Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv Mindenkinek! Egy egyfázisú kínai aggregátort szeretnék életre kelteni, eddig sajnos csak kevés sikerrel. Hibásan vettem, elvileg benzinmotor hibával, ami egy sima kétütemű motor lenne. Ez a része nem is aggasztana igazán, megpróbáltam fúrógépről 2800-as fordulaton megforgatni, de nem termelt. Utána láttam, hogy rossz a kondija, mivel szét van robbanva. Sajnos pont az a része hiányzik, amin az értékek lennének. Próbáltam rátenni 15, 18, 20 mikrós kondit, de egy 60w-os égő max fél fényig világosodott ki vele, de inkább még addíg sem. Próbáltam kondikat párhuzamosítani 38 mikrora, de így sem lett jobb. Hogyan tudnám vajon rendes működésre bírni? Amit tudok róla: Semmi adattábla nincs rajta. Kb 600w körüli lehet elmondás alapján akitől vettem anno. A forgórész tekercselve van, a végei össze vannak kötve2 db diódával, és ellenállással. A diódákat, és az ellenállást kiforrasztottam , és kimértem, azok rendben vannak.
Nem lehet hogy sikerült venned egy 110V-os aggregátort?
A forgódiódás modellek(mint a tiéd is) viszonylag könnyen felgerjednek, ha nem nagyobb mint 600VA akkor elvileg a 25µF 450V AC állandóüzemű motorkondi elég kellene hogy legyen hozzá.
A dugaljhoz 220v van írva. Ha kisebb a kondi, esetemben pl 20 mikró, akkor az nagyon kevés? Nyilván van egy értékhatár amin belül kell lennem. Holnap szerzek egy 25 mikrós kondit, hogy kipróbáljam azzal.
Üdv.
Bár mostanában nem ketyeg a fórum (nincs új hozzászólás egy ideje), mégis írnék illetve kérdeznék hátha a gyakorlott szakik esetleg olvassák és tudnak segíteni. Szépen felújítottam egy EVIG 4 kW-os 3f-ú 1440-es fordulatú motort. Sok olvasás és az utóbbi idők számtalan hosszas áramszünete után úgy döntöttem, hogy generátort építek belőle. Készítettem egy vázszerkezetet rajta egy adapterrel (Robi fűnyíró hajtómű), erre bármikor 2perc alatt át tudom szerelni a Robi rotációs kapám 6LE motorját. Rászereltem az Evig motort is. A kettő között ékszíj hajtással. A gerjesztéshez szükséges kondik méretéről és a lehetséges bekötési módokról sokfélét olvastam. A kondik méretéről majdnem mindenütt mást írnak. A probléma a következő. A 220/380-as motort először Y-ba vallattam 3db 50 mikrós D-ba kötött kondival. Egy fázison még egy nagy flex vagy egy 1f-ú 1,5 kW-os motor is elindult róla. A motor hamar melegedett és a feszültség eléggé sokat esett. Megpróbáltam D-ba 1 fázisra kötve. C-2C kondival 50 - 100 mikrós kondival. Így is hamar melegedett a motor már egy 150W-os reflektorral is, és a feszültség is 10-15V-ot esett. Nagyobb terhelésre még többet esett a feszültség. Milyen bekötéssel milyen módon lehetne elérni hogy stabilabb legyen a feszültség, (a terhelésváltozás ne okozzon akkora ingasdozást). A segítséget előre is köszönöm.
Szerintem, ha felgerjed nem kell ekkora kondi. Esetleg ha rajta van némi terhelés nem is kell, próbáld ki. Ha esik a feszültség "adj gázt"! Az erőművek természetes szabályozása. Ha partnak mész az autóval, akkor is több gázt igényel...
Helló. Kisebb kondival is felgerjed de a terhelés hatására, könnyen legerjed.
Orosz fórumokon sok cikket olvasni a kondi méretéről ott ennél sokkal nagyobbakat javasolnak. Régi EVIG 3x50 mikró, új Gekko 3x40 mikró kondit használ. A feszültség instabilitással a problémám az, hogy nem szeretném állandóan babrálni a gépet amikor egy keringtető szivattyú vagy az egyik hűtő elindul a lakásba (a gépet a melléképületbe fixen telepíteném, a kipufogó rendszert is ki szeretném vezetni). Egyébként pedig ekkora feszültség ingadozás soknak tűnik. Találtam egy excel kondi számoló táblázatot külföldi fórumon, aszerint kisebb is elég lenne. A kimenő feszültség növelése a kondi méret növelésével, vagy a fordulat emelésével lehetséges (bár mindkettő csak korlátozottan). Az egyfázisra való bekötést a C-2C megoldással nagyon dicsérték. Azt írták hogy így jobban terhelhető a gép egy fázison. Azt viszont nem gondoltam volna, hogy 1db 1400W-os vasaló hatására feszültség 230V-ról 150-160V-ra leesik és úgy fog melegedni a motor hogy az ember keze már nem állja (4kW-os a motor). Valami biztos nem kóser. A motor nem zárlatos, frankón kipróbáltam, villanyra kötve hosszú idő után sem melegszik nagyon.
Szevasztok,
jónéhány aszinkron generátort láttam,tekercseltem is,mind két pólusúak voltak... Valami oka lehet?Tény hogy egyedüli előnyük az egyszerü kivitel (olcsó ár)! A fordulatszám változtatással a frekvencia is ingadozik,az mellett kis terhelésnél nagyon rossz a hatásfoka... Hoszútávon mindenhogy egy szinkrongenerátor volna a nyerő...
Helló.
Van-e valamilyen ötletetek, hogy honnan lehetne szinkron generátort vásárolni (1f-ú 1,5-2 kW)? Először kisebb olcsóbb gyári aggregát vásárlásán törtem a fejem, de miután tájékozódtam, hogy ezek vacak kínai "indul-ha akar motorral vannak" szerelve és zömében jó ha megérik a 100 üzemórát akkor kezdtem el keresgélni a saját építésű dolgok után. Vn egy új (2 éves Robi kapám) Briggs 675 motorral amit évi 3-4 órát használok. tavasszal és ősszel. Gondoltam a motor már megvan. A kerethez vásároltam egy gyári adaptert így a motort a kuplungjával együtt szétszerelés nélkül 2-3 perc alatt át tudom szerelni. Az aszinkron motorom megvolt, tisztítottam csapágyaztam, festettem. Az egyszerűsége miatt úgy tűnt jobb választás lehet mint a Briggs - auto generátor - akku - inverter konstrukció. Mivel több gyártó is használ aszinkron generátort még mindíg az motoszkál a fejemben, hogy vagy a motorral lehet valami gond vagy nem optimális munkaponton (fordulat kondi)használom azt.
Helló.
Esetleg az autós generátor a diódák eltávolítása + trafó és így meglehetne a hálózati fesz. (a régi Trabant generátor bontható volt).
Üdv. Újabb próbálkozás után végre némi siker!
Bár nem a háromfázisú motorral próbálkoztam hanem a körfűrészemről leszerelt egyfázisú kb. 1,5kW-os 2800-as fordulatú motorral. Nem kötöttem össze a fő és segédfázis tekercset. Mindkettőre kötöttem 1-1 db 50 mikrós kondit. Láss csodát rögtön felgerjedt a benzinmotor is sokkal szebben muzsikált. A fent említett kondikkal legerjedés nélkül simán vitt egy fúrógépet (420W) és egy sarokcsiszolót (710W) egyszerre. A feszültség sokkal stabilabb mint a nagy motor esetében és ahhoz képest alig melegedett. Ennél kisebb terheléssel egész kicsi a feszültségesés. A nagy motor lehet hogy túl nagy falat volt ennek a benzinmotornak, esetleg hibás, vagy esetleg függetlenül kellene bekötni a tekercseit (nem csillagba vagy deltába hanem 1 tekercs külön 1 kondival a másik 2 tekercs sorba kötve külön 1 kondival.)? Még nem mondtam le róla, de ha nem megy akkor marad az 1 fázisú motor mint generátor. Ha valamilyen jó kapcsolást ismertek szívesen fogadom. Előre is köszönöm.
Sziasztok!
Van 2db kinai csoda 3fazisu aggregatorom.Az egyikrol siman megy egy 750w os 380v-os imi motor a masikrol nem.Ha bekapcsolom akkor a feszmero leesik nullara,ha kikapcsolom akkor vissza ugrik 400v-ra,viszont a kismegszakitot poccingetve elindul es akkor siman viszi errol is erolkodes nelkul. Mi okozhatja ezt? Masik kerdesem,hogy itt mit mer az uriember,hogy jonnek ki neki ezek a voltok? http://m.youtube.com/watch?v=tC_LrrZcx38&;desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%...rZcx38
Az egyik csoda ilyen:
http://quadmotor.hu/?p=6&kat=116&termek=515 (Ez viszi siman) A masik ilyen: http://www.trade-import.de/heimwerker/elektrowerkzeuge/stromaggrega...a-808/ Ez nem viszi,pedig ez lenne papir szerint az erosebb A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2013
A rövidrezárt forgórészű asszinkron motorok, mint a Tied is, indulási árama többszöröse, 5 - 10 szerese a névleges áramnak. A másik generátorod ezt nehezen viseli. A bizti pöcögtetésével a motor elkezd forogni, így a már nem egészen indulási árama is egyre kisebb.
De nem jó, ha két helyre is beírod ugyanazt a kérdést, a modik nemigen szeretik. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2013
Koszi a valaszt!
Amit nem ertek azon kivul,hogy az erosebbel nem muzsikal,az hogy miert esik le a veszultseg teljesen.
Ahogy nézem, abban több "tudomány" van, (nem tiszta mit jelent az invertertechnik) de lehet hogy az elektronikus szabályzás sokkal kényesebb. Az egyszerűbb felépítésűek jobban tűrik az időszakos túlterheléseket.
Az avr-t atdobtam egyikrol a masikra.A szitu ugyanaz!Az avr az egyiken 235 voltot csinal ugyanazzal a beallitassal,a masikon joval tobbet.Talan a tekercselesnel kell a bibit keresni?
Hat a hatlap levetele utan nemigazan sok kulonbseg ugrik elo Na majd holnap jol lefotozom oket
Koszi,hogy foglalkozol az uggyel
Azért egy 6,5 kVA -es generátornak l kéne tudni indítani egy 750 W -os motort.
Santit is a dolog rendesen am,folleg mivel masiknak meg sem kottyan a moci.
A belinkelt videon mit mer a szaki,azt lehet tudni? A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2013
Sziasztok!
Lefotóztam a két generátort,a régihez képest 2 vezetékkel van több az újon. Az egyik vezeték megy előre a gyujtáskapcsolóba,a másik meg a házra csatlakozik test ként(itt két test kábel van,a régin csak egy). Ha terhelést kap amit nem bír,akkor hátul is leesik 0-ra a feszültség a sorkapcson,a tekercs kivezetésénél. A tekercselésnél az újon,mintha vastagabb huzalból lennének a szálak,de a forgórészen is sokkal minőségibb a kiöntés a régin. A mérésben kérnék egy kis segítséget,hogy hol mérjek,és mit. Köszönöm A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2013
n5408 mic a fehér vezetéken ami előre megy azon van egy n5408 mic dioda.
Khm Khm a jó....... A képen egy finom kis lakkozás.Minőségi munka csájnából!
Ez miért alu színű,ennek nem réznek kéne lenni? A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2013
És a nagyobb a kissebbVagyis a régi az erőssebb,és így minden érthető!
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2013
Ezt jol megfejtettem magamnak(legalabb kicsit porgott a topik)
Viszont maradt meg egy kerdesem!Az avr-re meno 4db vezetek,nekem egyiken 2db sarga,es 2db fekete.Az egyikbe 3db tekercs vezetek megy a masikba 1db ha minden igaz ez a nulla.A ket fekete lehet kapcsolatban egymassal?A ket sarga tudom,hogy igen. Ja es a diodas (2db zold) vezetek ami egyik a hazra a masik a gyujtaskapcsoloba megy,mi a repa lehet? Koszi! A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2013
Helló!
Van egy KW 6500(W), és egy 2600W-os 3~ú aggregátor (a hegyen nincs villany). A nagyobb nem ad le feszültséget (minden előzetes jel nélkül, egyik napról a másikra). 12V mérhető a kimeneteken. Adtam akkuról gerjesztést a forgórészre (lehúztam a vezérlés/szabályzásról jövő sarukat), ekkor megjelent a 230V/~, de terhelve (láncfűrész-köszörű elindul szépen, /pár száz W/) köszörüléskor leesett 0-ra. Semmi látható, hallható hiba, elszíneződés, szag nincs. Egy 2×4×10cm-es kifli alakú műgyantával kiöntött elektronika van benne. A 2600-as bekapta a behúzó madzagot (ez kívül van, csak szétszakadt), de előtte már lelassult. Újra lett indítva, ment egy kicsit, majd csattant benne valami, azóta a felső holtponti helyzetben megszorul, nem indítható (dugattyú rendesen mozog). Ez biztos mechanikai hiba; erővel átfordítható a motor, ekkor csak az egyik szelephimba mozog; újabb átfordításra csak a másik (4 ütemű). Kérek valami szakvélemény, mi lehet a hibájuk (és a megoldás). Köszönöm: Kálmán
Folyt. köv.: A legkisebb (3.) megy szépen, de nem pörög fel terheléskor. Feszültséget adná (terheletlenül minden oké), de rendesen nem terhelhető; illetőleg marad az alap fordulaton ("nem ad gázt"). Biztos ez is hajtómotor hiba.
Szia!
A tekercsek jók, nincsenek megégve? Itt le van írva, sőt videó is van róla hogy hol és mit kellene mérni. A tiéd a kép alapján nagyon hasonlít ehhez. Ilyen Honda aggregátort javítottam én is , az elektronikából hajszárítóval melegítve sikerült eltávolítani a műgyantának nevezett trutyit. Bár az jónak tűnt, azért készítettem egy másikat. Igazából a tekercs volt leégve, újra kellett tekertetni. Az eredeti tekercs nagyon gány volt. A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2014
Szia!
Mint írtam semmi színváltozás, szag, minden nagyon szép, ép.(FW6500 home power germany)
A tekercszárlatot csak külső gerjesztés segítségével tudod megállapítani. Egy megfelelő teljesítményű tápról (30-40V/4-5A) a forgórészt polarításhelyesen (!!!) elkezded gerjeszteni folyamatosan emelt feszültséggel, és ha hibátlan az állórész tekercselése akkor a kimeneten a feszültség a gerjesztéssel arányosan emelkedni fog. Kb. 20-32V gerjesztőfeszültség környékén eléri a névleges értéket,aminek minden fázison azonosnak kell lennie. A kontrol tekercsről(sárga-sárga) kb. 15-30V jön le, az állórészről lejövő gerjesztőfeszültség(2 vagy 4 vezetékes, 4 vezetéknél 3 fekete 1 fehér, 2 vezetéknél 2 fekete) 80-120V között lehet. Ezeket az adatokat nem kel szentírásnak venni, mert sajnos szinte gépenként változik. Ha a gerjesztés növelésével együtt a gép elkezd erőlködni, akkor tuti az állórész zárlat, sőt akkor is, ha az állórész gerjesztőtekercse a feszszabályzó nélkül nem ad le legalább 12-16V-ot. Ha nincs erőlködés, a kimeneti feszültség bizonyos gerjesztés mellett terheletlenül stabil minden fázison, akkor gerjesztőelektronika hiba esete forog fenn. Elektronikát itt:Bővebben: Linktudsz beszerezni. Küldesz nekik egy jó minőségű fotót az eredeti elektronikáról, mert csak ennek segítségével tudják bizonyosan megállapítani hogy neked melyik típus kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |