Fórum témák
» Több friss téma |
Nagyon szépen köszönöm a tippet, valóban a kondenzátor volt a gond
Megyek Neked egy sörrel Annyit tennék hozzá, hogy a motorházba beépített 8 µF kondenzátor 2 µF és 0 µF közötti mért értékeket mutatott. Megjegyzés: Villanyszerelő boltban kb. harmadáért lehet kapni majdnem hasonló 8 µF kondit (amely viszont nagyobb picit mint az eredeti ). Ami viszont a kenést illeti: Szerviz főnök szerint "műanyag perselyes". Kenni nem kell. Sőt: bármi "ragacsra" csak ráragad a kosz és csak "bárágódik"... A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2014
Szívesen, a kondit egyszerűbb, ha a vezérlésbe rakod, így nem kell bontogatni a motort emiatt és jobban elfér, ha nem pont olyan méretű.
A kenésről annyit, szintén came motoroknál nem zsírozzák be gyárilag a menetes orsót, csak egy picit tesznek rá, ha meg áramszünetnél nyitná az ember jön a koppanás, mert ugye a csigát ilyenkor a kapu hajtaná gyorsított áttételbe, de nem bírja a szárazság miatt. Én már mindenhova grafitos zsírt kenek és ez a legjobb, oké, hogy összeszedi dzsuvát, főleg, ha rácsos a kapu, de ezért kell időnként karban tartani. De ezt a tipust nem ismerem. Üdv
Azért mondom, hogy nagyon Marantec-es. Nekem például pont a napokban került a kezembe egy újabb olyan Supramatic E, amiben átszakadt a motor áttétele. Pontosabban a csigatengely tört el. (Tipikus eset az olyan kapuknál, ahol soha nem állítottak utána a rugónak, a motor meg tűrte és "emelte" a kaput, amíg bírta.
Kaptam egy Marantecből származó motort is rajta a tárcsával és optoszenzorral. A motor ugyanaz, de - mivel optoszenzoros és a lassún van a tárcsa - a csigatengelyen nincs mágnes. Mellesleg futottam bele Marantecbe is úgy - és akkor miért ne lenne Hörmannban is -, hogy optoszenzor és tárcsa, de a referenciaponthoz van egy mikrokapcsoló is. A motorsínben a bordásszíj hátsó oldalán pedig van egy "fül". Ez adja a referenciapontot. Ez nyomja meg a mikrokapcsolót. Akkor van gáz, ha ez a fülecske leszakad a szíjról. zsoltee0001: A Came KRONO zárt orsós. Viszont tény, hogy a Came eléggé fukarkodik a kenőccsel. Amikor egy új Krono-t szedtem szét, akkor láttam, hogy pont annyi zsír volt benne, amennyit egy ember egy ujjal egy kenéssel oda tud kenni. Came-nál, meg ugye a többi olasz motyónál típushiba a 230V-os szerkezeteknél, hogy begyengül a kondi miatt. Ez már menetrendszerű, mint a meztelen csiga miatti vezérlés megsülés. Csak a CAME-nál "erőt" lehet még állítani, mint minden más hasonló csodán, de a CAME-kon - mindegy, milyen kertkapu mozgató - a trafón lehet az egyik vezetéket 4 különböző helyre dugni. 1-es a leggyengébb -> 4 a legerősebb. Megint jön a kondicserék időszaka. Itt a hideg. A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2014
Annyira sok marantect nem láttam, inkább a tengelyvégmotorokat, tényleg Marantec dynamic 128 tengelyvég-hez nincs véletlen katalógusod? Van egy mocim, de hiányzik pár alkatrésze de már lenne rá vevőm.
A came motoroknál meg azt a ezt a tipustamelyikbe bolygóműves áttétel van és ha nagy nyomatékot kap dög melegbe elnyalja a bolygókereket a végáttételnél (műanyag). Üdv
Hívd fel a Sanyit. Ő volt a Marantec szervizese. Mikor a Marantec elköltözött vidékre, akkor Ő maradt és átvett minden alkatrészt és továbbra is működik pesten. Nagyon segítőkész. Priviben megadhatom a számát, ha gondolod. Ő biztosan tud segíteni.
Came ATI-kat szeretem, viszont az, hogy műanyag, az tényleg gagyi. De a Proteco-k és társaik is elnyalják, mert sok "szerelő" fullra állítja a nyomatékot még egy pehely könnyű kapunál is. Nem egy ilyennel találkoztam már. A világ végére is elmenne, ha nem lenne túlerőltetve. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2014
Érdekel, megköszönném, ha megadnád.
Igen, tényleg örök élet lenne, nekem volt egy olyan eset, hogy 2 hónapot bírt a bolygómű, nagy kapunál, délután telibe sütötte a nap + sötét színű, atom forró volt, lefestettem fehérre, ez megoldotta a problémát Üdv
Sziasztok,
RotaMatic kétszárnyú kapunyitóval lenne olyan gond, hogy pillanatnyi áramszünet hatására kinyílik az egyik szárny. Ha hosszabb áramszünet van, akkor nincs ilyen hiba. A kapu mellett van a csengő trafója, mi erre gondoltunk, hogy ez okozhatja a hibát, nincs benne szűrés. Elképzelhető?
Nem valószínű. Nem igazán láttam, hogy bármi is meghülyítette volna, eltekintve a valóban pici áramszünetektől, amit szinte észre sem venni, hogy egy pillanatra elment az áram.
Másik meghülyülés legfeljebb annyi volt, ha a 230V-os élő kábel a fotocella vezetéke mellett futott. De az is a fotocella "jelét" bolondította meg és néha nem lehetett becsukni a kaput. Valószínűleg az áll fenn, hogy a pici áramszünettől bolondul meg a vezérlés. Némely esetben láttam már emiatt végleg kipurcant vezérlést.
Szia
Ha jól sejtem a személyi bejáró funkció aktivizálódik? Próbáld ki vevő modul nélkül, csinálja-e a hibát? vezérlést nem ismerem, de a képét elnézve nem bonyolították túl a bemenetek leválasztását, ilyen az amikor egy filléres optocsatolón spórol egy gyártó
Ha nem BiSec Rotamatic, akkor elég nehéz lesz a beintegrált vevőt leválasztani.
Mondjuk csak egy tipp. Meg kellene próbálni másik kódot legenerálni a távkapcsin és arra beokítani a kiskapu funkciót. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2014
Hát a kiskapu funkció nincs is beállítva a távirányítóra, eddig nem sikerült beállítani.
Hogy érted, hogy nem sikerült?
Elvileg annyi az egész - ha nem BiSec vevős -, hogy kétszer megnyomod a "P" gombot. Akkor kettőt villan a piros LED, majd pár mp szünet, aztán megint villan kettőt.... stb. Ezzel jelzi, hogy a vevő a második csatornát tanulja. Ha ilyenkor rátanítasz egy másik gombot a távkapcsin, akkor az a gomb lesz a kiskapu funkció. BiSec vevőnél hármat kell rányomni a vevő gombjára, ha adatkábeles, ha pedig a 23-20-21-5 sorkapocsra megy, akkor itt is kétszer kell nyomni.
Azt tudom hogy kell, ugyan így csináltuk is, de akkor sem működik. Olyan, mintha egyszerűen nem tanulná meg.
Milyen Rotamatic? Integrált vevős, vagy újabb és egy hosszú szürke doboz a vevő?
Félek, hogy a vezérlés lesz a ludas. Az hörmannéknál cca 90000Ft
Nem lehet, hogy a 2. gombot véletlen már rátanítottad az 1. csatornára (SMX-es vevőnél előfordul) ilyenkor kell csinálni egy teljes memúria törlést, Mumtaz leírása alapján nem nagyon külömböznek a logikájukba ezek.
Vezérlésen található személyi bejáró funkció működik? Nem lehet, hogy össze van direktre kötve? Idézet: „pillanatnyi áramszünet hatására kinyílik az egyik szárny”
Sziasztok
Tapasztalt marantech-es kollégát kérdeznék. Dynamic 128 tengelyvég motort szedek szét és mindig szívok a szíjtárcsa rögzítő csavarral, mert gyárilag vadállat módon meghúzzák + betyárul be is ragasztják (mitől lazulna föl, fölfoghatatlan) Most ebből megint fúrás lesz az biztos, mert fellazult, de a ragasztó még fogta, hát átfordult a tengelyen a tárcsa
Sziasztok, tud valaki segíteni abban, hogy hogyan lehet egy távirányító kódját letörölni egy Supramatic 2 P vezérélésről?
KissA
Egy távkapcsi kódját nem tudod letörölni, mert mindegyik távkapcsi ugyanazt tudja. A megtanult "kódot" ki kell törölni a meghajtás vevőjéből és a kézben lévő egyik távkapcsiban kell új kódot legenerálni, majd erről a távkapcsiról betanítani a többit és a Supramatic vevőjét.
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2014
Köszi a gyors választ, sajnos kezdő vagyok... tehát amit írtál annak egy lépését nem tudom megcsinálni:
"A megtanult "kódot" ki kell törölni a meghajtás vevőjéből"
Sziasztok!
Segítsègeteket szeretnèm kérni egy szàmomra ismeretlen típusù Hörman màrkàjù kapurendszerhez... . A vevő egysègről kèszítettem egy kèpet. Első kèrdèsem az volna, hogy felismeri-e valaki kép alapjàn? A màsodik kèrdèsem a fő problèma megoldàsàra vonatkozik: Hogyan tudom összehangolni ezen vevő egysèget egy Beninca TO.GO-WV 4 távirányítóval (http://www.kapuaruhaz.hu/taviranyito/430-beninca-togo-wv-4-taviranyito). A kapunyitò napi hasznàlatban van, gond nèlkül működik, a fenti tàvirànyítò elődeivel. Előre is köszönöm a vàlaszokat.
Hello.
Ahhoz a távirányítóhoz ez a RF vevő kell. A képeden a sok drót eltakarja a lényeget. Az RX28R/01 címkéjű panel az RF vevőd, annak a leírását kéne megtalálni. A piros nyomógomb használatával tanulja meg a kódokat, de a mikéntje csak a leírásából deríthető ki ! A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
Èn is gondoltam, hogy annak lehet köze hozzà, de nem talàltam neten semmifèle leíràsàt . Pròbàltam nyomkodni is, de nem a megfelelő sorrendben, mivel nem sikerült. 3 led vilàgít vagy villog rajta, narancssàrga, piros ès zöld.. A tàvirànyîtòn lèvő bàrmelyik gomb megnyomàsàra vàlt a led villogòbòl folyamatos vilàgítàsra.
Sziasztok,
Ismét segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy öreg Hörmann gts 40 típusú kapunyitó motorom ami eddig tökéletesen üzemelt azonban a napokban azt vettem észre, hogy nem fékez le sem kapu nyitáskor sem záráskor, hanem bevágja a kaput és arra áll le, hogy már nem tud tovább húzni vagy tolni és ezt piros leddel is jelzi. Az állító gombokat hiába tekerem, teljesen hatástalanok, mintha azt nem érzékelné, hogy meddig kell mozgatnia. Korábban szépen puhán nyitódott/csukódott piros lámpácska nélkül. Van esetleg ötletetek mit kell megnézni ilyenkor rajta, javítható-e esetleg valamiképp? Köszönöm előre is a választ! Üdv
Hali!
Nem ismerem a vezérlést, egyébként sem vagyok agy HÖRMAN rajongó, de én egy ilyen esetet úgy oldottam meg, hogy beépítettem a (hörman) vezérlés mellé egy ilyen vevőt Biztos van ezen a vezérlésen is olyan pont/csatlakozási lehetőség, ahová nyomógombbal impulzust lehet adni nyitáshoz-záráshoz. Az általam javasolt vevőnek ezt az impulzus adó kimenetét ide kötöd, és már működik is. Persze, - a vevőt táplálod a megfelelő feszültséggel.
Hali uniman!
Kérdés, - ugyan ilyen tip. távi. használt Bro eddig is.?
A kapu egy tàrsashàz udvaràra nyílik, ahovà most költöztünk. A közös kèpviselő szintén új, nincs olyan szemèly aki tudja, hogy ki szerelte a kapunyitót, illetve, hogy az milyen típusù. A szomszédnak megnéztem a nyitójàt,ami egy Beninca, amit màr nem gyàrtanak, ezèrt vettem a helyettesítő termèkèből kettőt. Mint írtam a vevő egysègen a ledek reagàlnak a tàvirànyítò nyomkodàsàra. Nem akarom egy ùjabb vevővel megbojgatni a rendszert, erre a karom ràprogramozni a tàvirànyìtòimat. Èn a kèpen làtható piros gombot talàltam csak, így azzal próbàlkoztam. Amikor megnyomom, akkor egy sàrga ès egy piros led kezd el vilàgítani. A tàvirànyítò bàrmely gombjànak megnyomàsàra a narancssàrga villogni kezd. Ugyanazon gomb ismètelt megnyomàsàra a narancssárga folyamatosan vilàgìt. Ezt követőena piros gombot ismèt megnyomva a vevőn a piros led kialszik és elkezd vilàgítani a mellette lévő zöld led. A tàvirànyìtò bàrmely gombjànak megnyomàsàra ugyan az a reakciò, mint a piros lednèll, hogy 1x a narancssarga elkezd villogni, màsodik megnyomàsnàl folyamatosan vilàgìtani. A vevőn, ha megnyomom a piros gombot harmadszor is, akkor kialszik a narancssarga ès a zöld led. A kapu pedig nem reagàl a tàvirànyítóra, sajnos. A vevő doksijàban làtom a megoldàst, de bàrmilyen ötletet szìvesen fogadok.
Hello!
A "távirányítò elődei"...mutasd a képüket! Köszi. Milyen színű a nyomógomjuk ? A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
Ilyen a règi:
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
Szia
Az a vevő egy sommer márkájú és csak a hozzá való távirt fogad el. Ha a led reagál a távir-ra akkor már nincs nagy gond. Itt a leírás: Bővebben: Link Üdv A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
Hello!
Csatolok egy Beninca 2 csatornás RF-vevő leírást. Ebben van narancssárga led is...talán használható számodra. A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |