Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   19 / 37
(#) zolika60 válasza szat1 hozzászólására (») Dec 18, 2014 /
 
Sajnos a gyújtás rendszerét sem ismerem, de manapság kevés a mechanikus gyújtás, ezért azt gondolnám, hogy nem. De ez nem szentírás, mert nyilván valami hiba miatt kezdted el a karbit is cserélni. Még az jutott eszembe, hogy azon a karbin amit feltettél a fúvókák mérete megegyezik az eredetivel?
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2014
(#) szat1 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 18, 2014 /
 
az új karbit most tettem fel tehát amit írtam a régire vonatkozik,sajnos még nem teszteltem ma fogok vele menni ,fő fúvóka valószínűleg kicsi 50hez való van benne tehát most nem várok tőle többet 60nál,holnap leírom hogy sikerült a beállítás.
köszi
(#) szat1 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 19, 2014 /
 
elég jó lett,egyenletesen megy, nem húz annyira mint szokott,de így is 3/4 gázon 72 volt a max. óra szerint.Szerinted ha úgy érzem hogy szívatóval jobban megy és miután leáll lomhább és picit lassabb is, akkor túl sok levegőt kap? köszi
(#) szat1 válasza (») Dec 19, 2014 /
 
Bocs igazad van de lehetne ezt 1 kicsit más stílusban is írni, hogy légyszives használd a nagybetűt sor elején.[off][/off]
(#) zolika60 válasza szat1 hozzászólására (») Dec 19, 2014 /
 
Igen, adj még neki egy kis benzint. Persze csak ha nem szív valahol fals levegőt.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2014
(#) szat1 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 19, 2014 /
 
Oké kösz,még 1 kérdésem lenne,főfúvókan kívül mást is át kell tenni a régi karbiból az újba ?
(#) attika hozzászólása Dec 30, 2014 /
 
Sziasztok,egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy,egy robogón a gázbowden fűtését ,hogy lehetne megoldani? Gondoltam rátekerek vékony zománcozott rézhuzalt ahol be tud fagyni és rákötöm az akksira,de azt valami áramgenerátorral kéne meghajtani,hogy ne egyfolytába fütse és ne izzon fel a szál.Valakinek valami ötlete?
(#) Tonybacsi válasza attika hozzászólására (») Dec 30, 2014 /
 
Hello!

Én a helyedben inkább kicserélném azt a bowdent a külsővel együtt.
Mivel azon már nagy valószínűséggel elrepedt a külső bevonat, mely egyben a szigetelésért is felel, már nem látja el a feladatát, és bejut a nedvesség ami télen megfagy(hat).

A fűtése egyébként sem lenne egyszerű feladat. Legfőképp azért, mert korlátozott egy robogóban a leadható áramerősség.

Ha minden kötél szakad még mindig megoldás lehet a jó öreg WD40 !
(#) attika válasza Tonybacsi hozzászólására (») Dec 31, 2014 /
 
Ennek már nem segít a wd40,kapott szilikon zsírt,wd40-et,szét lett szedve az elosztó része is ahol kettéágazik a karbi és az olajpumpa felé,ott is bekenve szilikon zsír,hogy ne jusson bele pára.Szigetelésnek nyoma nincs a bowdenen.
(#) Tonybacsi válasza attika hozzászólására (») Dec 31, 2014 /
 
Én még mindig azt javaslom, hogy cserélj bowdent.

Ha elszigeteled a bowden valamelyik végét a testtől, és átfolyatsz - némi kísérletezéssel - valamilyen értékű áramot, akkor talán a bowden fölmelegedhet...talán.
(#) attika válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Nekem is valami ilyesmi jutott eszembe,de ez az elszigetelés a testtől nem egy egyszerű feladat lenne.Azért gondoltam,hogy valami zománcozott huzalt rátekerni oda ahol meg tud fagyni és azt vezérelni valamivel. De lehet tényleg jobban járok a cserével,holott szemre semmi baja nincs a bowdennek.
(#) antikzsolt hozzászólása Jan 10, 2015 /
 
Sziasztok.

Lehet nem ide való de jobb ötletem nincs.
Egy ismerősöm megkért hogy segítsek neki a mex panama motorjának a fényerejének növelésében.
Gondoltam én a ledekre. De mit kell vele csinálnom hogy tartósak legyenek. Elsőre a hiányzó aksit kell pótolni. Mert valahol annó azt olvastam hogy az képes megfogni a hirtelen feszültségingadozást. De lehet hogy tévedek. Esetleg még a generátort is nézessem meg hátha amiatt nem világit neki rendesen a sima lámpák neki. Előre is köszönöm a segítséget.
(#) Ricsi89 válasza antikzsolt hozzászólására (») Jan 10, 2015 /
 
50ccm-es robogók világítása nem éppen esti közlekedésre van kitalálva. Éppen csak arra jó, hogy lássanak téged. Leddel talán valamit lehet javítani, de csak akkor, ha normális minőségű ledes lámpát teszel az izzó helyére.
(#) bagolyfi hozzászólása Jan 14, 2015 /
 
Sziasztok!
Óriási problémával kerültem szembe és segítségre van szükségem. Van egy 2008-as Rieju Toreo 50-es 4 ütemű robogó csodám. Az még hagyján, hogy minden reggel csak féktárcsa tisztító sprézéssel a légszűrőbe tudok csak életre lehelni bele, mivel valószínű az éjszaka folyamán kiszivárog a benzin a karburátorból és idő kell neki míg újra felkapja. De lehet hogy tévedek.Mindenesetre 3-5-szöri köszörülésre eddig mindig beindult (kontakt spré vagy féktisztító közreműködésével) Ám a világítása is rettentően rossz állapotú, erősen oxidált, hanyag kötések és sok az átláthatatlan buherált áthidalás körös körül. Gondoltam nekiállok és áthúzom a nagyon gáz vezetékeket. Eddig legalább a féklámpa működött, ám a mai huzal cserék, ónozások és szigetelések végeztével már az is feladta a harcot. Attól félek valamit rosszul kötöttem és nagyon jól jönne egy kapcsolási rajz.
Bármiféle ötletet vagy tapasztalatot ha megosztanátok, megköszönném
(#) laszlo lakatos hozzászólása Jan 16, 2015 /
 
Van egy 4 űtemű kinai robogóm,és vettem hozzá egy új CDI-t.Az a baj hogy nem tudom bekotni.A márkája a gyujtáselektronikának ,vagy neve RV-03-03-02 CDI racing scuter GY6 (D.C.-A.C.).Hat szálas 4+2 a lábai.Nekem ameik van rajta az is hat szálas de csak négy lábára megy kábel és dc-vel vagyis egyenarammal az aksiról műkődik.Az ilyen CDI-t ameiken azt irja hogy DC-AC azt lehetne műkodtetni egyenaramrol és valtóáramról is egyaránt,mert nekem olyan tekercs van benne ameiken nincs vekony tekercs ameik a 200 volt váltóáramot csinálná a CDI-nek.Vagy engem megtévesztett hogy azt irja rajta hogy DC-AC és valójában mivel 6 szálas nem is fog menni aksiról.Azért vettem mert azt olvastam hogy az ilyen váltakoztatja az előgyujtást a fordulatszámhoz viszonyitva,és igy nagyobb ereje kellene hogy legyen a motornak és kevesebbet kéne fogyasszon vele.A robogo neve Lifan 50 vagyis szabványos kinai 4 T,Nagyon hálás lennék ha valaki tudna segiteni valamilyen tanácssal.
(#) Ricsi89 válasza laszlo lakatos hozzászólására (») Jan 16, 2015 /
 
El kell hogy keserítselek. Ha be is tennéd érezhető változást nem tapasztalnál a motornál. Olyan kis teljesítménynövekedést és fogyasztáscsökkenést okoz ez, hogy szinte észre sem vehető egy ilyen alapból sem túl erős motornál.
(#) laszlo lakatos hozzászólása Jan 16, 2015 /
 
Köszönöm a választ.Volna még egy kérdésem.Kiéget a feszűltségszabályzom a robogón ami 5 szálas volt.Aztán én vettem szabványos 4 lábu feszűltségszabályzot,amit nem tudtam bekotni.Elmentem a szerelőhöz vele ,és az lecserélte a tekercset azt mondta hogy a 4 lábu feszűltségszabályzó azért nem működik avval a tekercsel mert a tekercs kozzepe nincs testrekötve.Nyolc tekercsből álló tekercs.A tekercs ami benne volt nállam van ,ugy látom hogy a tekercs közzepe ki van hozva mert a tekercs oldalán a vasmagon van egy cinezés vagyis toldás.Az nem a közzepe illetve az a pontja a tekercsnek amit le kellet volna kötni a testre illetve a minuszra,és akkor nem kellet volna mas tekercs.Aról a cinezesről illetve toldasról ,hogyha racinezek egy szálat és testre kötöm akkor avval a tekercsel is ugyanugy fog működni ,lessz világitás meg töltés is.Mivelhogy 5 lábas töltőrelém volt ellenálásom nincs benne a robogóba ami szolgálna a hideginditohoz meg a reflektorokhoz .A hideginditohoz kulon kábel jött ki a feszűltségszabályzóból az 5 lábasbol ami benne volt,a reflektorok meg direkt az aksirol működtek.Mikor a reflektorok fel voltak kapcsolva nem volt töltés miután a második tekercs be volt szerelve, ugyhogy elvágta a két + szálat a rellektoroktól és odakötöte a sárga szálra a töltőrele elébe megmég a hideginditó is oda van kötve a sárga szálra .Az volna a kérdésem hogy a hideginditó nem fog megmenni mivel hogy nincs az az ellenálás sorosankötve vele.Meg ha lekapcsolom a reflektorokat nem e ég ki a tekercsem mert hianyzik az az ellenallas.Ennél eleitől nem volt ellenálás beszerelve ujanon vettem a robogot ,ugy tudom Károlyba szerelték össze itt Erdélybe. Nagyon hálas lennék ha valaki elmagyarázná a dolgot.
(#) kombinatfogo hozzászólása Jan 26, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérnék aprilia ditech karburátoros átalakításhoz.
Szeretném kiváltani az ECU komputert.jelenleg működik vele de nem egy életbiztosítás
mivel hozni fogja a hibákat és a legváratlanabb esetben megáll.Már ott tartok ,hogy csak
arra várnék hogy valaki segítene milyen gyujtás elektronikával tudnám megoldani.
Ugyanis ez a lányom robogója ezzel jár 4 km-re dolgozni,jelenleg az én robogómmal ami karbis.
Malossi tuninginjektion állítólag nem ,4t turbó elektronika az sem.Nagyon meg köszönöm ha
segít valaki a fórumon. *
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
(#) Ricsi89 válasza kombinatfogo hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Morini blokkról kell hozzá alaplap, lendkerék, gyújtáselektronika. Suzuki robogókban használnak ilyen blokkokat nagyrészt. Ha végleg ki akarod írtani az ECU-t, akkor ezek mindenképpen kellenek.
(#) kombinatfogo válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Szia Ricsi!
Köszönöm a választ!
Ez egy morini blokkos aprilia,ezek mind adottak amit írtál.De a komputer helyett kellene
beépíteni valamilyen gyújtáselektronikát.Ugyanis az ECU nélkül nincs szikra,na már most
így az ECU-val működik de bármikor megállhat alattam.Kérdésem milyen gyújtáselektronikával
lenne tökéletes-biztonságos? Tudomásom szerint egyenáramú elektronika kell és csak aksiról
lehet indítani.
(#) Ricsi89 válasza kombinatfogo hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Te nem értetted meg. Egy gyári karbis morini blokkról kell átpakolni a gyújtást erre, így az ECU kidobható. Tudom én, hogy morini ez is, de befecsis. Ezért írtam ,hogy egy gyárilag karbisról kellenek a cuccok.
(#) kombinatfogo hozzászólása Jan 27, 2015 /
 
Szia!
Oké most már értem,hogy mit írtál.Mivel nekem azt mondták,hogy a karbis gyújtás alaplap és a lendkerék nem nem fér el benne azért nem is foglalkoztam vele.Csináltál már ilyet?Milyen tapasztalataid vannak?Nekem van egy karbisom is,holnap megnézem mit tudok csinálni.
Már azt is mondták,hogy az alaplapot meg kell köszörülni és befér.
Köszönöm a választ és a jó tanácsot,írok ha sikerül.
(#) Ricsi89 válasza kombinatfogo hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Még nem csináltam, csak nekem is mondták, hogy ezzel a módszerrel iktatták ki.
(#) kombinatfogo hozzászólása Jan 28, 2015 /
 
Szia!
Ma lebontottam a karbisnak a burkolatát,a vezetékelése igen egyszerűen van megoldva.
Míg a ditech valami eszméletlen,viszont mindkettő elektronikából 4 szál vezeték jön ki.
2 a jeladó 2 az alaplapból.Na hát ezt bekötni már semmi.Nem tudom hány tekercses alaplapot
kellene vennem,mivel a karbisomról nem mertem levenni a vízpumpát mert nagyon szoros a gumi
benne.Ha tudnál segíteni az ismerősök által,rajzzal vagy bármiben nagyon meg köszönném
üdv.Laci
(#) kombinatfogo hozzászólása Jan 29, 2015 /
 
Szia!
Azt szeretném kérdezni,hogy a ditech tankjában van beépített vákuum szelep-csap?
(#) laszlo lakatos hozzászólása Jan 31, 2015 /
 
Azt szeretném kérdezni hogy a szikraérzékelő hogy mijen fajta az befolzasolja az előgyujtást vagy a szikra erejét,egy kinai 4-T-re gy6-ost tettem de egy jeloletlen márka nélkűli volt rajta mintha erősebben menne,vagy csak nekem ugy tűnik.Nem teszi tönkre a gyujtáselektronikát ha nem ugyanaz a márkák.
(#) kombinatfogo hozzászólása Jan 31, 2015 /
 
Megmondom neked őszintén,hogy az elektronikában nagyon ipari tanuló vagyok.Nem vagyok
benne jártas,én is úgy kérdezgetek itt a fórumon tapasztalt szakikat.Ők tudnak segíteni neked
nekem a Ricsi ír okosságokat,
(#) zolika60 válasza kombinatfogo hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Használd a Válasz gombot, egyébként nehéz kitalálni kinek írsz.
(#) Ricsi89 válasza laszlo lakatos hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Ha a jeladó ugyanott van helyileg, ahol a régi, akkor az előgyújtást nem befolyásolja.
(#) laszlo lakatos válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
De akkor erősbb szikrát adhat ha márkásabb?Hogy a jeladó meg a gyujtáselektronjka kűlömböző márkáju az nem baj?
Következő: »»   19 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem