Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » CB rádió
Idézet: „Egy jó J-pole nagyon ütős tud lenni.” Ha hátbavágnak vele, biztosan ütős. De milyen az a hangsúlyozottan jó antenna? Minden antenna jó ha rendesen van tervezve, megépítve, és lehangolva. (ha nincs, akkor nem igazán antenna) A J pole antennának van pár dB nyeresége, cserébe némileg irányított lesz. Ez az irányítottság hoz pár dB -t a City Star -hoz képest. (egyébként valóban nem a legjobb antenna típus) A körsugárzó CB antennák közül a Penetrátort tartom a legjobbnak, a kissé nyomott, lapított karakterisztikája miatt, ezzel is némi nyereséghez jutva a vízszintes síkban.
Már a második SWR mérővel is megjártam. Az elsőben a Deprez mutatója akadt ki, állt be, de nem tudtam megjavítani, a másik pedig a mai napig nem érkezett meg. Most gondolkodok egy kiszemelt 3. példányon, remélem az már jó lesz.
Pucukának igaza van, csak a Penetratort sokkal nehezebb házilag elkészíteni (személyes tapasztalat), pl. 2 db. műanyagszigetelőt kell esztergál(-tat)ni, az illesztőtag pontosan készítendő, a radiálok miatt több helyet foglal, macerásabb beállítani, stb. Hajdan használtam mindkettőt 10 emeletes panelház tetején, a Penetrator 10m. magas árbócon persze, hogy jobb volt,de az majdnem, hogy ideális telepítési hely volt, de az előnyt igazán kihasználni csak SSB--n lehetett (volt még Indonéziai forgalmazás is - persze az akkor tilos volt) Ha jól tudom, ma már ez a moduláció CB-n nem engedélyezett.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2014
Van azon egy poti, amivel a végkitérést lehet beállítani haladó irányban, azt a mérés kezdetekor minimális állásban kell tartani, akkor nem akad ki.
Ha jól számolom, az már legalább a harmadik ugrás.
Azért az első ugrásnál kb 1000 km -nél még FM is simán ment. (ha olyan volt a terjedés)
Jó löketű FM-mel is messze lehetne csevegni. De terjedéskor az AM, FM vivők keveredése zajt okoz. Marad az SSB.
FM -nél igazából vivő csak moduláció mentes esetben van. Kis löketeknél (mint amilyen a kis csatorna távolság miatt adódik), majdnem mindegy, hogy NBFM, vagy SSB, A teljesítmény spektrum nagyon hasonló, csak az FM zavarvédelme jobb. Nem véletlenül terjedt el a hivatásos komunikációban az NBFM, és nem az SSB.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
Tudom már, hogy hogy kell használni, de ez fizikálisan megakad, nem feltétlen végkitérésben, hanem mintha szorulna a mutatója, de a szétsedés-összerakás sem segített, lehet elgörbült benne valami, amit nem tudom, hogy mi, ezért nem tudom megjavítani sem. Azért, még nem dobtam el, hátha egyszer megcsinálom.
Írtam egy másik eladónak is, de még nem reagált.
Ha a műszer csúcshibás, (csapágyas) azon elég nehéz segíteni.
Az lesz valószínűleg.
Van 1 teljesen jó RF mérőköröd ... ne dobd el !
Esetleg 1 másik deprez műszert rakjál bele ... lehet házat kell faragni hozzá. Így tudod még használni. A műszer skála se olyan lényeges , visszavert esetben minél kevesebbet mutasson ennyi a lényeg. 50 25 75 100 150 200 ohmos indukció szegény teljesítmény ellenállásokkal saccolhatóvá tudod esetleg tenni az SWR értékét is. Lehet az új deprez műszerhez az előtét soros ellenállást kell cserélni , érzékenységének a beállításához.
Hozzám került egy Alan 54E CB rádió, érdekes hogy távoli rádióamatőr(?) beszélgetéseket hallok benne, ezt kamionosok használhatták, lehet át van hangolva? Viszont a zaj alapján FM módban van .
Az egy alaprádió, közép 40es csatornákon működő FM adóvevő .
RIGPIX adatbázis szerint Ennyi ... mit hallasz mit nem az meg az érzékenységén és az antennádon múlik. Ha "turkált" akkor annak nyoma van . De ezt nem szokták nagyon áthangolni felesleges munka lenne.Kamionosok SSB üzemű rádiót használtak inkább ... FM esetén korlátozottabbak az átvihető távolságok. A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2014
Idézet: „FM esetén korlátozottabbak az átvihető távolságok.” Én nem így gondolom. Azonos sávszélesség, és teljesítmény esetén mindegy.
Üdv mindenkinek! Lehet rossz helyen kérdezem, de tudja valaki, hogy a vasutasok a CB sávban kommunikálnak-e? Ha nem, akkor melyikben? (ez esetben gondolom titkolt)
A válaszokat előre is köszönöm.
Nem.
Javaslom elolvasni: Herpai Zoltán URH rádiótechnika alkalmazása a vasúti távközlésben irodalmat
Vagy itt is van még olvasnivaló: Bővebben: Link
Köszönöm! Mindenképp el fogom olvasni, csak legyen időm rá. Mondjuk érthető okokból nem ezt a sávot használják...
Miért kellene komunikálniuk a CB sávban? A teljes frekvencia spektrumból a CB sáv mindössze 440 kHz, a 446 PMR 100 kHz széles. A vasútnak jelenleg a 160 MHz -es sávban vannak üzemi csatornái, de a 450 MHz sávban vannak kijelölve UIC által harmonizált frekvenciák, illetve most készül a GSM R az ETCS vonatbefolyásoló rendszer részekénta 900 MHz -es sávban. A vasútnak vannak a CB sávban is kijelölt frekvenciái, azek az ún. peres csatornák, ahol adatforgalom bonyolódik a pálya és a mozdony között szintén az ETCS vonatbefolyásoló rendszer részekén az eurobaliz jelfeladóval. Ez a nagysebességű vonatok jelfeladáshoz szükséges.
Biztos láttad már azt a kis sárga batyut a sínek között párosával a jelzők előtt. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2014
Nem tudom, csak gondoltam hogy lehet hogy ott kommunikálnak, de így utólag belegondolva hülyeség. Azért köszönöm a válaszod, és elnézést a hülye kérdésért.
Nem volt rossz a kérdésed, mert a 27 MHz -es (ITO) sávban használnak berendezéseket (sajnos nem sokat), de az az öt csatorna nem része a CB sávnak, annak ellenére sem, hogy a körülötte levő csatornákat nevezik CB sávnak. Azok csak távirányításra játékvezérlésre, adatátvitelre használhatók, másra nem (-lenne szabad). Meghát nem csak beszédkommunikáció létezik.
Még csak annyit, hogy a vasút veszélyes üzem, biztonsági rádióhálózatot igényel, amelynek megfelelő zavarvédettséggel kell rendelkeznie. Erre a nyilvánosan használható rádiócsatornák nem alkalmasak. Ha egy ilyen biztonsági rádióhálózat bármelyik csatornáját zavar éri, rögtön ki kell vizsgálni az erre felkent hatóságnak. (NMHH) Ha itt zavart okozol rögtön lebux, súlyos pénzbüntetésre számíthatsz, több jogcímen is, pl. közüzem megzavarása. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2014
Idézet: Ezért is gondoltam utólag, hogy nem használhatkák a CB sávokat, mert ha ugye bárki közbeszólhat, az akadályozhatja a rendes munkát, meg félre is lehetne tájékoztatni akárkit. „Még csak annyit, hogy a vasút veszélyes üzem, biztonsági rádióhálózatot igényel, amelynek megfelelő zavarvédettséggel kell rendelkeznie.” Szóval nem ok nélkül nem használják a CB sávot.
A CB sáv (és a 446 PMR is) nekünk, egyszerű embereknek lett kitalálva, kis teljesítménnyel, kis hatótávolsággal, zavarvédelem, és költségek nélkül, ha tudod használni használd, ha nem nem.
Ha az igények komolyak, (professzionálisak) erre megfelelő előírásokkal, szabályokkal zavarvédelemmel, és zavarelhárítással lehet csatornákat használni, természetesen a vele együttjáró (frekvencia használati, tartalékolási és egyéb) költségekkel.
Sziasztok
Hozzám került egy President márkájú CB. Meg akarom hirdetni, de nem értek hozzá, működőképes állapotba akarnám eladni. Hogy tudom kipróbálni, hogy biztos ne legyen probléma? Üdv
PÜ ment !
Sziasztok.
Egyik ismerősömnek felmerült az igény a cb rádióra. Vett is már pár darabot de most nem írnám le hogy mit gondol róla. Most a cb rádiók érdekli. De ő még annyira sem érti mint én. Kb 2-3 km távolságot kellene áthidalni. A telefon nem járható mert mint a mesében olyan a térerő. De inkább nincs. Tudtok valamit ajánlani ere a kis távolságra? Nem akar csak emiatt rádióamatőr suliba járni. Az sem gond ha használt.
A CB illetve PMR rádiókra nem kell amatőr engedély. DE! Csak FM üzemmód és a 3x40 csatornából csak a középső 40 használható legálisan. A legtöbb régi (80-as évek) CB rádiótelefon AM modulációval működik, ezek használata TILOS! A 2-3 km főleg a tereptől függ. Sima, rálátásos terepen sokkal nagyobb távolság hidalható át ugyanakkora teljesítménnyel, mint városban.
Igen most láttam hogy változott a szabályozás. Egy ideje én sem foglalkoztam vele. Sajnos nem lehet rálátni erdő van. De gondolom elégséges rá a teljesítmény és nem ütközik jogszabályba. Esetleg egy komplett rádiót hol lehet venni. Én ezekben az adatokban elveszek és még sosem mélyedtem el teljese benne.
Ha valóban CB -t veszel (27 MHz), akkor az a pár km nem probléma, hacsak nem egy nagy hegy másik oldaláról van szó. Az állandóhelyű használathoz azért tisztességes magas (tető) antennára lesz szükség.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |