Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hegesztő trafó
Én találkoztam már hasonló kategóriájú kínai gépeknél olyan gyári hibával, hogy 60 fokos volt benne a hőkapcsoló tévedésből. Elég kellemetlen volt 50 gépben kicserélgetni őket...Mérted a tekercs hőmérsékletét? Ha tényleg meleg, akkor tegyél bele egy izmosabb ventilátort és tedd árnyékba ha a szabadban dolgozol.
Bent dolgozok a garázsba,ma levett burkolatnál megnézem hány fokos mikor kikapcsol.A vasmagot mérjem?Légyszives nézd már meg a piros gépet a képen mert én azon nem megyek el,bekapcsolási idő.Max Amperon hány mp üzem után mennyi a bekapcsolási ideje?Az enyémnél ami most van (sötéttkék gép) azon sec-ben van megadva,ott egyértelmű hogy 100A-on 79mp után lekapcsol és 628mp cigiszünet.
Kedves Laacika!
Ötletelni bárki tud, különösen ha nem az ötletadónak kell állni az ötlet díját. A te problémádra viszont nem biztos hogy van jó megoldás, hacsak nem az a probléma, amit phile80 írt. Egyébként ha már az ötletelésnél tartunk: Tegyél a gépedbe egy lényegesen nagyobb teljesítményű ventilátort, és a forgásirányát úgy állítsd, hogy a dobozból kifelé szívja a levegőt. a ventilátor lapátjai mellett a levegő ne tudjon vissza áramlani, az elszívott meleg levegő mindenképpen kerüljön ki a dobozból. Erre igazából csak a keretes ventilátorok alkalmasak, amiket ezekbe a barkácsgépekbe tesznek az nagy nulla.A ventilátor kifúvó részénél a lemezt el kell távolítani, és a helyére az újonnan beépített ventilátorhoz kapható védőrácsot kell tenni. Az nem gátolja a levegő áramlását. A doboz fedelét nem szabad eltávolítani, mert akkor a ventilátor semmit nem fog érni. A beszívott levegőnek mindenképpen a hűtendő trafót érintve kell áramlani, tehát ha a trafó és a ventilátor között van szellőző rés a burkolaton azt le kell zárni, helyette a trafó elé kell újat készíteni. A lényeg, hogy a beszívott levegő a trafót érintve tudjon csak távozni. Ha szerencséd van, egy 120x120mm-es ventilátor és némi lemezmunka megoldja a gondodat. És a trafód sem lesz egy vödörnyi olaj súlyával nehezebb.
Ahogy az imént néztem nem is olyan sovány az a venti ami a gépbe van,azért pártolom inkább a lecserélést mert a másik gépben (piros) venti nélkül is többet tud mint az enyém ventivel.A mostaniba a venti a tekercs és a vasmag rész közé fujja be a levegőt,én ezt valahogy jobb hútésnek tartom mintha a meleg levegőt átszivná a tekercstől.Egyépként 70 fokos a hőkapcsolója.
A lényeg hogy szerintem a piros gépbe annó nagyobb tekercset tettek!!
Hajdanán én is jobbnak tudtam a hideg levegő befúvását mint a meleg levegő elszívását, Aztán találkoztam olyan szakival, aki elmagyarázta, majd a gyakorlatban be is bizonyította azt, hogy az elszívás kb. 20-25%-al hatékonyabb hűtést biztosít mint a befúvás. Egyébként a befúvással a legnagyobb baj az,hogy turbolencia tud kialakulni.A turbolens helyeken nincs hűtés. Az elszívásnál ez nem jelentkezik számottevően.
Értem,és igazat is adok ebben mert ha turbolenci alakul ki az ugye azt jelenti hogy a befujt levegő lenyomja a tekercsről a meleget de az nem biztos hogy ki is jut a házból.
Én valahogy nem értem a piros gép bekapcsolási idejét,kiolvasnád azt nekem és leirnád légyszi.Köszi.
Ezek az adatok csak azok számára mondanak valamit aki kiagyalta őket. Az én olvasatomban valami olyant jelenthet, hogy pl. 2,5mm-es elektródából 10 percnyi időtartam alatt 2 percet lehet dolgozni, 8 percnyi össz pihenőidővel. Az "nc" az óránként elhegeszthető elektródák számát, az "nh" pedig a 10 percnyi időtartamra eső elhegeszthető elektródák számát jelentheti az elektróda átmérők függvényében. A turbolencia pedig azt jelenti jelen esetben,hogy a felmelegedett levegő egy helyben forog, azaz nem távozik arról a helyről, ahol a hő keletkezett. Ezáltal a hőforrás(jelen esetben a tekercs és/vagy a vasmag) tovább melegszik, mert nem tudja hova leadni a hőt.
Köszi,na majd meglátjuk mennyivel nagyobb a régiek trafója.
Sziasztok.
Na megjött a nagyobb (régebbi piros) Einhell trafó.A trafó mérete nagyobb,nem sokkal de ez még venti nélkül is lekörözi a 150/1-es gyárilag ventilátoros testvérét. A trafó szélessége 60mm helyett 70mm,ennyivel nagyobb viszont még annó ezt sem rézzel tekerték. Ha venti is lesz benne böven használhatóbb lesz (már igy is az).
Amúgy az a piros gép egy Telwin Nordica 4.161-es gép. A Telwin a 90-es években gyártott az Einhell-nek gépeket. Más a felirat szitázása, a gép ugyanaz.
Bővebben: Link * A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
Tehát a pirosat még lehet a Telwin gyártotta a másik kisebb kéket pedig már kinaiak?A trafó kiköpött ugyan az csak épp 8-10mm-el szélesebb.
A pirosat biztosan a Telwin gyártotta. A Te Einhell-ed 100% hogy kínai. Itt van két kép Holly gyártmányú kínairól, ebben 128 fokos hőkapcsoló van. Egyhuzamban leolvasztottam vele 4db 3,25-ös pálcát de még akkor sem kapcsolt le.
Ha ezzel a linkkel arra szeretnél utalni, hogy az Einhell német akkor:Bővebben: Link
A kérdés az volt, hogy:
Idézet: Elnézést kérek hogy válaszoltam rá. „Tehát a pirosat még lehet a Telwin gyártotta a másik kisebb kéket pedig már kinaiak?”
Nyugi fiúk,Phile80,emlitetted a fönti gépet hogy 128 fokos kapcsolója van,ebből arra következtetek hogy a piros régebbi gép azért birja jóval tovább még venti nélkül is mint a kék Einhell mert nagyobb hőfokú lehet benne a kapcsoló.A kék Einhell-be 70 fokos volt (eladtam már),a régebbi pirosba szerintem nagyobb van,ma szétszedem és megnézem hány fokos.
Egy ilyen régebbi piros nekem (einhell) is van. Kb 20 éve működik. Nagyon sok mindent összeraktam már vele.
ezért állíthatom, hogy folyamatos munkára alkalmatlan. Viszont jó munkabeosztással hasznos kis masina. Pár éve kapott ventit is. Azóta jóval tovább bírja. Bevallom a hőfokkapcsolót nem is néztem. Gondolván okos tervezők tudták mekkora hőt bír a tekercselés.
Megnéztem a szóbanforgó piros régi trafó hőkapcsolóját,120 fokos,érdekesnek tartom pl azt is hogy két ilyen szinte egyforma trafónál az egyik gyártó 120 fokot a másik csak (ventis újabb Einhell) 70 fokot határoz meg hogy annyi az egéséges hattár.
Igazából azért nem cserélem le a trafót inverterre mert mint ahogy te is emlited egy trafó több évtizedekig gond nélkül üzemelhet.
Ezt összevetve a mai gyenge minőségű inverterekkel ki tudja mennyit mennének el gond nélkül!
Bizony bizony! Megvan ennek a kis pirosnak a helye. Én azért vettem mellé invertert, mert nem mindig lehet a munkadarabot a trafóhoz vinni. A hegesztőkábel pedig mint tudjuk mindig rövid. Ezen kívül vannak elektródák amik nem szeretik a váltóáramot. Bázikus pálcikával sokkal szebb, egyenletesebb és zárványmentes varratot tudok csinálni. Tehát az inverternek is megvan a helye. Hogy nem fog annyi időt megélni mint a trafó? Ez biztos. De nézzünk csak körbe. A mai ipar remekei közt találunk e hasonlóan tartós, szinte az örökkévalóságnak készült és javítható eszközöket mint pl a régi csepel bringa.
Hoztak hozzám leéget Einhelt pedig rendelkezett hőkioldóval. Az ok a folyamatos hegesztés okozta, mire észre vette a meleget már túl hevült. Ezért lehet a kisebb hőfokú hőkioldó beépítve, a garancia miatt. készítettem már kisebbeket de a kezdőknek én is kisebb hőfokút raktam bele. A ragadás gyors hőmérséklet emelkedést produkál, ezt nem tudja követni a hőkioldó hőmérséklete.
A plusz hűtéssel, ventivel pont e miatt voltak elméleti gondjaim. Ugyanis! Ha a hőkapcsoló a tekercs felületén van nem "érzi" , hogy mi a tényálladék beljebb. Ha ráadásul még kívül szellőztetem, akkor akár fokozódhat is a "kinti benti" hőfokkülönbség, Ha a pálca rendesen odaragad nem lehet a csipesszel lekapni a munkadarabról.
Ez gyors hőmegfutást okozhat az amúgy is meleg trafóban. Hiába ez nem egy ipari gép, nem is kéne úgy használni. Persze a plusz venti sokat segíthet, pláne, hogy a gép hátsó oldala szinte kínálja is hozzá a helyet, de akkor sem lesz folyamatos munkára alkalmas.
A pénteken linkelt kínai géppel amint írtam leolvasztottam 4db 3,25 pálcát egyhuzamban, ami azt jelenti hogy nem kalapáltam salakot, csak hegesztettem, de még akkor sem kapcsolt le. Van benne egy komolyabbnak számító ventilátor. 13ezerért ez bőven túlteljesít. Senki nem hegeszt otthon ennyit egyszerre 3,25-ös pálcával. Teljesen használható folyamatos munkára ha nem napon van. A huzal szigetelésétől függ mennyit bír a trafó. A régi Einhell azért bír többet, mert olasz gyármányú és jobb minőségű a szigetelése a huzalnak, ami magasabb hőmérsékletet is kibír. Az új Einhell meg a gyengébb kínai szintet hozza csak.
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
Sziasztok! Nekem is lenne egy kérdésem. Lett egy jo nagy kétfázisu trafom, ami 380-rol csinalt 4x220-at. a 4 szekunder tekercset parhuzamba kotottem, es a primert 220-al hajtottam meg. Igy a kimeneten 70V-t kaptam. ezt rakotottem egy femfulladek gyujtobol kinyert, darabonkent 250A diodakbol epitett grace hídra. jelenleg ott tartok hogy szepen begyujtja a 3,25 bazikus palcat is. csak nagyon eget. Gondolom mivel nagy a feszultseg. tudtok nekem adni tanacsot, erdemes-e a temaval foglalkozni? Esetleg milyen atalakitasok javasoltak?
Ennek kell megfelelnie a trafódnak: Uív=20+0,04×Iív. Hegesztés közben mérd a hegesztőáramot és a feszültséget. Aztán használd ezt a képletet az ívfeszültség meghatározásához. Látni fogod mi a probléma. Valószínű, hogy magas az ívfeszültséged, tehát túl szoros a csatolása a trafónak.
Csinálj hozzá primer szabályzót, itt van a fórumon.Ha nem akarod szétszedni légrés beállításhoz (aminek változónak kellene lenni).
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2014
Hali!
Hozzám került a képeken látható hegesztő trafó. Egyáltalán nem fog ívet, egy minuta szikra nincs. A panelt átnéztem, a tekercseken lévő hőbiztosítékokat átnéztem, de semmi. Hol próbálkozzak a hiba kereséssel?
Nyomógombokra kapcsolgat a mágneskapcsoló? Világít-e valamelyik LED?
Természetesen a nyomógomb benyomásakor bekapcsol a mágneskapcsoló, és azon át megy az áram. A ledek közül egy sem világít.
Ez egy elektródás (MMA) gép, és a trafót a nyomógombok segítségével lehet bekapcsolni/kikapcsolni. A LED-sor akkor világít,amikor hegesztenek vele, és a hegesztőárammal arányos számban gyulladnak ki rajta a LED-ek. A szabályzókártya azt hiszem ugyan olyan, mint amilyen a Supermig 500-ban van, de ebben nem vagyok 100%-ig bizonyos.
Le kell ellenőrizni hogy a 2x15V megvan-e az IC-k táp lábain, mert nagy valószínűséggel valamelyik stabilizátor szállhatott el. |
Bejelentkezés
Hirdetés |