Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   155 / 206
(#) stevi hozzászólása Jún 17, 2014 /
 
Van egy jeladó nélküli gyújtás, itt a kapcsolása.
Működik rendesen vele, szabályozza az előgyújtást is csak az baj, hogy sokat húz rajta.
Be állítom 8-9000közt az 1,4mm 10000nél már 1mm és 12-13000közt már 0,5re húzza.
Szóval lehetne-e valamit módosítani a kapcsoláson ,hogy ne húzzon ekkorát az előgyújtáson.
(#) dB_Thunder válasza stevi hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
a; Ebben az áramkörben semmi sem szabályoz, de még vezérlésről sem beszélhetünk.
b; Az előgyújtást mindig a felső holtponthoz viszonyítjuk, és szögben szokás megadni az értékét. Számomra értelmezhetetlen a mm mértékegység.
(#) pjg válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
A dugattyú helyzete a felső holtpont előtt.
(#) stevi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Akkor mi húzza a előgyújtást vagyis csökkenti fordulatra Bővebben: Link
(#) stevi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Elnézést, csak így tudom meg adni az előgyújtás értékét.
(#) dB_Thunder válasza stevi hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Így hogy tisztáztuk, már tudom hová rakni az értékeket, bár lehetne belőle szöget számolni. De ettől eltekintek
Tulajdonkép semmi! De mégis ez az áramkör sajátossága. Igazából a gyújtásért a C3 és a L1 a felelős, van egy sejtésem, hogy hogyan működik de azért egy oszcilloszkóppal ránéznék, hogy tisztázzam a tekercs szerepét.
De konyhanyelven, minél magasabb a fordulat, annál nagyobb az indukált fesz, emiatt hamarabb eléri a tirisztor a gyújtóáramot, emiatt fogy az előgyújtás.
(#) pjg válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Az L1 nem tekercs hanem DIAC.
(#) s51e válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Az L1 nem tekercs hanem DB3-as Diak.
(#) dB_Thunder válasza s51e hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Na így már más a leányzó fekvése!
Akkor a gyújtás akkor van mikor a negatív félhullám elején begyújt a diac. Ami megint csak az indukált fesz nagyságától függ, ami meg a fordulattól...Csak pont fordítva hat, mint ahogy az jó lenne.
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
(#) s51e válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
C3 kondi értékének növelésével nem változna a húzás mértéke?
(#) dB_Thunder válasza s51e hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Nem.
A diac gyújtófeszültségét kellene függővé tenni a fordulatszámtól. Az meg elég nehéz ügy.
(#) s51e válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Hogyan lehetne?
(#) dB_Thunder válasza s51e hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Egyszerűen sehogy.. bonyolultan meg nulláról kellene építeni egy teljesen más gyújtókört.
Ami még segíthet, egy jól méretezett tekercs.. mert a fordulat emelkedésével nő az áram frekvenciája, a tekercsnek pedig freki növekedésével arányosan nő az "ellenállása". És ha a C3at azon keresztül töltjük akkor az lassabban fog feltöltődni, később gyújt a diac..
DE sajnos a tekercs meg a kondi rezgőkört is alkot... szóval ez sem olyan egyszerű.
(#) miki009 hozzászólása Jún 18, 2014 /
 
Sziasztok! A kérdésem a következő volna, szerintetek fel lehet rakni egy 1yu-s mintre a 3kj jog cdi-jét? A mint eredetijére 4 kábel megy, a jogéra viszont 5. Esetleg valaki tudna nekem segíteni a megvalósításban, ha megvalósítható? Köszönöm!
(#) kissattila88 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Az nem segítene ha C3 hoz sorba kötnénk egy ellen állást?
(#) s51e válasza kissattila88 hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Valami olyasmi lenne a jó, hogy frekvenciára változó ellenállás, ahogy nől a fordulat, úgy csökken az ellenállása ezzel belehetne szinte fixre állítani a gyujtásidőpontot, mert kisebb fordulaton lassabban töltené a kondit. Csak, hogy ilyet, hogy lehetne összehozni nem tudom.
(#) pjg válasza s51e hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Kapacitív ellenállásnak hívják. Más néven kondenzátor.
(#) s51e válasza pjg hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Á ennyire egyszerű mégsem lehet...
(#) s51e hozzászólása Jún 19, 2014 /
 
Az utolsó hall az, hogy van kötve? Azt irja simple hall sensor. Alapesetben nem ugy működik, hogy mágneses tér hatására kapcsol a kimenetére szuflát? Itt meg pont ellenkezőleg.

http://www.youtube.com/watch?v=EHB1m9UMi0s
(#) pjg válasza s51e hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
(#) s51e válasza pjg hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Pontosan még így sem értem.
(#) pjg válasza s51e hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Nyitott kollektoros.

HALL.jpg
    
(#) s51e válasza pjg hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Ja, hogy ez testre húzza a kimenetét? Nem feszejt kapcsol rá?!
(#) pjg válasza s51e hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Igen.
(#) s51e válasza pjg hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Húha eddig tévhitben éltem ezzel kapcsolatban. Szóval a TLE4905l is ugyanezt csinálja.
Ennél a kapcsolásnál a tranyó bázisára testet kapcsol a hall? Mikor a hall kapcsol megszűnik a test, ekkor a 10k keresztül áram jut a tranyóra és így kapcsol? Így kollektor és emitter között átvezet, és így ad impulzust a tirisztorra?
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
(#) pjg válasza s51e hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
(#) s51e válasza pjg hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Na mostan ennél, ha állandóan testel akkor pont nem kéne a lednek világítani nem? Hall kapcsol ekkor szűnik meg a test és a rövidzár is. Vagy nem így kell nézni?
(#) s51e válasza s51e hozzászólására (») Jún 20, 2014 /
 
Majd valaki leírhatná, hogy itt pontosan, hogy is működik a Hall tranyós kapcsolás környéke.
(#) kissattila88 válasza stevi hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Ez a gyújtás elektronika működik a simson gyújtás rendszerével is?
(#) pjg válasza kissattila88 hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Nem.
Következő: »»   155 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem