Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hörmann kapuk
 
Témaindító: Maxim Max, idő: Feb 9, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 27
(#) Gafly válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 25, 2014 /
 
Nagyon szépen köszönöm a tippet, valóban a kondenzátor volt a gond
Megyek Neked egy sörrel
Annyit tennék hozzá, hogy a motorházba beépített 8 µF kondenzátor 2 µF és 0 µF közötti mért értékeket mutatott.
Megjegyzés: Villanyszerelő boltban kb. harmadáért lehet kapni majdnem hasonló 8 µF kondit (amely viszont nagyobb picit mint az eredeti ).
Ami viszont a kenést illeti: Szerviz főnök szerint "műanyag perselyes". Kenni nem kell. Sőt: bármi "ragacsra" csak ráragad a kosz és csak "bárágódik"...
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2014
(#) zsoltee0001 válasza Gafly hozzászólására (») Szept 25, 2014 /
 
Szívesen, a kondit egyszerűbb, ha a vezérlésbe rakod, így nem kell bontogatni a motort emiatt és jobban elfér, ha nem pont olyan méretű.
A kenésről annyit, szintén came motoroknál nem zsírozzák be gyárilag a menetes orsót, csak egy picit tesznek rá, ha meg áramszünetnél nyitná az ember jön a koppanás, mert ugye a csigát ilyenkor a kapu hajtaná gyorsított áttételbe, de nem bírja a szárazság miatt.
Én már mindenhova grafitos zsírt kenek és ez a legjobb, oké, hogy összeszedi dzsuvát, főleg, ha rácsos a kapu, de ezért kell időnként karban tartani.
De ezt a tipust nem ismerem.
Üdv
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 8, 2014 /
 
Azért mondom, hogy nagyon Marantec-es. Nekem például pont a napokban került a kezembe egy újabb olyan Supramatic E, amiben átszakadt a motor áttétele. Pontosabban a csigatengely tört el. (Tipikus eset az olyan kapuknál, ahol soha nem állítottak utána a rugónak, a motor meg tűrte és "emelte" a kaput, amíg bírta.
Kaptam egy Marantecből származó motort is rajta a tárcsával és optoszenzorral. A motor ugyanaz, de - mivel optoszenzoros és a lassún van a tárcsa - a csigatengelyen nincs mágnes.

Mellesleg futottam bele Marantecbe is úgy - és akkor miért ne lenne Hörmannban is -, hogy optoszenzor és tárcsa, de a referenciaponthoz van egy mikrokapcsoló is. A motorsínben a bordásszíj hátsó oldalán pedig van egy "fül". Ez adja a referenciapontot. Ez nyomja meg a mikrokapcsolót. Akkor van gáz, ha ez a fülecske leszakad a szíjról.

zsoltee0001:
A Came KRONO zárt orsós. Viszont tény, hogy a Came eléggé fukarkodik a kenőccsel. Amikor egy új Krono-t szedtem szét, akkor láttam, hogy pont annyi zsír volt benne, amennyit egy ember egy ujjal egy kenéssel oda tud kenni.
Came-nál, meg ugye a többi olasz motyónál típushiba a 230V-os szerkezeteknél, hogy begyengül a kondi miatt. Ez már menetrendszerű, mint a meztelen csiga miatti vezérlés megsülés.
Csak a CAME-nál "erőt" lehet még állítani, mint minden más hasonló csodán, de a CAME-kon - mindegy, milyen kertkapu mozgató - a trafón lehet az egyik vezetéket 4 különböző helyre dugni. 1-es a leggyengébb -> 4 a legerősebb.
Megint jön a kondicserék időszaka. Itt a hideg.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2014
(#) zsoltee0001 válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 9, 2014 /
 
Annyira sok marantect nem láttam, inkább a tengelyvégmotorokat, tényleg Marantec dynamic 128 tengelyvég-hez nincs véletlen katalógusod? Van egy mocim, de hiányzik pár alkatrésze de már lenne rá vevőm.
A came motoroknál meg azt a ezt a tipustamelyikbe bolygóműves áttétel van és ha nagy nyomatékot kap dög melegbe elnyalja a bolygókereket a végáttételnél (műanyag).

Üdv
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 9, 2014 / 1
 
Hívd fel a Sanyit. Ő volt a Marantec szervizese. Mikor a Marantec elköltözött vidékre, akkor Ő maradt és átvett minden alkatrészt és továbbra is működik pesten. Nagyon segítőkész. Priviben megadhatom a számát, ha gondolod. Ő biztosan tud segíteni.

Came ATI-kat szeretem, viszont az, hogy műanyag, az tényleg gagyi. De a Proteco-k és társaik is elnyalják, mert sok "szerelő" fullra állítja a nyomatékot még egy pehely könnyű kapunál is.
Nem egy ilyennel találkoztam már. A világ végére is elmenne, ha nem lenne túlerőltetve.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2014
(#) zsoltee0001 válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 10, 2014 /
 
Érdekel, megköszönném, ha megadnád.

Igen, tényleg örök élet lenne, nekem volt egy olyan eset, hogy 2 hónapot bírt a bolygómű, nagy kapunál, délután telibe sütötte a nap + sötét színű, atom forró volt, lefestettem fehérre, ez megoldotta a problémát
Üdv
(#) totti25 hozzászólása Okt 11, 2014 /
 
Sziasztok,
RotaMatic kétszárnyú kapunyitóval lenne olyan gond, hogy pillanatnyi áramszünet hatására kinyílik az egyik szárny. Ha hosszabb áramszünet van, akkor nincs ilyen hiba. A kapu mellett van a csengő trafója, mi erre gondoltunk, hogy ez okozhatja a hibát, nincs benne szűrés. Elképzelhető?
(#) Mumtaz válasza totti25 hozzászólására (») Okt 11, 2014 /
 
Nem valószínű. Nem igazán láttam, hogy bármi is meghülyítette volna, eltekintve a valóban pici áramszünetektől, amit szinte észre sem venni, hogy egy pillanatra elment az áram.

Másik meghülyülés legfeljebb annyi volt, ha a 230V-os élő kábel a fotocella vezetéke mellett futott. De az is a fotocella "jelét" bolondította meg és néha nem lehetett becsukni a kaput.

Valószínűleg az áll fenn, hogy a pici áramszünettől bolondul meg a vezérlés. Némely esetben láttam már emiatt végleg kipurcant vezérlést.
(#) zsoltee0001 válasza totti25 hozzászólására (») Okt 11, 2014 /
 
Szia
Ha jól sejtem a személyi bejáró funkció aktivizálódik?
Próbáld ki vevő modul nélkül, csinálja-e a hibát?
vezérlést nem ismerem, de a képét elnézve nem bonyolították túl a bemenetek leválasztását, ilyen az amikor egy filléres optocsatolón spórol egy gyártó
(#) Mumtaz válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 11, 2014 /
 
Ha nem BiSec Rotamatic, akkor elég nehéz lesz a beintegrált vevőt leválasztani.

Mondjuk csak egy tipp. Meg kellene próbálni másik kódot legenerálni a távkapcsin és arra beokítani a kiskapu funkciót.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2014
(#) totti25 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 12, 2014 /
 
Hát a kiskapu funkció nincs is beállítva a távirányítóra, eddig nem sikerült beállítani.
(#) Mumtaz válasza totti25 hozzászólására (») Okt 12, 2014 /
 
Hogy érted, hogy nem sikerült?
Elvileg annyi az egész - ha nem BiSec vevős -, hogy kétszer megnyomod a "P" gombot. Akkor kettőt villan a piros LED, majd pár mp szünet, aztán megint villan kettőt.... stb.
Ezzel jelzi, hogy a vevő a második csatornát tanulja. Ha ilyenkor rátanítasz egy másik gombot a távkapcsin, akkor az a gomb lesz a kiskapu funkció.
BiSec vevőnél hármat kell rányomni a vevő gombjára, ha adatkábeles, ha pedig a 23-20-21-5 sorkapocsra megy, akkor itt is kétszer kell nyomni.
(#) totti25 válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 13, 2014 /
 
Azt tudom hogy kell, ugyan így csináltuk is, de akkor sem működik. Olyan, mintha egyszerűen nem tanulná meg.
(#) Mumtaz válasza totti25 hozzászólására (») Okt 13, 2014 /
 
Milyen Rotamatic? Integrált vevős, vagy újabb és egy hosszú szürke doboz a vevő?

Félek, hogy a vezérlés lesz a ludas. Az hörmannéknál cca 90000Ft
(#) zsoltee0001 válasza totti25 hozzászólására (») Okt 14, 2014 /
 
Nem lehet, hogy a 2. gombot véletlen már rátanítottad az 1. csatornára (SMX-es vevőnél előfordul) ilyenkor kell csinálni egy teljes memúria törlést, Mumtaz leírása alapján nem nagyon külömböznek a logikájukba ezek.
Vezérlésen található személyi bejáró funkció működik? Nem lehet, hogy össze van direktre kötve?
Idézet:
„pillanatnyi áramszünet hatására kinyílik az egyik szárny”
(#) zsoltee0001 hozzászólása Dec 11, 2014 /
 
Sziasztok
Tapasztalt marantech-es kollégát kérdeznék.
Dynamic 128 tengelyvég motort szedek szét és mindig szívok a szíjtárcsa rögzítő csavarral, mert gyárilag vadállat módon meghúzzák + betyárul be is ragasztják (mitől lazulna föl, fölfoghatatlan)
Most ebből megint fúrás lesz az biztos, mert fellazult, de a ragasztó még fogta, hát átfordult a tengelyen a tárcsa
(#) akissk hozzászólása Dec 20, 2014 /
 
Sziasztok, tud valaki segíteni abban, hogy hogyan lehet egy távirányító kódját letörölni egy Supramatic 2 P vezérélésről?
KissA
(#) Mumtaz válasza akissk hozzászólására (») Dec 20, 2014 /
 
Egy távkapcsi kódját nem tudod letörölni, mert mindegyik távkapcsi ugyanazt tudja. A megtanult "kódot" ki kell törölni a meghajtás vevőjéből és a kézben lévő egyik távkapcsiban kell új kódot legenerálni, majd erről a távkapcsiról betanítani a többit és a Supramatic vevőjét.
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2014
(#) akissk válasza Mumtaz hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Köszi a gyors választ, sajnos kezdő vagyok... tehát amit írtál annak egy lépését nem tudom megcsinálni:
"A megtanult "kódot" ki kell törölni a meghajtás vevőjéből"
(#) Bro hozzászólása Jan 1, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítsègeteket szeretnèm kérni egy szàmomra ismeretlen típusù Hörman màrkàjù kapurendszerhez... . A vevő egysègről kèszítettem egy kèpet. Első kèrdèsem az volna, hogy felismeri-e valaki kép alapjàn? A màsodik kèrdèsem a fő problèma megoldàsàra vonatkozik: Hogyan tudom összehangolni ezen vevő egysèget egy Beninca TO.GO-WV 4 távirányítóval (http://www.kapuaruhaz.hu/taviranyito/430-beninca-togo-wv-4-taviranyito).
A kapunyitò napi hasznàlatban van, gond nèlkül működik, a fenti tàvirànyítò elődeivel. Előre is köszönöm a vàlaszokat.

fotó~2.jpg
    
(#) uniman válasza Bro hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Hello.
Ahhoz a távirányítóhoz ez a RF vevő kell. A képeden a sok drót eltakarja a lényeget.
Az RX28R/01 címkéjű panel az RF vevőd, annak a leírását kéne megtalálni. A piros nyomógomb használatával tanulja meg a kódokat, de a mikéntje csak a leírásából deríthető ki !
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
(#) Bro válasza uniman hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Èn is gondoltam, hogy annak lehet köze hozzà, de nem talàltam neten semmifèle leíràsàt . Pròbàltam nyomkodni is, de nem a megfelelő sorrendben, mivel nem sikerült. 3 led vilàgít vagy villog rajta, narancssàrga, piros ès zöld.. A tàvirànyîtòn lèvő bàrmelyik gomb megnyomàsàra vàlt a led villogòbòl folyamatos vilàgítàsra.
(#) lala1234 hozzászólása Jan 1, 2015 /
 
Sziasztok,

Ismét segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy öreg Hörmann gts 40 típusú kapunyitó motorom ami eddig tökéletesen üzemelt azonban a napokban azt vettem észre, hogy nem fékez le sem kapu nyitáskor sem záráskor, hanem bevágja a kaput és arra áll le, hogy már nem tud tovább húzni vagy tolni és ezt piros leddel is jelzi. Az állító gombokat hiába tekerem, teljesen hatástalanok, mintha azt nem érzékelné, hogy meddig kell mozgatnia. Korábban szépen puhán nyitódott/csukódott piros lámpácska nélkül.
Van esetleg ötletetek mit kell megnézni ilyenkor rajta, javítható-e esetleg valamiképp?
Köszönöm előre is a választ!
Üdv
(#) mraulajos válasza Bro hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Hali!
Nem ismerem a vezérlést, egyébként sem vagyok agy HÖRMAN rajongó, de én egy ilyen esetet úgy oldottam meg, hogy beépítettem a (hörman) vezérlés mellé egy ilyen vevőt Biztos van ezen a vezérlésen is olyan pont/csatlakozási lehetőség, ahová nyomógombbal impulzust lehet adni nyitáshoz-záráshoz. Az általam javasolt vevőnek ezt az impulzus adó kimenetét ide kötöd, és már működik is. Persze, - a vevőt táplálod a megfelelő feszültséggel.
(#) mraulajos válasza uniman hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Hali uniman!
Kérdés, - ugyan ilyen tip. távi. használt Bro eddig is.?
(#) Bro válasza mraulajos hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
A kapu egy tàrsashàz udvaràra nyílik, ahovà most költöztünk. A közös kèpviselő szintén új, nincs olyan szemèly aki tudja, hogy ki szerelte a kapunyitót, illetve, hogy az milyen típusù. A szomszédnak megnéztem a nyitójàt,ami egy Beninca, amit màr nem gyàrtanak, ezèrt vettem a helyettesítő termèkèből kettőt. Mint írtam a vevő egysègen a ledek reagàlnak a tàvirànyítò nyomkodàsàra. Nem akarom egy ùjabb vevővel megbojgatni a rendszert, erre a karom ràprogramozni a tàvirànyìtòimat. Èn a kèpen làtható piros gombot talàltam csak, így azzal próbàlkoztam. Amikor megnyomom, akkor egy sàrga ès egy piros led kezd el vilàgítani. A tàvirànyítò bàrmely gombjànak megnyomàsàra a narancssàrga villogni kezd. Ugyanazon gomb ismètelt megnyomàsàra a narancssárga folyamatosan vilàgìt. Ezt követőena piros gombot ismèt megnyomva a vevőn a piros led kialszik és elkezd vilàgítani a mellette lévő zöld led. A tàvirànyìtò bàrmely gombjànak megnyomàsàra ugyan az a reakciò, mint a piros lednèll, hogy 1x a narancssarga elkezd villogni, màsodik megnyomàsnàl folyamatosan vilàgìtani. A vevőn, ha megnyomom a piros gombot harmadszor is, akkor kialszik a narancssarga ès a zöld led. A kapu pedig nem reagàl a tàvirànyítóra, sajnos. A vevő doksijàban làtom a megoldàst, de bàrmilyen ötletet szìvesen fogadok.
(#) uniman válasza Bro hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Hello!
A "távirányítò elődei"...mutasd a képüket! Köszi.
Milyen színű a nyomógomjuk ?
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
(#) Bro válasza uniman hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Ilyen a règi:
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
(#) zsoltee0001 válasza Bro hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Szia
Az a vevő egy sommer márkájú és csak a hozzá való távirt fogad el.
Ha a led reagál a távir-ra akkor már nincs nagy gond.
Itt a leírás: Bővebben: Link
Üdv
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
(#) uniman válasza Bro hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Hello!
Csatolok egy Beninca 2 csatornás RF-vevő leírást. Ebben van narancssárga led is...talán használható számodra.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
Következő: »»   7 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem