Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Igen van csak az eredeti darabok azok rosszak.Egyébként mosógép vezérlőpaneljában voltak.
Szerintem ellenállások, de amiket kaptál (így a fényképről nézve) a közelében sincs az eredetinek.
Persze ezt inkább te látod, mert a te kezedben van.
Ellenállások megszakadni szoktak. Kapard le a festéket egy csíkban a rossz ellenállásról, akkor hozzáférsz az ellenállásréteghez. A réteghez és az ellenállás egyik végéhez érintve az ellenállásmérőt kimérhető, hogy ellenállásról, vagy induktivitásról van szó. Ha sikerül az ellenállás közepétől ellenállást mérni az egyik láb felé, az eredeti érték jó eséllyel a mért ellenállás duplája (de az a színekből is leolvasható, még elég jól láthatóak)
A jobb oldali nagy valószínűséggel induktivitás, a jobb pedig ellenállás. Főleg ha mosógépből szedted. Táp része legalább?
Pontosan tipikus Whirlpool probléma de most úgy gondoltam hogy magam állok neki.Közben megnéztem a panelt a zöld az ellenállás a barna pedig induktivitás.Tehát akkor egyik sem jó?
Köszi!!!!Nem is tudtam hogy van ilyen segédlet az oldalon!Még egyszer köszi!
Még egy kérdés.Az hogy most ez induktivitás vagy ellenállás az változtat valamit a színjelölésen vagy ugyanaz a kettő?Egyébként amit az induktivitásra kaptam az 2 ohm-al több de szerintem annyi még belefér.Az ellenállás meg nem tudom.Ha középen lévő színt barnának veszem akkor jó de ha pirosnak akkor már közel sem.
Hú a mosógép hibás forumba keresgélj, ott van wh-s táp kapcs rajza. Abba pontosan benne van az induktivitás értéke. A jobb oldali 99% hogy induktivitás.
Köszi meg fogom nézni.Igen az az (utólag nézve)
Köszönöm mindenkinek!
A jobboldali felső barna az induktivitás. Tipikus Whirpool hiba.
Feltételezem, hogy a táprészen volt mind a kettő. Én saját tápot építettem miután ezek és más alkatrészek kihaltak a panelen. Azóta is működik. Lassan egy éve. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2014
Hi Mesterek.
Ez egy "pörgés" szenzor lenne, az ESP-nek a résztvevője . Olyan kérdésem lenne hogy a pirossal bekarikázott részt valaki érti hogy miért olyan 2db hajszálvékony vezetőkkel oldották meg? Gondoltam rá hogy valamilyen tranzisztor lenne tokozás nélkül, de szerintem nem az. Ugyanis 3 pin-es a csatlakozója, ahova ezek vezetnek, tehát ezek a modul kivezetései. Van egy plusz, mínusz és egy adatvonal, can bus. Oda minek lenne tranyó rakva, ötlet? Csak kíváncsiságból érdeklődnék. Egyébként hirtelen ránézésre nem is tűnik drágának, pedig 180 pénzért akarnák eladni a boltban, A A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2014
Természetesen tudom hogy tipikus hiba csak most úgy gondoltam hogy én akarom megcsinálni ideje lenne kicsit értenem ehhez a részéhez is.
Engem az érdekelne, hogy ha egy LM2596-tal csinálok tápfeszt, akkor a 150 kHz-es kapcsolási frekvencia milyen problémákat tud okozni? Mi az ami érzékeny erre (gondolok most elsősorban pl a mikrokontrollerekre)?
Szerintem csak ezt a speckó csatlakozó aljzatot kötötték össze így a nyákkal. Amúgy mi a hiba jellege amiért felmerült a gyanú, hogy rossz a modul? Milyen gyártmány?
Üdv!
Ahogy én látom a képről, a panel mögött szivacs szerű alátámasztás van. A széleinél is gumi támaszték van, flexibilis ragasztással rögzítve. Én ebből arra következtetek, hogy azok a vezetékek is a rezgések átvitelének megakadályozása miatt ilyenek. A modern autókban szinte minden drága. Én most rendeltem a sajátomhoz csatlakozó érintkezőket. A 3x20 darab, mert ugye nem egyformák, több mint 5000Ft volt. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2014
Kicsit hullamos lesz a tapod ennek a frekinek a kozeleben. De kondikkal azert karban lehet tartani. Digitalis cuccnak nem sok zavart okoz, analog dolgoknal bezavarhat esetleg.
Sziasztok!
Előállt egy kis probléma egy +/- 50V-os táplálású erősítőnél. Szükség lenne az előfokok számára Stabilizált + és - 12Voltra , azonban a 7812 és 7912 ick csak maximum 35 Voltot tudnak.Hogyan tudom megoldani a problémát? Köszönettel Balázs!
Ha nem nagy teljesitmény kell akkor egy feszültségosztó jut hirtelen az eszembe.
Egy 12 éves Fordról van szó. Nagyából fél éve van nálam. Amikor kicserélgettem a műszerfalon/ban az izzókat ledekre, akkor vettem észre hogy ez egyik hiányzik, bele raktam s azóta világított az ESP visszajelzője. Elvittem kiolvastatni s mondták hogy a gyorsulás szenzor azaz a kereszt gyorsulás mérő a rossz. Mivel nem érdekelt a dolog főleg hogy utána jártam s két szenzor lehet felelős ezért. A pörgés s gyorsulás szenzor. Az egyik 50e a másik meg 180e Ft, tehát úgy voltam vele hogy ha legközelebb bontom a műszerfalat majd vissza kiszedem a led-et . Na de jött a jó idő s egyszer csak elkezdett működni az ESP, nem mindig csak néha, pl.: amikor napon állt a kocsi( fekete a bódé, úgyhogy jó idő van benne ). Innen jött az ötlet hogy kontakt hiba lehet. Na most ha már kinyomoztam hogy merre van, anyós ülés ki, kárpit ki stb, s ott volt mind a kettő. Az egyiket szét tudtam szedni , de a másik modul valamilyen zselés anyaggal van kiöntve. Azt csak kaparászni tudtam. Én valamilyen ic elmelegedésre gondoltam. Mivel nem tudtam jobban hozzá férni az elektronikához, ezért kaptak a csatik kontakt spray-t, s azóta nincs hibajelzésem. Igaz azóta folyamatosan meleg is is van. Úgyhogy még teljesen nem tudom hogy csati kontakt volt vagy panel kontakt lehet. Nincs valakinek ötlete hogy ezt a zselés anyagot mivel lehet oldani. A kiszedett darabokat áztattam hígítóban, benziben, de semmi . Na nagyjából ez a modul története.
Egy 300-500 miliamper szükségeltetne azért. Nekem tranzisztoros stabilizálás jutott az eszembe még..
Igen nagy a valószínűsége, hogy a csatlakozónál volt az érintkezési hiba, és nem a modulban. Szerintem ne nagyon kaparászd, meg oldogasd az a modult semmilyen vegyszerrel, mert megint nem lesz esp-d!
A 7x12-k bemeneteit fogd meg egy zenerrel, az biztos.
jaja, "várom" a hűvösebb időd, s kinyomom FSB-vel s kész. Én sem szándékozom buherálni ha nem muszáj!
Sorosan kötött ZY20 zeneren esik 20V, már csak 30V marad a 7812, 7912-nek
Hello! Ha csak kis terhelésre, mondjuk előfoknak kell a feszültség, nem szükséges stabit használni, megteszi egy mezei zéneres stabilizátor is. Ha "áram is kell" akkor meg célszerűtlen az 50V-ból azt így disszipatív módon előállítani.. (Maximum télen, ha fázol.)
Előfoknak 300 - 500 mA? Abból már egy 1 - 2 W -os erősítő is kijön. Meg így 10 - 15 W ot kell eldisszipálni.
Az előfoknak egyrészt nem nagy az áramfelvétele, másrészt állandó, és különösebben stabilizálni sem kell. A felesleges feszültséget viszont ejtheted egy soros ellenállással, és egy szűrőkondenzátort alkalmazva még jót is tesz az esetleges fokozatok szétválasztására.
Olyan kérdésem lenne hogy egy 12-13 voltot leadó trafóból hogy lehet 0-12V fokozatmentesen változtatható tápegységet csinálni? Lehető legegyszerűbb kapcsolás érdekelne, kis anyagköltséggel.
sziasztok! az alábbi áramkör egy kikapcsolás késleltető. A kérdésem az volna melyik ellenállást kéne potméterre cserélnem hogy az időzítés a másodperc töredék részére csökkenthető legyen? Köszönöm előre is
Bővebben: Link Link javítva. Használd a link gombot! -moderátor- A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2014
Sziasztok! Van egy autórádióm, a hátsó 2x45W-os kimenetekre (jobb-bal) szeretnék kötni 1 db mélynyomót. Hogy tudom megoldani, hogy a 2x45W 1x 90W legyen? Neharagudjatok, lehet, hogy buta kérdés...
Köszönöm a válaszokat! |
Bejelentkezés
Hirdetés |