Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   151 / 206
(#) mex válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
A gyújtókondi töltőfeszültsége tág határok közt változhat. A kérdéses 1µF kapacitás üzem közben 280-350V feszültséget ad a tirisztoron keresztül a gyújtótrafóra. "Eszesebb" gyújtásnál természetesen a negatív periódus is ki van használva, 100-330µF kapacitást töltenek fel ~12V környékére, a túlfeszültséget tirisztorral korlátozzák.
Sok olyan gyújtás is van, ahol a megnövelt szikrateljesítményt némi furfanggal állítják elő, de alapvetően azoknál is tekercs adja az energiát, (régebben már írtam róla).
(#) dB_Thunder válasza mex hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Ha esetleg tudsz linkelni pár ilyen "különleges" kapcsolást azt megköszönném!!
(#) mex válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Link az nincs, leginkább a leégett tekercsek, és a gyújtáselektronikák javítása során gyűjtöttem ezeket a tapasztalatokat.
(#) Tonybacsi válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 12, 2014 / 1
 
Hello!

Ezek a görbék számítás alapján lettek ilyenek, amilyenek, vagy egy már meglévő motoron méréssel felvéve?

A barna induló szakasza (az egyenes) lehetne a legjobb, de úgy kellene, hogy a maximális fordulatszámon, vagy a közelében legyen a legnagyobb előgyújtás (még az is jobb lenne, ha 5500rpm után maradna a 26° végig a maximális fordulatig). Hogy az lineáris, vagy exponenciális, vagy épp hiperbola jellegű, azt az adott motor karakterisztikája határozza meg.

Itt gyakorlatilag az összes görbe egy fordulatszám elérése után esni kezd.
Ha a cél a motor minél nagyobb teljesítménye akkor -általában - a fordulatszám emelkedésével, növekszik az előgyújtás is. Az előgyújtási szöget az üzemanyag minőségétől kezdve a kipufogó rendszerig minden befolyásolja.

Itt egy kicsit bővebben az előgyújtásról.
(#) dB_Thunder válasza mex hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Kösz az infót azért, azt hittem megmenekülök pár méretezéstől, de nem..
Az a tirisztoros fesszab nem rossz 5let, gondolom az elv ua. mint a fesszabályzókban.

Hogy másoknak is világos legyen, a Gompy féle cuccal a következő gondjaim vannak(már ránézésre is):
-5 volt előállátása, szűrése
-tirisztor gyújtóáramának a biztosítása.
-jelformáló rész zavarvédettsége.
(#) nyemi hozzászólása Ápr 13, 2014 /
 
Idézet:
„Nyemi!
Nem tudok hozzászólni a görbékhez, mert halvány lilám sincs, hogy milyen szög volna az ideális az adott fordulaton. Főleg hogy ez erősen konfig függő.”

Igen és ezért is döntöttem úgy hogy állítható legyen, mert szeretném átfogni az alacsony
és a magas fordulatú motorok görbéje közti különbségeket.
Köszönöm a választ.
(#) nyemi válasza Tonybacsi hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Szia.
Idézet:

Ezek a görbék számítás alapján lettek ilyenek, amilyenek, vagy egy már meglévő motoron méréssel felvéve?”

ÁÁÁÁ..... dehogy. Például, ezt egy PDF-ben találtam (tz350-esé) a többi meg az
internetről lettek levadászva (two stroke ignition curve).
Idézet:
„A barna induló szakasza (az egyenes) lehetne a legjobb, de úgy kellene, hogy a maximális fordulatszámon, vagy a közelében legyen a legnagyobb előgyújtás (még az is jobb lenne, ha 5500rpm után maradna a 26° végig a maximális fordulatig). Hogy az lineáris, vagy exponenciális, vagy épp hiperbola jellegű, azt az adott motor karakterisztikája határozza meg”

Ezek "szigorúan" 2T görbék mint látható. A 4T-nél igen járható út amit írsz, de 2T-nél kitartása a előgyújtásnak végig a maximális fordulatig nem jó.
Mert az égés, a hőfok emelkedésével, és a nagy fordulat miatt fellépő átömlési turbulencia miatt felgyorsul, legalábbis én így tudom. Ezáltal ha nem csökkentjük drasztikusan az előgyújtást, kopogásos égés jön létre ami a teljes fordulatra való kiforgatást megakadályozza. Arról nem is beszélve hogy ez még a dugattyút is képes kilyukasztani.
A fő kérdések számomra nem is ezek hanem például : mi legyen a kezdő előgyújtás,(olyan 11°-17°között gondolkozok) meg végig megőrizzem e, az ezerfordulatos görbék közti különbséget (lásd kép) vagy maradjak az előző elképzelésemnél ?
Ha ebben meggyőznétek valamivel megköszönném.

curve1.JPG
    
(#) pjg válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
(#) nyemi válasza pjg hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Úhh......és úgy látom Simson. Milyen fix előgyújtással sikerült ezt elérni?
(#) pjg válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Nem tudom, de egy alaposan detonáló motor, bika gyújtással megteszi a dolgát
(#) janimester válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Szia Nyemi, szerintem jó lesz ez, de az én tapasztalatom hogy ha 11k környékén 6fok alá csökken az előgyújtás csak a kipufogó fog elolvadni de a motor ott már nem megy jobban , onnan tudom hogy ugye van 3 féle görbém és végig próbáltam mind az egyik 4 a másik 5 a harmadik ugye a 6 fokos végződésű 11.5-12k-nál, nos 6 foknál még egész szépen húzott a többi görbénél alul voltak különbségek nyomaték ügyileg de fent a maradék két görbe mintha gyengébbnek bizonyult volna azzal a 4-5 fokkal teszek be két képet amelyiken elszínezte a kiput az utóbb említett két görbe , meg beteszem a görbés ábrát, amiből jelenleg a standarddal tökéletesen megy a motor talán alul lehetne még javítani kicsit
(#) nyemi válasza janimester hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Szia Jani-mesterem .
Szóval azt mondod hogy nagy fordulaton ne menjek 6° alá mert csak melegszik a kipufogó.
Végül is jogos mert ha fix előgyújtásban (robogó-13°-16°) gondolkodunk, 10° alá ott se nagyon megy.
Íme akkor 3 verzió (lásd kép).
Alap: 14°.
Csúcs: 26°
Max fordulati: 10°
De persze csak akkor ha a Hall 27° van, mert ne felejtsük el ez is állítható lefele és felfele is.

curve3.JPG
    
(#) janimester válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Persze , persze na ez jó is lesz így kíváncsi leszek majd az éles próbára ha kész lesz Meg majd mégegyszer ránézek műszerrel hogy helyén van e a hall.
(#) Tonybacsi válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Ja, az más!

Ha a cél egy megbízható utcai motor általános célú felhasználással, nem verseny célra, akkor szerintem (is) járható az út.

Tudni milyen gyártmányú motorkerékpárról van szó?
(#) mvill válasza mvill hozzászólására (») Ápr 15, 2014 /
 
Megépítésre került a linkelt kapcsolás, a motor egy "régi" Kinetic TFR.
Beindul de csak szívatóval hajlandó alapjáraton pöfögni, gázadásra ill. szívató vissza engedésre leáll, visszalő.
Mi lenne ha elhagynám a rajzon szaggatott vonallal szereplő 1 M-es ellenállást?
Vagy esetleg változtassam a 47 Ohm-os ellenállás értékét?
(#) nyekk hozzászólása Ápr 26, 2014 /
 
Üdv Mindenki.
Érdekelne ezekben a mostani robogókban a gyújtás jelfogója mire reagál ,fémre ,vagy mágnesre?Vagy van ilyen is olyan is? Építenem kéne , V motorba gyújtást ,csak jelenleg robogó gyújtás nincs a közelemben,nincs miről lelesni.Esetleg valakinek van a birtokában kapcsolási rajz a jelfogó utáni elektronikáról? Azt megköszönném.
(#) nyekk válasza nyekk hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Az alábbi kapcsolást építette e meg valaki?Vélemény,mennyire üzembiztos?
(#) zalika hozzászólása Ápr 27, 2014 /
 
Szép jó napot!

Előre mondom, hogy kezdő vagyok ezekben a gyújtásokban. A napokban "kaptam" egy KTM lc4 400ccm (sxc) motorkerékpárt, a gond vele az, hogy a gyújtása beszart és valaki egy yamaha jog (3kj) típusú gyújtást próbált rá építeni. Az lenne a kérdésem, vagyis az első, hogy ez lehetséges-e, folytassam a munkát? A másik kérdés az, hogy a jog gyújtás forgórészén lévő "csík" ami a jeladónak adja a jelet annak a hossza lényeges, gondolom én. De a projektnek az értelmi szerzője azt eltüntette, jobban mondva egy 1cm részt hagyott meg. Addig eljutottam, hogy a motor beindul de nem pörög, csak nagyon minimálisan. Éppen csak alapjárat fölé egy picivel. Mit tegyek?

Válaszokat előre is köszönöm!!!
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2014
(#) pjg válasza zalika hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Annak a csíknak a hossza meghatározza a gyújtás időpontját. Ha az elejét kurtította akkor vélhetően a felső holtpont közelében gyújt. Alapjáratnál ez jó is, de fordulaton erőtlen a motor. A kipufogó könyök erősen melegszik. Stroboszkóppal ki kéne villogtatni az előgyújtás mértékét. És valami módon korrigálni a helyes értékre, ha nem jó.Kb. a max. fordulatszám 1/3 - 1/2 szeresénél kell vizsgálni.
Ha jó ez előgyújtás akkor a karburátort kell beszabályozni.
Ha így sem jó akkor nekem kell ajándékozni azt a motort.
(#) mikroferi válasza pjg hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Miért a 3kj elektronika előgyuszi szabályzós? A suzukimra is azt szereltem fel, a vezérlőív végénél adja a szikrát. Egyébként van értelme, mert nem gyári ugyan, de jól teszi a dolgát. Bár nagyon kéne egy előgyújtásszabályzós elektronika...
(#) pjg válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 27, 2014 /
 
Nem szabályzós.
(#) zalika válasza pjg hozzászólására (») Ápr 28, 2014 /
 
Nos, akkor milyen tanáccsal tudtok ellátni? Mi tévő legyek? Ha erre a gyújtásra rátennék mondjuk egy olyan CDI-t ami képes szabályozni az előgyújtást az úgy oké lenne? Vagy ezzel írtam egy hatalmas baromságot ?
(#) mikroferi válasza zalika hozzászólására (») Ápr 28, 2014 /
 
Úgy szereld fel a lendkereket, hogy a vezérlőív vége legyen a gyári előgyújtási értéken. Tehát ha mondjuk 20 fok az előgyújtás, akkor a holtpont előtt 20 fokkal legyen az ív vége a jeladónál, de ha kicsit visszább olvasol 2-3 oldalt, akkor rendesen kivesézték nekem ezt a dolgot a fiúk. Ugyan ebben a cipőben jártam és megoldódott.
(#) zalika válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 28, 2014 /
 
Rendben köszöntem . Azonban a gyári maximális érték 38 fok, ami azért indításnál illetve alapjáraton nem okozhat problémát?
(#) mikroferi válasza zalika hozzászólására (») Ápr 28, 2014 /
 
Na ebben már nálam okosabbat kell megkérdezned! De ha engem kérdezel, biztos hogy nem jó az állandó 38 fok. Indításnál az totálkár . Ha maradt volna a lendkerék gyári állapotában, akkor a hosszú vezérlőívvel lehetett volna kezdeni valamit, egy előgyújtásvezérlős cdi-vel....
(#) zalika válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 28, 2014 /
 
Hat igen a 38 fok igen csak végzetesnek tűnik. De reménykedem, hogy valakinek van valami jó kis ötlete

Üdv!
(#) dB_Thunder hozzászólása Máj 2, 2014 /
 
Pár kérdésem lenne az okosokhoz:
Yamaha CDI (3kj) gyújtásban mekkora a "nagyfesz" kondi kapacitása?
Illetve tökéletesen elegendő e a 400Voltos, vagy van értelme 630Vost alkalmazni??
(#) mikroferi hozzászólása Máj 4, 2014 /
 
Azt megtudná valaki mondani nekem, hogy mivel a 3kj elektronika nem előgyújtás szabályzós, akkor mi értelme van a lendkeréken ilyen hosszú vezérlő ívnek? Illetve ha már ott van a vez.ív, nem lehetne ezt előgyújtásra használni? (Nem yamaha jogra..)
(#) nyekk hozzászólása Máj 4, 2014 /
 
Kíváncsisából összeraktam ,egy Hall jeladós,és egy induktív jeladós gyújtás kapcsolást.
http://youtu.be/F23zNWd1WT0
http://youtu.be/c9hLtOGBzGk
(#) nyemi válasza nyekk hozzászólására (») Máj 4, 2014 /
 
Mind a kettőnél kevés a "Dwell" idő (kicsi a zárásszög) avagy a gyújtótrafó felmágnesezési ideje.
Ezért nincs szikra nagyobb fordulaton.
Következő: »»   151 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem