Fórum témák
» Több friss téma |
A 10 perces bemelegedési idő papírforma, teljesen normális, csak öreg csöveknél jobban látszik.
Kösz a választ.
Még annyi, hogy ennél a típusnál szoftverből állítható csak a fényerő és a bemelegedés után 0 és 100 között állítva minimális a változás. Ez mitől lehet?
Valószínűleg öregek már a csövek, illetve sokat mentek. Esetleg az inverter kimenetén lévő néhány pf-os ballaszt kondik lehetnek már kapacitásszegények.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2014
Sziasztok!
Van nálam egy IMAC G5 gép(bekapcsolás után nem ad képet csak hangot), külsö monitoron tökéletesen ad képet Milyen úton bírnék elindulni vele hogy kijelző vagy, inverter hibás? Ha egy lcd monitor csöveit rádugom tesztként, abbol gondolom gond nem lehet segítségeteket köszönöm
Sziasztok!
Segítségre lenne szükség. Syncmaster 720n monitor bekapcsol,van kép, kb 1-10 perc után vibrálni kezd a háttérvilágítás majd lekapcsol.(a háttérvil). Kép van továbbra is ha lámpával nézem. Ha kikapcsolom és vissza akkor megint megy egy kicsit majd villogás és megint leveszi a háttérfényt. Cső,trafó,vagy ballaszt kondi hiba lehet? Köszönöm előre is a segítséget. Szedem szét hogy tudjak trafot mérni...
Az értékek jók, abból, hogy akár 10 percet is megy és villog, csőkábel szakadásra tippelnék a csövek végén. Elég tökölős javítani, de megoldható, ha simán kihúzhatóak a csövek a kijelző testéből (1 kis csavar tartja a sínt) akkor az is egyszerű. Hidegen bekapcsolva nincs elszíneződve a fénye, ami pár perc alatt kifehéredik?
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2014
Szia!
Kiszedtem a keretből az lcd-t. Nem azon az oldalon ahol a kábel kijön a cső végén hanem a másik oldalon találtam egy pici csavart,kiszedtem de nem tudom kihúzni a csövet,lehet az nem azt fogja. Elvettem az lcd-t a háttérvilágítás elől, úgy bekapcsoltam hogy jobban lássam. Talán az egyik végén picit rózsaszines majd kifehéredik. Megvártam míg villogni kezd, hát én nem mondanám meg hogy csak az egyik villogna, de lehet azért mert nagyon jól megvezeti a fényt a lap. A villogás közben cicergést is hallok a panel felöl. Egyre sűrűbben cicereg, gyorsabban villog míg végül lekapcsol. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2014
Ha rózsaszín, akkor hibás a cső, erre a színre számítottam, csak nem akartam, hogy rózzsaszínt keress. Ezesetben, ne járasd tovább, mert ki fogja nyírni a trafót, a cicergés is a cső miatt van. Most akkor jöhet a kijelző bontása és hibás cső cseréje (mókás lesz...).
Bejött ami mondtál.
Egyesével dugtam rá a csöveket, és hát igen a négyből 1 rózsaszinű és akkor serceg a trafo is. Tovább nem kinzom a trafot. Valami ötlet a bontásra? Eröltessem a kihúzást??
Na még szétszerelési leírás is van...
Nem is tudom mi lenne internet nélkül sok esetben. Én régen szaladtam a könyvtárba ha kellet valamelyik IC leírása... http://www.youtube.com/watch?v=WRVBvtY-P9o
Semmiképppen sem erőltesd, nem fog úgy kijönni.
Ha a kijelző elektronikájának van fémburkolata, akkor azzal szoktam kezdeni. Ekkor jön körbe a keret, majd, ha az lenn van, kijelzővel lefelé, lefektetem valami puha dologra, arra kell figyelni, hogy a lehető legkevésbbé legyen poros (leporszívózom az ágyat). Majd megbontom körbe a fekete műanyag keretet és a diffúzorfóliákat ráfektetem a már korábban félrerakott LCD-re, eredeti sorrendben, ahogy összerakva is volt, így nem keverednek össze. Innentől már csak ki kell fordítani a vastag plexit és a végein ott vannak a csövek. Az esetek nagy részében külön sínben vannak csövek, de néhány elmeroggyant gyártó (chimei például) a csöveket a kijelző testéhez építi, a kábelek is a kijelző vázához vannak olykor lerögzítve.... Összerakni ugyanígy, csak fordított sorrendben ugye. A porszemeket érdemes figyelni összeszereléskor, mert elég kiábrándító tud lenni, amikor minden sikerül, de ott marad egy kis folt a fóliák között és lehet szétszedni mégegyszer.. Ja és gumikesztyű használata javasolt, az nem szöszöl és ujjnyomokat sem hagysz sem a kijelző belső felén, sem a fóliákon, ugyanis a fóliáknak nem sima a felületük és, ha egyszer rányúlsz valamelyikre, nem pucolod ki belőlük az ujjnyomokat. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2014
Eddig ok.
Kezemben a sin,benne a két cső. A cső belül a sinben,a vezetékek meg kívül. Végén 2 gumidugó ami bent tartja. Hogy a bánatba szedem ki a csöveket,meg majd vissza? Köszönöm az eddigi segítségedet is!!! szerk. kicsit túl bonyolítottam, sikerült kifordítanom az egyik irányba. A zsugorcsövek és a vezetékek valami speckó cuccok a nagyfesz miatt?? vagy sima zsugorcső és valami 0.22-es vezeték jó? A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2014
Üdv!
A minap kikapcsolt az Acer AL2216W típusú monitorom. Teljes sötétség semmilyen LED sem világít. Szétszedtem, és találtam rajta pár púpos kondenzátort, amit ki is cseréltem. Ezek után még mindig semmi reakció. Belemélyedve találtam egy SMD alkatrészt rajta egy "W" jelzéssel amit nem tudtam megmérni sehogy sem és F102 volt a panelra nyomtatva mellette. Keresgélés után rájöttem, hogy ez egy littlefuse 7A biztosíték ami szakadt. Egyenlőre átkötöttem a próba idejére. Mindezek után az történt, hogy a bekapcsoló panelon a LED narancssárgán világít ahogy bedugom a konnektorba. Olyan mintha stand-by állapotból nem lehetne felkelteni. Se a gombokra, se a videó jel csatlakozására nem reagál. Csak világít. Lehet valami problémám a táp részen, vagy a megjelenítést végző panel lehet hibás? A gombok panelét már átrágta, ott minden megjelenik a szalagkábel túl felén, szóval nem ott van a hiba. Előre is köszönöm a választ. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2014
Ha a biztosítékot is leverte, akkor vagy valamelyik feszóltségstabilizátor döglött, vagy a mikrokontroller unta meg a tüskés tápot, gyakori ezeknél.
Ha fényképezel, akkor az a felület legyen megvilágítva, amit le akarsz fényképezni, ne a háttér mögötte világítson, lásd első kép,
Esetleg abban tudsz segíteni, hogy kiszűrjem melyik a hibas? Egyik panel sem túl drága de azért nem bánnám ha csak az egyik lenne kuka. Ha meg javítható, akkor főnyeremény. Rakok fel délután jobb képeket róla.
Kezd elölröl. Tápfeszek megvannak-e? 3.3V, 1.8V esetleg 2.5V rendben van-e a scaleren, el jut-e az IC-ig. Ha minden fesz rendben van, akkor keress melegedő IC-t, ha valamelyik gyanúsan melegszik, az döglött, A stabilizátorok utáni 10-100uf elkókat cseréld a scaler panelen, esetleg az SMD kondikat is (100nf). Ha feszek rendben és nem is melegszik egyik sem, akkor lehet próbálkozni a FW újraírással, már, ha beszerezhető. Ja és a nyomógombokat ellenőrizd, hátha valamelyik átvezet és pont most bukkant elő az a hiba is, talán mázlid lesz.
Nos, megmértem a feszültségeket. Szerintem rendben vannak. (4,98V, 14,01V, 9,01V, 12,35V) Nekem jónak tűnnek stabil is. A panel címkézés szerint is jók az értékek, szerintem rendben van, bár a 9,01V az nem tudom, hogy micsoda. A két IC közül az amin a pipa van kékkel az úgy 10 percnyi méregetés után érzem, hogy más hőfokú mint a mellette lévő. Nem mondanám még langyosnak sem. A kondenzátort a 47µF-osat azt kicseréltem a többit jelenleg nem tudom, de nekem nem tűnnek rossznak. Amit viszont észrevettem, hogy nem a narancssárga világít, hanem együtt a két led. A zöld és a narancssárga is világít. Nem lehet, hogy ez az oszcillátor hibája? Vagy egyéb tipp? egyébként az egész scaler panel 5000Ft újonnan. Csak a szállítás sok idő.
A scaler panelen mérd a kis feszültségeket. Az IC-k 2.5, 1.8, max 3.3V-ról mennek, azoknak kell tisztának, stabilnak lenniük. Az nem lep meg, hogy mindkettő led világít, ez szokott lenni ilyenkor, nyílvánvaló, hogy nem megy a mikrokontroller. Ahogy írod az oszcillátor is lehet hibás, de táphiba után sokkal valószínűbb, hogy egyszerűen belefáradt az IC a zajos tápba és megdöglött.
Nos, Találtam itt 2,56V, 0,5V és 1,78V-ot. A kontroller nem melegszik. Ötlet?
A 0.5V kapásból kevésnek tűnik, kérdés, hogy mi volt az. Ennél többet nem tehetek, neked kell felismered, hogy melyikek a stabkockák, és melyik kondik is lehetnek a tápon, vagyis hol kellene feszültségnek lennie, a nyák rajzolaton is látszik általában, hogy hol is is kapná a tápot az IC, ha tápfeszt kapnak az IC-k és FW sincs hozzá, akkor nincs mit tenni, panelcsere. Én szkóppal szoktam ellenőrizni a tápokat, ha erre nincs elhetőséged, akkor tegyél a stabilizált kis feszekre 10-47uf elkókat, hátha észheztér.
Rendben, köszönöm. Estére szerzek egy szkópot, meglesem mi a helyzet.
Sziasztok! Van egy 15" ACER monitorom és egy idő után a kép kékessé vált majd párperc múlva ismét jó, de ez ismétlődik ! Mi lehet a hiba oka !
A menü is kék? A hiba oka valószínűleg az, hogy a bemeneten kontakthibás valamelyik szín. Szedd szétt, nézd meg a kábel csatlakozóját, nem-e csúszott ki. Feltételezem, hogy bele van építve a D-SUB kábel és mozgásra olykor kicsúszik a csatlakozó, de lehet, hogy törött is a kábel.
Ja és akár a VGA is lehet ilyen kontakthibás a számítógépben! A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2014
Sziasztok!
Most került hozzám egy Samsung 950B típusú monitor. Hiba: bekapcsolásra nincs kép. Táp panelon cseréltem kondikat (fel voltak púposodva). Próbakor bekapcsol a monitor, de a kép fekete (a háttérvilágítás látszik, hogy bekapcsol, rávilágítva nem látszik kép a panelon). Mondom akkor lehet a scalerrel is valami. Szétszedtem, és valami mozgatásra zörgő hangot ad rajta. Olyan, mintha kis golyócskák gurulnának benne ide oda, és azok csilingelnének. Volt már valakinek hasonló? A lapon található infók: Chopin BN41-00623A REV: SR 2005.07.05 A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2014
Köszi ! Valószínű hogy érintkezési hiba lesz , de most meg jó erősebb mozgatásra kisebb változás megfigyelhető!
Cseréld a kondikat a scaleren is, a DC-DC konverter üvölti, hogy "nincs kapacitás". Rosszabb esetben rövidzáras a kijelző, ami előfordul döglött táp után, akkor a kijelző DC-DC konverterét kell ellenőrizni.
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2014
Ok, de mi ez a zörgés a lapon? Hallgatózva, illetve az elemeket lefogva egy S201-el jelzett négylábú csodából jön a zörgés. Valaki segítene, hogy mi lehet ez? Írás nincs rajta.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2014
Elsőre arra tippelnék, hogy forgatható a monitor és ez érzékeli, ha el van forgatva, vagyis giroszkóp vagy mi a bánat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |