Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Hőálló üveg ragasztóhoz tudnál adni valami típust vagy linket ?
Nyári időtöltésnek már elképzeltem egy Hibrid erősítőt üveg nyákon fa és plexi dobozban 2 cseresznyefa rönkből ( rönk belseje kimarva, pácolva és lakkozva ) kimunkált hangfallal. Vizsgaidőszak lesz lassan.. tanulás közben marha sok időm van elmélkedni :/
Esetleg valaki tudna mondani olyan anyagot, ami beszerezhető, átlátszó, hőálló ( forrasztást bírja ki ), és viszonylag könnyen fúrható ?
Nézd meg a Wikipédián egyes műanyag lemezek olvadáspontját. A PET lemez pl. 260 °C körül olvad, az talán jó lenne, de még a polikarbonát is, annak 300 °C az olvadáspontja.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2014
Műgyanta.
Aki használ soldr resist réteget, az a forrpontok jól forraszthatóságát mivel biztosítja? Én eddig SK10-et használtam. De ha felviszem a solder resistet, akkor ezt előtte nem lehet. Ha utána fújom be vele, akkor pedig az egész megkapja. Aki használja, tudja, hogy kicsit ragacsosra szárad. Szóval a sorder resist is ragadni fog. Ha pedig befújom vele, és forrasztás után mosom le az sem a legjobb,mert 100%-osan nem lehet lemosni, főleg ha sűrűn beültetett a PCB.
Akkor még annyi, mi van ha félbehagyom a beforrasztást? Szóval olyan réteg kellene, amit bármikor lehet forrasztani.
Ez egy jó ötlet. Valószínű ez lesz. Vezetősávokat meg lézerrel kivágatom 0,1-0,2 mm-es rézlemezből.
Simán lehet házilag kémiai ónozót készíteni: SnCl2 + Tiokarbamid + Kénsav
Igen néztem a kémiai ónozót a HEstoreban. Csak azt személyesen lehet átvenni. Nekem az meg kissé messze van (~250km).
Amit írtál, az jól hangzik, de hol lehet beszerezni? Ezek szerintem nagy rész elégé veszélyes anyagok. Kénsav=akkumulátor sav, szerintem ez megoldható. A többiről még nem nagyon hallottam.
Neeem. A rézlemezre ragasztasz egy keretet. Olyan magasat, amilyen vastag "NYÁK"-ot szeretnél (szerintem 2-3mm-nél nem kellene vékonyabbat csinálni). Aztán kiöntöd átlátszó műgyantával. Elvileg egyenletes vastagságban fog terülni, de ha nem, lehúzod egy műanyag lap élével, amit a keretre fektetsz. Így biztosan egyforma vastag lesz mindenhol.
Utána kimaratod úgy a fóliát, ahogy bármelyik NYÁK esetében tennéd (nem kell lézer). Viszont a rajzolat felvitelét biztos, hogy foto eljárással csinálnám, mert a lamináló hengereinek nyomását nem biztos, hogy kibírja a műgyanta és összerepedezik.
Vasalással szoktam dolgozni, azt remélhetőleg kibírná. Ez egy jó ötlet, köszönöm
Kíváncsian várjuk a végeredményt.
Az még kicsit odébb van. Vizsgaidőszak után lesz időm erre, egyenlőre csak 2 tanulás között ötleteket gyűjtök hozzá
Ha lesz is eredmény, az legalább 1,5 hónap.
Szerintem egy házilag öntött műgyanta sosem lesz olyan átlátszó, mintha vennél egy bármilyen gyári műanyag lemezt, szerintem esztétikailag nem olyan jó megoldás.
Én meg azt mondom, hogy biztosan megoldható az átlátszóság. Kapható víztiszta kiöntőgyanta. Első öntés a képen, szerintem elég átlátszó.
De én nem is azt mondtam, hogy nem lesz átlátszó
Én ilyen átlátszósággal már bőven elégedett lennék
Forrasztási hőnek vajon mennyire ellenáll ?
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat!
Akkor ezek szerint tökéletesen megfelel nekem a Canon nyomtató is. (?) Nem ismerem a lézernyomtatók kezelését illetve a beállítási lehetőségeit, de az írásodból gondolom, hogy 600X600 felbontás is beállítható és nem csak 2400X600-on nyomtat. Egyébként csak műnyomóra szeretnék nyomtatni vele, meg sima papírra szöveget. Eddig egy irodai lézeressel nyomtattam,ami 600X600-as de nem bizonyosodott valami jónak, szemmel láthatóan a papíron sem volt igazán szép a nyomtatás. Gondolom festék minőség és mennyiség egyenesen arányos a NYÁK minőségével.
Azt sajnos nem tudom. A dobozán sincs semmi érdemes infó erről, próbáltam a neten keresni de semmi ilyen adat nincs erről. Lehet kipróbálom forrasztópákával egy darabon, hogy mit bír.
Az utángyártott/töltött toner öli meg a minőséget és a nyomtatót is.
megköszönném, ha kipróbálnád Milyen műgyantát használsz ?
Szia! Öntök egy 3 mm-es lapkát majd megkötés után kipróbálom pákával, hogy mi történik melegítésre. Jelentkezem. A gyanta egyébként ez: Vianova UP 233 Öntő (poliészter)gyanta + edző.
Megkérdeztem a vegyszerboltban. Kálcium hipofoszfit csak rendelésre van 5kg-os kiszerelésben 340.000 forint azaz kilója 68.000 Ft. Ez laboratóriumi tisztaság, van talán élelmiszeripari is, ha valaki tud beszerzési helyet meg árat, az ossza már meg, mert ennyi pénz a furatgalvánban akkor sincs ha nagyipari módszerben csinálnánk nem hogy otthon évi 1-100 darabot. Vágom Én, hogy az orosz kémikusok helyettesítőt kerestek a palládiumra, de nem gondoltam volna, hogy amit találnak az közelít a palládiumos fürdő árához.
A 140 mililiterhez (1.4dl) alsóhangon 30gramm kálcium hipofoszfit-ot ír, (22gramm szűrés előtt, 8g szűrés után) 1 literhez akkor cirka 200gramm kell, ami 13600Ft! A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2014
Sziasztok!
Én is kísérletezgetek egy ideje ezzel a kínai "Solder mask" -al. A képeken látható végeredményt sikerült elérnem (a panel még nincs fúrva és méretre vágva...). A minta nekem is a kicsit előrébb megosztott videó volt. Először én is azzal próbálkoztam, hogy egy fóliával először letakarom a nyers lakkot és csak erre teszem rá a filmet. Abban az esetben ha csak nagyobb méretű pad-ek vannak a nyákon nincs is probléma, viszont a kisebb pad-eknél, például az SMD tokos ic-knél sajnos alávílágítás lett a végeredmény. Próbálkoztam rövidebb levilágítási idővel, de akkor meg a lakk nem tapadt meg a felületen rendesen, amikor húztam le a fóliát, az lehúzta néhány helyen a lakk réteget is. A megoldás az lett, hogy kihagytam a köztes fóliát, egyből a lakkra helyeztem a filmet. Ez kicsit rizikósnak tűnhet, de a filmről levilágítás után teljesen lejön a lakk ahol uv érte, ahol pedig nem, onnan denaturált szesszel, vagy körömlakk lemosóval eltávolítható. Nekem a gyári filmet nem tette tönkre. A lakk csak ott tapad rá a fóliára ahol a nyák vége miatt csak a fóliához tapad a lakk. Ez úgy elkerülhető, hogy kicsit nagyobb nyákot használunk és nem hagyjuk, hogy a lakk lefolyon a nyákról. Kis gyakorlással a megfelelő lakk mennyiség is kikísérletezhető. Nem szabad túl vastagra hagyni a réteget, de könnyen el is vékonyíthatjuk azt. Remélem így másnak is sikerül majd szép eredményt produkálni!
Nagyon szép lett!
Nekem ma jött meg, holnap én is kipróbálom. Mivel tudod egyenletesen felvinni a festéket? A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2014
Köszönöm mindenkinek!
A lakk felvitele nagyon egyszerű. Úgy csinálom ahogy a videón is látszik: UV Curable Solder Mask Egy kis pöttyöt teszek a nyák közepére a festékből, majd ráteszem a fóliát ( a videóval ellentétben én egyből a filmet teszem rá, nem használok köztes réteget). Amikor rajta van a film, egy plasztik kártyával (bankkártya, személyi igazolvány, pontgyűjtő kártya, stb. ) szépen el lehet teríteni a lakkot. Kis gyakorlás kell csak hozzá...
Kb. mekkora felületre elég egy tubussal ebből a csodából?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |