Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1021 / 1387
(#) efraim válasza Pali79 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Természetesen a SprintLayout tud negatívban nyomtatni. Erre szolgál a printben az Invert opció.
(#) papus51 válasza efraim hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Szia! Ezek szerint még nem próbáltad. A pozíciórajznál nem működik az Invert opció.
(#) szili83 hozzászólása Máj 9, 2014 /
 
Ha még nem csináltam UV-s levilágítót, akkor egy próba erejéig ha napra kiteszem, azzal működni fog?
(#) papus51 válasza szili83 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Nem egyértelmű, hogy mire gondoltál, de ami UV levilágítóban működik az a napsütésben is.
(#) kirally válasza papus51 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Szia!
Működik az bármelyik rétegnél.
Próbáld meg a réteg színét a nyomtatásnál feketére állítani.
(#) Pali79 válasza kirally hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Tévedés! Sprint Layout 5 tudja, a 6 nem!
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014

sp.jpg
    
(#) kirally válasza Pali79 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Ja, hogy neked sp6-od van.
Az 5-ös verzióban kifogástalanul működik.
A 6-os verzióban nekem sem működik. Akkor nincs más lehetőség, lemented képként, és akár egy Paint-tal invertálod.
(#) Pali79 válasza kirally hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Nem is értem... Ez nem előre, hanem visszalépés a korábbi verzióhoz képest.
(#) efraim válasza papus51 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Tényleg nem próbáltam, de most igen.

Pozició invert

inv.png
    
(#) szili83 válasza papus51 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
A solder resist 'pacsmagot' gondoltam nappal megvilágítani. Ha beválik, akkor csinálok egy levilágítót. Mert kell az.
(#) papus51 válasza efraim hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Közben a kellégák már tisztázták itt néhány sorral feljebb, hogy némelyik verzió tudja, némelyik meg nem. A Téd ezek szerint az előző kategóriába tartozik. Azért én is megoldottam egy kis Photoshop segítséggel.
(#) Beles hozzászólása Máj 9, 2014 /
 
Ez nagyon komoly!Bővebben: Link
(#) papus51 hozzászólása Máj 9, 2014 /
 
Most csináltam még néhány próbát a lötstop kenőccsel (UV Curable Solder Mask Repairing Paint) és az már látszik, hogy nagyon jó fedettségű filmre lesz szükség, különben kikeményedik ott is ahol nem kellene.
Most egészen jól sikerült a fehérrel is egy próba. Szivacs hengerrel vittem fel aránylag vékony réteget. Ezzel a módszerrel elég egyenletes rétegvastagság alakítható ki. 5 perc hajszárítózás (nem tudom miért?) majd letakartam celofán fóliával. Nyomdai filmet tettem rá és 5 percig nyomtam neki a 60W UV-t. Acetonnal mostam le, ez úgy néz ki, hogy szuper jó lemosó. Az eredmény egészen jó lett.
(#) efraim hozzászólása Máj 9, 2014 /
 
Érdemes végigolvasni. Egy más módszer maratásra, ami rendkívül olcsó. Só + ecet + hidrogénperoxid.
Akinek nem megy az angol, bedobhatja a linket a Google ferdítőbe, egy kis akarással érthető.
(#) szili83 válasza efraim hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Ha ezt a só+ecet+hidrogénperoxidot valaki kipróbálja, majd küldje el hogy sikerült. Kíváncsi vagyok.
(#) Electricboy válasza efraim hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Engem meg ez a szivacsos megoldás érdekel, ki kellene próbálni.
(#) Pali79 válasza efraim hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Nem értem ez miért lenne ez jobb, mint a hidrogén-peroxid+sósav. Drágának ez sem mondható és megfelelő aránnyal akár 1 perc alatti maratási idő is elérhető. De, hogy környezetkímélő lenne??? A vasklorid veszélyesebb mint a hidrogén-peroxid??? A vasklorid csak ártalmas besorolású, a hidrogén meg maró és oxidáló. Szerintem elég sok zöldséget hordott össze az író.
(#) zombee válasza Pali79 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Az ecet főképp azért nem jó, mert szerves anyag, a hidrogén-peroxid azonnal oxidálni kezdi. Sokkal előbb mint a rezet! Ha már nem futja sósavra, akkor inkább kénsav. Az tuti jó.
(#) Szpisti válasza efraim hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Majd szükség esetén azért kipróbálom, de ugye a 3-4x-es marási idő nem túl bíztató.
Viszont a kommenteket is el szoktam ilyen cikkeknél olvasni, és valaki javasolta a vaskloridba a citromsavat (amit a teába szoktunk önteni) - ettől gyorsabb lesz a marás, és az üledéket is eltünteti a flakon aljáról állítólag.
Egy próbát megér ez is...
Kösz hogy megosztottad!
(#) hobkins hozzászólása Máj 10, 2014 /
 
Sziasztok hozzáértő és tapasztalt kollégák!

Lézeres nyomtató szeretnék vásárolni vasalásos NYÁK készítéshez. Két lehetséges paciens van és szeretném a véleményeteket kérni, hogy melyikkel járnék jobban, illetve valakinek valamelyikkel van-e tapasztalata.
Az egyik Samsung SL-M2022 (1200X1200 DPI) , vagy Canon I-Sensys LBP6020B (2400X600DPI) . Az utóbbinak lényegesen olcsóbb a tonere, de a DPI aggaszt, mert a gyártó oldalán 2 felbontás van feltüntetve: 600X600 vagy 2400X600. Minden segítséget és választ előre is köszönök!
(#) gulasoft válasza papus51 hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Írsz egy linket? Ezt kipróbálnám Én is. Mivel kellett lemosni?
(#) gulasoft válasza papus51 hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Még egy kérdés, meddig tartható el?
(#) papus51 válasza gulasoft hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Szia! Ha a beszerzésre gondolsz, akkor itt a link. Acetonnal lehet nagyon jól lemosni. A kinai eladó benzint vagy olajos lemosót ajánl. Az acetont a youtube-on láttam és nálam jól bevált.
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2014
(#) zombee válasza hobkins hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
600 DPI bőven elegendő lesz. Ami azt jelenti hogy 25.4mm-re 600 pixel jut, azaz kb. 0.042mm-re
jut egy pixel. Legalább a kívánt felbontás 2-szeresére szokás kalkulálni, és vasalással
nem is szokás 0.2mm-nél vékonyabb vezetéket vagy vezetéktávolságot maratni.

A 2400x600-as opciót én kerülném, mert a papír/fólia ennyivel lassabban megy át
a fényhengeren és nagyobb eséllyel olvad meg. Az enyém 1200x600-at tud, egyetlenegyszer
próbáltam ki fényfóliával, amit végül apró darabokban piszkálhattam ki a nyomtatóból.
Azóta csak 600x600. Műnyomónál nem is lényeges hogy a nyomtató "beleégesse" a mintát...
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2014
(#) daneg86 hozzászólása Máj 10, 2014 /
 
Sziasztok!
Valaki foglalkozott már átlátszó nyák készítésével?
(#) BarnaPili válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Tudsz beszerzési forrást hozzá? Üveg hordozóval lehetne.
(#) daneg86 válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Itt akartam volna kis infót szerezni róla.
Látvány erősítőt tervezek, és eddig arra gondoltam, hogy hőálló plexire ( ha létezik ilyen ) vagy hőálló üvegre ( macerás fúrni ) valami erős és hőálló ragasztóval felviszek egy réz réteget ( szélsőséges esetben kivágatom lézerrel a vezetőket, és azt ragasztom fel ).
Elképzelve elég jól nézne ki
(#) BarnaPili válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Ha full SMD-re tervezed,az üveg működhet.Nem rossz ötlet,bár a hőtágulást el kell találni az alkatrészek és az üveg részéről.
Gugli ezt dobta: Glass PCB
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2014
(#) kirally válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Egy időben én is akartam csinálni, nézegettem videókat, úgy csinálják, hogy az üvegre ragasztanak rézfóliát, és onnantól vasalásos nyákmaratás...
Én ott hagytam abba a vele foglalkozást, amikor megláttam, hogy mennyibe kerül az üvegragasztó.
Videók: Így készül.
Ez meg csak jól néz ki.
(#) daneg86 válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Mindenképp furat szerelt lenne. Hőtágulás nagyobb furatokat alkalmazva talán nem is lenne akkora gond ( az alkatrész lábának vankis tágulási területe ). Én valami kandallókban használt üvegre gondoltam, azok elég jól bírják a szélsőséges 500°C fölötti hőmérsékleteket is.
Következő: »»   1021 / 1387
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem