Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12v-os akkumulátor töltése 6v-os rendszerű motorban
Lapozás: OK   2 / 4
(#) wargapityu hozzászólása Márc 24, 2007 /
 
úúúúrissten ekkora b@romságokat már elnézést! ja a szimó 20Ezret pörög ahham persze és azt még elfelejtetted sztem leírni hogy:200Le, 300Km/h-át megy meg hogy 1,5litert eszik..... ugggyanmár.....
(#) TyerCorp válasza wargapityu hozzászólására (») Márc 24, 2007 /
 
Cső, hát ha nem hiszed, akkor ne hidd el, de ez tényleg így van. A végsebessége 101km/h, kb 11-12 LE, egyébként kb 6-7 Litert eszik"erőteljes használat" alatt.
(#) Joci77 válasza TyerCorp hozzászólására (») Márc 25, 2007 /
 
Hi!
A hajtókar csapágyak-főtengely csapágyak ? miből vannak netán porcelán? vagy a NASA küldte azok nem bírják a fordulatot,melegszik nagyonn apa. Hűtés ? meg 6-7 liter. az ilyen motort nem érdemes elindítani össze szívja a tartályt
eredeti hajtókarral, főtengely-el á-??
Ismerem a motorokat énis motor bubus vagyok.
Foglalkoztam már sok fajtával. Babetta-Simson átalakításos projectek is voltak.
Hengerfejeket marattam,nck csapágyak,karbur.másik henger csiszolás-járatok-sőt aszem 5ik furat,fogaskerék csere stb. hiába kapott drága olajat mindig a hajtókar csapágyak mentek csába.nagyvolt a kopás.de ment is meg köpködte ki az izzókat.
egyszer még a Vari 80cmm2 henger+főtengelye is rákerült annak sem volt jó vége.
(#) csikosgabi hozzászólása Márc 25, 2007 /
 
sziasztok.Megépítettem ezt az áramkört.(mellékelve).
Ennek a jel pontját a mocin műhova kell csatlakoztatni???
és azt írják a simson.hu-n hogy ha kész vagyunk és bekapcsoljuk az áramkört akkor az első led világítani kezd...
ez akkor azt jelenti hogy az áramkör működik???(ilyenkor még nem csatlakoztattam a mocihoz)nekem ez a led világít csak azt nem tom hogy akkor hova csatlakaztotatsam??!!...
köszi a válaszokat előre is...

kapcsolas.jpg
    
(#) mex válasza csikosgabi hozzászólására (») Márc 25, 2007 /
 
Ha nem megszakitós a motor, akkor a gyújtótrafóra kell kötni arra a kapcsára ahova a tirisztoros gyújtás is csatlakozik. A rajzon levő 100kohmos ellenállás legalább 1 W-os kivitelű legyen,vagy még jobb ha két darabból rakod össze:2x47k sorbakötve,mert ezen a ponton többszázvoltos impulzusok vannak és egy kisteljesitményű ellenállás átüthet,és viszi magával az egész elektronikát is.
(#) csikosgabi válasza mex hozzászólására (») Márc 25, 2007 /
 
de ez egy megszakítós simson s51N (a táplálásról ne beszéljünk mert az megvan)
(#) mex válasza csikosgabi hozzászólására (») Márc 25, 2007 /
 
Az általad belinkelt rajzon ott van: a megszakitóról. Na ide kösd azt a bizonyos 100k ellenállást. Ha különálló trafója van akkor nyugodtan kösd arra,mivel a megszakitó is oda csatlakozik.
(#) TyerCorp válasza Joci77 hozzászólására (») Márc 25, 2007 /
 
Hali
A csapágyakat épp nem a NASA küldte, főtengelynél SKF, máshol nemtudom, azt tudom még, hogy a hajtókar nem gyári, hanem valami spéci cucc talán 3-4000Ft-os, azt is tudom még, hogy az alsó tűgörgő 3000Ft volt, műanyagkosaras skf, ami bírja a fordulatot, a felsőtűgörgő szintén, csak épp az 900Ft. Igazából január közepén lett kész, és azóta már ment bele pár db 100-as.
Mondjuk ezt én sem értem, minek simsont ennyire megtuningolni. Lehet, visz 100-at de utána... 2-3-4 hónap után lehet szétkapni a blokkot, és valamelyik törött váltótengelyt kicserélni. Egyébként a gyári főtengely a legstrapabíróbb.
Erről jut eyzembe, ettől a ygerektől vettem én a tirisztoros gyújtását, amit jelenleg ahsználok a simsonomban, és ma szereztem egy másikat: 1994-es, alaplap+lendkerék+trafó. Tirisztoros áramkört sajnos nem tudok mellékelni, mivel nem kaptam hozzá, de boltban kb 1800-2200Ft között van, a gyújtótekercse új. A gyújtás így, ahogy van 15000Ft-ért nálam átvehető, ha személyesen jön érte valaki, akkor a szeme láttára berakom az én simsonomba és letesztelem. Mellékelek róla képet.
(#) csikosgabi válasza mex hozzászólására (») Márc 26, 2007 /
 
na igen én is arra gondoltam.Csatlaoztattam és nem működött csak a az első led világít...
mi lehet a hiba???
(#) mex válasza csikosgabi hozzászólására (») Márc 26, 2007 /
 
Szevasz. Először is ha még nem tetted volna meg nézd át tüzetesen 1001-dik alkalommal is a panelokat, elkötés és zárlat szempontjából. Ezután az IC-k helyes beültetését is ellenőrizd. Ha OK ,jöhetnek a tranyók szintén a lábhelyes beforrasztást vizsgáld. Ezt követően kell ellenőrizni a tápfeszültségek meglétét,helyes értékét. A megszakitó jelét fogadó tranzisztor kollektorán és az 555 4,8-as lábán egyaránt kb8,5V feszültségnek kell lennie vezérlés nélkül. Az UAA180-as 1-es lábán pedig 5V a mérhető fesz hibátlan állapotba. Ha mindezekkel megvagy akkor ideiglenesen cseréld ki a megszakitóra menő 100k ellenállást 10k értékűre,és köss rá egy kis trafót ami 6-12v szekunder feszültségű. Igy tudod helyettesiteni a megszakitót a hibakeresés idejére. Helyezd tápfeszültség alá a panelt,és a trafót. Hibátlan áramkör esetén a 3000fordulathoz tartozó lednek kellene kigyulladni(ha a megszakitó egy fordulat alatt 1x szakit meg). Egyébként az elvi rajz jó!!! Sikeres hibakeresést! Még annyit: a potival kell a pontos kijelzési értéket beállitani.
(#) Joci77 válasza TyerCorp hozzászólására (») Márc 26, 2007 /
 
ilen cucc már volt a kezemben,talán valami kis taktor-é nem emlékszem.
az előgyújtással volt gond nagyfordulaton nagyobb előgyujtás kellene olyan cca10fok az előgyujtás szabályozással lehetne javítani rajta.azt pedig elektronikus úton,alacsony ford eltolni,magasnál visszahúzni.akkor nemjött össze aztán már nemfoglakoztam vele.
(#) TyerCorp hozzászólása Feb 6, 2008 /
 
Hali
Némi tapasztalatot gyűjtöttem az utóbbi hónapokban, rájöttem hogy inkább nem szarakodok, egy babetta F.a.gy.-át bekötöm a mustangba, a lendkerékre vmi erős cuccal odaragasztok egy erős mágneslapkát, fölé egy jeladótekercset rakok, a gyári gyújtótekercset meg áttekerem 200-ról annyira hogy minél többet asszem 300 v körül kell neki, így 7500 menetesre kell tekerni, ami elég necces lesz...de valahogy megoldom... a képen minden le van írva, ha valami nem lenne jó, kérlek segítsetek ötleteitekkel, ti biztos jobban tudjátok...
Ty. Tamás
Kép: Hivatkozás
(#) TyerCorp válasza TyerCorp hozzászólására (») Feb 6, 2008 /
 
úgytűnik nem küldte el a képet, mellékelem...
(#) Joci77 válasza TyerCorp hozzászólására (») Feb 6, 2008 /
 
üdv
szerintem elég volna 1 egyen híd is meg valami ami megfogja 12V-ra
nekem anno úgy volt 1 tekercs gyújtás a másik 3 adott cca 13V Ac-t
(#) dbase válasza TyerCorp hozzászólására (») Feb 6, 2008 /
 
Bocs hogy bele szólok, véletlen néztem csak meg, de hibás a rajz.
Mind 2 gretz híd fordítva van benne.A kimeneteiket valaki felcserélte. Figyeljeteke oda rá, a + - nem reális.Vagy + testelésű a moci, és - fesz szabályzós
És, vagy a kondi felül fordítva van bekötve!
(#) TyerCorp válasza dbase hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
Hm, köszi szépen, lehetséges, neten találtam, így volt, kösz a javítást lehet szétb*sztam volna vele egy töltőelektronikát , meg még több mident :S, egy unalmas estén készítettem...
(#) Thomas10100 válasza dbase hozzászólására (») Júl 26, 2008 /
 
Sziasztok!


Feladatot adtak, hogy egy motorban alakítsam át az elektronikát. 6V-ról 12V-ra, a világítás az OK lenne. A gyújtáshoz meg csinálnék 6V-os stabilizátort.


Csak annyi a bibi, hogy a generátor egyben önindító is ezen a motoron.

a motor típusa: Tatran 125cc
A villamos kapcsirajza csatolva. De ez 12V-os alapból

Köszönöm!

Tatran.jpg
    
(#) szabi83 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 26, 2008 /
 
Mi a baj a 6V-al?
(#) Thomas10100 válasza szabi83 hozzászólására (») Júl 26, 2008 /
 
Helló

Nem az enyém, ő akarja. Én csak feltettem a kérdést.
(#) PIRO hozzászólása Júl 27, 2008 /
 
Üdv mindenkinek! új vagyok itt, de lenne egy égető kérdésem! A simsonomba most csinálok babetta gyujtást, a régi kalapácsos nembírja. Ismerem a babszikat vanis egy, de nem bontom ezért szét nos: a babetta áram termelése a babettákba sok, a simsonba harmatos lepkefing.Ezt kellene egy kicsit feltornászni.A basziba 3 vil.tekercsvan, egyenként 10W ot tudnak és 6 V ot, ami fullgázon 8.5V ra megy fel.. de nekem ebből a 3 ból marad 2 mert egy kell az akku töltésére, és ebből a 2 ből kéne minél többet kihozni. Mellesleg CNC- gépkezelőnek tanulok, így ha nagyon muszály, szakkörön csinálok valahogy nagyobb vasmagot.
A válaszokat előre is köszönöm
(#) PIRO válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 27, 2008 /
 
naigen de nekm kéne a metszám:d ja a babsziban gyárilag 1.0 ás az átmérője a huzalnak.. nemhiszem hogy sokkal több ráférne de ha értem hogíy mit mondasz, akor vesyzek 0.8 as huzalt, majdnem 2X annyit mint amennyit leszedtem a tekercsről és OK?
(#) Thomas10100 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 31, 2008 /
 
Helló!

Ebben nincs tekercs, az öninditó a generátor egyben.
(#) csiperke válasza TyerCorp hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Nehéz felfogni ugye hogy több féle változata volt elektromosság szempontjából !!! Nekem még van olyan kis hoki duda tekercsem !!
(#) csiperke válasza PIRO hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Az nem mindegy melyik fajta babetta tekercs van benne az alacsony ,vagy a magas ?
És a feszültségnek is elégségesnek kellene lenni !!!
Az enyémbe elől 12v 55w-os H1-es halogén ködlámpa izzó volt ,hátul 12v5w szoffita, de elől fehéren izzott ám !!!

Jah és a normál babetta gyújtás 6500-as fordulat felett nembírja !!!

Kell csinálni hozzá egy FET-es gyújtást
(#) csiperke válasza wargapityu hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Max 12-13000 fordulat lehetséges több nem aki mást mond az kamuzik !!!
Én 18 évig voltam motorszerelő ,volt részem egy két tuning projektben is . Az én simsonom 70ccm 8 felömlő,
legjobb tuning a köbcenti tuning ezt véssétek az agyatokba !!!
(#) csiperke válasza TyerCorp hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Véssétek az agyatokba az UPC akkumlátornak más rendszerű a töltése mint a síma savasnak,
zseléset gyártanak motorba is lásd guruló sámlik, seggrakéták eldöltve szerelt akksiai !!! De már láttam nem egy UPC aksit púpos oldallal
ETZ-be mert a paraszt spórolni akart, és még szerencse ha az egyenirányító hidat nem viszi magával !!!
(#) TyerCorp válasza PIRO hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Hali
Amerikai exportra gyártottak babszikat(225-ös, a 2 sebességes berugós fullextrás indexes mindenes cucc) azokban 12 voltos 65 wattos gyújtás volt, ahogy néztem a babszi tekercseire még fér, bár nem merném megbontani...
(#) TyerCorp válasza TyerCorp hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Jajj elnézést, rossz típusszámot mondtam :o)
210.321-es típuson volt ez.
Kép
(#) PIRO válasza TyerCorp hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Igen hallottam róla ez egy VAPE gyujtás volt anno.Most ha beszerezném, akkor az a gyujtás 2-3X többet érne mint a babettám vagy egyenértékű lenne a simsonommal kb
(#) TyerCorp válasza PIRO hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
nos ebben lehet valami :o)
Amúgy simosonokba vape 40 körül van, jawa 350-be komplett 100 wattos 12 voltos vape gyuszi az utolsó csavarral együtt fesszabbal, midnennel 46 postával németből (érdekességképpen jeleztem) k****k... mustangba nem gyártottak h***e csehek, a babetta gyújtást igazán átdlgozhatták volna csak egy nagyon picit...máris egy verhetetlen motort alkottka volna...ha ez a cserh retek be van jól lőve, odaver 1-2 tanyatuning simsont

Fogd vissza magad, légyszi!
moderálva -- vicsys
Következő: »»   2 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem