Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   162 / 302
(#) pucuka válasza MISKA hozzászólására (») Aug 22, 2014 /
 
Ha a régi 450 -es telefonokhoz adott Mascot tápegységről van szó, az nem töltő, csak egy közönséges tápegység. A töltő áramkör az akkupakkban, ill. egy külön egységben volt a telefonban. (set up konverter, töltő áram, feszültség, és hőmérséklet figyelő)
Persze ezzel is lehet tölteni, csak "végtelen ideig" tart. A tápegységben a kimeneti feszültséget állítani lehet, és kellene is, a 14,2 V kevés, 14, 4 - 14,5 V -nál nagyobb feszültséget kellene beállítani, és figyelni mikor éri el az akku a 14,4 V -ot. A tápegységben viszont nincs áramkorlát, így teljesen lemerült akksit csak izzón keresztül szabad tölteni.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
(#) MISKA válasza pucuka hozzászólására (») Aug 22, 2014 /
 
Köszönöm a segítséget. Ezt a MASCOT POWER SUPPLY 9320. Ezt már jó pár éve kaptam,most használnám először. Azt mondták ezzel tölthetem az akkumulátort "jó ez". 13,2 V-ra volt állítva. 14,2 V-ig állítottam, ennyit javasoltak. 15,8 V amit tud. A legjobb megoldás egy jó megbízható töltő lenne. A választék meg túl sok. Minden eladó mást javasol. Sajnos készíteni nem tudok.
Űdv:MISKA
(#) proli007 válasza MISKA hozzászólására (») Aug 22, 2014 / 2
 
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Szia!
Kipróbáltam a saját autó akksimról de ugyanaz a helyzet ugyanúgy rögtön miután megnyomtam a gombot azt jelzi hogy kész, és az akksikábel végén 15,4V jön ki. Az izzós megoldást nem próbáltam ki, de akkor az előzőnél sem az akksi volt rossz.
Mit csináljak?
Köszi szépen a segítséget!
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Hello!
Az nem lehet, hogy az askidat rögtön 15,4V-ra emeli fel a töltő.. Valamit elnézel, vagy elmérsz..
(Rossz aksi esetén az izzót párhuzamosan kell tenni az aksival, hogy legyen fogyasztása.)
(#) petike199600 hozzászólása Aug 24, 2014 /
 
Nem az akksit emeli fel 15,4V-re hanem amikor a kábelt rárakom az akksira akkor a műszernek a mérőcsúcsait odaérintem az akksikábel végére és 15,4V-ot mutat. Ha akarod csinálok egy videót ha ez segít. De a probléma még mindig nem oldódott meg sajnos, tehát ha megnyomom a gombot akkor rögtön átugorja a töltési ciklusokat és azt jelzi hogy kész.
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Ez egy cseppet ellentmond egymásnak. Ha a rajta az aksi, akkor hogy hogy nem azt emeli fel. (Kivétel, ha az aksit a töltő tetejére tetted és úgy van "rajta".) De amit írsz, akkor lenne igaz, ha bekapcsoláskor a tirisztorok fullra rátennék a trafót, az akisra. De ekkor is az aksi feszültsége emelkedne meg.

Ne kapcsold be a töltőt, és tegyél az aksi helyett a töltőkapcsaira egy tápegységet. Ha 12V-ról folyamatosan emeled a feszültséget, akkor szépen le kell játszania a töltési ciklust. De ennek a töltőnek, még úgy is megfelelően kell működni, ha az askival egy izzót teszel sorba, mert ez a feszültséget akkor méri, mikor a tirisztorork ki vannak kapcsolva. Avagy nullátmenetnél..
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Szia!
Küldtem egy videót az email címedre! Kérlek nézd meg és ha tudsz akkor segíts légy szíves!
A videón látható akksi feszültsége: 12,56V
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
A videó linkje nem jó. De amint írod, hogy "ahogy elmozdítod a potit".. Erős a gyanúm, hogy a áramszabályzó bemenete nem jól van polaritásra bekötve a Shunt-re, esetleg ellenállása "nulla", vagy az szabályzókör erősítése végtelen nagy. De mit mutat az ampermérő, vagy az ICHG kimenet?
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Itt van még egyszer a videó linkje: Videó
Az ICHG kimenetre még nem kötöttem semmit. A Shunt ellenállás egy 70cm-es 2,5-ös réz vezetékből van feltekerve. Multiméterrel nem nagyon megmérni az ellenállását. A Shunt ellenállást hogy kell bekötni?
Mit szólsz a videóhoz?
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Ez sem jó, mert a kugli levelező fiókat ajánlgat. A Shunt bekötése rajta van a huzalozási rajzon, mint ahogy a PB20A rajzán is a feszültség polaritása jelölve.
Shunt ellenállását árammal (aksi + refi izzó) mérjük, és mV--ot mérünk rajta. Aztán számolás..
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Tessék, most feltettem a youtube-ra is a videót, remélem már jó lesz: Videó
A Shunt ellenállást még beépítés előtt megkérdeztem tőled hogy jó lesz-e és azt mondtad hogy igen, jó lesz.
(#) petike199600 hozzászólása Aug 24, 2014 /
 
Szia!
Igazad volt a shunt ellenállással kapcsolatban, köszönöm hogy segítettél! Mostmár nem rögtön vált át készre és tölti is csak még biztos állítani kell valamit.
Elkezdem feltekerni a töltőáramot. kb. 2A sem érem el és átvált csepptöltésre ott megy egy fél percet majd leáll. Ha csak 0,5A-ra teszem a töltőáramot akkor marad Rapid töltésen. Mit kell állítani?
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Hello!
"Mit kell állítani?" Az aksit a sarokba.. Mert ha fel van töltve, vagy ha rossz, akkor lehet ilyen jelenet. Mert a kapocsfeszültség nem mehet 14,2V-ra egyből 2A mellett..
Vagy tegyél terhelést az aksira, és próbáld meg úgy..
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Szia!
Igazad volt mindenben!
Rátettem a saját autó akkumulátoromra és tökéletesen tölti. Most zajlik az első töltés, de csak 3A-re engedte feltenni a töltőáramot különben továbblép csepptöltésre. Köszönöm szépen a segítséget, ha lesz még kérdésem remélem ugyanúgy mint eddig számíthatok rád!
Még egyszer, nagyon szépen köszönök MINDENT!
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Hello! A PB12 panel beállítását is célszerű ellenőrizni. Valamint azt, hogy van-e szinkronjel. Mert ha nincs, akkor a SH mintavételező, nem a nullpontban érzékeli az aksi feszültségét, és így a töltőáram hatására létrejött kapocsfeszültség növekedés hatására előbb lekapcsolhat. (Panel teszt alatt pont azért nem kell szinkron, mert ha az nulla, bekapcsolva van a Seple-Hold áramkör.)
De ez úgy is ellenőrizhető, hogy az aksival sorba teszel egy refi izzót és bár a töltő kimeneti feszültsége meg fog emelkedni, a lekapcsolási pontok (az aksin mérve), még is ugyan ott maradnak. (Így küszöböli ki egyébként a kábel és a csipeszek átmeneti ellenállását is a töltő.)
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Ezeket mivel tudom ellenőrizni?
A szinkronjelet meg stb...?
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Meg tudod mérni a panel bemenetén a váltót A GND-hez képest. De ha a "lámpás teszt" amit írtam jó, akkor biztos ott van a szinkron.
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Ahova a PB12V panelra bejön a 18V Ac ott meg az akksinak a - pontja között mértem, váltóba 10,24V-ot. Ez jó? Ha nem akkor mit kell állítani?
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Jó, mert az egyenirányítók miatt, kb. a felét méred. Mérhetsz a két pont között is, akkor a teljes váltót kapod.
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Akkor most kell valamit állítanom?
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Valamit biztos lehet és kell is még állítani, hogy 2A töltőáramnál ne váltson kész jelzésre miközben akkumulátor kapocsfeszültsége ha leállítom a töltőt még csak 13,2V körül van, még kellene neki tölteni, de ha feljebb csavarom az áramot akkor megáll, az elején is max 3A-el tudtam tölteni de akkor meg a Rapidról hamar átment csepp töltsére, és ami még furcsa hogy mikor átment rapidról cseppre akkor nem nagyon csökkent az áram.
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
- Azt írtad, hogy a PB12V panel megfelelően be van állítva. Ez azt jelenti, hogy feszültség szintekre megfelelően működik a panel. De ezt lehet ellenőrizni, ha nem kapcsolod be a töltő hálózatát, és aksi helyett egy szabályozható tápegységet teszel rá. Ha finoman változtatod a feszültséget 12..15V között, tesztelhető a PB12V panel működése.
- Az lényegtelen, hogy a töltőáram hány amper, a lényeg az aski kapocsfeszültsége. Mert a készülék üzemmódjait az váltja. A P12V panel a feszültséget méri, és változtatja a töltőáram arányát. Mégpedig úgy, hogy a "FORM" és "CSEPP" üzemmódok töltőárama 20%-a mindig a beállított "RAPID" töltőáraménak. Ezt úgy oldja meg, hogy a PB20A panel felé menő áramszabályzó jelet PWM-ben modulálja. De mivel eben az ágban van a D17 zöld Led is, azon látszik is hogyan változtatja a PB12V a jel kitöltését. Ha a Led-nek nincs fényerő változása, akkor áramváltozás sincs. A 20% kitöltést be lehet állítani a P6 potival. Akár úgy is, hogy a PWMO pontokra nem a PB20A panelt kapcsolod, hanem egy árammérőt.
Rapid üzemmódban kb. 20mA áramot kell mérni, és Form vagy Csepp üzemmódban P6-al beállítani ennek 20%-át, ami 4mA körül van. A Rapid üzemmód vége felé, az áram 14V..14,2V között folyamatosan csökken 100%-ról kb. 50%-ra. (Hogy lassabban érje el a feltöltött állapotot.) Ez után Csepp üzemmódra vált, és az áram 20%-ra esik vissza..
Nos, ezt lehet pld. ellenőrizni.
(#) vasti86 hozzászólása Aug 27, 2014 /
 
Sziasztok
Szamotokra hulye kerdes de szamomra ez vakvagany
7.2 v os rc auto akksit tolthetek 9v os toltovel?
Az aksim 7.2 v 1800 mah
A tolto 9v 500mah
Amper is szamit?
Vagy amper csak a toltesidot befojasolja?
Koszi a valaszt eloreis!
Szep napot!
(#) nedudgi válasza vasti86 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Ennek a kérdésnek semmi köze az R/C modellekhez. Egy információnak akkor van értéke, ha hozzáférhető, itt jobb helye van. A válaszhoz több információ szükséges, mint gondolod.
Nem írtad meg, milyen akkumulátorokról van szó. Nikkel, ólom, vagy lítium alapú? A töltőről szóló infó is kevés, és hibás. A "mAh" mértékegység akkumulátorok kapacitását adja meg. Milyen töltőről van szó?
(#) petike199600 hozzászólása Aug 27, 2014 /
 
Szia! A PB12V panelt ellenőriztem tökéletesen működik! A PB20A panelen beállítottam a csepp és a form töltőáramot kb 20% értékre most már ez is jó.
Viszont megint rátettem az akksimra beállítottam kb. 4A töltőáramot és kb 5 perc múlva átment csepptöltésre és azóta is azon van. Az akksi kapocsfeszültsége mielőtt rátettem a töltőt, 12,51V volt.
Felfogja ez egyáltalán tölteni?
(#) pucuka válasza vasti86 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Feltöltheted. 6 db NiCd, vagy NiMh cella töltési végfeszültsége 8,5 V körül van. Ha a 9 V -os töltőddel sorba kötsz egy 12 V/100 mA (1,2 W) izzót, akkor már csak arra ügyelj, hogy max. 14 óránál ne töltsd tovább.
(#) vasti86 hozzászólása Aug 27, 2014 /
 
Oke ertem!
Szoval az akksi 6X1,2V szerintem sorba kotve lithiumos akkuk
A tolto 9V es 500 Mah van rairva!
A kerdesem az hogy tolthetem e vele vagy ha igen meddig toltsem hogy ne tegyem tonkre?
Koszi a valaszt!
Szep napot
(#) pucuka válasza vasti86 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Ha lithiumos, akkor más a helyzet, ennek a töltése kényesebb folyamat. Az csak két cella, 2*3,7 V, ami teljesen feltöltve 4,2 - 4,5 V. Azt érdemesebb cellánként tölteni, ehhez pedig töltő áramkört kell használni.
A mAh akkukapacitást, a mA áramot jelent. A töltőd áramot ad.
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Hello! Most már lehet, hogy egy kisütött akival kellene próbálkozni, nem egy feltöltöttel. A csepptöltés egyébként most 800mA áramot ad. Ha az önkitütési árama magas az aksinak, akkor sosem fogja feltölteni. De a csepptöltés alapvető feladata, hogy szinten tartsa az askit és közben teljesen fel töltse. Mert csak kisebb árammal lehet elérni, hogy a kapocsfeszültség ne emelkedjen fel arra a szintre, mikor már lekapcsol. Vagy is a végén szép lassan töltjük.. Egyébként a töltési feszültséget is illett volna nézni, mikor "csepptölti". A töltés legvégén, már általában gyorsan nő a kapocsfeszültség. Ez akkor is igaz, ha egy feltöltött aksit kötsz a töltőre..
Merítsed az aksit egy reflektorizzóval egy órát, és nézd meg úgy mit tesz. Mekkora lesz az aksi feszültsége ez után terhelve - terheletlenül és töltés alatt.. A töltőnek majd ezt vissza kellene hogy töltse.
Következő: »»   162 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem