Fórum témák
» Több friss téma |
haat en csavarhuzoval rovidre zartam az 1 farados kondit es a csavarhuzo megolvadt es kidobta a kezembol
es vagott 1 kis szikrát mit ne mondjak!szerencse hogy a csavarhuzo fogojat fogtam ha nem azt fogom beleolvad a kezembe!
Nekem is van itthon egy ilyen kondim de én a műhelybe használom, autós erősítők lepróbálásához, meg elég sok invertert építek és ahhoz nagyon jó. Van amikor kevés a táp. Erről az autó hifis dologról nekem meg az a véleményem hogy sokkal jobban jár az ember ha az erősítőbe az inverter után kicseréli a kondikat, ezekbe az erősítőkbe nagy részt két darab 4700µF kondi van, volt amelyik be tettem 4db 10000µF kondit és sokkal többet ért mint a tápkondenzátor, csak ilyenkor kb évente cserélni kell a kondikat mert kiszáradnak a nagy frekvenciától!!!
Hát lehet vele szórakozni, egy határig.. mikor véletlenül ráesett egy kanál az 500J-ra feltöltött kondijaimra, akkora szikraeső volt, hogy beterítette az asztalt, és a kanálból egy marha nagy darab hiányzott (ugyanez krokodil csipesszel is sikerült.. )
mondom hogy nekem a csavarhuzo elolvadt!jo cuccok ezek!szorakozasnak is van hatara ahogy COLLECTOR mondja!az tuti hogy nem kis energia van benne!de az elobbi kerdesre nem valaszoltatok!A kolleganak!hogy ha a kapacitor le van fixalva az okozhat valami problemat startolsa kozben????vagy ha vastag kabal megen ra akkor sememi problema???
Nem értem amit írsz. Próbáld újból, figylemesebben...
Légyszi használd a Válasz gombot, hogy tudni lehessen, melyik kérdésed-válaszod kinek az írására reagálva pötyögted!
Fordítsd nekem magyarra:
'startolsa' 'kabal' 'megen' 'sememi' Egy két hiba miatt még olvasható a szöveg, de az utolsó két mondatod érthetetlen számomra.
mondom hogy nekem a csavarhúzó elolvadt!jo cuccok ezek!szorakozasnak is van hatara ahogy COLLECTOR mondja!az tuti hogy nem kis energia van benne!de az elobbi kerdesre nem valaszoltatok!A kolleganak!hogy ha a kapacitor le van fixalva az okozhat valami problemat a kocsi indítása közben????vagy ha vastag kábel megyen rá akkor sememi problema???
igen igen, ez az én kérdésem volt!
köszönöm rwtop!
Az ilyen nagy kondikat nem célszerű natúrba az akksira rakni, azt nem tudom, hogy indításnál okoz-e gondot, de a kondi se, és az akksi se szereti ha hirtelen baromi nagy áramok folynak köztük (az akksi talán igen, de a kondi nem arra van tervezve) Ki lehet számolni mennyi töltést bír tárolni a kondi, az akksi mekkora áramot ad, és ezekből azt, hogy a kondi mennyi ideig fogja az akksi zárlati áramát felvenni. A kábelekkel nincs baj, csak a kondihoz kell valami ellenállás, vagy elektronika, ami lassan tölti.
elnézést!de szerintem ha raksz valami ellenallast a konihhoz hogy lassan toltődjon akkor semmi értelme!mert a konik arra vannak kifejlesztve hogy mikor szól rendesen a zene akkor az erosito ne az akisit falja hanem a kondibol is merít elég nagy áramot!Es ha lassan toltődne zene hallgatás kozben a kondi 2 dobbanás kozott toltődi a drágább kondik hamarabb toltődnek!de az ellenallasnak semmi lényege!ma leteszteltem a kondimat es arra jutottam hogy 1 napig nem kepes tarolni a toltést!feltoltottem reggel és kikötottem az áramkörből es estére nem volt benne semmi erő
Sziasztok!
Kicsit másirányba vinném a témát ha lehet. Nem akartam új fórumtémát lérehozni. Az autóba vettem egy első szettet. Magnat XTR 216 típusú a cucc és mind1, hogy 4x 35W-os fejegységről hajtom, vagy a nemeég újitott Magnat RX44 típusú erősítéről, ugyanaz a jelenség, hogy egy bizonyos hangerőnél szépen elkezd eltünni a magas, de ha visszahalkítom, visszajön. Olyasmi a szitu, mint amikor bedugul az ember füle. Mondták egy páran, hogy a loudnes be van kapcsolva. Köze nincs hozzá. Ez nem olyan. Felmerült egyfajta gerjedés is. Nem tudom. Tippeket szeretnék kérni. Köszönöm előre is!
Szia!
Szerintem vagy a hangszóróval van probléma (mivel erősítőcsere se segített), vagy pedig túl sok a mély Valahol azt hallottam, hogy az alacsony frekik modulálják(vagy mi) a magasabb frekiket, és ettől akár a magas is elmászhat (bár ezt nem 100%-os a részemről). A gerjedéses problémát passzolom.
Pl. lehet, hogy a magashangszóróval sorba kötött kondi (elkó) túlmelegszik, és ettől megnő az ellenállása. Vagy maga a magashangszóró melegszik túl (bár ilyenkor leggyakrabban le is ég, de nem mindig).
Az ilyen hatalmas kapacitások, amik az elején voltak a topiknak nem olyan elképzelhetetlenek. Nem tudom most hogy pontosan hol jár a technológia, de ha iparilag tudnak majd C nanocsöveket (1 szénatomnyi vastagságú csövek, amik hatalmas felületet jelentenek)csinálni, akkor kondenzátorok fogják helyettesíteni az akkumulátorokat. Bármekkora árammal tölheted és a tárolt töltést nagyon rövid idő alatt le tudja adni.
tams!
Nem 1, hanem azt hiszem, kb. 20 atomnyi az átmérője, és ha talán nem is pont ilyen, de nagyon hasonló, szintén szén alapú technológiával már "régóta" csinálnak elkókat (lásd: többi hozzászólás linkjei), és már használják is járműhajtásra. Én is ültem ilyen járműben (a BME építette, 12 db 2200 Farados kondival), és kisebb (22 Farad 2,2 V-os) kondim van is itthon, nem is volt drága. Szóval jól írtad, csak nem jövő időben, hanem jelenben kellett volna fogalmazni. Itt van nálam két gyártó katalógusa is, de sajna nagyon szűkszavúan írnak a felépítéséről. Van sok különböző fajta, némelyiket csak 30 mp alatt szabad tölteni/kisütni, de van amit 4 mp alatt is (WIMA, ezt viszont szó szerint aranyáron adják). Idézet: „3000F 2,7 V az annyi mint 10 kilojoule. Hát én nem zárnám rövidre 10 méternél közelebbről.” Pedig nem kell tőle parázni. Ilyen kis feszültség csak szépen megolvasztja a fémet, ami "rövidre" zárná, de alig szikrázik. Viszont 3000 µF 2,7 kV az már valami! Minimum megsüketülsz, ha kisütöd (közelről)! Pedig ugyanakkora energia!
Hasonlót tapasztaltam én is. Nem véletlen. A lánc leggyengébb pontja a: magnat
Mikor beépítettem a kis cuccosom, az elsőszetthez magnat hangváltót tettem be. (mondván úgysem látszik a kárpit alatt, meg ez volt hirtelen) Aztán mikor vallatni kezdtem a rendszert, volt magas-nincs magas. Nem akarom nyújtani, ismét csalódni kellett a "kínai hájg tekk"-ben. hangváltó -> kuka, normális be, és megszűnt a hiba. Pafié a pont, sz@r a kondi a magasnál. (...de még ha csak az lenne) [/b]
Nem lehet hogy a hangváltó ezesetben szándékosan veszi el a kraftot a magassugárzótól? Láttam már ilyet, egy kis izzó kezdett világítani a hangváltóban mikor sok lett a kakaó....
Szia, sziasztok!
Írtam azt is, hogy egy 4x 35W-os fejegységnél is ez volt a jelenség. A cucc elvileg tud 120W-ot RMS-be! Az a magnó meg jó ha tolt neki 2x 20W-ot! aflmor: megnézem a hangváltócserét. Amúgy nekem is volt más gondom is a hangváltóval. Amikor beszereltem, nem szólt a jobb oldalon a "mély" mélyközép. Átnéztem töviről hegyire, mire a végére értem már a magas sem szólt. Szétszedtem a hangváltót, elkezdtem nyomkodni és kiderült, hogy a kontaktos a forrasztás. Megerősítettem az illesztéseknél a forrasztást és lám, szól! Pedig kurva drága volt... Ba...ák meg! Köszönök minden eshetőséget
Szia!
Ilyen problémám volt nekem is.Nekem jbl 608 gti szettem van az autómban (600/150w),vettem hozzá egy px 600.2 erősítőt (2*150w) és kapcsolgatott a magas.A hangváltóban van egy varisztor ami változtatja az ellenállását ez kapcsolgat(át ne hidald).A megoldás az lett,hogy vettem az erősítőből még egyet és oldalanként hídban hajtom az elejét.Ugyanis ha a végfok erőlködik akkor egyenáram jelenik meg a kimenetén és szépen melegíti a tekercset meg a lakkot és a hangszórót kibobhatnád ha nem lenne a védelme.
Mi nem igazán? Te most tényleg abba kötöttél bele, hogy az általam idézett hozzászóló a 10,935-öt 10-re kerekítette, vagy csak simán nem tudsz számolni?
csá jól mondja Pafi...az energia ugyanannyi..
0,5*3000*2,7^2 = 0,5*3000*10^-6*(2,7*10^3)^2 ... 0,5*3000*2,7^2 = 0,5*3000*2,7^2 elégé hasonlítanak :yes: a tárolt töltés nem lesz egyenlő.. Q=C*U (I*t) 8100 C (3KF*2,7V) > 8,1 C (3mF*2,7KV)
Hmm. Valóban. Néhány nagyságrendet elnéztem.
Bocs, nem tűnt túl emberközelinek a 3000 F-os kapacitás.
ÜDV aszt szeretném kérdezni hogy vanak azok a220voltos kondik amiket amotora tesznek rá aszt nem lehet bekötni autóhifihez ??
Lehet, csak semmit sem segít. Kb. 10 uF. Ide kb. 1000000 µF kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |