Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Ez is igaz, de egyszer már megjártam egy Kit-es erősítővel, rosszul forrasztottam, ment a 12V DC a telefonom fülhalgató kimenetére. Az Ic is kuka, meg a telefon is. Nagyjából 40k FT-be fájt. Ezért félek ettől is, mert kifizetem, és nem is működik, nem is jövök rá a bajára, kárba ment az egész. Ezért akarok ennek utána járni.
De azért köszönöm a segítséget.
A potik teljesen gyári beállítás szerint vannak,és nagyából egyformák rámértem.
Túl nagy áram folyna a diódákon,ezért nem jó? Csak azért kérdezem mert tényleg egy szakember ajánlotta.
Vannak drága leckék. Remélem azt sikerült tanulni ebből az esetből, hogy a becsatolást, meg a kicsatolást (ha van utóbbi), kétszer is megnézzük rendben van-e mielőtt rákötjük valami 40ezres készülékre.
A TDA2005-el semmi baj nincsen, csak meg kell építeni az alapkapcsolását, aztán örülni neki.
Szia. Most nem szedem le a fotó miatt, de leírom, így is érthető lesz: a greatz-től elindulnak párhuzamosan a + - vezetősávok az elsõ kondi felé, és S alakban becsatlakozik a többi kondiba, tehát nincs teliföldes gnd, csak ilyen 3mm széles kígyózó párhuzamosan futó vezetősávok. Amúgy ez sem mindegy?
Igen, ez volt az, amit nem csináltam meg. Egy szó mint száz, első erősítőm volt, 0 tapasztalattal rendelkeztem. Már azt is kitaláltam, van egy olcsó piaci kisrádióm, azzal tesztelek minden ilyet, mert nem nagy összeg ha tönkremegy, meg simán jaítható
Az alapkapcsolást tervezem megépíteni. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2014
Ez így akkor jó lesz! Az egyenirányító és a puffer közötti szakaszba nem tanácsos becsatlakozni, mert a töltőáram a legvastagabb vezetősávon is feszültséget ejt, és jó búgós táp lesz belőle. Ebben az a legviccesebb, hogy nagyobb konditól még jobban búg
A teljesítmény reálisnak tűnik az EI76 vas tükrében. A pontosabb méréshez be kéne egy kicsit terhelni a szekundert, mondjuk egy 230V-os izzóval. A 60W-os hideg izzószál 100 ohm körül szokott lenni, az így létrejövő 2-300mA áram már nem csapja be a mérést.
Az jó. Minden esetre megnézem egy közbeiktatott 12V stabbal. Szerinted, ha a tápban van 4*4700 µF puffer és utána beteszem a 7812 stabot, annak a kimenetére mennyi kondi kell? És hogyan lehet tranzisztorral felturbózni, hogy bírjon 6A és 12V-ot?
Egyszerűen számold ki mekkora áram folyna most a meghajtó tranzisztorokon, ha dióda lenne beültetve!
20. oldalon találod a kapcsolást, de osztom a kollégák véleményét, hogy nem ez a megoldás. Nem A osztályú végfok ez, hogy csak stabil tápról tudjon jól működni...
Értelek, de vettem egy új trafót. Azzal próbálva sem működött a sub, ezért vagyok tanácstalan. Egy új trafóval ha szimplán csak a trafó lenne a gond, akkor működnie kellett volna, nem?
Ezért kezdtem gyanakodni, hogy ha nem a trafó akkor csak a puffer, illetve az egyenirányító lehet a gond. Az egyik fórumtárs véleménye szerint fordított a dolog, nem az elektronikát védi a biztosíték, hanem a trafót leégés ellen. Bár láma vagyok, de ebben számomra ellentmondás van, én az elekronikát védeném, és nem a filléres trafót. Ezért kezdtem gyanakodni másra. Holnap majd megmérem amit írtál a dióda kapcsán. Egyébként a cucc halálát észre sem vettem, egyszer csak nem szólt és ez tűnt fel.
Ennyi puffertől meg sem pisszenhetne a végfok, itt valami stiklinek kell azért lenni!
A stabilizátor valóban biztos megoldás, mekkora feszültségből fog dolgozni, tehát mekkora a különbség a 12V és a jelenlegi táp teljes terhelésnél mérhető feszültsége között? Idézet: „én az elekronikát védeném, és nem a filléres trafót.” Bármilyen túláramvédelmi eszköz az "előtte" lévő áramköri részt védi a túláram okozta károsodástól. Ez van. A gyártó hidd el legszívesebben egyiket sem védené, de mivel a készüléknek teljesítenie kell különféle szabvány előírásokat, nem okozhat tüzet, stb. muszáj nekik legalább ilyen szinten a túláram okozta irreális mértékű disszipáció ellen védelmet beiktatni, ez az olvadóbiztosító. Amúgy a trafó egy manapság gyártott terméknél igen tetemes részét képviseli az előállítási költségnek, mert a réz az utóbbi időben nagyon drága lett.
A trafót csak azért vizslatjuk, mert a magas üresjárati feszültség túl magas tápfeszültséget hoz létre az erősítő terheletlen állapotában, ami akár kárt is okozhat.
Nem csoda, hogy brummos, ha jobb oldalt a szélső kondi benne van. Szedd ki és nem fog búgni.
Jajajja, értem, tehát ha régi meghibásodott valamit esetleg megölt nekem. Okés holnap este megnézem mi a helyzet, de először a dióda a célpont.
Köszönöm a linket. Nekem végül is csak az a lényeg, ha este 10-kor halkan hallgatom akkor se halljam a brumm hangot. Néhány alkatrész még belefér.
Próbáld ki amit javasoltam! Ha van hangerőszabályzó poti, akkor a középső kondi - lábára kösd a földjét, mert az sem mindegy.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2014
12VAC Trafó, 15-16 VDC lehet. Nincs nagy tartalék, lehet, hogy egy komolyabb mély visszarántja, de nem baj.
Ez csak egy szimpla tápos erősítô, így a tápban nincs "jobb oldali kondi" az csak simán a 12v és gnd között van.
A NYÁK elég szomorúan néz ki
Mellékelem hol vágnék és hol kötnék át. Ez pontosan az a probléma mint amit az előbb említettem. Szerk.: A pozitív ágat is javítottam. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2014
Vagy az IC háta mögött összekötni a földet egy fóliacsíkkal.
De a nyák jobb oldalán van.. Konkrétan az, amin nem kertesztül megy a fesz, hanem a végére van kötve brummgenerátornak. De most nézem, hogy a föld, nem a kondikon keresztül megy az erősítőre, hanem mindjárt a csatlakozó mellől van levezetve, szánalmas ez a nyákterv, egyetemi példa a rosz huzalozásra, szóval tévedtem, nem fogja megoldani a brummot. A tápot ne az eredeti csatlakozón add neki, hanem a bejelölés szerint és garantálom, hogy nem fog búgni, a stabilizátort felejtsd el.
Látom nem csak nekem tűnt fel xD A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2014
Ez is remek!
Szegény Pedró (Nyugodjék békében!) nem sokat adott ezekre a dolgokra.
Na csak megtaláltam a stiklit!
A 4-es lábon nincs ott a 100µF kondi. Nézd csak meg az IC adatlapját!
Az nem annyira kritikus, biztos, hogy a táp rosz kötése okozza a brummot.
Nem tudom ki az a pedro. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
Kipróbáltam a 4-es lábra a kondit, de az sem hozott eredményt. Azt azért hozzáteszem, hogy nem egy hatalmas morgás van, 1m-ről valahol a hallásküszöb környékén, de engem zavar.
Köszönöm, hogy próbáltátok a nyákot megnézni, Buvarruha neked is köszi, de én a biztos megoldás mellett döntenék: a dobozon belül van egy stabilizátor, ami a bejövő 15-16V-ból 12-t állít elő, amiről a hangszín és előfok mennek. Kipróbáltam, rákötöttem a modult és csoda történt, gyakorlatilag füllel hallható morgás még a hangszórótól 1cm-re sincs, mindössze nagyon halk (fehér zaj) jellegű sistergése van, amit maximum 3cm-en belül hallani. Úgyhogy beiktatok valami izmos stabot aztán kész. Amúgy elég nyomi kis IC ez, szerintem inkább kocsiba fejlesztették ki, de amíg nem készül el a másik végfokom, még kibírom ezzel a kis szutyokkal is Köszi még egyszer! |
Bejelentkezés
Hirdetés |