Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos a gyújtás rendszerét sem ismerem, de manapság kevés a mechanikus gyújtás, ezért azt gondolnám, hogy nem. De ez nem szentírás, mert nyilván valami hiba miatt kezdted el a karbit is cserélni. Még az jutott eszembe, hogy azon a karbin amit feltettél a fúvókák mérete megegyezik az eredetivel?
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2014
az új karbit most tettem fel tehát amit írtam a régire vonatkozik,sajnos még nem teszteltem ma fogok vele menni ,fő fúvóka valószínűleg kicsi 50hez való van benne tehát most nem várok tőle többet 60nál,holnap leírom hogy sikerült a beállítás.
köszi
elég jó lett,egyenletesen megy, nem húz annyira mint szokott,de így is 3/4 gázon 72 volt a max. óra szerint.Szerinted ha úgy érzem hogy szívatóval jobban megy és miután leáll lomhább és picit lassabb is, akkor túl sok levegőt kap? köszi
Bocs igazad van de lehetne ezt 1 kicsit más stílusban is írni, hogy légyszives használd a nagybetűt sor elején.[off][/off]
Igen, adj még neki egy kis benzint. Persze csak ha nem szív valahol fals levegőt.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2014
Oké kösz,még 1 kérdésem lenne,főfúvókan kívül mást is át kell tenni a régi karbiból az újba ?
Sziasztok,egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy,egy robogón a gázbowden fűtését ,hogy lehetne megoldani? Gondoltam rátekerek vékony zománcozott rézhuzalt ahol be tud fagyni és rákötöm az akksira,de azt valami áramgenerátorral kéne meghajtani,hogy ne egyfolytába fütse és ne izzon fel a szál.Valakinek valami ötlete?
Hello!
Én a helyedben inkább kicserélném azt a bowdent a külsővel együtt. Mivel azon már nagy valószínűséggel elrepedt a külső bevonat, mely egyben a szigetelésért is felel, már nem látja el a feladatát, és bejut a nedvesség ami télen megfagy(hat). A fűtése egyébként sem lenne egyszerű feladat. Legfőképp azért, mert korlátozott egy robogóban a leadható áramerősség. Ha minden kötél szakad még mindig megoldás lehet a jó öreg WD40 !
Ennek már nem segít a wd40,kapott szilikon zsírt,wd40-et,szét lett szedve az elosztó része is ahol kettéágazik a karbi és az olajpumpa felé,ott is bekenve szilikon zsír,hogy ne jusson bele pára.Szigetelésnek nyoma nincs a bowdenen.
Én még mindig azt javaslom, hogy cserélj bowdent.
Ha elszigeteled a bowden valamelyik végét a testtől, és átfolyatsz - némi kísérletezéssel - valamilyen értékű áramot, akkor talán a bowden fölmelegedhet...talán.
Nekem is valami ilyesmi jutott eszembe,de ez az elszigetelés a testtől nem egy egyszerű feladat lenne.Azért gondoltam,hogy valami zománcozott huzalt rátekerni oda ahol meg tud fagyni és azt vezérelni valamivel. De lehet tényleg jobban járok a cserével,holott szemre semmi baja nincs a bowdennek.
Sziasztok.
Lehet nem ide való de jobb ötletem nincs. Egy ismerősöm megkért hogy segítsek neki a mex panama motorjának a fényerejének növelésében. Gondoltam én a ledekre. De mit kell vele csinálnom hogy tartósak legyenek. Elsőre a hiányzó aksit kell pótolni. Mert valahol annó azt olvastam hogy az képes megfogni a hirtelen feszültségingadozást. De lehet hogy tévedek. Esetleg még a generátort is nézessem meg hátha amiatt nem világit neki rendesen a sima lámpák neki. Előre is köszönöm a segítséget.
50ccm-es robogók világítása nem éppen esti közlekedésre van kitalálva. Éppen csak arra jó, hogy lássanak téged. Leddel talán valamit lehet javítani, de csak akkor, ha normális minőségű ledes lámpát teszel az izzó helyére.
Sziasztok!
Óriási problémával kerültem szembe és segítségre van szükségem. Van egy 2008-as Rieju Toreo 50-es 4 ütemű robogó csodám. Az még hagyján, hogy minden reggel csak féktárcsa tisztító sprézéssel a légszűrőbe tudok csak életre lehelni bele, mivel valószínű az éjszaka folyamán kiszivárog a benzin a karburátorból és idő kell neki míg újra felkapja. De lehet hogy tévedek.Mindenesetre 3-5-szöri köszörülésre eddig mindig beindult (kontakt spré vagy féktisztító közreműködésével) Ám a világítása is rettentően rossz állapotú, erősen oxidált, hanyag kötések és sok az átláthatatlan buherált áthidalás körös körül. Gondoltam nekiállok és áthúzom a nagyon gáz vezetékeket. Eddig legalább a féklámpa működött, ám a mai huzal cserék, ónozások és szigetelések végeztével már az is feladta a harcot. Attól félek valamit rosszul kötöttem és nagyon jól jönne egy kapcsolási rajz. Bármiféle ötletet vagy tapasztalatot ha megosztanátok, megköszönném
Van egy 4 űtemű kinai robogóm,és vettem hozzá egy új CDI-t.Az a baj hogy nem tudom bekotni.A márkája a gyujtáselektronikának ,vagy neve RV-03-03-02 CDI racing scuter GY6 (D.C.-A.C.).Hat szálas 4+2 a lábai.Nekem ameik van rajta az is hat szálas de csak négy lábára megy kábel és dc-vel vagyis egyenarammal az aksiról műkődik.Az ilyen CDI-t ameiken azt irja hogy DC-AC azt lehetne műkodtetni egyenaramrol és valtóáramról is egyaránt,mert nekem olyan tekercs van benne ameiken nincs vekony tekercs ameik a 200 volt váltóáramot csinálná a CDI-nek.Vagy engem megtévesztett hogy azt irja rajta hogy DC-AC és valójában mivel 6 szálas nem is fog menni aksiról.Azért vettem mert azt olvastam hogy az ilyen váltakoztatja az előgyujtást a fordulatszámhoz viszonyitva,és igy nagyobb ereje kellene hogy legyen a motornak és kevesebbet kéne fogyasszon vele.A robogo neve Lifan 50 vagyis szabványos kinai 4 T,Nagyon hálás lennék ha valaki tudna segiteni valamilyen tanácssal.
El kell hogy keserítselek. Ha be is tennéd érezhető változást nem tapasztalnál a motornál. Olyan kis teljesítménynövekedést és fogyasztáscsökkenést okoz ez, hogy szinte észre sem vehető egy ilyen alapból sem túl erős motornál.
Köszönöm a választ.Volna még egy kérdésem.Kiéget a feszűltségszabályzom a robogón ami 5 szálas volt.Aztán én vettem szabványos 4 lábu feszűltségszabályzot,amit nem tudtam bekotni.Elmentem a szerelőhöz vele ,és az lecserélte a tekercset azt mondta hogy a 4 lábu feszűltségszabályzó azért nem működik avval a tekercsel mert a tekercs kozzepe nincs testrekötve.Nyolc tekercsből álló tekercs.A tekercs ami benne volt nállam van ,ugy látom hogy a tekercs közzepe ki van hozva mert a tekercs oldalán a vasmagon van egy cinezés vagyis toldás.Az nem a közzepe illetve az a pontja a tekercsnek amit le kellet volna kötni a testre illetve a minuszra,és akkor nem kellet volna mas tekercs.Aról a cinezesről illetve toldasról ,hogyha racinezek egy szálat és testre kötöm akkor avval a tekercsel is ugyanugy fog működni ,lessz világitás meg töltés is.Mivelhogy 5 lábas töltőrelém volt ellenálásom nincs benne a robogóba ami szolgálna a hideginditohoz meg a reflektorokhoz .A hideginditohoz kulon kábel jött ki a feszűltségszabályzóból az 5 lábasbol ami benne volt,a reflektorok meg direkt az aksirol működtek.Mikor a reflektorok fel voltak kapcsolva nem volt töltés miután a második tekercs be volt szerelve, ugyhogy elvágta a két + szálat a rellektoroktól és odakötöte a sárga szálra a töltőrele elébe megmég a hideginditó is oda van kötve a sárga szálra .Az volna a kérdésem hogy a hideginditó nem fog megmenni mivel hogy nincs az az ellenálás sorosankötve vele.Meg ha lekapcsolom a reflektorokat nem e ég ki a tekercsem mert hianyzik az az ellenallas.Ennél eleitől nem volt ellenálás beszerelve ujanon vettem a robogot ,ugy tudom Károlyba szerelték össze itt Erdélybe. Nagyon hálas lennék ha valaki elmagyarázná a dolgot.
Sziasztok!
Segítséget kérnék aprilia ditech karburátoros átalakításhoz. Szeretném kiváltani az ECU komputert.jelenleg működik vele de nem egy életbiztosítás mivel hozni fogja a hibákat és a legváratlanabb esetben megáll.Már ott tartok ,hogy csak arra várnék hogy valaki segítene milyen gyujtás elektronikával tudnám megoldani. Ugyanis ez a lányom robogója ezzel jár 4 km-re dolgozni,jelenleg az én robogómmal ami karbis. Malossi tuninginjektion állítólag nem ,4t turbó elektronika az sem.Nagyon meg köszönöm ha segít valaki a fórumon. * A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
Morini blokkról kell hozzá alaplap, lendkerék, gyújtáselektronika. Suzuki robogókban használnak ilyen blokkokat nagyrészt. Ha végleg ki akarod írtani az ECU-t, akkor ezek mindenképpen kellenek.
Szia Ricsi!
Köszönöm a választ! Ez egy morini blokkos aprilia,ezek mind adottak amit írtál.De a komputer helyett kellene beépíteni valamilyen gyújtáselektronikát.Ugyanis az ECU nélkül nincs szikra,na már most így az ECU-val működik de bármikor megállhat alattam.Kérdésem milyen gyújtáselektronikával lenne tökéletes-biztonságos? Tudomásom szerint egyenáramú elektronika kell és csak aksiról lehet indítani.
Te nem értetted meg. Egy gyári karbis morini blokkról kell átpakolni a gyújtást erre, így az ECU kidobható. Tudom én, hogy morini ez is, de befecsis. Ezért írtam ,hogy egy gyárilag karbisról kellenek a cuccok.
Szia!
Oké most már értem,hogy mit írtál.Mivel nekem azt mondták,hogy a karbis gyújtás alaplap és a lendkerék nem nem fér el benne azért nem is foglalkoztam vele.Csináltál már ilyet?Milyen tapasztalataid vannak?Nekem van egy karbisom is,holnap megnézem mit tudok csinálni. Már azt is mondták,hogy az alaplapot meg kell köszörülni és befér. Köszönöm a választ és a jó tanácsot,írok ha sikerül.
Még nem csináltam, csak nekem is mondták, hogy ezzel a módszerrel iktatták ki.
Szia!
Ma lebontottam a karbisnak a burkolatát,a vezetékelése igen egyszerűen van megoldva. Míg a ditech valami eszméletlen,viszont mindkettő elektronikából 4 szál vezeték jön ki. 2 a jeladó 2 az alaplapból.Na hát ezt bekötni már semmi.Nem tudom hány tekercses alaplapot kellene vennem,mivel a karbisomról nem mertem levenni a vízpumpát mert nagyon szoros a gumi benne.Ha tudnál segíteni az ismerősök által,rajzzal vagy bármiben nagyon meg köszönném üdv.Laci
Szia!
Azt szeretném kérdezni,hogy a ditech tankjában van beépített vákuum szelep-csap?
Azt szeretném kérdezni hogy a szikraérzékelő hogy mijen fajta az befolzasolja az előgyujtást vagy a szikra erejét,egy kinai 4-T-re gy6-ost tettem de egy jeloletlen márka nélkűli volt rajta mintha erősebben menne,vagy csak nekem ugy tűnik.Nem teszi tönkre a gyujtáselektronikát ha nem ugyanaz a márkák.
Megmondom neked őszintén,hogy az elektronikában nagyon ipari tanuló vagyok.Nem vagyok
benne jártas,én is úgy kérdezgetek itt a fórumon tapasztalt szakikat.Ők tudnak segíteni neked nekem a Ricsi ír okosságokat,
Használd a Válasz gombot, egyébként nehéz kitalálni kinek írsz.
Ha a jeladó ugyanott van helyileg, ahol a régi, akkor az előgyújtást nem befolyásolja.
De akkor erősbb szikrát adhat ha márkásabb?Hogy a jeladó meg a gyujtáselektronjka kűlömböző márkáju az nem baj?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |