, amire egyébként mint lehetőségre utaltam az első válaszomban is! Idézet: „Deltában pedig rámértünk, és az azonos tekercs 2 kivezetésére 400v esett.” Az viszont teljesen kizárt hogy így sem vett fel semmi áramot amennyiben a motor nem szakadt!
Üdv.
Lenne egy kis problémám remélem tudjuk orvosolni. Van egy 380-as villanymotor ami egy ipari varrógépet hajt meg. Ez a motor 0.25-KW-os.A lakásban csak 220 van ezért egy 25 mikrofarádos kondi segítségével át lett kötve,de rossz irányba forog.A motor bekötésén felcseréltem a pólusokat,elindítottam a kapcsolóval és a helyes irányban kezdett el forogni.De a teljesítménye szörnyen leesett, annyira,hogy egy kis idő elteltével le is fulladt a motor. Elképzelhető,hogy a kondi értéke nem megfelelő? Egy érdekesség: Megváltoztattam a bekötést a sarukat csak simán ráhúztam a csavarra nem szorítottam meg anyával.A kapcsolóval elindítottam a gépet,a teljesítmény visszaeséstől eltekintve amit már ez előző sorokban is említettem,a motor a helyes irányban forgott.Kikapcsoltam a kapcsolóval a motort,sarukat lerögzítetten rugós, sima alátéttel és rá az anyát.(a bekötésen nem változtattam.) Miután a fedelét is rögzítettem a csavarokkal újra elindítottam a kapcsolóval és rossz irányba kezdett el forogni. Amikor a rossz irányba forgott a gép azt lehet mondani,hogy leadta az eredeti teljesítményét. Itt olyasmi jutott eszembe,hogy ahogy a kapcsolóval beadom az áramot először akkor működik rendesen miután elvettem az energiát és utána visszaadtam újra akkor rossz irányba forog. Lehet,hogy ez az áramelvétel miatt bolondul meg a gép? A dugvilla csatlakoztatása a dugaljhoz minden próbánál ugyan úgy volt.Tehát az nem lehetett hogy egyszer az egyik vezetéken jön a fázis máskor meg a másikon. A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
Jó volna tudni hogyan volt bekötve eredetileg (mielőtt forgás irányt akartál váltani) és hogyan volt bekötve utána (mit hova kötöttél)! Nem jön máshol. Egyébként is mindegy melyik vezetéken jön a fázis, az nincs hatással a forgásirányra. Be lehet azonban úgy kötni hogy véletlenszerű irányba induljon (illetve ha meglököd akkor arra amerre lökted).
Ha annak a teljes teljesítményére szükség volt 380-as korában, akkor nem fog megfelelő lenni sehogy sem 220-on.
Gondolom ide is belefér hátha itt akad help:
Én egy pantográf marógép motorját szeretném bekötni.Ő egy olasz import ősrégi gép és levágták a kábeleit.Aki nem tudná ez olyan faipari gép ami végül is másol.Ami most nem is lényeges.A gépnek van egy motorja ami 2 fordulatú és elvileg csúszógyűrűkön lehet levenni a generátora által X voltot annak megfelelően ,hogy hogy kötöm be.Egyébként a csúszókon levett fesz az adattábla szerint 110V/165V 200/300 Hz.Sajnos az egész vlághálón nem találok hozzá rajzot.Egyébként bekötöttem és forog de nem tudok róla leszedni feszt.Amit nem tudok,hogy kell e néki valamilyen gerjesztőfesz.A generátor része persze lehet hogy rossz mindenesetre nincs zárlat. Nem tudom mi lehet vele.Valaki találkozott már ilyesmivel?
Ha 230-as volt a motor akkor:Én azt mondom kösd vissza ahogy eredetileg jól futott(csak éppen rossz irányba)
A segédfázis tekercs bekötését kell felcsereléni akkor fog jófelé forogni. Ha 380-as akkor kösd deltába mindenképpen! a kondit pedig könnyű bekötni az már megy A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Azt szeretném kérdezni ha egy 220 v motorra teszek egy üzemi kondenzátort az indító mellé erősebb lesz a motor?
Mi alapján tudom hogy mekkora kell rá?
Szia! Szerintem Te is kaptál egy üzenetet, hogy ide lett áthelyezve a kérdésedre a válasz. Ha a szóban forgó motorról van szó akkor a fűnyíró motor az állandó üzemű kondenzátoros motorok körébe tartozik. Ha most ehhez a motorhoz akarsz plusz kondenzátort rakni, azt csak az indítás megkönnyítésére tudod felhasználni de NEM lesz tőle erősebb a motorod csak hamarabb eléri az üzemi fordulatot. Ha megpróbálod a féket kiiktatni akkor talán megszűnik az indítási probléma (fék nem lesz).
A fűnyírón kiiktattam a féket de nem segített lehet hogy menetzárlatos. Ez amit
utólag kérdeztem egy köszörű motor mindkét oldalán tengely 750 watt és azt hiszem 2800 körül forog.
Üdv.
Már több 230/400 aszinkron motort kötöttem be 230v-ra, de ismerősöm ajánlott egy új bekötési módot, nem vagyok biztos benne hogy működne ezért szeretném kikérni a véleményeteket, hogy működne ez így, illetve "egészséges"-e a motornak?
Forogni szerintem fog, aztán hogy hogyan teljesít, az már egy másik történet...
Nagyobb teljesítményű motoroknál beválhat a kapcsolás, ui. az egyfázisú asszinkron motornak elvileg csak az indításkor van szüksége a segédfázisra. Azonban kisteljesítményű motoroknál a billenőnyomaték is kicsi, amin áteshet a fordulatszám, és a motor megáll. (aztán le is ég)
Ezért "egészségesebb" ha van üzemi kondenzátor is.
Sziasztok. Adott egy 1 fázisú villanymotor, sajnos fordulatszámot nem tudok mondani, mert már lekopott az odlaláról. A lényeg, hogy a motor mosógépben volt használva és mosási fordulaton vízzel teli dobot+5kg vizes ruhát simán vitte, ez kb szerintem olyan 20-25kg. A mosógép már tönkrement, de a motort megmentettem, és most ebből a motorból kellene csinálnom a mamámnak egy kukoricamorzsolót. De sajnos nem tudom hogyan kellene bekötni a motort úgy, hogy kb mosási fordulaton forogjon. Annyi van még a motorra írva, hogy 16mikrofarád, de most 25-ös lett rátéve, és úgy kötve, hogy lassan forog ugyan, de olyan gyenge, hogy 2 ujjal meg tudom állítani. Ha ez a mosási fordulat, akkor sem stimmel, mert ahogy már írtam, a motor sokkal bitangabb kell, hogy legyen, lévén elhajtotta azt a nagy súlyt. Ha viszont centrifuga fordulatra kötöm, akkor meg olyan gyors lesz, hogy nem győzőm áttételezni majd, hogy le tudja lassítani a morzsolónak a fordulatszámot, aminek kb 2 ford/perc lenne jó. Kérdésem lenne, hogy hogyan kellene kötni a motort, hogy erő is legyen benne és a fordulatszám se legyen az egekben. Bónuszkérdésem pedig az, hogy a kondi okozhatja e azt, hogy gyenge a motor? Mert most a 16-os helyett 25-ös van fent.
Köszi a választ előre is.
az a 2 ford/perc az inkább 120 ford/perc, tehát 2 ford/mp
Üdvözletem! Valaki tudna erről mesélni, hogy hogyan kell használni, esetleg bekötési rajz?
Sziasztok egy kérdésem lenne hozzátok.Van egy 220V-os 750W-os imi típusú villanymotorom ezt szeretném bekötni egy miha-c indítórelével a motor felvett árama: 7,5A a relé 250/500 van ráirva a pecsételt írás sajnos nem látszik de azt hiszem 22 vagy 27 amper volt ráírva tudnátok segíteni hogyan kell ezt bekötni? Válaszotokat előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2014
Kompresszor építés
Itt keresgélj! Ez egy állítható hiszterézisű nyomáskapcsoló.
Sziasztok!
Van egy 380/220 2,2 kw motorom szeretném 220 üzemeltetni. simán deltába kötve csak búg, egy 100 Mf üzemi és egy 160-200 Mf indító kondi után már lassan elindul ha meglököm és forog de nem pörög fel. lehet Lehet hogy még több kondi kell neki? A tekercselés is fura rajta nem olyanok mint amiket itt láttam le is rajzoltam, meg is mértem őket 2 tekercs 8 Ω a harmadik 12 Ω. Vélemény?
Valamit biztos elmértél. A 3f~ motornak mindhárom tekercse egyformának kell lenni, már ha eredeti. Az üzemi kondinak a 100 µF kicsit soknak tűnik.
Helló Cukor!
A három tekercsnek nem csak egyformának (legalábbis közel egyforma ellenállásúnak) kell lennie, hanem egymástól függetlennek is amennyiben eltávolítod róla az átkötő hidakat. ha nem ez tapasztalható, akkor a motor át van tekercselve vagy rossz (leégett, menetzárlatos, stb). |
Bejelentkezés
Hirdetés |