Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   135 / 229
(#) zosza18 válasza etm hozzászólására (») Dec 19, 2014 /
 
A kefés motorokkal szerelt gépeknek a PWM kimenetről van egy szál húzva az órához, amiből "tudja a sebességet". Az 500W-os vezérlőt is rá lehet kötni, az csak többet bír, mint a 200W-os, de a "lelkük" ugyanaz. A gázkart kimérni nem nagy kaland, egyszer már megtetted!
Beszélünk itt minden féle motorról meg vezérlőkről és mindig van egy újabb gondot okozó binyigli, de semmi sincs befejezve. Ez az egész csak arról szól, hogy tele van írva a topik feleslegesen. Ebből nem tanul senki, inkább tompul ettől a sok értelmetlen hsz-től.
Mindenki tudja kinek mi szól, bocs etm hogy Neked címeztem az egészet!
Akinek nem inge, ne vegye magára... de ne maradjon senki se ing nélkül.
(#) imiapo02 hozzászólása Dec 19, 2014 /
 
Bocsánatot kérek ha nem oktató jelleggel kérdeuzek hozzá értőket ,de ahogy olvasgattam a bejegyzéseket senki nem azért kérdez hozzáértőket hogy mások okuljanak.Nekem rengeteg problémám van a tárgykörben teheát rengeteget kérdezek.Az ha más talál benne valamit boldog vagyok de ha nem az sem késztet sírásra.tehát tök mindegy hány wattos vezérlőt teszek fel csak nagyobb vagy egyenlő legyen mint a motor?
A seb mérőre visszatérve akkor ennek a vezérlőnek is van km óra kivezetése gyárilag?
Azt hiszem SPD 36 500B a típus.
(#) imiapo02 hozzászólása Dec 19, 2014 /
 
Ez a vezérlő az konkréten Bővebben: Link

Link javítva.
Használd a link gombot!
-moderátor-
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2014
(#) zosza18 válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 19, 2014 /
 
Én nem láttam órához tartozó csatlakozót se vezetéket. Szerintem ezen nincs,de ha a Tiéd olyan amit beszéltünk, akkor csak megblankolod a Motor - vezetékét (kék vastag) és ráforrasztol még egy vékony vezetéket, ami megy az órához. Én készítettem ilyen vezérlőt 400W-osat és ugyan így oldottam meg az óra vezetékét, csak én még a NYÁKra tettem, nem kivűlről raktam rá.
(#) imiapo02 válasza zosza18 hozzászólására (») Dec 19, 2014 /
 
Sejtettem hogy valami ilyen trükk lesz. De a -36V-al vezérlik az órát? Meg még maradt akkor egy szál pluszban a kötegben amit egyelőre nem tudom hogy hová megy?
mit vezérel?
mert a gyári vezérlőből ki jön 4 vastag vezeték 2-2 a táp és a motor.meg még 7 vékony abból valószínű 2 fék ,3 gáz, akkor 1 km óra és a maradék 1?
(#) etm válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 19, 2014 /
 
Én így nem mondanék rá semmit. Ki kell mérni,és meg van hogy az a szál micsoda. Rengeteg féle létezik. Üdv!
(#) imiapo02 hozzászólása Dec 19, 2014 /
 
Ha teszek fel képet tudsz segíteni?
beszélhetünk privát is mailben hogy a többi fórumozót ne untassam.
(#) zosza18 válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 20, 2014 /
 
Azt mondtad, hogy konkrétan az a vezérlőd, amit belinkeltél. Azon rajta vannak a kivezetések funkciói is. Ott nincs km/h szál...
Ha a gyári vezérlődet szétkapod és a motorra menő két vezeték közül a vastag - ághoz van még egy vékony is kötve, akkor az olyan, mint amiről beszéltünk.
(#) imiapo02 hozzászólása Dec 20, 2014 /
 
Igen de te azt írtad hogy a motor testről vzéreljem itt meg a motor + ról van lehúzva egy szál.
Az mindegy?
(#) imiapo02 hozzászólása Dec 20, 2014 /
 
Összeraktam a tornadó 101-et nem lett jó sajnos mind a három hall ic -t ki cseréltem de nem jön vissza a motor felől az 5v csak kb0.54V mind a három vezetéken.Ezt motorforgatás közben mértem.
A másik bicómnál az elektronika cerésnél szétszedtem a gépet és ismerkedtem a vezetékezéssel.
meg találtam a 3 táp kábelt meg van ami a motorhoz megy 2 kábel.Az az egy szál amit mondtam a csatlakozón kívül vittek egy szálat az egy motor + az meg a sebességmérőhöz.a csatiban van 5 vékony szál abből egy fekete az meg a fék kapcsoló és a gázkar testjéhez.egy sárga megy a fékkar másik felére
és van egy kék meg egy szürke ami a gázkar két oldalára csak azt nem tudom melyik vinné oda felé a 35 V-ot és melyik a vissza jövő szál?
(#) imiapo02 hozzászólása Dec 20, 2014 /
 
Ja meg van egy piros vagy rózsaszín ami a műszerfalba megy a sebességmérő meg a töltésjelző óra között egy kis potira.Az is ,hogy mi lehet?
(#) etm válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 20, 2014 /
 
Hali! Ebből így nem lesz semmi. Először az egyik motort kellene kitárgyalni(megjavítani),utána pedig a másikat.Vegyük elő a HALL-os motort. Ott a vezérlőből megy a HALL-okra 5 szál. A piros 5Volt körül,a fekete - táp(0 Volt), a kék,sárga,zöld a vissza jövő jel(kikapcsolt állapotban 5 Volt körül,bekapcsolt állapotban 0 Volt). Az 5 Voltot a sárga,zöld,kék vezetékre a vezérlő biztosítja,a HALL-ok mikor kapcsolnak,ezt az 5 Voltot húzzák le testre 0 Voltra.Húzd szét a csatit a HALL-okról és adj kontaktot és mérd meg hogy meg van -e az 5 Volt a kék,sárga zöld vezetéken ami a vezérlőből jön ki.Üdv!
(#) imiapo02 hozzászólása Dec 21, 2014 /
 
Tudja valaki a z S41 hall ic láb kiosztását?
+,-, jel ?
(#) rolie válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Szia! Szemből (a felirat feléd néz) igen.
(#) rolie válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Szia! Látom az előző megerősítés nem volt elég. Egyrészt a pontos neve SS41, van adatlapja, de leírom külön is hogy biztos legyen: ha a felirat feléd néz, akkor balról jobbra haladva 1. táp, 2. föld, 3. kimenet. Amikor én cseréltem ugyanaz volt a lábkiosztás, kétlem hogy neked másképp lenne.
(#) imiapo02 válasza etm hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Szia ez már rég meg volt azóta mál hallokat cseréltem csak szerintem rosszul lettek be kötve szegények.
(#) imiapo02 válasza rolie hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Bocs nem lapoztam és azt hittem nem ment el a z üzenet. most látom hogy .válaszoltál.
(#) imiapo02 válasza rolie hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Ja jó akkor jól kötöttem be .
az rendben van de van egy kis probléma ,hogy nem jön vissza a jel csak mindegyiken 0, 45V
(#) imiapo02 válasza etm hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
nem a piroson jön a +5V,a sárga kék zöldön már a halloktól jön vissza nem?
Csak nekem aza problémám hogy nem 5V jön vissza hanem csak 0,54V
(#) rolie válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Minden vezeték vissza van kötve a vezérlőre? A hall-ok nyitott kollektoros kimenetűek, ez dióhéjban annyit tesz, hogy csak földre tudnak kapcsolni. A kék, zöld és sárga vezetékek a vezérlőn belül +5V-ra vannak kötve egy ellenálláson keresztül, és amikor a hall bekapcsolt ezt húzza le földre, így lesz 0V a kimenet. Másik hiba amivel már jártam meg, hogy a motorban a kis panelen SMD ellenállások sorba vannak kötve a hall-ok kimenetével, néha ezek is megadják magukat. Emlékeim szerint 40-50 Ohm körüliek (megjegyzés: a legtöbb motorban nincs ilyen ellenállás!)
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2014
(#) imiapo02 válasza rolie hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
Nem nincs visszakötve! A fekete és a ptos jön ki a z elektronikából a többi le van húzva.A feketére teszem a műszer egyik érintkezőjét ami jön vissza a halloktólarra megy egyesével egymás után a másik.Megforgatom a motort és jön vissza valami fesz ami beáll kb§.5V-ra hátrafelé kb5,12V megy .
amikor megállítom a mototr és lassan léptetgetem tehát érzem ahogy a mágnesek pólust váltanak úgy változik a fesz 0,00 és 1.08V között
ez mindegyik hallnál így van idáig nem csinált semmit most cseréltem újakra azóta ilyen de nem megy a motor továbbra sem.
A gázkart már kimértem az jó.
ha ráadom a gyújtást a kerék szabadon akadály nélkül forgatható előre hátra.Nekem a motorban nincs kis panel.attól még lehetnel sorba kötve ellenállások. De akkor mind a három sorba kötött ellenállás elhalt mert mind a háromtól tizedre 0,54V jön vissza.
(#) rolie válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
A halloktól jövő vezetékeket is kösd vissza a vezérlőbe, ugyanis nem csak a kontrollerre vannak kötve, hanem vannak még bent a hallok normális működéséhez szükséges alkatrészek!
(#) imiapo02 hozzászólása Dec 21, 2014 /
 
Meg próbálom úgy is habár én egyelőre csak a kerékben lévő hllokat ellenőriznémamit most cseréltem.
Érdekes különben mert egyik leírásíg írja de láttam olyat is hogy maradjon be kötve.Sőtt láttam olyat is aki azt írja hogy a műszer egyik érintkezőjét akku - -ra kell tenni.
(#) rolie válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
A motorban bipoláris hall van, a gázkarban lineáris. Más a működési elvük, előbbinek szüksége van egy plusz ellenállásra, ami a vezérlőben foglal helyet. Csatlakoztasd mind az 5 vezetéket ahhoz hogy normálisan meg tudd mérni. És a saját tápjához képest mérj, a csatlakozóba oda tudod dugni a műszer vezetékét. Fekete a feketéhez, piros a halloktól jövő vezetékekre.
(#) imiapo02 válasza rolie hozzászólására (») Dec 21, 2014 /
 
ok meg próbálom de már csak holnap
(#) imiapo02 válasza rolie hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
szomorú hírem van az eredmény ua.
(#) etm válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Mi az az ua? Talán bővebben?
(#) imiapo02 hozzászólása Dec 22, 2014 /
 
Az ua. egy röviddítés azt jelenti ugyan az! El megy a hallok felé 5V és ha vissza kötöm őket a renszerbe és úgy mérem őket ,ugyan úgy csak 0,54 V jön vissza mint amikor a hallok ki vannak húzva a csatlakozóból és úgy mérem őket
az volt a kérdés 2- 3 bejegyzéssel ez előtt hogy mitől lehet?
(#) etm válasza imiapo02 hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Azt írd már le,hogy mikor kihúzod a vezérlőből a kék ,sárga,zöld HALL vezetéket,akkor a vezérlőből ami jön ki kék,sárga,zöld vezetéken hány volt van a feketéhez képest!
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
(#) etm hozzászólása Dec 22, 2014 /
 
A vezérlőből melyik szálon hány volt megy a HALL-ok felé ha teljesen széthúzod a HALL csatlakozót?
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
Következő: »»   135 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem