Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Hi
Nekem a gázpedálnál nincs poti csak a pillangó/fojtószelepnél a szívósornál, nem hinném hogy a TPS szenzorra a ESP vinnyogna, vagy igen?
Miért ne tehetné? Fontos része a programjának a gázpedál (pillangószelep) helyzete.
Végül is van benne valami, majd valamelyik nap kimérem.
Úgyis van egy hülyesége a kocsinak, igaz ehhez szerintem nincs köze, de azért leírom Jelenség: Csak hideg motornál vacakol mindig. Szóval beindítom és ahogy kell az alapjárat első felpörgésnél 1200 RPM-nél van , majd lassan kezdi vissza engedni. Üzemi alapjárati fordulat 8-900 közt van. Szóval ahogy engedi vissza a fordulatot hideg motornál valamikor leesik 500 ra is, ekkor már remeg az egész kocsi, valamikor utána korrigál, de általában le áll. Ezt elkerülve gázzal tartom 1-1,5e fordulaton. Ezt kb.: 1 percig csinálom (életben tartását) akkor "megszűnik" a hiba, azaz nem áll le. Ha ilyenkor elindulok vele nem mindig, de szokott olyat csinálni hogy váltáskor (amúgy is emeli a fordulatot váltáskor) hogy 1500-nál elváltok s felpörög a motor 3e ig s ott marad. A gázpedálra reagál, de a fordulat nem esik le a normálisra 800-ra, hanem maradt 3e RPM-en. Hideg motornál ennek felettébb tudok ám örülni. Csak ha ráengedem a kuplungot akkor tudom lefojtani a magas fordulatot. Ezt csak is hideg motornál csinálja! Viszonylag hideg a motor, még nyár van . Télen kíváncsi leszek rá. Szóval meleg motornál semmi baja. Amit csináltam már:üresjárati szelep/alapjárati motor csere, komplett szívósor leszedés, takarítás, tömítések cseréje. Még az injektoroknál is cseréltem az O gyűrűket. Benzin csövek cseréje. Szivattyú nyomás ellenőrzése. A hiba maradt mindezek ellenére. Fogyasztásom nagyon jó, nincs vele gondom. 7l körül van hosszú távon vegyesbe kicsit több , csak 1800ccm. Szóval ez van nála. Szenzor hibát nem láttam nála, azaz a diag szoftverekkel olvasva. Mondjuk itt is vannak érdekes dolgok. Az egyik programmal nézve az IAT szenzorom 140C° -os a víz hőmérséklet pedig normális 25C°, hideg motornál. Másik programmal meg a vizem 170C°, a IAT szenzorom pedig 27C°-os.A lényeg hogy: olcsó húsnak....., ahogy mondani szokták. Majd elakarom vinni a Ford szervizbe, hogy a gyári szoftverrel olvassák majd ki, de egy ilyen móka 10e Huf, az meg kicsit fáj Na jó hosszúra sikeredet A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2014
Amiket leírtál szerintem lehetnek ugyanettől a hibától. Van egy bizonytalan potméter a pillangó szelepnél, ami melegedésre javul kicsit. szerintem cseréld ki.
Ugyan ezt csinálja az én Opel astram 1800ccm, én a potit is cseréltem a pillangó szelepen , ne beszelve minden egyebet , injektor, gyújtógyertyák, fisak, lambda, alapjárati motorkát , kiméretem üzemanyag nyomást , henger kompressziót , szervizekben is tanacstalanok , utolsó tanács cseréljem ki az agyat , amit csak újat rendelhetek és irtó borsos az ara ehhez a 92kw típushoz. Persze nagy a fogyasztásom , érdekes módon mindegy hogy tokig nyomom e vagy sem , 10-14 kozzot van , ahogy o gondolja . Talán csak akkor nem csinálja ha lehúzom a szálat a hóérzékelő gombáról .
Hi
Remek hír Nekem is félvetődőt már ez a lehetőség. Viszont bízok majd a Ford szervizbe. Azt mondták hogy ha van rá újabb frissítés az ECU-ra akkor rárakják aszt is, ez benne van a 10 pénzbe a diag mellet. Neked ilyen opció nincs, vagy újra írni/íratni? Én még ma vagy rövid időn belül megmérem, a potit, hátha az lenne szakadt.
Nekem nincs lehetőség , nagyon buta típus , torolni sem lehet belőle a hiba kódokat , pedig mindig ugyan azt adja ki , lambda feszültség alacsony . Ellenben nagyon egyszerű az elektronikája , szétszedtem kipucoltam volt fehér lerakodás , de az sem segített . annyira egyszerű mind egy erősítő .
És akkor miért nem cserélted ki a hőérzékelőt? A magas fogyasztást tipikusan az okozza, hogy hidegnek hiszi a motort, és dúsít folyamatosan. Mikori motor? Egy diagnosztikán menet közben látszik, hogy hány fokosnak látja a motort a vezérlő - ha 2001 utáni, akkor egy ELM327-el is tudod nézni menet közben. Nem okvetlenül álló helyzetben mutat hülyeséget a jeladó, hanem élőadatot kell nézni menet közben, lehetőleg egy hidegindítástól egészen üzemmeleg állapotig - én is így jöttem rá az enyémnél a hibára, csak én nem cseréltem próbára semmit, mert semmi más nem volt logikus. Ezenkívül a termosztát is lehet hibás még, és nem melegszik fel rendesen a motor.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2014
Lemértem multival a potit. 0,7V-4,7V szépen lineárisan növekszik. Nem láttam benne kontakt hibát.
Lehet kontaktos a csatlakozója, hibás a vezetéke, de lehet olyan kis pillanatnyi érintkezési zavar, amit multiméterrel nem tudsz kimérni. Hiszen az elektronika egy századmásodpercnyi bizonytalanságot is észrevesz te pedig nem.
Ha normál ütemben megyek vele akkor 20 km után emelkedik meg az óra , ha rendesen tolom a pedált 3 km után fenn van 90 fokon , olyankor nem is gyúl ki a sárga lámpa .de mertem a hőérzékelőt és van ellenállás különbség hidegen és melegen , mégpedig nagy .
20km? És ez eddig nem tűnt fel senkinek? Akkor az bizony termosztáthibás. Ekkora távolságon egy dízel is már rég üzemmeleg -20 fokról is indulva, nemhogy egy benzines +20-ról. 5km alatt már üzemmelegnek kell lennie ilyenkor.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2014
Sziasztok!
"93as 1.3 CL Alba Escortba szeretnék fordulatszámmérőt szerelni. Honnan tudnék a legkönnyebben jelet venni neki? Illetve, ebben az autóban gyárilag merre van a duda és milyen színű vezeték megy hozzá? Előre is köszönöm a segítségeteket.
Nézd meg szkóppal, ha úgysem látsz, akkor tényleg jónak kell lennie ... !
Az a baj hogy földfüggő a szkop, na de ha kiszedem s felhozom a másodikra , ok kösz!
Ahol szoktál hegeszteni ott csak tud találkozni a szkóp és az autó ?!
Jelet legkönnyebben a gyújtásról lehet levenni. Az is lehet ki van építve a műszerfalig, mert gondolom van olyan ebből a típusból is amiben gyárilag van. Sajnos a vezeték színeket csak VW csoportos autókon tudom fejből. Ott fekete sárga a duda.
Köszönöm a választ! Igen, van olyan amiben gyárilag benne van, akkor az óracsoport csatlakozóját kéne végig méregetnem járó motornál, ha jól sejtem. A duda nem gond, van egy pár lógó vezeték az meglesz, csak lusta vagyok, s gondoltam hátha tudja valaki a színét
Sziasztok!
Az alábbi helyzetre keresek megoldást (nem elektronikai szaktudóként): Adott egy autó utastér világítása, ami ajtónyitáskor és záráskor fokozatosan kapcsol fel és le (Audi Q3), tehát pl. felkapcsolásnál fokozatosan éri el a DC 12V-ot, 5V-ról indulva. Mivel az autó komfortelektronikájához nincs módom hozzányúlni, ezeket a vezetékeket tudom kötni csak egy fedélzeti GPS eszköz egyik bemenetére (ajtónyitás eseményre akarom használni). Ez a bemenet viszont nem csak 12V-ra aktiválódik, hanem már alacsonyabb feszültségre is. Mivel a GPS eszköznek memóriája van, több száz "ajtónyitás" esemény kap az eszköz, ezzel együtt ugyanennyi értesítést is kapok. Amit szeretnék elérni: a beltér világítás és a GPS közé olyan elektronikát tenni, ami 5-11.8V között nem aktiválja a GPS bemenetet, csak 12V elérésekor, ezzel meggátolva hogy a GPS eszköz több száz eseményt kapjon (néhány bemenet aktiválás nem gond egy időben, de ne több száz legyen). Relés kapcsolással nem oldhatom meg, mert a műszerfal alatt nem túl komfortos a relé kattogása.. Tudna valaki segíteni? Nem gondolom, hogy bonyolult lenne látatlanban...
Szia, ismerkedj meg a komparátorral. Két bemenet, az egyiken fix 11.8V-ot állítasz be a másikra az utastér világítás emelkedő feszültsége jusson. A kiment akkor vált, amikor a világítás feszültsége nagyobb lesz, mint a másik refrenciafeszültség. Fizikailag egy filléres IC a lényeg.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
köszönöm! elkezdtem utánanézni. tudsz ajánlani egy típust?
köszönöm! ez így egyszerűnek tűnik, csak a miértjét nem értem sajnos..
HE store-ban beírod, hogy komparátor, az ad néhány népszerű típust. Általában OC, nyitott kollektoros kimenetűek!
Komparátorok A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Idézet: „ez így egyszerűnek tűnik, csak a miértjét nem értem sajnos..” Akkor lehet, hogy mégis inkább a relés megoldás lesz a neked való.
Szerintem nem feszültségszabályozással történik a fényerő szabályzás, hanem PWM-el! Ide komparátort nem lehet tenni ( illetve esetleg integráló tag után!), mert minden egyes impulzus eléri a tápfeszt !
Szerintem egy kis mikrokontrollerrel lehetne a legegyszerűbben megoldani ( megfelelő szintillesztésekkel !), ami bizonyos kitöltési tényező elérésekor adna egy impulzust !
Az ajánlott IC -k un Schmitt triggeres bemenetű CMOS kapuk. Vegyük pl a CD40106 -ot. Ez a típus 15V tápfeszültségnél minimum 3, maximum 10.8V hiszterézissel rendelkezik. Így bemenetén a feszültségnek 6 volt alá kell csökkennie, hogy alacsony szintnek érzékelje, és meg kell haladnia a 9V -ot, hogy magas szintnek érzékelje. Mivel CMOS áramkör, ha nem vált a bemenete szinte semmit sem fogyaszt - max. 120uA. A kapuk invertálnak: ha a bemenetén 2V alatti a jel a kimenetén a tápfeszültség jelenik meg. Ha ez problémát jelent, két kapu egymás után kötésével elérhető, hogy a kimenet alacsony szint legyen, ha abemeneten alacsony feszültség van. Emellett csak egy tok (DIP14 vagy SOIC14), elég kicsi. A bemenetet illik védeni a túlfszültségtől (soros ellenállás és védő dióda a táp és a föld felé) és egy földre vagy tápra húzó ellenállás. Az IC tép és föld lába közé köss egy 100nF kerámia kondezátort is.
Hát igen, kellhet az integrálás, lehet nem is akármilyen, mert bezavarhat! Sőt bezavarhat még az autó eléggé mostoha környezete is, célszerű lehet mejd "lelassítani" a komparátort. A referenciát is ügyesen kell megoldani...tényleg jobb lenne valami "hardveres" megoldás, relével. Vannak halk relék is...
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Ezért ideális autós üzemre a 4093. Ha az tönkremegy a kocsiban túlfesztől (mindenféle illesztés nélkül), akkor annak a kocsinak már mindegy...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |