Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Remélhetőleg a technika olyan jó belül is mint kívül. Egyébként gratulálok hozzá.
Használd egészséggel! Nem tudom, a fólia mennyire hivatalos, abból akár baj is lehet...
Nem hiszek benne, hogy egy ilyen korú masina jó lehetne. Amikor ez készült, még nem galvanizálták a kasznit, a főtartók, teherhordó elemek már rég nincsenek a helyzet magaslatán. Amúgy is egy saját bontó kellene hozzá, legalább két donorral. Astránál régebbit tutira nem vennék...
Azért reménykedni lehet benne.
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
Kíváncsi leszek a hosszútávú tapasztalatokra, de nem vagyok ilyen optimista. Nekem is volt múmiám a kilencvenes évek elején. Olcsó, vidéki lakatosnál került 60000-be a kipofozása, pedig ránézésre egyben volt. Gyakorlatilag tábla lemezből lett az alja újra építve. Mégis, ha egy járdára kellett felállni, szét akart szakadni. Aztán egy gödörnél kettétört az alsó lengőkar. Szerencse, hogy lassú tempónál, városban. A motort kétszer generáloztattam. Többet volt pórázon sétáltatva, mint amit önerőből közlekedett. Végül nagy szerencsével az utolsó motorgenerál áráért sikerült túladni rajta...
Ha van kellő tudás és műhelyháttér, akkor ezek az autók még viszonylag olcsón otthon is javíthatók. Nekem húszon egynéhány éve mindig ugyanolyan autóm van. Van belőle néhány szétszedve a padláson is, így talán még jó pár évig megtudom javítani magamnak. Egy mai pár éves autónál már sokkal rosszabb esélyeim lennének. Mindegyik csupa számítógép. Az alkatrészek ára horror, mert csak komplett egységek cserélhetők. Az otthoni javítás a legtöbb esetben kivitelezhetetlen. Az viszont biztos, hogy egy ma vásárol új autót senki nem fog tudni üzemeltetni harminc egynéhány év múlva.
![]()
Egyet értek, de én ezt a panelház ötödik emeletén elég nehezen tudtam volna kivitelezni. Tároló helyiségem is csak azóta van, amióta gyakorlatilag nem is kell...
![]()
Helló mindenkinek. A benzinmotoros láncfűrész hova tartozik? Melyik topikba ?
Mondjuk ebbe.
A kasztni egyben van, semmi rozsdanyom, a fényezésen van pár apró hiba és kész. Motorja pöpec, bár egy apróbb állítás majd ráfér a karbira. Motor pár éve volt felújítva, azóta szinte nem is ment, mert csak hobbiautó volt. Ez már évek óta garázsban ponyvával letakarva állt, néha nyáron jó időben elővették és mentek vele pár kört. Havat nem látott. Alkatrész szerencsére van bőven, ugyanez a motor, futómű volt mantákban, rekordokban is, meg még jó pár másik modellben. 500km-t jöttem vele haza Szombathelyről, eladó azt mondta, hogy ő nem merne vele elindulni, mert utolsó műszaki óta(ami 1 éve volt) összesen max 150km-t ment a kocsi. És simán hazajött, semmi gondja nem volt. Sőt pályatempónál 120 körül jól érezte magát, ott kezdett megjönni az ereje.
![]() Én úgy vagyok vele, hogy az új autók már túl műanyagok, túl sterilek. Szinte már vezetni sem kell, mindent megcsinál az ember helyett. Egy új autóban ha felvillan a motorhiba lámpa mehetsz a szervizbe, ahol már csak a köszönésért elkérnek 5000Ft-ot és az autót még nem is látták. Egy diagnosztika árából én kicserélem a komplett motort. ![]()
Még pár képet rakhatnál fel róla. Engemet is érdekel.
Hűha!
Gratulálok! Nagyok szépen néz ki, hogy hogy ilyen idős (veterán?) autót választottál? Ha nem nagy titok mennyi volt a vétel ára? Nekem az első autóm Opel Astra 1997
Aminek a karbantartásával nincsen probléma.
![]()
Helló mindenki. Van egy Poulan nevü láncfűrészem ami szétszdés után mutatta meg a hibáját. A karburátor alatti bakelit tartó ketté volt törve, és ezért nem indult.Ki tudja hogy honnan lehet szerezni iLYet meg egy fék szalagot?A teljes neve Poulon 2550 2.5 C.I. Ha valaki tud segitsen. Előre is köszi mindenkinek.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2014
Én pont így vagyok az autókkal. Mondjuk alapból nem kedvelem az autókat. A családban egyetlen autó, amivel szeretek menni, az a Lada.
De inkább vonatozok, azt nagyon szeretem. Kivéve az újabb motorvonatokat. Azokkal pont az a bajom, ami az autókkal. Műanyag műanyaggal... A vonatozáson belül érdekes módon nem a gőzösért, vagy a dízelért vagyok oda, hanem a villanyért. Csupa jó egyszerre. Nagyfeszültség, szebbnél szebb szigetelések, trafóbúgás, villanymotor, gyorsulás, ezer amperek, változatos kocsiösszeállítás, műszerek, stb. Nagyon szeretem a villanymozdonyokat. Télen is van ám hangulata, mikor áll a vonat, csendben odahallatszik a mozdony hűtőventilátora, serceg a kosz villanyradiátoron, nagyrész 1960-as években gyártott cucc az egész, párás a levegő, ablak lehúzva sötétben apró áthúzások a szigeteléseken az oszlopon, egyszerűen gyönyörű, imádni való a vasút. ![]()
Úgy hiszem hogy rendben van, még egy hibakódom van ami tartós egyforma fordulatnál jelentkezik és az üregvédelem
![]() Idézet: „Egy új autóban ha felvillan a motorhiba lámpa mehetsz a szervizbe,” Ismerősöm tőlem kérdezte, mi a baja, reggel óta világít a motorhiba lámpa, de az autó tökéletesen működik. Persze hozzászólni csak a szerviz tudott kiolvasás után. Az volt a hiba, hogy egyszer egy pillanatra ritkább keveréket kapott a motor, nem kell vele foglalkozni, mondták a szervizben. Rövidesen önmagától is elaludt volna a jelzőlámpa. Nos ezzel kapcsolatban megint nem értem a dolgokat. Ha már annyira komputerizált az autó, van kijelzője is amire sokmindent kiír, és tudja is mi a baja, miért nem írja ki a saját kijelzőjére a hibát is. Miért csak a szerviznek árulja el. Mert ha tudtuk volna, hogy csak ezt észlelte, nem kellett volna szervizbe menni. Sőt ismerősöm tervezett útját halasztotta el ezért.
Köszi!
Képről tényleg szép, de közelről megnézve vannak a fényezésen hibák. Azt mondanám inkább, hogy jól áll neki a távolság. ![]() ![]() Miért ilyet választottam? Fentebb már írtam, hogy én inkább a régi autókat kedvelem, másrészt ezek még szerelhetőek könnyen(reméljük nem sokat kell majd) és ezeknek még karakterük van. ![]()
Az Ebajon vannak hozzá alkatrészek. Ez e Husqvarna koppintásnak néz ki, talán ilyen márkaboltban is tudnak segíteni.
Értem, az nagyon olcsó volt :-O
Én vettem januárban 395K-ért, azóta belepumpáltam vagy 200K-t de lehet hogy többet, a motor szerelésén kívül én csináltam mindent, kapott egy nagyon nagyon alapos alváz festést, tank, vonóhorog festést. A fényezésen nekem is vannak hibák, közelről látni is. Mondjuk a karburátoros autónak tényleg karaktere van, az injektoros is jó, nagyobb a teljesítmény tőle ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
Akkor Te még nem ültél a Szentesről Orosházára menő vonaton. Olyan a sín, mit a fűrész éle. Érzed, hogy megy fölfelé majd zutty. Egy idő után a gerinc kezdi feladni és inkább állva utazol, vagy leszállsz a következő megállónál és futsz a vonat mellett. Csak arra kell vigyázni nehogy lehagyd.
![]()
Hiába írná ki mi a hiba, a legtöbb ember úgyse tudná értelmezni. Így csak még jobban összezavarnák az emberek tudatát.
![]() ![]()
Nem biztos az, hogy nagyobb a teljesítmény injektorral. Ha feldobnám a dupla solexeket akkor jönne csak meg igazán az erő.
![]() ![]() Hétvégén ha jó idő lesz, akkor pár dolgot meg kell csinálnom, nem igazán megy a hátsóablak fűtésem, fűtést is át kell néznem, töltést megnézni, mert indítás után csak gázadásra jön meg a töltés, meg lehet termosztátot kell cserélni. De ezek apróságok csak. ![]()
Vezérlés cserét gondolom azt fogsz sürgetni, Alap dolog, olaj csere stb
![]()
Az hogy gázadásra jön meg a töltés nem hiba. Ez ilyen.
![]()
Láncos vezérlés, örök élet.
![]() ![]()
Ez még szerintem láncos motor. Csak akkor cserélik ha zörög.
![]()
Azért rá fogok nézni. Régi e-kadetten ha jól emlékszem ilyen generátor volt, de ott indítás után nem kellett gázt adni, hogy megjöjjön a töltés. Plusz a műszerfali feszmérő még akkor is ingázik, ha irányjelzőt kapcsolok. Sőt fűtőventilátort bekapcsolva lemegy 12V-ra. Inkább rámérek, minthogy később gond legyen belőle.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |