Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Elég a felirat nélküli oldalon forrasztani, hiszen a furatok átvezetnek.
Okés! Köszi!
Tegyél be egy alkatrészt. Vágd le a lábait csípőfogóval, úgy hogy kb 1,5 mm marad ki. Utána cint tegyél a tövéhez, és melegítsd a pákával. A felületi feszültség miatt teljesen befutja és szép fényes felületet kapsz. Hűtőborda kell az ic-kre!
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2015
Sziasztok!
Adott egy mercury HT6200 szett. Érdemi hang nem jön ki rajta csak búgás. Kicseréltem a tápban a szűrőkondikat (volt egy púpos is) javult de ugyan az a helyzet, kevésbé búg és nem jönki hang csak SW-n azon is mintha erősítés nélkül. 5db tda2030 van benne és egy lm1875. Mivel "kocapákás" vagyok nem tudom, hogy érdemes-e kicserélni az IC-ket, vagy valahol máshol keressem a hibát, látszólag más hibát már nem látni (égés, füst nyom). Tápot megmértem az rendben 14.2V mind a két oldal, szinte hajszál pontos. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2015
Szia! Mérd meg eljut-e a táp az IC-k 3-as és 5-ös lábához, valamint a kimenetükön (4-es láb) 0V mérhető-e?
Helyesbítek, a tápnál a grateshídnál 16.2V van. Megmértem az ic-ket (a nullához mértem gondolom oda kell) a 3-as lábon +8volt körül mozog az 5-ös lábon +16 a TDA230-on és a kimeneten is +15volt van jelen, az lm1875ön -16, +16 és a kimenet 0vol. (nem igy kéne kinézni a többinek is?)
Tudnál róla képet készíteni? A púpos kondi környékén nem szakadt meg a NYÁK, és azért mérsz a TDA-kon ilyen extrém tápfeszt?
sajnos nem jó képek, meg még be is van építve, de így tudom csak próbálgatni. viszont a 2es képen a hátsó kondi már újra púpos, úgyhogy hiba van a rendszerben az biztos. volt szakadás több helyen is, illetve inkább a vezető felület levált a lapról, de mindenütt átmegy, és volt ahol direkt megónoztam hogy biztos legyen, de figyelve hogy mással ne érjen össze.
Valahogy így gondoltam A trafótól jövő vezetékre csatlakozó egyenirányító hidat ki kéne mérni!
Szerk.: kondenzátor cserénél ügyeltél a polaritásra? A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2015
Hogy gondolod? A két szélén meg van a +16/-16volt! Így gondoltad vagy valami mást?
De mára ennyire futotta az időm egyenlőre. köszi! és folyt. köv.
Nem látom a beültetési oldalt, így csak tippelni tudok a NYÁK-rajzolatból. Lehet nem is az egyenirányító-hídról, hanem két diódáról töltődnek azok a kondenzátorok, ahol a fóliasérülés látható.
Azt az egyenirányítót keresd meg, amelyik a jelenleg púposodó kondihoz kapcsolódik, az tűnik hibásnak.
Sziasztok!
Habár magamban már azt hittem lezárhatom a kálváriámat a 2030-2040 kitek témában - sajnos a dolog nem annyira egyértelmű. Szeretném előre leszögezni, hogy a most következők a saját szubjektív tapasztalataim, remélem nem gázolok senkinek a lelkébe velük - és persze várom a véleményeteket róla. Amivel múltkor zártam a dolgot, a gyári hibás(?), ill. hamis (?) chipek, nos ezt továbbra is fenntartom, azokra a bizonyos darabokra. Meguntam a ki-be forrasztgatást, és tettem be egy megfelelőre eszkábált lábtávolságú foglalatot a pentawatt fogadására, hogy így próbálgassam ki az IC-ket. Kicsit utánaolvastam a "fake TDA2030" témának, és bármennyire hihetetlen, mert durván 1 dolláros cuccról van szó, mégis valahogy hamisítják, illetve minimum léteznek nagyon hitvány verziók, amelyek a gyári specifikáció felét se tudják... Egyesek szerint van olyan széria, hogy 20-ból kábé 5 db ami jó. Nekem egy L-betűs helyen vásárolt 5-ös szériámból 1 db volt használható! Úgyhogy a minap elöntötte az agyamat az a bizonyos, és tettem egy kört más beszerzési forrásoknál. Üllői úton a Konthánál vettem Thomsonnak mondottakat 150 plussz áfa környékén, a HQ-nál meg 280-ért valami egészen más kivitelűt (mindkettőt javasolták). Most a próbapanelem még mindig a mikroshopos, átalakítva, ahogy javasoltátok. ICkel a következőre jutottam: A 2030A-k (mostmár szinte csak A-t árulnak) közül a tokon balra lent mintha eredet-megjelölés lenne. Nálam alapvetően 2-féle fordult elő MAR (Marokkó?) és CHN (China?). Utóbbiakat én megbízhatóbbank érzem, a MAR-osok zöme elég vacak, ugyanabba a panelbe ültetve több tűnik selejtesenek, vagy el is száll... A kínaiak eggyel jobbak, bár abból is volt vacak. Amit talán Pixels irt, a SNG (Szingapúr?), olyat sajna még nem találtam. Aztán a majd' dupla árú HQ-sok meg teljesen más tokozásúak/feliratosak - ezekről nem nagyon tudni semmit. Viszont cserébe jók. Úgy látszik ha 250 körül adják az megbízhatóbb, mint a 150-es? Nem egészen értem, de mind1. Aztán, ahogy tovább tesztelgettem, azt a szörnyűséges felfedezést tettem, hogy bizonyos mértékben a panelre is háklis a dolog (ezt is már írtátok). Nem mindegy, hogy pontosan hogyan van kivitelezve a panel, milyen gyártmányúak az alkatrészek, kondik kivitele, stb. A mikroshopos például tényleg elég szerencsétlen, mert elég sok átalakítással lehet csak zavarmentes megszólalásra bírni (pl. földelések vezetése). Szóval sajna nem elég az IC-ket letesztelni egy adott panelban, de még lehetséges h maga a panel is befolyásol - ez így más kicsit sok ismeretlen. Úgyhogy elhatároztam, hogy pár alternatív panel-designnel is próbát teszek (eredeti doksiétól az áttervezett-optimalizáltig) - még variboard-ra is megcsinálom, hogy milyen. Ha esetleg létezik közkincsként egy nagyon bevált, kiforrott design, azt megköszönném, ha megosztanátok. Biztos volt már fent ilyen itt az évek folyamán, csak elég macerás lenne megtalálni... Hülye dolog, de az egyik legegyszerűbbnek mondott erősítővel bajlódunk itt ennyit, hát akkor én egy diszkrétbe vagy FETesbe bele sem fogok amíg ezt meg nem ugrom tökéletesen. Lehet, hogy a gagyi-világ is rátesz néha egy lapáttal a sikertelenségre, de úgy vélem még a 2030-as erősítő sem mindig trivialitás.
Köszönöm! Ez Sprint Layout 6-os fájl ugye? Nekem sajna csak 4.0 van meg, és nem olvassa be. Le tudnád esetleg konvertálni? Vagy esetleg egy viewer...
A Viewer-hez elvezet a googli.
Végleges alkatrészértékek. Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Szia! Nem életszerű amit írsz, bár lehet benne valami. Egyszer én 3 napig indítottam egy Quadot, ami látszólag hibátlan volt. Csak az egyik fele, gyári kitből. Feladtuk pedig 4 stúdiós nézte...Annyit tudnék mondani, hogy a mások által javasolt nyák segíthet. Sokat segít, ha pihensz a projekttel két napot . Én várom a kit-et Kínából, ha megérkezik beszámolok a tapasztalatokról.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2015
Köszi, igen, viewer lett, azzal egyelőre elvagyok...
Nagyon hálás vagyok a kimerítő doksiért, a sok anyagért - igen tanulságos! Szerintem 7végén megpróbálom legyártani a nyákot hozzá, és kipróbálom ezzel (is). Addig is köszönöm még 1x. * hét - egyszer A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2015
Szia! Hát igen, sajnos pedig ez van. Szerintem meg az nem életszerű, hogy 2 hete oboázik az ember egy "gyári"(?) kit összehozásán, amelynek ugye pöccre kéne mennie, merthát az ember azért vesz ilyet, hogy gyorsan legyen sikerélménye meg menjen már szenvedés nélkül. Most majd jól beleásom magam a témába, de mostmár tényleg a végére szeretnék járni, miről is szól ez a dolog...
Kényszerpihentetm a cuccost pár napig, sajnos az élet és a meló tesz erről... A kínai kitedre nagyon kíváncsi vagyok - remélhetőleg valami kipróbált dolog, és menni fog rendesen. Elvileg azért rendelne ilyet az ember, nem?
Igazad van! Tényleg két diódáról töltődnek a kondik. A kérdéses diódát csak az egyik lábát kiforrasztva tudom normálisan kimérni, vagy megy forrasztás nélkül is?
Ja és igen figyeltem a kondik polaritására, de jogos, figyeljünk mindenre!
A kondi puffadása miatt zárlatot sejtek, az még beforrasztva is kimutatható, a trafót lehúzva elég tisztán lehet mérni elvileg.
Kiforrasztottam a diódát mivel a trafó is forrasztva van, de a dióda egy egyszerű multiméterrel mérve nem eresz át (minden irányba 1-et mutat még csak ellenállást sem), ez sem üzemi állapota úgy gondolom! Tehát cserélni kellene szerintem.
Kíváncsiságból a másikat is megnéztem kiforrasztva az 120 k ohm-t mutat
Itt volt a felpúposodott kondenzátor? Úgy látszik a diódának még az életkedvét is elvette
A diódák utáni kondenzátorok lábai között ellenőrizd van-e zárlat. Kicsit várni kell míg a vizsgálófeszültség a kondit feltölti. A mérési pontok között diódavizsgálóval diódát kéne észlelned, ha csak egy sima végfok van rákötve.
Igen a pirossal jelölt kondenzátor a púposodott kondi (még bent van a helyén), a kék is egy diódáról kapja a feszültséget, de az ugye másik ágról. Megmértem a kondik lábát, nincs zárlat közöttük (pillanatnyi persze van, de aztán elindul felfelé a számláló diódavizsgálatnál)
Mehet bele a friss dióda. Élesztéshez 40W izzó ajánlott a hálózati feszültség egyik ágába.
A kondikon szépen fel kell futni a feszültségnek. A végfok kimeneteken pedig a 0VDC ellenőrizendő.
Nagy kérdés! Milyen dióda jó oda a beültetési oldalon van egy 4001-as jelölés, a diódán pedig 1N40 JD felirat van. Csak ilyen vagy esetleg valami mással is lehet helyettesíteni?
Az 1N4007 talán a legkönnyebben beszerezhető. Nagyobb a feszültségtűrése, de ez nem gond.
Tedd már meg légyszíves, hogy lefényképezed a rajzzal együtt. Hátha kiszúrunk valami elkötést vagy testzárlatot. A nyák alakja hangfrekin ennyit nem számít. Olyanokat keresnék, hogy ordított kondi, hibás rajz, fordított tápfesz. A trafó is lehet magasan. Illetve az is kérdés, hogy ez a rajz 2x12 voltról kell hogy menjen vagy egyes tápról.
OK, le fogom megint fotózni részletesen. Pár kép és a rajz már korábban fent volt. Rajz
Illetve pár fotó itt: Fotók és Pixels javaslatára módosítások itt: Mod A fenti képekhez képest változás, hogy csillagpontos a földelés (hangszóró negatív ill. a bemenő árnyékolt is a táppanel földjére csatlakozik a pufferkondikhoz. Ez sokat javított a minőségen. Reloop is hasonló javaslatokat tett, Ő is keskenynek talált vezetősávokat ezért tettem a panelon is átkötést egy vékony földfólia kiváltására. A csokikat megírtam, nem gondolnék félrekötést, a trafó ott még a régi Tesla de azóta próbáltam 3 másikat, nem volt döntő különbség, pedig utóbb már egy vadiúj Makrai trafóval is próbáltam. Szimmetrikus táplálású verzió ez +- 12-től 17-ig sokmindennel próbáltam. Node holnap teszek fel még képeket, hátha kiszúrtok valamit.
Közben találtam egy "kissé megfejelt" TDA2030-as - teljesítmény-növelő kapcsolást.
http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=UmAlaZGsCy Csupán azt hiányolom rajta, hogy a max. áramfelvételt sajna sehol sem írták le. Ahhoz az elméletileg 40 W-os hangkimenethez - az IC meghajtása mellett ráadásként még az a két tranzisztor is - szerintem minden bizonnyal többet igényel az alap IC kb. 3,5-4 A-es áram igényével szemben. Meg háát - ha egyáltalán működik ... A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2015
Én úgy tudom, hogy a 2030-at kiegészíteni teljesítmény tranzisztorpárral - ez elég régen téma, és elvileg működnie is kell. Sajnos sok helyen olvasni, hogy a BD249-250 pár (sem) a régi már, ebből aztán végképp sok a hamisítvány (kedvenc témám sajnos mostanában....). Pl. ST-logós verziók, holott nem is gyártja a cég (honlapon sincs fent)...
Amit erről olvastam, az elég érdekes. Volt aki meg tudta építeni, mert volt régi bontott végtranyója, azokkal megy. Én még talán BD907/908-cel láttam (esetleg BD709/710 pár), vagy ha jól emlékszem még BDW51-gyel, meg TIP36-tal láttam rajzot...lehet utóbbiak még TDA2020-szal voltak, nem vagyok biztos. Sok régi könyvben van ez meg (Bikki János: Ujjgyakorlatok hf. kapcsolásokon, ebben hidalva van meg ugyanez, vagy Cs. Kádár Péter: Diszkónikájában is megvan majdnem ugyanez a hídbakötött verzió, ott van 249/250 helyett 907/908-cal például. Ferenczy Ödön Elektronikai Receptek II-ben ha jól emlékszem 2020-ak vannak hídban 2 végtranyóval. Akit érdekel, szívesen beszkennelem, illetve az első 2 említett könyv fent van talán djvu-ban a neten. Valamint Elektor '92-es számából van egy jó cikk (mellékelve), ez nem hídban van, olyasmi, mint a tied (csak BD711/12-vel). Ha érdekel benneteket, van még 1-2 rajzom/nyáktervem ezekről. majd felteszem ide. |
Bejelentkezés
Hirdetés |