Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2344 / 3609
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Remélhetőleg a technika olyan jó belül is mint kívül. Egyébként gratulálok hozzá.
(#) SzervízMacska válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Használd egészséggel! Nem tudom, a fólia mennyire hivatalos, abból akár baj is lehet...
(#) SzervízMacska válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Nem hiszek benne, hogy egy ilyen korú masina jó lehetne. Amikor ez készült, még nem galvanizálták a kasznit, a főtartók, teherhordó elemek már rég nincsenek a helyzet magaslatán. Amúgy is egy saját bontó kellene hozzá, legalább két donorral. Astránál régebbit tutira nem vennék...
(#) zolika60 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Azért reménykedni lehet benne. Láttam már olyan állapotút ami nem volt betegágy. Tulajdonképpen a rozsda csak azért gond, mert nincs már rendszeres és megfelelő karbantartás. Ha tavaszonta lemossák egy autó aljáról a téli sót és ilyenkor nyár végén, vagy ősszel kijavítgatják az alvázvédelem hibáit esetleg négy öt évente üregvédelmet is csinálnak, akkor örök élet és egy nap a karosszéria. Persze csak ha nem törik nagyon össze közben néhányszor. Az öregebbik autóm nekem is csak kicsivel fiatalabb 81-es, de nincsen karosszéria gondja.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
(#) SzervízMacska válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Kíváncsi leszek a hosszútávú tapasztalatokra, de nem vagyok ilyen optimista. Nekem is volt múmiám a kilencvenes évek elején. Olcsó, vidéki lakatosnál került 60000-be a kipofozása, pedig ránézésre egyben volt. Gyakorlatilag tábla lemezből lett az alja újra építve. Mégis, ha egy járdára kellett felállni, szét akart szakadni. Aztán egy gödörnél kettétört az alsó lengőkar. Szerencse, hogy lassú tempónál, városban. A motort kétszer generáloztattam. Többet volt pórázon sétáltatva, mint amit önerőből közlekedett. Végül nagy szerencsével az utolsó motorgenerál áráért sikerült túladni rajta...
(#) zolika60 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Ha van kellő tudás és műhelyháttér, akkor ezek az autók még viszonylag olcsón otthon is javíthatók. Nekem húszon egynéhány éve mindig ugyanolyan autóm van. Van belőle néhány szétszedve a padláson is, így talán még jó pár évig megtudom javítani magamnak. Egy mai pár éves autónál már sokkal rosszabb esélyeim lennének. Mindegyik csupa számítógép. Az alkatrészek ára horror, mert csak komplett egységek cserélhetők. Az otthoni javítás a legtöbb esetben kivitelezhetetlen. Az viszont biztos, hogy egy ma vásárol új autót senki nem fog tudni üzemeltetni harminc egynéhány év múlva.
(#) SzervízMacska válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Egyet értek, de én ezt a panelház ötödik emeletén elég nehezen tudtam volna kivitelezni. Tároló helyiségem is csak azóta van, amióta gyakorlatilag nem is kell...
(#) makrai attila hozzászólása Aug 27, 2014 /
 
Helló mindenkinek. A benzinmotoros láncfűrész hova tartozik? Melyik topikba ?
(#) Frankye válasza makrai attila hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Mondjuk ebbe.
(#) Ricsi89 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
A kasztni egyben van, semmi rozsdanyom, a fényezésen van pár apró hiba és kész. Motorja pöpec, bár egy apróbb állítás majd ráfér a karbira. Motor pár éve volt felújítva, azóta szinte nem is ment, mert csak hobbiautó volt. Ez már évek óta garázsban ponyvával letakarva állt, néha nyáron jó időben elővették és mentek vele pár kört. Havat nem látott. Alkatrész szerencsére van bőven, ugyanez a motor, futómű volt mantákban, rekordokban is, meg még jó pár másik modellben. 500km-t jöttem vele haza Szombathelyről, eladó azt mondta, hogy ő nem merne vele elindulni, mert utolsó műszaki óta(ami 1 éve volt) összesen max 150km-t ment a kocsi. És simán hazajött, semmi gondja nem volt. Sőt pályatempónál 120 körül jól érezte magát, ott kezdett megjönni az ereje. Ráadásként jelenleg sajnos nincs szivatóm, de nem is hiányzik, reggel gáz nélkül pöccre indul, úgy mint bármikor. Egyébként 10 évnél idősebb autóknál bármikor előjöhet a rozsda, láttam én már 12 éves autót is szépen rozsdásodni. Ahogy zolika írja, ha rendben van tartva és nincs elhanyagolva, akkor meghálálja és nem rohad el. Bármilyen autó elkezd rohadni, ha nincs időnkét átnézve és lekezelve. Elég egy kőfelverődés, ami miatt lepattan az alvázvédő réteg és a rozsda egyből kikezdi. És ha ezzel nem foglalkoznak pár év múlva jöhet a teljes lakatolás. Galvanizálás ide-oda, már a 80-as évek végén is használták és nézd meg azokat az autókat is.
Én úgy vagyok vele, hogy az új autók már túl műanyagok, túl sterilek. Szinte már vezetni sem kell, mindent megcsinál az ember helyett. Egy új autóban ha felvillan a motorhiba lámpa mehetsz a szervizbe, ahol már csak a köszönésért elkérnek 5000Ft-ot és az autót még nem is látták. Egy diagnosztika árából én kicserélem a komplett motort. Én a régi autókat szeretem, nekem ez az egyik hobbim. Régóta szerettem volna már valami régi autót, most összejött.
(#) zolika60 válasza makrai attila hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Van ilyen, meg ilyen is. De ha valami mechanikai nyűgöd van, megkérdezheted itt is ahogy Frankye írta.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
(#) cupika97 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Még pár képet rakhatnál fel róla. Engemet is érdekel.
(#) zoly15 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Hűha!
Gratulálok! Nagyok szépen néz ki, hogy hogy ilyen idős (veterán?) autót választottál?
Ha nem nagy titok mennyi volt a vétel ára?
Nekem az első autóm Opel Astra 1997
(#) pjg hozzászólása Aug 27, 2014 /
 

anya.jpg
    
(#) zolika60 válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Aminek a karbantartásával nincsen probléma.
(#) makrai attila hozzászólása Aug 27, 2014 /
 
Helló mindenki. Van egy Poulan nevü láncfűrészem ami szétszdés után mutatta meg a hibáját. A karburátor alatti bakelit tartó ketté volt törve, és ezért nem indult.Ki tudja hogy honnan lehet szerezni iLYet meg egy fék szalagot?A teljes neve Poulon 2550 2.5 C.I. Ha valaki tud segitsen. Előre is köszi mindenkinek.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
(#) kérdező válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Én pont így vagyok az autókkal. Mondjuk alapból nem kedvelem az autókat. A családban egyetlen autó, amivel szeretek menni, az a Lada.
De inkább vonatozok, azt nagyon szeretem. Kivéve az újabb motorvonatokat. Azokkal pont az a bajom, ami az autókkal. Műanyag műanyaggal...
A vonatozáson belül érdekes módon nem a gőzösért, vagy a dízelért vagyok oda, hanem a villanyért. Csupa jó egyszerre. Nagyfeszültség, szebbnél szebb szigetelések, trafóbúgás, villanymotor, gyorsulás, ezer amperek, változatos kocsiösszeállítás, műszerek, stb. Nagyon szeretem a villanymozdonyokat. Télen is van ám hangulata, mikor áll a vonat, csendben odahallatszik a mozdony hűtőventilátora, serceg a kosz villanyradiátoron, nagyrész 1960-as években gyártott cucc az egész, párás a levegő, ablak lehúzva sötétben apró áthúzások a szigeteléseken az oszlopon, egyszerűen gyönyörű, imádni való a vasút.
(#) zoly15 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Úgy hiszem hogy rendben van, még egy hibakódom van ami tartós egyforma fordulatnál jelentkezik és az üregvédelem
(#) nagym6 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Idézet:
„Egy új autóban ha felvillan a motorhiba lámpa mehetsz a szervizbe,”

Ismerősöm tőlem kérdezte, mi a baja, reggel óta világít a motorhiba lámpa, de az autó tökéletesen működik. Persze hozzászólni csak a szerviz tudott kiolvasás után. Az volt a hiba, hogy egyszer egy pillanatra ritkább keveréket kapott a motor, nem kell vele foglalkozni, mondták a szervizben. Rövidesen önmagától is elaludt volna a jelzőlámpa.
Nos ezzel kapcsolatban megint nem értem a dolgokat. Ha már annyira komputerizált az autó, van kijelzője is amire sokmindent kiír, és tudja is mi a baja, miért nem írja ki a saját kijelzőjére a hibát is. Miért csak a szerviznek árulja el. Mert ha tudtuk volna, hogy csak ezt észlelte, nem kellett volna szervizbe menni. Sőt ismerősöm tervezett útját halasztotta el ezért.
(#) Ricsi89 válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Köszi!
Képről tényleg szép, de közelről megnézve vannak a fényezésen hibák. Azt mondanám inkább, hogy jól áll neki a távolság. Ezek majd tavasszal úgyis javítva lesznek. Az ára nem titok, 270ezer Ft volt, de kaptam hozzá téligumi garnitúrát, gyári lóherés felniken, dupla solex karburátorpárt, egy szépen festett szelepdeknit, cd tárat, egy plusz kipufogóleömlőt, egy ponyvát, meg pár apróságot még. Ha ezeket minden hozzászámoljuk, akkor nem is volt drága.
Miért ilyet választottam? Fentebb már írtam, hogy én inkább a régi autókat kedvelem, másrészt ezek még szerelhetőek könnyen(reméljük nem sokat kell majd) és ezeknek még karakterük van.
(#) zolika60 válasza makrai attila hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Az Ebajon vannak hozzá alkatrészek. Ez e Husqvarna koppintásnak néz ki, talán ilyen márkaboltban is tudnak segíteni.
(#) zoly15 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Értem, az nagyon olcsó volt :-O
Én vettem januárban 395K-ért, azóta belepumpáltam vagy 200K-t de lehet hogy többet, a motor szerelésén kívül én csináltam mindent, kapott egy nagyon nagyon alapos alváz festést, tank, vonóhorog festést. A fényezésen nekem is vannak hibák, közelről látni is.
Mondjuk a karburátoros autónak tényleg karaktere van, az injektoros is jó, nagyobb a teljesítmény tőle
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
(#) pjg válasza kérdező hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Akkor Te még nem ültél a Szentesről Orosházára menő vonaton. Olyan a sín, mit a fűrész éle. Érzed, hogy megy fölfelé majd zutty. Egy idő után a gerinc kezdi feladni és inkább állva utazol, vagy leszállsz a következő megállónál és futsz a vonat mellett. Csak arra kell vigyázni nehogy lehagyd.
(#) Ricsi89 válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Hiába írná ki mi a hiba, a legtöbb ember úgyse tudná értelmezni. Így csak még jobban összezavarnák az emberek tudatát. Ma már az is nagy dolog, ha eljut a tudatukig, hogy ha valami sárga vagy piros lámpa világít menet közben, akkor érdemesebb lenne szerelőhöz fordulni nem várni a csodára, hogy majd elalszik, vagy kiég az izzó. Láttam olyan autót, amiben a motorolaj olyan volt, mint a szurok. És azért jött be az autó, mert néha menet közben leállt. Bővebben: Link
(#) Ricsi89 válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Nem biztos az, hogy nagyobb a teljesítmény injektorral. Ha feldobnám a dupla solexeket akkor jönne csak meg igazán az erő. Bár a fogyasztás sem lenne kevés. Nem semmiért karbisak a tuningmotorok.
Hétvégén ha jó idő lesz, akkor pár dolgot meg kell csinálnom, nem igazán megy a hátsóablak fűtésem, fűtést is át kell néznem, töltést megnézni, mert indítás után csak gázadásra jön meg a töltés, meg lehet termosztátot kell cserélni. De ezek apróságok csak.
(#) zoly15 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Vezérlés cserét gondolom azt fogsz sürgetni, Alap dolog, olaj csere stb
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Az hogy gázadásra jön meg a töltés nem hiba. Ez ilyen.
(#) Ricsi89 válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Láncos vezérlés, örök élet. Olajcsere pedig nemrég volt, azóta pedig kb annyit ment az autó, amit én beletettem 550km-t.
(#) zolika60 válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Ez még szerintem láncos motor. Csak akkor cserélik ha zörög.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 27, 2014 /
 
Azért rá fogok nézni. Régi e-kadetten ha jól emlékszem ilyen generátor volt, de ott indítás után nem kellett gázt adni, hogy megjöjjön a töltés. Plusz a műszerfali feszmérő még akkor is ingázik, ha irányjelzőt kapcsolok. Sőt fűtőventilátort bekapcsolva lemegy 12V-ra. Inkább rámérek, minthogy később gond legyen belőle.
Következő: »»   2344 / 3609
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem