Fórum témák
» Több friss téma |
Megírta, hogy varrásra fogja használni, és eddig is kiválóan üzemelt a 3~ú motor a varrógépen, 1~sal. Egyéb hiba miatt égett le. Az exemnek is kiválóan teljesített az eredetileg 3~ú motoros Textima ipari gépe, 1~on, miután átalakítottam. Az összes farmerunkat, sátrat, motoros bőrruhákat úgy varrta. Ma már van 3~, így visszakötöttem; jól működik, csak már ő nem varr.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
14,5 évet töltöttem ruhagyárban, mint karbantartó villanyszerelő. Nekem nem jelent gondot egy varrógépmotor bekötése. "Valamilyen" tanácsot inkább nem adok.
Sziasztok!
A segítségeteket kérném. Kaptam egy OZM 90L-4N/200 adattáblás hosszú tengelyű motort. Tudnátok-e gyári tekercselési adatokat megadni? Vajon mekkora kondenzátorral működik? Lehetett ez a motor szivattyúmotor? Előre is kösz!
Szia!
Teljesítmény és fordulatszámadadat van az adattáblán?
Kösz a gyors reagálás!
P=750W I=6,7A U=220V
Egy 'házi vízmű'-nél (leánykori nevén: hidrofor) bőven lehetett. cosfí, fordulat? Ha van kondid; 20-30uF, próba.
A fordulat adattábla szerint 1450 1/min, cosfi adat nincs, a kondi 100 mikro.
A motor leégett. Furának tartom a tekercsadatokat. Egyébként látszik, hogy át volt tekercselve. Épen ezért kellenének a gyári tekercsadatok mert nem bízom az előző tekercsekben.
Azt csak a típus alapján lehetne megtalálni, vagy ha valaki találkozott már ilyennel. Lehet, hogy a 100µF miatt égett le. Áttekercselés után az adattábla már nem igazán hiteles (csak a típus igaz).
Üdv Mindenkinek!
Segitséget kérnék motor teljesitményével kapcsolatban. Kaptam egy IMI motrot de az adat tábla fele nem látszik. Szivattyú motor volt. Tipusa HZM 90l-4/199 380-220v. mennyi lehet a fordulata és hány KW-os. Neten sajnos semmit nem találok róla. Válaszotokat előre is köszönöm!
Sziasztok.
Sajnos nem nagyon érték a villanymotorok bekötéséhez. Volna nekem egy IMI OZ 80b-2N és motorom ( 220V - 4,8A - 550W - 2900 ford ). Gondolom kondi kellene hozzá, de mekkora , és hová melyik szálnak kell mennie!? Tudná nekem valaki abban segíteni hogyan is tudnám munkára fogni . Képeket próbálok refferálni. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2015
Mérd ki először melyek a tekercsek végei. U1-U2-re(ha ennek kisebb az ellenállása, és egy tekercs két vége) a 230V, U1-V2re(ha U2-V2 egy másik, nagyobb ellenállású tekercs 2 vége) a 16µF-os kondi. 2 csavaron nincs tekercs, ha jól látom. Ha morogna, melegedne, akkor a 10µF-ost. Ez elég öreg, először kapcsold valami kisebb feszültségre, (24-50v), mérd meg jó-e még. Első kísérletre csak az U1-U2-re kösd a 230V-ot, és rántsd be egy tengelyre tekert madzaggal. Ha felpörög, jó a hangja, akkor mehet rá a kondi, a következő indításhoz.
Sziasztok
Egy kis segítséget kérnék van egy régi darálom fvii-64v a rágcsálok megtalálták rajta a vezetékeket elég rossz helyen ahol ki jönnek a motorból az a kérdésem lehet-e itt hozzáforrasztani vezetéket valahogy persze leszigetelve. A kapcsoló is csere érett. Ezt ki tudom cseréni valamilyen sima 220 voltos billenős kapcsolóra? Ami még FURA NINCS KONDI vagy azt is megették a kis rohadékok A motor adatok amit le tudtam olvasni 400w 220v 50Hz 3.6A ip00 HZ762 R7h2 a motoron van egy rajz az adattábláján ja motor tetejéről hiányzik egy 3-mas sor kapocs (csóki) öreg volt már A megmarat vezeték u1 jelel van ellátva a többi melyik lehet remélem a fényképek segítenek A válaszokat előre is köszönöm egy kicsit sos
Köszönöm a választ.
Az: U1, U2, V2, W2 re megy tekercskábel. A: V1, W1, K van szabadon. De az: U2-W2, V2-V1 van sorolva, ez adja a forgásirány? Ha a z U1-U2 kötöm a 220volt fázis-nulla szálat, hová kötöm a kondor, hová a földet, és a W1, K mi célt szolgál? Sajnos nem voltam jelen fizika órán , de lakatos-aútószerelésben otthon vagyok Köszönöm a választ.
Egy ilyet találtam, de ez sem elég hogy bekössem
Mert a kondor sajnos nem értem teljessen A K lenne a védőföld, azzal a réz lemezzel kikötve egy testcsavarhoz? A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
A kép nem jeleníthető meg. A keselyűket ne kösd sehová. Leírtam, mi-hová. A téma rajzai közt megtalálod a bekötési rajzot. U1-U2 a főfázis (vélhetően; ezért írtam az ellenállás-mérést), erre kösd 230V-ot. V2-W2 a segédfázis, ezzel kötöd sorba a kondenzátort a 230Vra. Attól függően, hogy ezt hogyan (melyik végpontjával) kötöd a főfázistekercshez, forog jobbra, vagy balra. A "K" eszerint a védőföld.
Köszönöm a segítséget. Sikerült be kötni, 16ωf os kondival indult is, a 10 esel búgott .
Viszont marhára melegszik
Szerintem növeld még egy kicsit. A hangját furcsállom.
Ha már villanymotorozok, ezeket hogy lehet bekötni !?
Az imi motornak van adattáblája, annak a csúfnak nincs. Hűtőventillártort lehet valahol kapni ??? Pl a csúf moci piros 3 szálak a 3 fázis, a kékek hidalva a nulla !?
Növeljem, azaz nagyobb kondi kellene hozzá!?
20 µF vagy 25 µF os!? Esetleg 2 kondi, sorba vagy párhuzamba!? A 10 µF nál kicsit búgva indult, de rá kellett segíteni. Amit nem tudok miért melegszik 30-60 mp járás után, 5 perccel olyan meleg hogy a tengely kézzel érinthető de nem fogható . Ez a lapát hozzá való!? Köszönöm a választ, és a segítséget. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2015
Szia! Ha (N) van a sorozatszámban akkor indítórelés és indító kondenzátor kell hozzá, ami 60-80µF értékűnek kell lennie. Ha most beindult a motor ezzel a kis értékkel, felpörgés után válaszd le és úgy nézd meg milyen a hangja. Remélem nincs áttekercselve és ez lesz a jó megoldás.
Már csak az lenne a kérdésem hogy üzemi, vagy indító kondi kell-e?
És igen ( N ) és. IMI OZ 80b-2N 220 as, 2 tekercses, 550W , 2900 1/min. Valahol van gyári adat a neten hogy mekkora kondival dobták forgalomba, ha kicsi a kobdi okozhat-e túlmelegedést!? Köszönöm válaszát.
Az értéke az említett tartományban legyen és nyomógombbal kapcsold rá az indulás idejére és a felpörgés után engedd el és mennie kell neki kondenzátor nélkül is.
Jó napot.
Hűtő lapátot lehet kapni van több féle, és univerzális is .
Lapátot legegyszerűbben az ITT említett megoldással tudsz készíteni és elég lesz a kettő lapát is, majd meglátod. De ha nagyon ügyes vagy akkor elkészítheted ennek a három lapátos verzióját is, akkor a három rövid lapát kapcsolódik egymáshoz a tengelyt közrefogva csavarral.
Napot.
Sajnos szegény IMI motor 5 percet tudott , hamar elhalálozott. Kis terhelés ékszíjjal ami kézbe volt. De megválasztottam itthon a pápát, fehér füst felszállt. Na de füstöt rája. Ez milyen motor lehet!? Annyit tudok hogy 380 az, peremes. Kicsit hiányos, a csapágyaknál kellene lennie valami féle takarólemeznek. Az a jóképű barna kapcsolódobozt ma építettem rá, mert csak lógtak a kábelek. Help-help-help Köszönöm szépen a válaszokat.
Szép napot.
Volna nekem szintén egy IMI villanymotorom, ami HZ 90c-2 névre hallgat. 3kW / 2950ford / 380. A baja hogy induláskor megmoccan a tengely, fázis lecsap. 380 as bekötés hogyan helyes!? Vannak mérhető adatok az adott tekercseken!? A 3 sárgára kötöttem tetszés szerint a fázisokat, a hidalásra a nullát, mivel van 380voltom 16amperral a házban. 4,6 amperta állítva is leveri az autómatát 3.ik kép. Köszönettel Horváth Gyula.
Szia!
A nullát nem szabad bekötni! A hidalás jó.
Adattáblán ott vannak az üzemi áramok. Az indító áramok ennél sokkal nagyobbak. Mi volt a szándékod a 4,6 A -el
Tiszteletem kadarist.
Ha a nullát nem kötöm be, akkor a 3 fázist 1-1 csavarra kötve, védőföldet a helyére, és a nulla!? A V1-W1 közötti jelölés az micsoda a papírmaradványon!? Finoman fogalmazva s.hüle vagyok az ilyenekhez sajnos . A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |