Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1022 / 1387
(#) daneg86 válasza kirally hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Hőálló üveg ragasztóhoz tudnál adni valami típust vagy linket ?
Nyári időtöltésnek már elképzeltem egy Hibrid erősítőt üveg nyákon fa és plexi dobozban 2 cseresznyefa rönkből ( rönk belseje kimarva, pácolva és lakkozva ) kimunkált hangfallal.
Vizsgaidőszak lesz lassan.. tanulás közben marha sok időm van elmélkedni :/
(#) daneg86 válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Esetleg valaki tudna mondani olyan anyagot, ami beszerezhető, átlátszó, hőálló ( forrasztást bírja ki ), és viszonylag könnyen fúrható ?
(#) Mdavid válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Nézd meg a Wikipédián egyes műanyag lemezek olvadáspontját. A PET lemez pl. 260 °C körül olvad, az talán jó lenne, de még a polikarbonát is, annak 300 °C az olvadáspontja.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2014
(#) elektrorudi válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Műgyanta.
(#) szili83 hozzászólása Máj 11, 2014 /
 
Aki használ soldr resist réteget, az a forrpontok jól forraszthatóságát mivel biztosítja? Én eddig SK10-et használtam. De ha felviszem a solder resistet, akkor ezt előtte nem lehet. Ha utána fújom be vele, akkor pedig az egész megkapja. Aki használja, tudja, hogy kicsit ragacsosra szárad. Szóval a sorder resist is ragadni fog. Ha pedig befújom vele, és forrasztás után mosom le az sem a legjobb,mert 100%-osan nem lehet lemosni, főleg ha sűrűn beültetett a PCB.
(#) szili83 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Akkor még annyi, mi van ha félbehagyom a beforrasztást? Szóval olyan réteg kellene, amit bármikor lehet forrasztani.
(#) szili83 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Házilag?
(#) daneg86 válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Ez egy jó ötlet. Valószínű ez lesz. Vezetősávokat meg lézerrel kivágatom 0,1-0,2 mm-es rézlemezből.
(#) papus51 válasza szili83 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Simán lehet házilag kémiai ónozót készíteni: SnCl2 + Tiokarbamid + Kénsav
(#) szili83 válasza papus51 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Igen néztem a kémiai ónozót a HEstoreban. Csak azt személyesen lehet átvenni. Nekem az meg kissé messze van (~250km).
Amit írtál, az jól hangzik, de hol lehet beszerezni? Ezek szerintem nagy rész elégé veszélyes anyagok.
Kénsav=akkumulátor sav, szerintem ez megoldható.
A többiről még nem nagyon hallottam.
(#) elektrorudi válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Neeem. A rézlemezre ragasztasz egy keretet. Olyan magasat, amilyen vastag "NYÁK"-ot szeretnél (szerintem 2-3mm-nél nem kellene vékonyabbat csinálni). Aztán kiöntöd átlátszó műgyantával. Elvileg egyenletes vastagságban fog terülni, de ha nem, lehúzod egy műanyag lap élével, amit a keretre fektetsz. Így biztosan egyforma vastag lesz mindenhol.
Utána kimaratod úgy a fóliát, ahogy bármelyik NYÁK esetében tennéd (nem kell lézer).
Viszont a rajzolat felvitelét biztos, hogy foto eljárással csinálnám, mert a lamináló hengereinek nyomását nem biztos, hogy kibírja a műgyanta és összerepedezik.
(#) daneg86 válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Vasalással szoktam dolgozni, azt remélhetőleg kibírná. Ez egy jó ötlet, köszönöm
(#) elektrorudi válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Kíváncsian várjuk a végeredményt.
(#) daneg86 válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Az még kicsit odébb van. Vizsgaidőszak után lesz időm erre, egyenlőre csak 2 tanulás között ötleteket gyűjtök hozzá
Ha lesz is eredmény, az legalább 1,5 hónap.
(#) Mdavid válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Szerintem egy házilag öntött műgyanta sosem lesz olyan átlátszó, mintha vennél egy bármilyen gyári műanyag lemezt, szerintem esztétikailag nem olyan jó megoldás.
(#) dudassandor1 válasza Mdavid hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Én meg azt mondom, hogy biztosan megoldható az átlátszóság. Kapható víztiszta kiöntőgyanta. Első öntés a képen, szerintem elég átlátszó.

Tekercs.jpg
    
(#) Mdavid válasza dudassandor1 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
De én nem is azt mondtam, hogy nem lesz átlátszó
(#) daneg86 válasza Mdavid hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Én ilyen átlátszósággal már bőven elégedett lennék
(#) daneg86 válasza dudassandor1 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Forrasztási hőnek vajon mennyire ellenáll ?
(#) hobkins válasza zombee hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat!
Akkor ezek szerint tökéletesen megfelel nekem a Canon nyomtató is. (?) Nem ismerem a lézernyomtatók kezelését illetve a beállítási lehetőségeit, de az írásodból gondolom, hogy 600X600 felbontás is beállítható és nem csak 2400X600-on nyomtat. Egyébként csak műnyomóra szeretnék nyomtatni vele, meg sima papírra szöveget.
Eddig egy irodai lézeressel nyomtattam,ami 600X600-as de nem bizonyosodott valami jónak, szemmel láthatóan a papíron sem volt igazán szép a nyomtatás. Gondolom festék minőség és mennyiség egyenesen arányos a NYÁK minőségével.
(#) dudassandor1 válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Azt sajnos nem tudom. A dobozán sincs semmi érdemes infó erről, próbáltam a neten keresni de semmi ilyen adat nincs erről. Lehet kipróbálom forrasztópákával egy darabon, hogy mit bír.
(#) Pali79 válasza hobkins hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Az utángyártott/töltött toner öli meg a minőséget és a nyomtatót is.
(#) daneg86 válasza dudassandor1 hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
megköszönném, ha kipróbálnád Milyen műgyantát használsz ?
(#) dudassandor1 válasza daneg86 hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Szia! Öntök egy 3 mm-es lapkát majd megkötés után kipróbálom pákával, hogy mi történik melegítésre. Jelentkezem. A gyanta egyébként ez: Vianova UP 233 Öntő (poliészter)gyanta + edző.
(#) gulasoft válasza NickE hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Megkérdeztem a vegyszerboltban. Kálcium hipofoszfit csak rendelésre van 5kg-os kiszerelésben 340.000 forint azaz kilója 68.000 Ft. Ez laboratóriumi tisztaság, van talán élelmiszeripari is, ha valaki tud beszerzési helyet meg árat, az ossza már meg, mert ennyi pénz a furatgalvánban akkor sincs ha nagyipari módszerben csinálnánk nem hogy otthon évi 1-100 darabot. Vágom Én, hogy az orosz kémikusok helyettesítőt kerestek a palládiumra, de nem gondoltam volna, hogy amit találnak az közelít a palládiumos fürdő árához.
A 140 mililiterhez (1.4dl) alsóhangon 30gramm kálcium hipofoszfit-ot ír, (22gramm szűrés előtt, 8g szűrés után)
1 literhez akkor cirka 200gramm kell, ami 13600Ft!
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2014
(#) simib válasza papus51 hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Sziasztok!

Én is kísérletezgetek egy ideje ezzel a kínai "Solder mask" -al. A képeken látható végeredményt sikerült elérnem (a panel még nincs fúrva és méretre vágva...).

A minta nekem is a kicsit előrébb megosztott videó volt. Először én is azzal próbálkoztam, hogy egy fóliával először letakarom a nyers lakkot és csak erre teszem rá a filmet. Abban az esetben ha csak nagyobb méretű pad-ek vannak a nyákon nincs is probléma, viszont a kisebb pad-eknél, például az SMD tokos ic-knél sajnos alávílágítás lett a végeredmény. Próbálkoztam rövidebb levilágítási idővel, de akkor meg a lakk nem tapadt meg a felületen rendesen, amikor húztam le a fóliát, az lehúzta néhány helyen a lakk réteget is.

A megoldás az lett, hogy kihagytam a köztes fóliát, egyből a lakkra helyeztem a filmet. Ez kicsit rizikósnak tűnhet, de a filmről levilágítás után teljesen lejön a lakk ahol uv érte, ahol pedig nem, onnan denaturált szesszel, vagy körömlakk lemosóval eltávolítható. Nekem a gyári filmet nem tette tönkre. A lakk csak ott tapad rá a fóliára ahol a nyák vége miatt csak a fóliához tapad a lakk. Ez úgy elkerülhető, hogy kicsit nagyobb nyákot használunk és nem hagyjuk, hogy a lakk lefolyon a nyákról. Kis gyakorlással a megfelelő lakk mennyiség is kikísérletezhető. Nem szabad túl vastagra hagyni a réteget, de könnyen el is vékonyíthatjuk azt.

Remélem így másnak is sikerül majd szép eredményt produkálni!
(#) kirally válasza simib hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Nagyon szép lett!
Nekem ma jött meg, holnap én is kipróbálom.
Mivel tudod egyenletesen felvinni a festéket?
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2014
(#) simib válasza kirally hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Köszönöm mindenkinek!

A lakk felvitele nagyon egyszerű. Úgy csinálom ahogy a videón is látszik: UV Curable Solder Mask

Egy kis pöttyöt teszek a nyák közepére a festékből, majd ráteszem a fóliát ( a videóval ellentétben én egyből a filmet teszem rá, nem használok köztes réteget). Amikor rajta van a film, egy plasztik kártyával (bankkártya, személyi igazolvány, pontgyűjtő kártya, stb. ) szépen el lehet teríteni a lakkot. Kis gyakorlás kell csak hozzá...
(#) Mdavid válasza simib hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Kb. mekkora felületre elég egy tubussal ebből a csodából?
(#) szili83 válasza simib hozzászólására (») Máj 12, 2014 /
 
Ez nagyon szééép! Te mivel vitted fel a réteget?

De nem használsz valami ónozás, mert így a réz nem oxidálódik be neked?
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2014
Következő: »»   1022 / 1387
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem