Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   169 / 340
(#) Baxi válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Hi
Nekem a gázpedálnál nincs poti csak a pillangó/fojtószelepnél a szívósornál, nem hinném hogy a TPS szenzorra a ESP vinnyogna, vagy igen?
(#) zolika60 válasza Baxi hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Miért ne tehetné? Fontos része a programjának a gázpedál (pillangószelep) helyzete.
(#) Baxi válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Végül is van benne valami, majd valamelyik nap kimérem.
Úgyis van egy hülyesége a kocsinak, igaz ehhez szerintem nincs köze, de azért leírom
Jelenség:
Csak hideg motornál vacakol mindig. Szóval beindítom és ahogy kell az alapjárat első felpörgésnél 1200 RPM-nél van , majd lassan kezdi vissza engedni. Üzemi alapjárati fordulat 8-900 közt van. Szóval ahogy engedi vissza a fordulatot hideg motornál valamikor leesik 500 ra is, ekkor már remeg az egész kocsi, valamikor utána korrigál, de általában le áll. Ezt elkerülve gázzal tartom 1-1,5e fordulaton. Ezt kb.: 1 percig csinálom (életben tartását) akkor "megszűnik" a hiba, azaz nem áll le.
Ha ilyenkor elindulok vele nem mindig, de szokott olyat csinálni hogy váltáskor (amúgy is emeli a fordulatot váltáskor) hogy 1500-nál elváltok s felpörög a motor 3e ig s ott marad. A gázpedálra reagál, de a fordulat nem esik le a normálisra 800-ra, hanem maradt 3e RPM-en. Hideg motornál ennek felettébb tudok ám örülni. Csak ha ráengedem a kuplungot akkor tudom lefojtani a magas fordulatot. Ezt csak is hideg motornál csinálja! Viszonylag hideg a motor, még nyár van . Télen kíváncsi leszek rá.
Szóval meleg motornál semmi baja.
Amit csináltam már:üresjárati szelep/alapjárati motor csere, komplett szívósor leszedés, takarítás, tömítések cseréje. Még az injektoroknál is cseréltem az O gyűrűket.
Benzin csövek cseréje. Szivattyú nyomás ellenőrzése.
A hiba maradt mindezek ellenére. Fogyasztásom nagyon jó, nincs vele gondom. 7l körül van hosszú távon vegyesbe kicsit több , csak 1800ccm.
Szóval ez van nála. Szenzor hibát nem láttam nála, azaz a diag szoftverekkel olvasva.
Mondjuk itt is vannak érdekes dolgok. Az egyik programmal nézve az IAT szenzorom 140C° -os a víz hőmérséklet pedig normális 25C°, hideg motornál. Másik programmal meg a vizem 170C°, a IAT szenzorom pedig 27C°-os.A lényeg hogy: olcsó húsnak....., ahogy mondani szokták. Majd elakarom vinni a Ford szervizbe, hogy a gyári szoftverrel olvassák majd ki, de egy ilyen móka 10e Huf, az meg kicsit fáj
Na jó hosszúra sikeredet
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2014
(#) zolika60 válasza Baxi hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Amiket leírtál szerintem lehetnek ugyanettől a hibától. Van egy bizonytalan potméter a pillangó szelepnél, ami melegedésre javul kicsit. szerintem cseréld ki.
(#) ttindian válasza Baxi hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Ugyan ezt csinálja az én Opel astram 1800ccm, én a potit is cseréltem a pillangó szelepen , ne beszelve minden egyebet , injektor, gyújtógyertyák, fisak, lambda, alapjárati motorkát , kiméretem üzemanyag nyomást , henger kompressziót , szervizekben is tanacstalanok , utolsó tanács cseréljem ki az agyat , amit csak újat rendelhetek és irtó borsos az ara ehhez a 92kw típushoz. Persze nagy a fogyasztásom , érdekes módon mindegy hogy tokig nyomom e vagy sem , 10-14 kozzot van , ahogy o gondolja . Talán csak akkor nem csinálja ha lehúzom a szálat a hóérzékelő gombáról .
(#) Baxi válasza ttindian hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Hi
Remek hír
Nekem is félvetődőt már ez a lehetőség. Viszont bízok majd a Ford szervizbe.
Azt mondták hogy ha van rá újabb frissítés az ECU-ra akkor rárakják aszt is, ez benne van a 10 pénzbe a diag mellet. Neked ilyen opció nincs, vagy újra írni/íratni?
Én még ma vagy rövid időn belül megmérem, a potit, hátha az lenne szakadt.
(#) ttindian válasza Baxi hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Nekem nincs lehetőség , nagyon buta típus , torolni sem lehet belőle a hiba kódokat , pedig mindig ugyan azt adja ki , lambda feszültség alacsony . Ellenben nagyon egyszerű az elektronikája , szétszedtem kipucoltam volt fehér lerakodás , de az sem segített . annyira egyszerű mind egy erősítő .
(#) potyo válasza ttindian hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
És akkor miért nem cserélted ki a hőérzékelőt? A magas fogyasztást tipikusan az okozza, hogy hidegnek hiszi a motort, és dúsít folyamatosan. Mikori motor? Egy diagnosztikán menet közben látszik, hogy hány fokosnak látja a motort a vezérlő - ha 2001 utáni, akkor egy ELM327-el is tudod nézni menet közben. Nem okvetlenül álló helyzetben mutat hülyeséget a jeladó, hanem élőadatot kell nézni menet közben, lehetőleg egy hidegindítástól egészen üzemmeleg állapotig - én is így jöttem rá az enyémnél a hibára, csak én nem cseréltem próbára semmit, mert semmi más nem volt logikus. Ezenkívül a termosztát is lehet hibás még, és nem melegszik fel rendesen a motor.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2014
(#) Baxi válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Lemértem multival a potit. 0,7V-4,7V szépen lineárisan növekszik. Nem láttam benne kontakt hibát.
(#) zolika60 válasza Baxi hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Lehet kontaktos a csatlakozója, hibás a vezetéke, de lehet olyan kis pillanatnyi érintkezési zavar, amit multiméterrel nem tudsz kimérni. Hiszen az elektronika egy századmásodpercnyi bizonytalanságot is észrevesz te pedig nem.
(#) ttindian válasza potyo hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Ha normál ütemben megyek vele akkor 20 km után emelkedik meg az óra , ha rendesen tolom a pedált 3 km után fenn van 90 fokon , olyankor nem is gyúl ki a sárga lámpa .de mertem a hőérzékelőt és van ellenállás különbség hidegen és melegen , mégpedig nagy .
(#) potyo válasza ttindian hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
20km? És ez eddig nem tűnt fel senkinek? Akkor az bizony termosztáthibás. Ekkora távolságon egy dízel is már rég üzemmeleg -20 fokról is indulva, nemhogy egy benzines +20-ról. 5km alatt már üzemmelegnek kell lennie ilyenkor.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2014
(#) enree hozzászólása Aug 26, 2014 /
 
Sziasztok!

"93as 1.3 CL Alba Escortba szeretnék fordulatszámmérőt szerelni. Honnan tudnék a legkönnyebben jelet venni neki? Illetve, ebben az autóban gyárilag merre van a duda és milyen színű vezeték megy hozzá? Előre is köszönöm a segítségeteket.
(#) kissi válasza Baxi hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Nézd meg szkóppal, ha úgysem látsz, akkor tényleg jónak kell lennie ... !
(#) Baxi válasza kissi hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Az a baj hogy földfüggő a szkop, na de ha kiszedem s felhozom a másodikra , ok kösz!
(#) kissi válasza Baxi hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Ahol szoktál hegeszteni ott csak tud találkozni a szkóp és az autó ?!
(#) zolika60 válasza enree hozzászólására (») Aug 27, 2014 / 1
 
Jelet legkönnyebben a gyújtásról lehet levenni. Az is lehet ki van építve a műszerfalig, mert gondolom van olyan ebből a típusból is amiben gyárilag van. Sajnos a vezeték színeket csak VW csoportos autókon tudom fejből. Ott fekete sárga a duda.
(#) enree válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Köszönöm a választ! Igen, van olyan amiben gyárilag benne van, akkor az óracsoport csatlakozóját kéne végig méregetnem járó motornál, ha jól sejtem. A duda nem gond, van egy pár lógó vezeték az meglesz, csak lusta vagyok, s gondoltam hátha tudja valaki a színét
(#) DZsee hozzászólása Aug 28, 2014 /
 
Sziasztok!

Az alábbi helyzetre keresek megoldást (nem elektronikai szaktudóként):

Adott egy autó utastér világítása, ami ajtónyitáskor és záráskor fokozatosan kapcsol fel és le (Audi Q3), tehát pl. felkapcsolásnál fokozatosan éri el a DC 12V-ot, 5V-ról indulva.

Mivel az autó komfortelektronikájához nincs módom hozzányúlni, ezeket a vezetékeket tudom kötni csak egy fedélzeti GPS eszköz egyik bemenetére (ajtónyitás eseményre akarom használni). Ez a bemenet viszont nem csak 12V-ra aktiválódik, hanem már alacsonyabb feszültségre is. Mivel a GPS eszköznek memóriája van, több száz "ajtónyitás" esemény kap az eszköz, ezzel együtt ugyanennyi értesítést is kapok.

Amit szeretnék elérni: a beltér világítás és a GPS közé olyan elektronikát tenni, ami 5-11.8V között nem aktiválja a GPS bemenetet, csak 12V elérésekor, ezzel meggátolva hogy a GPS eszköz több száz eseményt kapjon (néhány bemenet aktiválás nem gond egy időben, de ne több száz legyen).

Relés kapcsolással nem oldhatom meg, mert a műszerfal alatt nem túl komfortos a relé kattogása..

Tudna valaki segíteni? Nem gondolom, hogy bonyolult lenne látatlanban...
(#) Medve válasza DZsee hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
Szia, ismerkedj meg a komparátorral. Két bemenet, az egyiken fix 11.8V-ot állítasz be a másikra az utastér világítás emelkedő feszültsége jusson. A kiment akkor vált, amikor a világítás feszültsége nagyobb lesz, mint a másik refrenciafeszültség. Fizikailag egy filléres IC a lényeg.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
(#) Hp41C válasza DZsee hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
Érzékelő bemenetenként 2 - 2 darab Schmitt triggeres inverter sorosan kötve. Pl. CD4093 (a kapu két bemenete összekötve), CD40106.
(#) DZsee válasza Medve hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
köszönöm! elkezdtem utánanézni. tudsz ajánlani egy típust?
(#) DZsee válasza Hp41C hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
köszönöm! ez így egyszerűnek tűnik, csak a miértjét nem értem sajnos..
(#) Medve válasza DZsee hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
HE store-ban beírod, hogy komparátor, az ad néhány népszerű típust. Általában OC, nyitott kollektoros kimenetűek!
Komparátorok
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
(#) Inhouse válasza DZsee hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
Idézet:
„ez így egyszerűnek tűnik, csak a miértjét nem értem sajnos..”

Akkor lehet, hogy mégis inkább a relés megoldás lesz a neked való.
(#) kissi válasza Medve hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
Szerintem nem feszültségszabályozással történik a fényerő szabályzás, hanem PWM-el! Ide komparátort nem lehet tenni ( illetve esetleg integráló tag után!), mert minden egyes impulzus eléri a tápfeszt !
(#) kissi válasza DZsee hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
Szerintem egy kis mikrokontrollerrel lehetne a legegyszerűbben megoldani ( megfelelő szintillesztésekkel !), ami bizonyos kitöltési tényező elérésekor adna egy impulzust !
(#) Hp41C válasza DZsee hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
Az ajánlott IC -k un Schmitt triggeres bemenetű CMOS kapuk. Vegyük pl a CD40106 -ot. Ez a típus 15V tápfeszültségnél minimum 3, maximum 10.8V hiszterézissel rendelkezik. Így bemenetén a feszültségnek 6 volt alá kell csökkennie, hogy alacsony szintnek érzékelje, és meg kell haladnia a 9V -ot, hogy magas szintnek érzékelje. Mivel CMOS áramkör, ha nem vált a bemenete szinte semmit sem fogyaszt - max. 120uA. A kapuk invertálnak: ha a bemenetén 2V alatti a jel a kimenetén a tápfeszültség jelenik meg. Ha ez problémát jelent, két kapu egymás után kötésével elérhető, hogy a kimenet alacsony szint legyen, ha abemeneten alacsony feszültség van. Emellett csak egy tok (DIP14 vagy SOIC14), elég kicsi. A bemenetet illik védeni a túlfszültségtől (soros ellenállás és védő dióda a táp és a föld felé) és egy földre vagy tápra húzó ellenállás. Az IC tép és föld lába közé köss egy 100nF kerámia kondezátort is.
(#) Medve válasza kissi hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
Hát igen, kellhet az integrálás, lehet nem is akármilyen, mert bezavarhat! Sőt bezavarhat még az autó eléggé mostoha környezete is, célszerű lehet mejd "lelassítani" a komparátort. A referenciát is ügyesen kell megoldani...tényleg jobb lenne valami "hardveres" megoldás, relével. Vannak halk relék is...
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
(#) SzervízMacska válasza Hp41C hozzászólására (») Aug 28, 2014 /
 
Ezért ideális autós üzemre a 4093. Ha az tönkremegy a kocsiban túlfesztől (mindenféle illesztés nélkül), akkor annak a kocsinak már mindegy...
Következő: »»   169 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem