Fórum témák
» Több friss téma |
Ez a táp nem áramgenetátoros. A kis poti a feszültség finomhangolására szolgál, a névleges feszültséget azt hiszem +-5%-kal tudod rajta állítani. Ha a leded adatlapját negnézed, mekkora a nyitófeszültség, mekkora az árama, akkor az oldalon lévő kalkulátorral ki tudod hozzá számolni az előtétet.
Idézet: A tiéd nem modul! Annak áramgenerátor kell! „LED szalag, LED modul üzemeltetéséhez”
Köszönöm a választ. Milyen táp kellene akkor hogy tudjam használni a ledeket? Linket tudtok adni?
Mit akarsz 10 db 10W-os leddel? Egy kisebb csarnokba is elég lenne!
Akvárium világítást tervezgetek és többet vettem a kelleténél, bár nem biztos hogy mindet használnám kezdésnek...
10W-os LED-et nem előtétezünk! Áramgenerátorozunk!
Azok a halak vagy megvakulnak, vagy megfőnek. Egy darab is elég, vagy ha nagyon nagy az akvárium, akkor max 2db.
Bár nem írtad mekkora, de oda kb. 10db 1W-os led kell!!
Akváriumhoz inkább LED szalagot tennék. A 10W-os LED 50W-os izzó fényével világít.
Sziasztok van egy egyszerű éjjeli lámpa kacsolásom megépítettem fél évig ment is és most nem megy. a hiba úgy jelentkezett hogy esténként mikor felkapcsoltam a végén volt hogy 10x be ki kapcsolgatni kellett mire rájött hogy világítania kéne.
gondoltam ezekre: -a led elszállt -led foglalat érintkezés bajos -kapcsoló érintkezés bajos 1, hogy küszöbölhetném ki ezeket? 2, miért lehet érintkezés bajos ha alig fogyaszt? 3, kikerülhető-e ha tranzisztor kapcsolja a ledet, nem a kapcsoló? A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2014
Szia!
Mivel kis áram folyik a kapcsolón keresztül, így kapcsolgatáskor nem tud tisztulni, eloxidálódik. Használj valami jobb minőségű kapcsolót.
Hello! Én egyébként nem tettem volna a Led-eket aljzatba, mert ha egyik kontakthibázik, vagy kihúzod, a másik a zárófeszültségtől megpusztulhat. De ha a cserélgetés fixa ideád, akkor tegyél két soros 5,1V-os zénert párhuzamosan a Led-ekkel. (Zénereket szembe kösd, vagy is pld. a két katódot forraszd össze és a két anódot a Led-ekre..)
A kondira is illene egy 1Mohm-ot tenni, nehogy megrúgjon, mikor már nincs is feszültség. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2014
szia elértem hogy világítson sajnos kb 10 ledem veszett kárba 15 perc alatt a led foglalat kontakt hibája miatt. a foglalat egy pc ide kábel csatijábol lett fabrikálva . mindenképp cserélhető ledes marad az 1 Mohmot pótolom majd mindenképp...
1 ledeshez is 2 zéner kellene? (esetleg letudod rajzolni? valahogy ugy átláthatóbb nekem ) Idézet: „Kezdő vagyok”
van 1 bojler glimmem és kb 20 fénycsőgyujtóm mindkettőt kiprobáltam 230v-on a gyujto elszállt a bojler glimm kevés fényt ad éjjeli fényforrásnak lenne
-miért száll el kb 2mp alatt a fénycsőgyujtó?
Egy LED szinte korlátlan ideig működik, ha nincs túlhajtva. Akkor miért "foglalatba" rakod?
A fénycsőgyújtót is ellenállással kell használni, de jó nagy ellenállással, mert a benne lévő ikerfém könnyen felmelegszik és utána csak villogni fog a kapcsolgatástól.
szia rátettem 330k ohmot ésnagyon halvány. kb meddig csökkenthető az ellenállás hogy a max fényerőtkihozzam elszállás nélkül?
Addig csökkentsd, míg el nem kezd villogni. De a fénycsőgyújtó is kis fényerejű, ennél még egy kicsi fehér LED is többet ér.
Pld. De feszültség alatt, ne húzogasd. Ez a felépítés, amúgy is életveszély!
Sziasztok. Hoztak nekem egy sok ledből álló fényfűzért, hogy be kéne üzemeljem 220V-ra. Namost 2x50db led van sorba kötve benne. Ezeket összehoztam úgy hogy simán csak 2 szál maradjon. 130V-ról 1,7V jut egy ledre. Mind nagy fényű melegfehér ledek. Kérdésem az lenne, hogy elég-e simán a hálózatra kötni vagy jó volna valami kis elektronika neki. Ha kell valami elektronika akkor arraól szeretnék kérni egy rajzot. Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok! Nem hagyott nyugodni a gondolat és megcsináltam ismét a régi kontrolizzó helyetti LED visszajelzést, mivel egy régi Bosch fagyasztóládába már untam az izzócserét. Egyenlőre egy zöld led csücsül benne , de halványnak találtam. Ezért az 1W-os fehér leddel (Kínából rendeltem kici occó) kezdtem próbálkozni, mivel végre sikerült elég jól belőnöm a határait. Most a mellékletben látható összeállítást raktam össze, illetve lecsökkentettem a képhez képest az ellenállást 100k-ra, hogy lássam mennyire melegszik valóban a 0,5W-os (régi orosz beszerzés) ellenállás. Meg sem langyosodott. A kondis előtét nekem sohasem tetszett igazán. A kép nyilván egy dinamikus folyamat egy pillanata, mert így tudtam képernyőfotót csinálni. A valóságban egészen szépen világít - kontroll fénynek teljesen jónak tűnik. Gondolom a 15000mCd-s led is jó lenne - ki is próbálom azzal is. Vélemény?
Én mindenképpen kötnék a LEDdel ellenpárhuzamosan egy védő diódát.
OK. Elfogadom. De miért? Már van egy soros dióda a körben. Egyutas egyenirányítás van - tudatosan. A LED kapacitása egészen jól kompenzál.
A gond az egyenirányító záró állapotában fordulhat elő. Ha egy picit megnövekedik a visszárama, a LEDre jutó feszültség nagyobb lesz.
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy olyan 230-as LED-es lámpát aminek a fényereje szabályozható "hagyományos" fázishasításos dimmerrel. Miként lesz nekem a fázishasításból PWM jelem? Előre is köszönöm a segítséget. Ha fentebb le van írva valahol akkor elnézést kérek mindenkitől, én hiába kerestem...
Érdemes? Van olyan IC ami erre való. Olvass vissza, volt róla szó.
Érdemes, mert már meglévő disco lámpákban kellene velük kiváltani a drága és rövid életű PAR36 izzókat. Csináltam egy prototípust 25db 10mm-es LED-del, ami fényben nagy elégedettséget váltott ki, de közben felmerült, hogy szabályozhatónak kellene lennie.
Továbbra sem találom ezt az IC-t. Hol láttad?
Üdv. Javaslok inkàb egy áramgenerátoros megoldást. Azt sokkal egyszerűbb lesz megoldani. A ledeket csak be kell építeni a helyükre 12V-ra optimalizáln,i majd a trafó és egyenirányítás+szűrő után meg mehet a szabályzás. Szerintem így a ledek is sokkal hatékonyabbak és hosszabb életűek lesznek és még remegni sem fog a fényük.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |