Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   56 / 182
(#) Chipmunk1960 válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 6, 2015 /
 
Ja így már értem.
(#) adamka0523 hozzászólása Jan 6, 2015 /
 
Felkerült az új ékszíjtárcsa, elsőre jónak tűnik a cucc. Nagyon jól termel ahogy észrevettem, viszont a tartály és a kompresszor közé 22-es rézcsövet teszek majd, hogy minél nagyobb legyen a keresztmetszet. Kíváncsiságképp feltettem a flexi csövet, na az kb 2 perc járás után langyos volt, pedig csak maga a cső volt rákötve se tartály se semmi.
A motorral annyi változtatások lesz majd a továbbiakban, hogy ki kell cseréltetnem a kismegszakítót egy 25-re legalább, mert ez nagyon kevés ekkora motornak induláshoz.
Míg el nem felejtem, csináltam egy kis videót menet közben:
videó
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2015
(#) yulo5310 válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 6, 2015 /
 
Nagyon príma gép lesz! De nem nagy az a tárcsa a motoron?
(#) adamka0523 válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
A motoron 110-es van 1400 fordulattal, a kokpresszoron meg 160-as. Körfűrész miatt van rajt ekkora tárcsa rászerelve. Nem jó így az áttétel?!
(#) yulo5310 válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Akkor 2100 at pörög a kompri!,nem sok neki?,nem tudom mit ajánl a gyártó?!
(#) adamka0523 válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Az hogy jött ki? Az előzô 230-as tárcsával a kompresszoron 660 körül volt a fordulat. Akkor ez most hogy is van?
(#) yulo5310 válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Jaj,bocs! Korán van,még csak most jön a kávé,pont fordítva számoltam az arányokkal 2/3-3/3. így az oké:880-900 körüli,így fejből!
(#) illesoszkar válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Nagyon egyszerű a kerületét kiszámolod az ékszijtárcsának,mindkettőnek és a vinyony a tényleges fordulatszám mert a kerületi sebességen változtatsz !
(#) adamka0523 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Én kiszámoltam, azért furcsálltam, hogy hogyan jönne már ki 2000 feletti fordulat, mikor a motoron van kisebb tárcsa..
(#) illesoszkar válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Forditva számoltad az arányosságot.
(#) adamka0523 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Én számoltam rosszul?
(#) Chipmunk1960 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
2r*Pi
(#) illesoszkar válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Ha a pl.100 mm tátcsa dx pi 100x 3,14 az 314mm a kerőlete .da a másik 200mm d x pi 200x3,14 az 628 mm amig a 100 mm kétszer fordul a másik egyszer,
(#) laacika hozzászólása Jan 7, 2015 /
 
Nem jól számoltok,nem kell semmi Pi!!!
Jelen esetbe tudjuk hogy a motor 1400-at forog,,110-es tárcsa van neki a motoron és 160-as a komprin,igy 110:160=0,68
1400*0,68=952 rpm.
Kell ennél egyszerübb?
(#) illesoszkar válasza laacika hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Ha fogaskerék számot számolsz akkor igen igazad van de a szij áttételt akkor a szijtárcsa kerülete a mérvadó.ha nem igy van visszaadom az iskolabizonyitványom és kezdem előlről. Csók a család
(#) Chipmunk1960 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Végül is mindkettőtöknek igeza van, mert a Pi kiesik a képletből, mivel mindkét oldalon szerepel. Így már csak az aránypár marad. Szent a béke?
(#) yulo5310 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Nyugodtan visszaadhatod.mert itt csak aránypárról van szó. A szíjtárcsa kerülete az erő átadásában fontos!,nem mindegy milyen hosszban érintkezik az ékszíj a tárcsával. Épp ezért térnek át a gyártók a fogasszíjra mert a kis kerületű hamar megcsúszik.
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Yulo épp ezért van az az adat hogy mekkora ékszijnál (13,17,stb) milyen áttétel mellett mekkora az ajánlott legkisebb tárcsa átmérő,hogy ne legyen megcsúszás.
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Pont arról beszélek! A kerület kiemelése csak a tapadás végett fontos mert az áttételt az átmérőből is ki tudom számolni,nem csak a kerületből! Azért írtam illésoszkárnak,hogy mindig az átmérők arányából a legkönnyebb kiszámolni még a fogaskerekeknél is!
(#) adamka0523 válasza laacika hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Szerintem sem..
(#) Chipmunk1960 válasza laacika hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Ráadásul nagyon kis átmérőn a szíj nagyon hamar tönkre megy megtörik.
(#) illesoszkar válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Ilyenkor szoktak több kisebb ékszijat alkalmazni
(#) yulo5310 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Hehe! Az a múlt.fogas szíj!
(#) laacika válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Vagy ha annyira nagy az át tétel nagysága vagy kicsi a két tengely közötti méret akkor jön a bordás szij,mint pl autó vezérlés vagy kézi gyalugép.
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Igen igen! De sokan keverik a keresztbordást a fogasszíjjal! A kettő nem ugyanaz! A keresztbordának az az előnye,hogy a keresztek kis átmérőnél zárnak,úgy tapadnak mint egy tömör ékszíj!
(#) illesoszkar válasza laacika hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Az igaz hogy jó a bordás ill fogas szij de én jobban hive vagyok a több ékszijnak,mert nekem a bordás szij nem jön be ,de nézőpont kérdése.igaz az autónál a láncot meg a fogaskereket váltotta ki zaj miatt előnyös,de nagyobb erőnél már nem biztos mert ha kicsit lelazul.a fogat leeszi a sima ékszijat utána feszited az autó vizpumánál soha nem raknak fogas lapos szijat,de a generátornál sem max hosszába bordázott lapost de az azért hosz bordás mert lapos
(#) zolika60 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Több autó is van, ahol a vezérműszíj hajtja a vízpumpát is. Ezek a "fogas" szíjak nagyon erősek. Több tíz lóerő is közvetítődik rajtuk, de motorkerékpáron lánc helyett is használnak ilyet akár 100 lóerő felett is. A feszessége ugyan fontos, de csak egyszer a felszereléskor kell helyesen beállítani, aztán már nem nyúlik.
(#) illesoszkar válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Azt nemhiszem hogy nem nyúlik mert az autón is akkor ugrik át ha lazul és úgy eszi meg a bordát-
(#) zolika60 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Ez csak abban az esetben fordul elő, ha nem szakszerűen szerelik és vagy túllépik a csereperiódust. Ami például az én autóm esetében 100000km.
(#) yulo5310 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Ilyenkor nem a nyúlás a gond,hanem az átugrás,a fogprofil lekopása,legömbösödése,miáltal természetesen hosszabb lesz,és folytonos lesz az átugrás,vele együtt a kopás! Mindazon által a fogasszíjnál jobb,csendesebb hajtás ezidáig még nincs! Most kezd elterjedni a kétoldali fogazás automata ráfeszítéssel! Egy szíjjal mindent hajtani,a szíj mindkét oldala 98-99 % erőt tud átadni! A lehető legkisebb csapágyterhelést ez a hajtásrendszer biztosítja ezidáig.
Következő: »»   56 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem