Fórum témák
» Több friss téma |
Izopropilt itt kapsz. Jobb mint az alkohol. Kevésbé károsítja a műanyagokat.
Csináltam az érzékelőkröl is egy képet amik a szén íveken mozognak és a pedállal állnak közvetlen összeköttetésben.
Ezek a kis érzékelők mintha ráfeszülnénék a szén ívekre. Egyébként a szén ívek nem néztek ki szarul. Nem hiszem hogy a gázpedál lenne a ludas a problémámban. Nemtudom mintha valami ott a vezérlésbe lenne valami tönkremenve.
Mikroszkóppal nézted? Egy szabad szemmel láthatatlan hiba is elég.
Persze nem mikroszkóppal néztem. Csak szabad szemmel, és pöpec új formája volt.
De ha tényleg mikroszkópikus méretű anyaghiba is tud galibát okozni, akkor lehet hogy mégis ő a ludas. Megpróbálok egy hasonló gázpedálhoz hozzájutni. Kölcsönkérni valakitől próbára. Tényleg nem nagy ördöngősség a ki és beszerelése. Nincs valakinek Sopronba ilyen masinája?
Ezt csak szkóppal lehetne megnézni, DC-t kapcsolva az ívekre és kézzel megjáratva. A computernek egy olyan hiba is elég, hogy csúszás közben van egy nagyon apró kontakthiba, ami csinál egy pici tüskét a jelben. Máris dobja a hibakódot. A szervizben a "hozzáértők" azt szokták mondani erre hogy elzajosodik.
A kép alapján szerintem más hiba lehet, ez nem úgy néz ki mint ami szét lenne vakarva, bár az alsó szakasz jóval sötétebb. Látszik hogy zömében nem üveg hangon jársz vele. Még azt lehetne csinálni hogy ha a felfogatás engedi, hogy 1mm-rel lejjebb hozni a leszedőket az ívekhez képest, így részben olyan helyen járnának ahol egyáltalán nincs kopás. Azon a részen biztos hogy tökéletesen kell működnie.
Szia BarnaPili,levitamas, zolika60,
bocsánat, hogy nem reagáltam időben értékes hozzászólásotokra. Köszönöm hozzászólásotokat, csere után kiderült, hogy az index relé volt a ludas. Kattogott, de nem kapcsolt. Leszedtem a sárga burkolatot, de nem láthatók az érintkező pogácsák. Valószínű beégett. A leszedett burkolattal visszaraktam, működött. Ez persze nem a végleges megoldás, holnap beszerzek egy újat. Üdv
Szia Ge Lee!
Köszi a hozzáértő hozzászólást. Sajnos az én felkészűltségem nem engedi meg, hogy mélyebben belepiszkáljak a gázpedál működésébe. Bár ez jól hangzik hogy tegyem lejjebb az érzékelőket. Simán bele is fognék ha mondjuk a fűnyírómról lenne szó. De ehhez, nem merek ilyen szinten belenyúlni. Ez számomra biztonságtechnikai probléma Bent ül a gyerek, a család az autóban. Megpróbálok szerválni 1 másik gázpedált tesztre.Remélem hogy az segít majd. Köszi Üdv Laci
Örülök, hogy sikerült megtalálni a hibát! Én a kürt reléjével jártam így, behúzott csak nem volt mit (a tekercse még működött). Azt nem teljesen értem, hogy ha egy eszköz 15A-t vesz fel, akkor miért raknak oda 16A-es relét. Kicseréltem egy ködlámpa relére, aminek a behúzó árama kb megegyezik az eredetivel és azóta is kifogástalan.A nagy német mérnöki tudomány Egyébként most figyeltem meg az irányjelzőmet, elég érdekesen működik. Ha jól emlékszem kb ugyan annyi ideig világított mint ameddig nem. Mostanában nagyobb a szünet ideje mint a világításé. Nálad is így kezdődött?
Üdv márkatárs!
Nagy érdeklődéssel és egy kicsit félve olvastam a problémádat. Mert ugye ami elromolhat... mondta Mörfi. Írtad, hogy indítás után nem tud teljesítményt produkálni a motor, csak magas fordulaton. Ezt egy negyed óra után is csinálja? Vagy utána beáll minden rendesen? Alapjárat, kicsi gáz stb. A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2014
Megmérném neked, ha még meg lenne a kocsi. De vettem egy J-t.
De nem lesz igazad, mert pl kocsirádióknál általában a maximális áramfelvétel 0,5mA ICT tesztspecifikáció szerint!
Szia lustadick!
Ja Mörfi jol megmondta, és így is van ami elromolhat... Sajnos csinálja meleg motarnál is. Kétszer hullik vissza a fordulat 1 elinduláskor. Meg rángat 1100-as fordulaton. Remélem hogy a gázpedál a hunyó, azt meguszom használtba 10.000-böl. December vége felé hozzájutok 1 bontotthoz ki tudom próbálni. Mindenféleképpen kirakom ide, ha megvan a megoldás. Üdv És rángatásmentes opelozást az ünnepekre.
Ha mondjuk 2-esben gurulsz vele alapjáraton, majd padlóig nyomod a gázpedált és úgy tartod, akkor mik történnek mire eléred az 5000 fordulatszámot? Ezt kérlek próbáld még ki a kedvemért, mert nagyon szeretnék segíteni, de még mindíg úgy érzem, hogy kevés az infóm a bajságról. Valami nekem azt súgja, hogy nem a pedállal lesz a baj.
Sok elektronika hibával találkoztam már, és jó esélyel tudok segíteni. Nem vagyok autószerelő, ipari szabályozástechnikával és automatikával foglalkozom, de az ismeretségi körből már sokan "megtámadtak" autós vezérléses problémákkal, és sokat meg is oldottam, így kb. műkedvelőként űzöm a témát.
Mondjuk a motor oldalára szerelt (hát hova máshova...) ECU is tud érdekes dolgokat művelni, ha meghibásodik. Esetleg a fojtószelep fogaskerekeket is meg lehetne nézni, bár jelen esetben nem valószínű, hogy az a hiba oka.
Igen, tipikus G Astra betegségek ezek amiket írsz. Látom, neked is volt már vele dolgod nem egyszer.
Szia Lackó!
Azért kérdeztem tőled ilyen konkrét dolgokat, mert előzőleg én is írtam ilyen indulás utáni hibáról, de azt a leürült olajszűrőház okozta, és egy kis járatás után már rendben volt minden. Azért annyit ajánlanák, hogy csavard ki a szűrőt egy negyedórás motorállás után, és vizsgáld meg, hogy olajban fürdik a szűrő, vagy leürült a szűrőház. Ha kicsavarás után gyorsan ki tudod venni, akkor még marad benne annyi olaj hogy el tudod dönteni, hogy üres, vagy csak akkor engedi le. Üdv: GM
Hali!
Kiprobálom amit írtál kettesbe teljes gáz. Habár most az asszonynak adtam az opelt Mert én utálok vele járni a fent említett hibák miatt. Szerintem még hétvége elött a közelébe érek és tesztelek. Írok ha megvagyok. Üdv
Szia Lustadick!
Ránézek akkor az olajszűrőre is. Remélem sikerül meggyógyítanunk szegény beteget. Mert amúgy egy tök jó kis autó, kényelmes családi verda, nagy kár érte hogy így szaraxik. Üdv Laca
Sziasztok!
Én nem hibát szeretnék írni, hanem egy kérdést. Vannak a szervós fűtéscsapok, pl a G Astrában is. Maga a szervó motor hány vezetékes? Hogyan kell meghajtani hogy a 2 végállás között elforduljon? Előre is köszönöm!
Két vezetékes sima motor és áramfelvételből tudja a véghelyzetet.
Az mit jelent, hogy áramfelvétel?
Ha eléri a végállást akkor az áramot figyel valami söntön és megáll? Ha igen, ez egyik végállás, ha nincs rajta fesz, akkor pedig visszamegy alapállásba, vagy mi? Hogyan értsem ezt?
Két végállás között mozgatja. Ha eléri megáll. hogy merre kell menni azt meg a nyitva zárva kapcsoló tudja.
Végállásnál megnő az áramfelvétel és tudja, hogy ott a vége, lekapcsol. Tudja, hogy melyik irányba kell vezérelni nyitáshoz és záráshoz. Sima polaritáscserével változik a motor forgásiránya.
Áhhá, értem!
Ilyet kell akkor nekem szereznem, ez így egyszerű lenne a számomra
Én úgy tudom, hogy nem néz semmit végállásnál. Bizonyos időre (talán 30 sec) kapcsolja rá a megfelelő polaritású feszültséget, és ennyi.
Az biztos, hogy a belső keringtetés csappantyút mozgató motornál áramfelvételt szokott nézni, így sokszor, amikor eltörik a zsalu tengelye, akkor folyamatosan megy a motor, amíg a gyújtás rajta van. Tehát ebből gondolom, hogy a fűtéscsappal is ez lehet a helyzet.
Ha a belső keringetés csappantyúja törött akkor biztos hogy folyamatosan megy a motor, én is a halk zümmögésből jöttem rá. Hogy mit figyel vagy mit sem azt nem tudom.
Nem figyel az semmit, amíg gyújtáson van, addig folyamatosan megkapja a feszültséget. Szerencsétlen motor csoda, hogy kibírja. Sokaknak törött már el a tengely, de ez is csak egyszerű tervezési hanyagság.
Bővebben: Link1 Bővebben: Link2 A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
Szia levitamas,
Nem emlékszem, hogy a kitöltési idő változott volna előtte. De időközben megvettem az utángyártott relét (pár napig a leszedett burkolatú rosszal jártam) és most tünetmentes. Még egyszer 1000 köszönet!
Sziasztok,
No de van nekem egy F astrám is. Az ám! Ennél gyújtás problémát vélek. Az a jelenség, hogy leállt nemrég egy piros lámpánál. Megállapítottam, hogy leszerelt levegő beömlőnél kap benzint az indítózás során. Úgy vélem, hogy a trafó is működik, mert ha gyújtást adok és azt a lábát földre rángatom egy darab dróttal, amit a gyújtás modul is rángat, a trafóból kijön a szikra. Úgy vélem, hogy az elosztófedél vagy a gyújtás modul lehet a ludas. Az elosztó felél kb. 3-4 hónapos, tapasztalatom szerint nem szokott egyik pillanatról a másikra tönkremenni. A motor típusa C16NZ. A gyújtás modul felső két vezetéke egy (gondolom) induktív jeladóra megy. Az induktív jeladón 80 Ohm-ot mértem. Olvastam, hogy ez kb. 800 ohm kellene legyen. A gyújtás modul hibáját viszont nem tudom kimérni. Kérem szíveskedjetek további hibalehetőségekre felhívni a figyelmem, illetve kérdezem, hogy lehet kimérni a gyújtásmodult? Szkópot és multimétert tudom kezelni csak nem tudom, hogy mit kell mérni. Ez minden tudományom a gyújtás modullal kapcsolatban: Kérem további segítségeteket.
Tehát, a rángató Opel Astra G esete.
Teszteltem kicsit ismét, és csokorba szedtem a bajságokat. Induláskor visszahullik a fordulatszám, kétszer egymás után. Lefulladásveszély. 1100-as fordulatszámnál rángat mint egy bakkecske amíg ezen a fordulaton van. Induláskor elhalványulnak a fényszórók akkor amikor visszahullik a fordulatszám. Sebesség fel illetve le kapcsolás után, berángat ötöt hatot. Például 50-nél felkapcsolok 4-esbe berángat egypárat utána visszakapcsolok 3-asba ismét berángat. Kettesbe kigyorsítás, 5000-es fordulatszámig gond nélkül gyorsul teszi a dolgát. Még egy érdekesség nem tudom hogy összefügg e ezekkel a dolgokkal. A motor hőfokmérője sose mozdul meg, nem tudom, hogy ez normális e ennél a modellnél. |
Bejelentkezés
Hirdetés |