Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Szia!
Valószínű, hogy ennek sem szabályzott visszacsatolással a tápfeszültsége, hanem "szabadonfutó". Ha megkapja az indító feszültséget a TL494 (11-es és 8-as lábak) , akkor el kellene indulnia. Ellenőrizd szkóppal, hogy rezeg-e az oszcillátora és van-e a FET -eken meghajtás. Az ic meghibásodása a ritkábbik hiba... Hülye kérdés: a szekunder oldalon nincs zárlat véletlenül? ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2015
Szia nincs zárlat a végfok külön tápról tökéletes,annyit csináltam hogy a 12v tápról megy ellenállás a az ic körére azt kicseréltem 1K ról 220R re és most megy,ugyan nem tudom mekkora fesz kellene neki,de 2x20vDc van most.Az ic-t csak elővigyázatosságból cseréltem,tokba raktam.
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2015
Sziasztok
Gépkocsi motorterébe keresnék olyan kábelt mely legalább 2,5 vagy 3,5 mm átmérőjű és bírja a nagy áramú terhelést. Ami ennél is fontosabb: bírnia kell a különösen nagy hőingadozást (járó motor/álló motor ill. hideg évszakok/meleg évszakok). Sajnos a sokak által javasolt hangszórókábelek nem felelnek meg ilyen célra, mert a forrasztásuk különösen a hideg időben elridegül és törik. Minden tippet-tanácsot elfogadok ![]() Bízom benne, hogy van olyan bolt az országban netes rendelési opcióval, vagy budapesti székhellyel ami nem úri időben van csak nyitva (8-16 között) és el is lehet menni hozzájuk ![]()
Szia!
Ha nem kell, hogy nagyon hajlékony is legyen, mezei villamossági boltban kapható kültéri sodrott réz kábelt javasolnék, és a forrasztás kerülését! A nem ideális körülmények miatt saruznak mindent az autó-elektronikában! Idézet: Négyzetmiliméterenként 5A-t küldhetsz át rajtuk, ha nincs a vezeték feltekerve, és tud hülni!„és bírja a nagy áramú terhelést.” Pityu A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2015
Olyasmi, mint pl. a 2x2,5-es MTL kábel?
Sziasztok! Régóta keresgélek, és hát nem sok sikerrel azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy van egy Skoda octavia 1.9 tdi satöbbi., és hogy erősítő beszerelés hogyan lehetséges úgy értem tudom hogyan kell csak hogy tudtommal CANBUS rendszer található. Ilyenkor mi a teendő ? (Navi van benn nem valmi egyszerű frankó rádió) sajnos.
Szia!
A fejegységre akarsz kötni egy erösitöt? Ha igen nézd meg hogy van- e RCA kimenetje, ha igen akkor egyszerü a dolgod.
Segíts már, hogy hány helyre irogattad ezt be, mert már másodszor olvasom?
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek. Egy 2004-s évjáratú Renault Megane-ba szerettünk volna szubláda erősítőhöz tápkábelt behúzni. Hosszas tanakodás után sem tudtunk rájönni, hogy a kb. 1 cm átmérőjű kábelt hol vezessük át az akkumulátortól az utastérbe onnan a csomagtartóba. Akinek esetleg volt már ilyen a praxisában megkérném segítsen (nem fúrkálnánk ha lehet). Egy ilyen helyet találtunk a tűzfalon, ahol a fő kábelkorbácsot átvezették, de ez elég szűkösnek tűnt, egy darabig szenvedtünk vele de feladtuk. Köszönöm
Szia! Áruld el, milyen választ vársz? Ha elfér, be kell húzni, ha nem, akkor ki kell fúrni. Természetesen megfelelő kábel átvezetőt felhasználva az utóbbi esetben. Sajnos, gondolatátvitellel nem megy át az áram... De megvígasztallak, hogy a jelkábelt az ellentétes oldalon illik vinni - tehát az a kis lukacska sétagalopp lesz a teljes beszereléshez képest.
![]()
Szia!
Tüzfalon általában nem csak 1 lyuk vezet az utastérbe, csak meg kell találni, ha nem sikerül akkor a jo öreg furo megoldja. A csomagtartoba meg az ülés sarkánál el lehet vezetni(megane-nak lelehet csukni az ülését 2006 osnak legalábbis) A jelkábelt mint ahogy SzervizMacska is irta illik a gépjármü másikfelén végigvezetni. Motortérbe használjatok plusz szigetelést ha idövel nem akartok tüzijátékot!
Hány Wattos az erősítő, hogy 1 centis kábel kell?
Ha 1 centi szigeteléssel, akkor min. 6mm az átmérője, ami kb. 16-os (vagy még vastagabb) kábelnek felel meg, ami akár 80 ampert is kibír. Nekem az 500W-os erősítőmben 15A-s biztosíték van. Akkor ez hány Wattos lehet ha 6mm átmérőjű drót kell hozzá?
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2015
500 W-os erősítő meg a 15 A? Na ne röhögtess!
![]()
Szerintem az volt othon neki, vagy azt tudta beszerezni
![]() Itt nem baj ha vastagabb a vezeték, a lényeg hogy müködjön, amugy nekem a Blaupunk erösitömben 2x25A biztositék van, csatornánként 105W tud (levolt mérve, tiszta szinuszban, annál fenneb már torzit)
500W szinuszos teljesítményhez minimum 50A-s biztosíték dukál.
De röhögtetlek! Miért, nem szeretsz nevetni? És pont erről beszélek, hogy amit feltüntetnek a teljesítményről, annak kb. a felét tudja, vagy még annyit sem. Szóval hogy mekkora biztosíték van benne gyárilag, abból simán meg lehet tudni hogy igazából mennyi is a valódi teljesítménye.
Fő hogy működjön? Ez így nem teljesen fedi a valóságot. Az erősítő teljesítményéhez megfelelően illik kiválasztani a kábel vastagságát és minőségét. Az sem jó ha vékony, viszont az sem ha feleslegesen túl vastag.
Viszont abban tökéletesen egyetértek veled, hogy az a legtisztább munka, ha pontosan ki van mérve hogy mennyi is az annyi. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2015
Én mikor beépitek egy erösitöt kérésre, sose a megfelelö vezetéket rakom hanem vastagabbat, mert sokszor jönnek visza félév egyév mulva hogy nekik több kell, olyankor csak erösitö meg subláda, egyéb hangszorokkal kel dolgozzak.
A vastagabb jobb, de a tulzottan vastag már az embertöl függ, még hibát nem láttam kialakulni ebböl!
Egyébként én is túl szoktam méretezni a tápkábelt. Főleg saját célra. Indokaim:
- minimalizálom a feszültségesést a dinamikus csúcsok idején is; - nem feltétlenül szükséges kondenzátort beépíteni; - hátránya nem ismert; - minőségi rendszer megérdemli; - bármekkora befér és az autó elbírja; - van rá pénzem, mert különben bele sem fognék... ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2015
Viszont kérdeznék valamit. A gyári fejegységemen az áramellátás csatijában van egy tüske, amihez azt írják, hogy "Erősített subwoofer jel". Csak egy tüske. Még nem mértem ki mi van ezen a tüskén, de érdekelne a véleményetek. Szerinted ez mi lehet? (megjegyezném, hogy ezenkívül jelen van a mellette lévő csatiban az erősítő be/ki kapcsoló jel is, amit használok)
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2015
Így vakon elég nehéz állást foglalni. Ha ilyen van, ehhez dukálna a menüben némi beállítási lehetőség. Jelszint, vágási frekvencia, esetleg vágás meredeksége, fázisfordítás. Az enyém nem gyári, viszont ezek mind állíthatóak a fejről...
Semmi ilyen állíthatási lehetőség nincs a menüben, de azért idegesít a dolog, hogy én jelszintátalakítóval szedtem le a jelet a hátsó hangszórók kivezetéseiről a subwoofer erősítőjének, de lehet nem is kellett volna?, mert ez egy mono jel a woofer erősítőjének?
Elképzelhető. Ha odaírták, akkor valószínű is. De ha már megvetted, sőt be is szerelted az átalakítót, akkor ez mért lényeges?
Az átalakító megvételénél nem a minőség volt a cél és talán lehetséges hogy a gyárilag kevezetett jel tisztább, mint a végfok utáni visszavágot jel. Legalábbis valahol azt olvastam, hogy ha (nem konkrétan mélynyomóra vonatkozik) egy mód van rá, akkor ne a végfok utáni jelről hajtsuk az erősítőt, mert az nem olyan tiszta mint az erre célra kialakított (pl.RCA) jel.
Összességében, ha nem juttat plusz kényelmi funkciókhoz, kár ezen agyalni. Így spóroltál egy csomó szerelést, jelkábelt. Ami újabb zavarforrás, ha csak nem méregdrága. Nem hiszem, hogy a rendszeredben az az átalakító volna a leggyengébb láncszem. Ha elégedett vagy a hangzással, hagyd a bánatba...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |