Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Mert sokkal olcsóbb, gondolom.
A víz az biztos, ami benne van!
A hyperol tabletta 1500Ft. Most néztem a neten.
Hány darabos?
100 darabos, de az összesen hány gramm, nem derült ki.
De ez egyébként sem tiszta hidrogénperoxid, hanem annak karbamiddal megkötött változata.
Sziasztok!
Sósav+hidrogénperoxidos maratás - első tapasztalatok: Egy A5-ös méretű NYÁK-ra (kb. 10% kitöltésű mintával) elment kb. 8dl 20%-os sósav, és majdnem egy egész flakonnyi(100ml) 12%-os fodrászati célú (parfümös-stabilizátoros) hidrogén-peroxid. A sósavból talán kevesebb is elég lett volna ha előbb rájövök hogy a peroxid az, amivel nem szabad spórolni, máskülönben leáll az egész maratás. Így is volt legalább fél óra vagy több! A sokak által vizionált pezsgés és klór-köd elmaradt, helyette habzott(gondolom a glicerin+sósav), és a vasoxidos maratásnál ismerős illat(sósavgőz) terjengett az ablakpárkány fölött... A hosszan tartó maratásnak köszönhetően szépen alákapott a tonernak, a panel öblítésekor ujjal finoman dörzsölve majdnem az egész lejött. Hurrá, legalább acetont tudok spórolni! Az alámarás egyértelmű, a NYÁK mintázata "nagymamabugyirózsaszín" lett, és dörzsöléskor szinte mindenhol érdesnek éreztem a fóliát. Minőség: a sok rossz után végre egy jó hír: jó lett! A legvékonyabb 8mil (0.2mm) vastag vezetékhuzal is mindenhol megmaradt, körbe 3-szor kb. 35 centi hosszan(a hosszabb PCB kerete). A legkisebb távolság két vezetőfólia között 0.144mm, a "14" feliratú pici PCB-knél ami egyébként mobiltelefon-LCD csatlakozójának készült. A kontraszt tökéletes, az egyenes csíkok egyenletesek. Az alámarás ellenére a panelt átvilágítva nem szűrődik át fény a vezetőfóliák alól. Úgy látszik hogy még egy darabig megmaradok a nátrium-perszulfát mellett, építek neki valami bubit meg melegítőegységet(a mikróba nem engedik otthon). A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2014
Próbáld meg festék, háztartási, 100 Ft-os boltban keresni a hidrogént.
Idézet: Ne haragudj, de ez a te figyelmetlenséged miatt van. Fentebb írtam, hogy annyi sósav ami ellepi a nyákot és abba bele a hidrogént. Ha eleget teszel bele a hidrogénből akkor 10 másodperc alatt kész lett volna. „A sósavból talán kevesebb is elég lett volna ha előbb rájövök hogy a peroxid az, amivel nem szabad spórolni, máskülönben leáll az egész maratás.”
Abból a krémszerű valamiből elhasználhattam volna két flakonnal, akkor talán.
A posta többe volt mint maga az anyag, kb. 400Ft/flakon. Ha a környéken(Zalaegerszeg) találok valami olcsóbb alternatívát akkor nem fogok spórolni vele... A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Ja kérem, a hidrogénperoxid az hidrogénperoxid. A puding nem helyettesíti
Szoktátok ónozni a panel? Régebben tapasztaltam, hogy a kémiai ónozó után sokkal rosszabb volt forrasztani, mint a nyers rezet. Meg az eltarthatósággal is gondjaim vannak. Alig fogy valami a flakonból, de már semmit sem ér. Használta már valaki azt a por alakú szert amit vízben kell feloldani? Vagy van valami jobb, egyszerűbb módszer?
Ha a kémiai ónozás után nehezebb forrasztani, akkor:
a.) az ónozó nem megfelelő b.) a forrasztáshoz használt ón nem jó Az eltarthatóságánál rendkívül oda kell figyelni, hogy az ónozó folyadékot légmentesen (!) kell lezárni, ellenkező esetben használhatatlanná válhat, mielőtt még kimerülne.
A használt folyadékot vissza lehet önteni a flakonba vagy az csak ront a helyzeten?
Ha légmentesen lezárom akkor is viszonylag hamar tönkremegy, nem?
Fehér porszterű valami is kicsapódik a panelen? Ez a valami az ón-szulfát, forrasztáskor megfeketedik, büdös és persze taszítja az ónt. Csiszolással könnyen eltávolítható.
Az ónozó elvileg ón-klorid hozzáadásával korlátozottan regenerálhetó. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Mivel fogytán a lötstop fóliám, és a beszerzési költség nagyon magas, főleg a szállítási költség miatt, támadt egy elvetemült ötletem. Rendeltem Kínából ún. "PCB UV Curable Solder Mask Repairing Paint" névre hallgató lötstop masszát, mindjárt két színben is, kékben és fehérben.
Az ötlet az, hogy a kéket felhordom a nyák lemezre és levilágítás majd előhívás után van egy olcsó lötstop rétegem, majd erre felhordva a fehér réteget rávilágítom a pozíció rajz negatívját és szintén előhívom. Így a kék alapon létre kell jöjjön egy jól elütő, fehér színű pozíció rajz. A cucc tegnapi postával megérkezett és persze azonnal csináltam egy próbát. Kérlek benneteket ne azt nézzétek, hogy a rajz nincs a helyén, sőt elég kezdetleges az eredmény, de ez az első próba. Az anyag felhordásán is, a levilágítási időn is és az előhíváson is még dolgozni kell, de ígéretesnek tűnik.
Laminálással való NYÁK készítéshez milyen papírt ajánlotok?
Nekem a vastag műnyomopapír nem jött be, a sima meg egyátalán nem.
Ez hogy is működik, hogyan kened rá? Magától megszárad? És majd levilágítod a forrpontokat letakarod, majd a forrpontokról lejön a felesleges cucc? De mivel?
Ahogy néztem 100gr-os mennyiségben lehet venni, az kb mennyire elég?
Huh! Sok kérdés egyszerre és egy részére még nem tudom a választ.
Pici szivacsos (teddy) hengerrel vittem fel az anyagot. Próbáltam szárítani először légkeveréses sütőben, majd hajszárítóval, de nehezen szárad. Olyan olajos kenőcs állagú. Végül letakartam vékony fóliával és arra tettem a lötstop filmet. Így lett levilágítva. A 100gr véleményem szerint nagyon sokra elég lesz, de pontosan nem tudom megmondani. Az előhívás is erősen kérdéses. Pontos infók hiányában három módszer is elképzelhető. Ennél az első darabnál acetonos pzs-vel töröltem át, és így jött le a felesleg. Nem tudom, itt a HE-en próbálkozott-e már valaki hasonlóval? A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Én mielőtt megvettem, ezt a videót találtam róla: Videó
Közben találtam a száradásáról leírást, ott 6-12 órát írnak erre.
Lehet én is rendelek. Amúgy mennyire forrasztás álló? Az nagyon érdekelne? Illetve ha ilyen lötstopot használ valaki, akkor pl az SK10 forrasztás segítő anyagot vajon hogyan viszi fel az ember? Mert ezzel szépen lehet forrasztani, és védi is a réz réteget az oxidációtól.
A sima nem tudom milyen, de amit mifelénk adnak a nyomdász üzletben az fényes.
Ebből a 135g-os ami nekem (meg ahogy itt olvastam másnak is) maximálisan működik. Az ennél vastagabb nekem nem jött be, meg a vékonyabb sem az igazi. Lehet hogy a technológiádon kellene még változtatni (laminálás hőmérséklete, tonerpor milyensége, rézfelület tisztasága, esetleg a laminálón való átküldések száma , stb...)
A pozíció negatívját mivel csináltad? A sprint Layout azt nem tudja negatívba nyomtatni, vagy legalábbis nekem nem megy.
Szia!
Így igaz, Sprint Layout-ból nem lehet, de ha átviszed Photoshop-ba, akkor ott már igen.
Szia!
Érdekelne a leírás. Az SK10 gyanta oldat, szerintem símán ráfújhatod és forrasztás után denszesszel a felesleg lemosható.
Köszi. Én is megnéztem. Ehhez a módszerhez ki kell találni valamilyen pozícionálási módszert, mert a rétegen keresztül nem látni szinte semmit.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
A festék felhordása előtt fúrd ki a panelt ,a filmet gombostűk segítségével pozicionáld....
Szia kaqkk! Magam is valami hasonló megoldásra gondoltam.
Korábban érdekelt voltam az offszet nyomtatásban. Nyomdai felhasználásban láttam hasonló pozicionálási megoldást
Szinte akármilyen fényes papír. Szerintem. Eddig akármilyen fényes papírt használtam, mindegyikkel működött. Vékonyabbal alacsonyabb hőmérséklet is elég lamináláskor.
Az összeset nem lenne érdemes kifúrni, mert belemegy a solder resist paszta.
Feltételezem, hogy pozicionáló furatokra gondolt.
Igen elég a pozícionáláshoz 2 furat a két átellenes sarokban
|
Bejelentkezés
Hirdetés |