Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Tegyél rá inkább Marlin -t. A configuration.h fájlban pedig előtte állítsd be a pontos alaplapodat!
Ha valaki épít egy 3D nyomtatót házilag, akkor milyen szoftverrel tudja életre kelteni?
Van olyan ami támogat párhuzamos portos, step-dir motorvezérlőket?
Na ma végre sikerült rávennem magam, hogy összeházasítsam a nyomtatómat a 2 hónapja itt hánykolódó Raspberryvel. Sok programot próbáltam már, egyik sem vált be, az OctoPrint lett a nyerő. Nagyon szépen nyomtat vele, meg vagyok elégedve vele. Így már nem kell a nyomtató mellé szögezni a laptopomat. Próbáljátok ki
![]()
Én amit eddig használtam firmware-t az a Marlin. Ha jól sejtem, akkor ez a Marlin alapból stepdir-t használ.
A szoftver meg ami a PC-n fut igazából bármi lehet (Cura, Repetier, Pronterface, stb), lényeg, hogy GCode-t állítson elő, ugyanis a Marlin ezzel dolgozik.
Mit ajánlanátok a következő nyomtatási "hiba" javítására:
a kinyomtatott (3mm PLA) anyagok alja, ahol az 55 fokra melegített üveggel találkozik, szinte tükör sima lesz a nyomtatás végére és szerintem emiatt az alsó 1-2 réteg szélesebb a többinél. Valami ilyesmire kell gondolni: Kép Feketével nyomtatok, az első réteg világos szürke színű és elég vékony, tehát közel van a fej az üveghez. Ha távolabb viszem, akkor feketébb lesz, tehát vastagabb az első réteg, de akkor meg sokkal hajlamosabb a sarkok felkunkorodása. Ugyanez van ha lejjebb veszem a hőfokot. mdavid: amit tőled kaptam nyomtatás, azoknál az alsó réteg nem tükör sima és nem is jelentkezik ez a hiba. Tehát nálad valami jól van beállítva ![]() Cura-val nyomtatok. Nincs közvetlen hűtése a nozzle-nek, csak a coldend-nek. PLA hőfok 200 körül szokott lenni. Nem nagyon találtam leírást arról, hogy mi az ideális távolság az üveg és a nozzle között (leszámítva az A4-es papír esetét). A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2015
Azokat még kaptonnal nyomtattam neked. Most üveglap van hajlakkal, és most már fényes az alja. Viszont most sincs ilyen kúpossága a felületnek. Szerintem a beállításokkal van valami gond. Amúgy nekem érdekes módon az vált be, hogy Repetieren belül Slic3rrel dolgozom fel a fájlt, és Octoprinttel nyomtatok. Sokkal szebb a nyomat, Repetierrel eddig sokszor volt rücskös az első réteg széle, akárhogyan kalibráltam a nyomtatót. Most Ocroprinttel tökéletes az alja is, szerintem próbáld ki, úgyis ott a Pi.
De ha gondolod, elküldöm a beállításaim printscreenjét.
Rendben, hétvégén kipróbálom.
Egyébként a Cura is szebben nyomtat a Repetier-nél. Screenshot jöhet ![]()
Nekem a Cura borzalmas volt, szétrázta a gépet. Itt van minden beállításom
Nem tudom, nálam az alapbeállítás volt
Octoprint-be is a Slic3r által létrehozott GCode-t töltöd fel?
Igen.
Most még szeretnék szerezni egy webkamerát, hogy láthassam is a laptopról a nyomtatást ![]()
Egyszerű az oka. Az első réteg vastagsága nem megfelelő. Egyszerűen lemérheted egy tolómérővel a rétegvastagságot, ha csak 1 réteget nyomtatsz ki. Én ezt a vastagságot is be szoktam állítani pontosan. Ami a tapadást illeti üveglapon csupaszon nehezebben tapad, emiatt nem is igazán lehet beállítani ez esetben a rétegvastagságot (jobban rá kell nyomni az első réteget), ezért torzul az alsó pár sor. Többek közt ezért nyomtatok én kaptonra 60 fokon. Arról még nem jött le semmi.
Mennyire állítod be az első réteg vastagságát?
A kaptonos megoldás nálam is működik már, de sokszor nem bírom leszedni az anyagot a kaptonról, így kaptonostól jön csak le, emiatt azt meg mindig újra kell ragasztanom.
Ha a programban 0.3mm van beállítva, akkor az első nyomtatott réteg is annyi legyen, ha 0,2 akkor a 0,2. etc etc... A lényeg, hogy pontosan annyi legyen a kinyomtatott, mint a szeletelő programban első rétegnek beállított.
Én ezzel nem értek egyet, nekem fele olyan vastag az első réteg, mint a több. Kivéve a 0,1 mm-nél. Ott ugyanolyan. Mégis tök jó nyomatokat készítek.
Gondolom a szeletelő programban az első réteged vastagsága szintén felére van véve, mint a többi. Csak tapadási probléma esetén szokás "belepaszirozni" az első réteget az alapfelületbe, egyébként fölösleges.
Nem azt írtam, hogy olyan vastag legyen az első réteg, mint a többi, hanem hogy annyi legyen a gép által kinyomtatott, mint amit a slicerben beálít.
Szerintetek mi tud kigyulladni egy 3D nyomtatóban? Olvastam egy fórumot, ahol egy srác arról számolt be, hogy kigyulladt a gépe, és jelentős kárt okozott. Mit lehet tenni ez ellen?
Éppen most szeretném lecserélni a nyomtatófejemet egy erősebbre. Pontosabban egy E3D V6-osra. Vettem hozzá egy 30A-es tápegységet, annak terveztem már egy jó kis tokot. XT60-as csatlakozókat fogok hozzá használni, az elvileg bírja 12V-on ezt az áramot. A nyomtató oldalán is kicserélem a sima DC csatlakozót egy ilyenre. Szerintetek kell még valami óvintézkedést tennem, hogy ne égjen le a lakás?
Végigolvastam a fórumot, s pont a legutolsó beiráshoz szólnék
![]() Szóval én is átnyálaztam a netet, de sehol nem irkálnak infókat arról, h mi van, ha nem használsz fütött ágyat... Az elejébe én cska össze szeretném szerelni, meg vezérelni a tengelyeket, igy a 11A-es ág nem használódik ki (mivel úgy tudom, ahhoz van kötve az ágy) De minden más az 5A-es ágon oldódik meg? mármint azt nem értem, ha netán motorokkal meg extruderrel együtt meghaladom az ágat, mondjuk 7-8A-re... akkor leredukálódik akkor is 5A-re? vagy vmi elsül? vagy kell vmi védelem az ág elé? ![]() Nagyon köszönöm a választ a bajomra :S (meg lehet hülyeség a kérdés, de nem szeretném tropára füstölni a kicsikét, mielött még használni lehetne)
Ha jól össze van rakva, akkor nem gyulladhat ki semmi, de sajnos ezek a megoldások nem ökörbiztosak. Az egyik legtipikusabb gyújtási pont a szabályzott ventillátor a 2 extruder helyére kötve (ramps1.4). Mivel a venti teljesítménye nem túl nagy vékony kábellel szokták kikábelezni, egy zárlat esetén a bizti még bőven bírja, mikor a vezeték már rég kigyulladt. Egyébként ha túlterheled az 5 amperes ágat, akkor a PTC biztosíték leszabályoz, elvileg 5 ampernél nagyobb áramot nem enged át. (ha normál biztosíték van benne akkor az kiég természetesen) Extrém túlterhelés esetén szimplán szétolvad a PTC biztosíték is.
100 szónak is egy a vége. Egy esetleges zárlat okozhat gondot főleg.
Akkor ha jól értem, csinálhatok olyat, h csak a 11Amperes ágat kötöm be, egy 11Ampernél kevesebbet tudó táppal, s összeadogatva a motorok meg a többit, 11A alá jöjjön ki?
![]()
Utánaolvastam messzebbről a témának
![]() "Ezt az egyidejűleg maximálisan igénybe vehető teljesítményt egyáltalában nem befolyásolja az, hogy a hálózat hány 10 A-es és 16 A-es automatával leválasztott áramkörre osztódik. Hibás tehát az a számítás, amikor az áramkörök biztosítékainak kapacitását egyszerűen összeadjuk. Például egy olyan hálózatnál, ahol három 10 A-es és négy 16 A-es automatával ellátott áramkör van, ez 94 A lenne! " "A mérőnél levő automata 24 A-es áramot enged meg, ennek ellenére mégis helyes, hogy az egyes áramkörök 10 A-rel, illetve 16 A-rel vannak biztosítva. A 2500 W-os bojler 2500/230=10,8 A áramot fogyaszt, jogos a 10 A-es automata!" Hátha másnak is segitség
Van valami általános szabály arra, hogy mekkora fúvókával milyen rétegvastagságot érdemes használni?
Például arra gondolok, hogy 0.5-ös nozzle mérettel 0,25..0,5 között, de 0.3-as nozzle-val 0,1..0,3 mm-es rétegvastagság az ajánlott. Vannak ilyen általános érvényű szabályok? Nem találtam neten róla semmit.
A rétegvastagság maximuma a fúvókaátmérő 80 százaléka lehet. Azaz 0,4-es fúvóka max 0,32 rétegmagasság, 0,5 fúvóka 0,4-es rétegmagasság, etcetc...
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2015
Hali!
10.x A üzemi fogyasztásra én nem tennék 10A kisautomatát
Nekem 0.4-es fúvóka van most beszerelve és vígan nyomtatok 0.2mm rétegmagassággal. Sőt tegnap este 0.1mm-rel se volt gondja, bár sok különbséget nem láttam 0.2mm-hez képest.
Én 0,1 és 0,4 mm között vígan nyomtatok a 0,4 mm-es fejjel.
Sziasztok!
Hogy töltöm fel a firmware keretredszert? Tudtok ebbe segíteni? http://www.sainsmart.com/arduino/arduino-kits/3d-printkits/sainsmar...p.html Az alábbi alkatrészek össze is lettek építve de a rendszer feltöltésében megakadtam. Feltöltés után hogy tudom leellenőrizni hogy minden jó ? Vagy ez csak akkor derül ki ha g-kodot küldöm rá? Köszi a válaszokat.
Szia!
Firmware-t letöltötted már a gépre? Mármint a PC-re. Ha igen, akkor az Arduino IDE segítségével fel tudod tölteni a mikrokontroller-re: - Nyisd meg a firmware-ben a .ino fájlt - Csatlakoztasd a Mega board-ot a PC-hez -> fel kell ismerjen a gép egy új soros porti eszközt, amely valamelyik COMx porton elérhetővé válik - Válaszd ki a menüből ezt a COM portot - Válaszd ki a menüből, hogy Arduino Mega 2560-as lapod van - Upload Nagyjából ennyi. Teszteléshez meg a Repeiter Host nevű programot ajánlom. Ezzel tudod mozgatni a motorkat, ki/be kapcsolni a fűtést, és saját GCODE-t is lehet továbbítani a gépre. De az LCD kijelzőről is tudod irányítani a gépet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |