Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3D nyomtatás
 
Témaindító: KBal76, idő: Jún 9, 2010
Lapozás: OK   15 / 204
(#) papaiatis válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
Tegyél rá inkább Marlin -t. A configuration.h fájlban pedig előtte állítsd be a pontos alaplapodat!
(#) kaqkk válasza papaiatis hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
Köszönöm kipróbálom
(#) Nanok válasza papaiatis hozzászólására (») Márc 11, 2015 /
 
Ha valaki épít egy 3D nyomtatót házilag, akkor milyen szoftverrel tudja életre kelteni?
Van olyan ami támogat párhuzamos portos, step-dir motorvezérlőket?
(#) Mdavid hozzászólása Márc 11, 2015 /
 
Na ma végre sikerült rávennem magam, hogy összeházasítsam a nyomtatómat a 2 hónapja itt hánykolódó Raspberryvel. Sok programot próbáltam már, egyik sem vált be, az OctoPrint lett a nyerő. Nagyon szépen nyomtat vele, meg vagyok elégedve vele. Így már nem kell a nyomtató mellé szögezni a laptopomat. Próbáljátok ki
(#) papaiatis válasza Nanok hozzászólására (») Márc 11, 2015 /
 
Én amit eddig használtam firmware-t az a Marlin. Ha jól sejtem, akkor ez a Marlin alapból stepdir-t használ.
A szoftver meg ami a PC-n fut igazából bármi lehet (Cura, Repetier, Pronterface, stb), lényeg, hogy GCode-t állítson elő, ugyanis a Marlin ezzel dolgozik.
(#) papaiatis hozzászólása Márc 13, 2015 /
 
Mit ajánlanátok a következő nyomtatási "hiba" javítására:
a kinyomtatott (3mm PLA) anyagok alja, ahol az 55 fokra melegített üveggel találkozik, szinte tükör sima lesz a nyomtatás végére és szerintem emiatt az alsó 1-2 réteg szélesebb a többinél.
Valami ilyesmire kell gondolni: Kép

Feketével nyomtatok, az első réteg világos szürke színű és elég vékony, tehát közel van a fej az üveghez. Ha távolabb viszem, akkor feketébb lesz, tehát vastagabb az első réteg, de akkor meg sokkal hajlamosabb a sarkok felkunkorodása. Ugyanez van ha lejjebb veszem a hőfokot.

mdavid: amit tőled kaptam nyomtatás, azoknál az alsó réteg nem tükör sima és nem is jelentkezik ez a hiba. Tehát nálad valami jól van beállítva

Cura-val nyomtatok. Nincs közvetlen hűtése a nozzle-nek, csak a coldend-nek. PLA hőfok 200 körül szokott lenni.
Nem nagyon találtam leírást arról, hogy mi az ideális távolság az üveg és a nozzle között (leszámítva az A4-es papír esetét).
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2015
(#) Mdavid válasza papaiatis hozzászólására (») Márc 13, 2015 /
 
Azokat még kaptonnal nyomtattam neked. Most üveglap van hajlakkal, és most már fényes az alja. Viszont most sincs ilyen kúpossága a felületnek. Szerintem a beállításokkal van valami gond. Amúgy nekem érdekes módon az vált be, hogy Repetieren belül Slic3rrel dolgozom fel a fájlt, és Octoprinttel nyomtatok. Sokkal szebb a nyomat, Repetierrel eddig sokszor volt rücskös az első réteg széle, akárhogyan kalibráltam a nyomtatót. Most Ocroprinttel tökéletes az alja is, szerintem próbáld ki, úgyis ott a Pi.
De ha gondolod, elküldöm a beállításaim printscreenjét.
(#) papaiatis válasza Mdavid hozzászólására (») Márc 13, 2015 /
 
Rendben, hétvégén kipróbálom.
Egyébként a Cura is szebben nyomtat a Repetier-nél.
Screenshot jöhet
(#) Mdavid válasza papaiatis hozzászólására (») Márc 13, 2015 /
 
Nekem a Cura borzalmas volt, szétrázta a gépet. Itt van minden beállításom
(#) papaiatis válasza Mdavid hozzászólására (») Márc 13, 2015 /
 
Mi az az "extrusion width" ?
(#) Mdavid válasza papaiatis hozzászólására (») Márc 13, 2015 /
 
Nem tudom, nálam az alapbeállítás volt
(#) papaiatis válasza Mdavid hozzászólására (») Márc 14, 2015 /
 
Octoprint-be is a Slic3r által létrehozott GCode-t töltöd fel?
(#) Mdavid válasza papaiatis hozzászólására (») Márc 14, 2015 /
 
Igen.
Most még szeretnék szerezni egy webkamerát, hogy láthassam is a laptopról a nyomtatást
(#) satpba válasza papaiatis hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Egyszerű az oka. Az első réteg vastagsága nem megfelelő. Egyszerűen lemérheted egy tolómérővel a rétegvastagságot, ha csak 1 réteget nyomtatsz ki. Én ezt a vastagságot is be szoktam állítani pontosan. Ami a tapadást illeti üveglapon csupaszon nehezebben tapad, emiatt nem is igazán lehet beállítani ez esetben a rétegvastagságot (jobban rá kell nyomni az első réteget), ezért torzul az alsó pár sor. Többek közt ezért nyomtatok én kaptonra 60 fokon. Arról még nem jött le semmi.
(#) papaiatis válasza satpba hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Mennyire állítod be az első réteg vastagságát?
A kaptonos megoldás nálam is működik már, de sokszor nem bírom leszedni az anyagot a kaptonról, így kaptonostól jön csak le, emiatt azt meg mindig újra kell ragasztanom.
(#) satpba válasza papaiatis hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Ha a programban 0.3mm van beállítva, akkor az első nyomtatott réteg is annyi legyen, ha 0,2 akkor a 0,2. etc etc... A lényeg, hogy pontosan annyi legyen a kinyomtatott, mint a szeletelő programban első rétegnek beállított.
(#) Mdavid válasza satpba hozzászólására (») Márc 20, 2015 /
 
Én ezzel nem értek egyet, nekem fele olyan vastag az első réteg, mint a több. Kivéve a 0,1 mm-nél. Ott ugyanolyan. Mégis tök jó nyomatokat készítek.
(#) satpba válasza Mdavid hozzászólására (») Márc 21, 2015 /
 
Gondolom a szeletelő programban az első réteged vastagsága szintén felére van véve, mint a többi. Csak tapadási probléma esetén szokás "belepaszirozni" az első réteget az alapfelületbe, egyébként fölösleges.
Nem azt írtam, hogy olyan vastag legyen az első réteg, mint a többi, hanem hogy annyi legyen a gép által kinyomtatott, mint amit a slicerben beálít.
(#) Mdavid hozzászólása Márc 25, 2015 /
 
Szerintetek mi tud kigyulladni egy 3D nyomtatóban? Olvastam egy fórumot, ahol egy srác arról számolt be, hogy kigyulladt a gépe, és jelentős kárt okozott. Mit lehet tenni ez ellen?

Éppen most szeretném lecserélni a nyomtatófejemet egy erősebbre. Pontosabban egy E3D V6-osra. Vettem hozzá egy 30A-es tápegységet, annak terveztem már egy jó kis tokot. XT60-as csatlakozókat fogok hozzá használni, az elvileg bírja 12V-on ezt az áramot. A nyomtató oldalán is kicserélem a sima DC csatlakozót egy ilyenre. Szerintetek kell még valami óvintézkedést tennem, hogy ne égjen le a lakás?
(#) Phoenix225 válasza Mdavid hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Végigolvastam a fórumot, s pont a legutolsó beiráshoz szólnék Ez ilyen....
Szóval én is átnyálaztam a netet, de sehol nem irkálnak infókat arról, h mi van, ha nem használsz fütött ágyat... Az elejébe én cska össze szeretném szerelni, meg vezérelni a tengelyeket, igy a 11A-es ág nem használódik ki (mivel úgy tudom, ahhoz van kötve az ágy)
De minden más az 5A-es ágon oldódik meg? mármint azt nem értem, ha netán motorokkal meg extruderrel együtt meghaladom az ágat, mondjuk 7-8A-re... akkor leredukálódik akkor is 5A-re?
vagy vmi elsül? vagy kell vmi védelem az ág elé?
Nagyon köszönöm a választ a bajomra :S
(meg lehet hülyeség a kérdés, de nem szeretném tropára füstölni a kicsikét, mielött még használni lehetne)
(#) satpba hozzászólása Márc 26, 2015 /
 
Ha jól össze van rakva, akkor nem gyulladhat ki semmi, de sajnos ezek a megoldások nem ökörbiztosak. Az egyik legtipikusabb gyújtási pont a szabályzott ventillátor a 2 extruder helyére kötve (ramps1.4). Mivel a venti teljesítménye nem túl nagy vékony kábellel szokták kikábelezni, egy zárlat esetén a bizti még bőven bírja, mikor a vezeték már rég kigyulladt. Egyébként ha túlterheled az 5 amperes ágat, akkor a PTC biztosíték leszabályoz, elvileg 5 ampernél nagyobb áramot nem enged át. (ha normál biztosíték van benne akkor az kiég természetesen) Extrém túlterhelés esetén szimplán szétolvad a PTC biztosíték is.
100 szónak is egy a vége. Egy esetleges zárlat okozhat gondot főleg.
(#) Phoenix225 válasza satpba hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Akkor ha jól értem, csinálhatok olyat, h csak a 11Amperes ágat kötöm be, egy 11Ampernél kevesebbet tudó táppal, s összeadogatva a motorok meg a többit, 11A alá jöjjön ki?
(#) Phoenix225 válasza Phoenix225 hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Utánaolvastam messzebbről a témának
"Ezt az egyidejűleg maximálisan igénybe vehető teljesítményt egyáltalában nem befolyásolja az, hogy a hálózat hány 10 A-es és 16 A-es automatával leválasztott áramkörre osztódik. Hibás tehát az a számítás, amikor az áramkörök biztosítékainak kapacitását egyszerűen összeadjuk. Például egy olyan hálózatnál, ahol három 10 A-es és négy 16 A-es automatával ellátott áramkör van, ez 94 A lenne! "
"A mérőnél levő automata 24 A-es áramot enged meg, ennek ellenére mégis helyes, hogy az egyes áramkörök 10 A-rel, illetve 16 A-rel vannak biztosítva. A 2500 W-os bojler 2500/230=10,8 A áramot fogyaszt, jogos a 10 A-es automata!"

Hátha másnak is segitség
(#) papaiatis hozzászólása Márc 27, 2015 /
 
Van valami általános szabály arra, hogy mekkora fúvókával milyen rétegvastagságot érdemes használni?
Például arra gondolok, hogy 0.5-ös nozzle mérettel 0,25..0,5 között, de 0.3-as nozzle-val 0,1..0,3 mm-es rétegvastagság az ajánlott. Vannak ilyen általános érvényű szabályok? Nem találtam neten róla semmit.
(#) satpba hozzászólása Márc 27, 2015 /
 
A rétegvastagság maximuma a fúvókaátmérő 80 százaléka lehet. Azaz 0,4-es fúvóka max 0,32 rétegmagasság, 0,5 fúvóka 0,4-es rétegmagasság, etcetc...
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2015
(#) pipi válasza Phoenix225 hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Hali!
10.x A üzemi fogyasztásra én nem tennék 10A kisautomatát
(#) papaiatis válasza satpba hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Nekem 0.4-es fúvóka van most beszerelve és vígan nyomtatok 0.2mm rétegmagassággal. Sőt tegnap este 0.1mm-rel se volt gondja, bár sok különbséget nem láttam 0.2mm-hez képest.
(#) Mdavid válasza papaiatis hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Én 0,1 és 0,4 mm között vígan nyomtatok a 0,4 mm-es fejjel.
(#) piter89 hozzászólása Ápr 1, 2015 /
 
Sziasztok!

Hogy töltöm fel a firmware keretredszert? Tudtok ebbe segíteni?
http://www.sainsmart.com/arduino/arduino-kits/3d-printkits/sainsmar...p.html
Az alábbi alkatrészek össze is lettek építve de a rendszer feltöltésében megakadtam.
Feltöltés után hogy tudom leellenőrizni hogy minden jó ? Vagy ez csak akkor derül ki ha g-kodot küldöm rá?
Köszi a válaszokat.
(#) papaiatis válasza piter89 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Szia!

Firmware-t letöltötted már a gépre? Mármint a PC-re.
Ha igen, akkor az Arduino IDE segítségével fel tudod tölteni a mikrokontroller-re:
- Nyisd meg a firmware-ben a .ino fájlt
- Csatlakoztasd a Mega board-ot a PC-hez -> fel kell ismerjen a gép egy új soros porti eszközt, amely valamelyik COMx porton elérhetővé válik
- Válaszd ki a menüből ezt a COM portot
- Válaszd ki a menüből, hogy Arduino Mega 2560-as lapod van
- Upload

Nagyjából ennyi.

Teszteléshez meg a Repeiter Host nevű programot ajánlom. Ezzel tudod mozgatni a motorkat, ki/be kapcsolni a fűtést, és saját GCODE-t is lehet továbbítani a gépre.

De az LCD kijelzőről is tudod irányítani a gépet.
Következő: »»   15 / 204
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem