Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 12v-os akkumulátor töltése 6v-os rendszerű motorban
Témaindító: TyerCorp, idő: Feb 28, 2007
Témakörök:
úúúúrissten ekkora b@romságokat már elnézést! ja a szimó 20Ezret pörög ahham persze és azt még elfelejtetted sztem leírni hogy:200Le, 300Km/h-át megy meg hogy 1,5litert eszik..... ugggyanmár.....
Cső, hát ha nem hiszed, akkor ne hidd el, de ez tényleg így van. A végsebessége 101km/h, kb 11-12 LE, egyébként kb 6-7 Litert eszik"erőteljes használat" alatt.
Hi!
A hajtókar csapágyak-főtengely csapágyak ? miből vannak netán porcelán? vagy a NASA küldte azok nem bírják a fordulatot,melegszik nagyonn apa. Hűtés ? meg 6-7 liter. az ilyen motort nem érdemes elindítani össze szívja a tartályt eredeti hajtókarral, főtengely-el á-?? Ismerem a motorokat énis motor bubus vagyok. Foglalkoztam már sok fajtával. Babetta-Simson átalakításos projectek is voltak. Hengerfejeket marattam,nck csapágyak,karbur.másik henger csiszolás-járatok-sőt aszem 5ik furat,fogaskerék csere stb. hiába kapott drága olajat mindig a hajtókar csapágyak mentek csába.nagyvolt a kopás.de ment is meg köpködte ki az izzókat. egyszer még a Vari 80cmm2 henger+főtengelye is rákerült annak sem volt jó vége.
sziasztok.Megépítettem ezt az áramkört.(mellékelve).
Ennek a jel pontját a mocin műhova kell csatlakoztatni??? és azt írják a simson.hu-n hogy ha kész vagyunk és bekapcsoljuk az áramkört akkor az első led világítani kezd... ez akkor azt jelenti hogy az áramkör működik???(ilyenkor még nem csatlakoztattam a mocihoz)nekem ez a led világít csak azt nem tom hogy akkor hova csatlakaztotatsam??!!... köszi a válaszokat előre is...
Ha nem megszakitós a motor, akkor a gyújtótrafóra kell kötni arra a kapcsára ahova a tirisztoros gyújtás is csatlakozik. A rajzon levő 100kohmos ellenállás legalább 1 W-os kivitelű legyen,vagy még jobb ha két darabból rakod össze:2x47k sorbakötve,mert ezen a ponton többszázvoltos impulzusok vannak és egy kisteljesitményű ellenállás átüthet,és viszi magával az egész elektronikát is.
de ez egy megszakítós simson s51N (a táplálásról ne beszéljünk mert az megvan)
Az általad belinkelt rajzon ott van: a megszakitóról. Na ide kösd azt a bizonyos 100k ellenállást. Ha különálló trafója van akkor nyugodtan kösd arra,mivel a megszakitó is oda csatlakozik.
Hali
A csapágyakat épp nem a NASA küldte, főtengelynél SKF, máshol nemtudom, azt tudom még, hogy a hajtókar nem gyári, hanem valami spéci cucc talán 3-4000Ft-os, azt is tudom még, hogy az alsó tűgörgő 3000Ft volt, műanyagkosaras skf, ami bírja a fordulatot, a felsőtűgörgő szintén, csak épp az 900Ft. Igazából január közepén lett kész, és azóta már ment bele pár db 100-as. Mondjuk ezt én sem értem, minek simsont ennyire megtuningolni. Lehet, visz 100-at de utána... 2-3-4 hónap után lehet szétkapni a blokkot, és valamelyik törött váltótengelyt kicserélni. Egyébként a gyári főtengely a legstrapabíróbb. Erről jut eyzembe, ettől a ygerektől vettem én a tirisztoros gyújtását, amit jelenleg ahsználok a simsonomban, és ma szereztem egy másikat: 1994-es, alaplap+lendkerék+trafó. Tirisztoros áramkört sajnos nem tudok mellékelni, mivel nem kaptam hozzá, de boltban kb 1800-2200Ft között van, a gyújtótekercse új. A gyújtás így, ahogy van 15000Ft-ért nálam átvehető, ha személyesen jön érte valaki, akkor a szeme láttára berakom az én simsonomba és letesztelem. Mellékelek róla képet.
na igen én is arra gondoltam.Csatlaoztattam és nem működött csak a az első led világít...
mi lehet a hiba???
Szevasz. Először is ha még nem tetted volna meg nézd át tüzetesen 1001-dik alkalommal is a panelokat, elkötés és zárlat szempontjából. Ezután az IC-k helyes beültetését is ellenőrizd. Ha OK ,jöhetnek a tranyók szintén a lábhelyes beforrasztást vizsgáld. Ezt követően kell ellenőrizni a tápfeszültségek meglétét,helyes értékét. A megszakitó jelét fogadó tranzisztor kollektorán és az 555 4,8-as lábán egyaránt kb8,5V feszültségnek kell lennie vezérlés nélkül. Az UAA180-as 1-es lábán pedig 5V a mérhető fesz hibátlan állapotba. Ha mindezekkel megvagy akkor ideiglenesen cseréld ki a megszakitóra menő 100k ellenállást 10k értékűre,és köss rá egy kis trafót ami 6-12v szekunder feszültségű. Igy tudod helyettesiteni a megszakitót a hibakeresés idejére. Helyezd tápfeszültség alá a panelt,és a trafót. Hibátlan áramkör esetén a 3000fordulathoz tartozó lednek kellene kigyulladni(ha a megszakitó egy fordulat alatt 1x szakit meg). Egyébként az elvi rajz jó!!! Sikeres hibakeresést! Még annyit: a potival kell a pontos kijelzési értéket beállitani.
ilen cucc már volt a kezemben,talán valami kis taktor-é nem emlékszem.
az előgyújtással volt gond nagyfordulaton nagyobb előgyujtás kellene olyan cca10fok az előgyujtás szabályozással lehetne javítani rajta.azt pedig elektronikus úton,alacsony ford eltolni,magasnál visszahúzni.akkor nemjött össze aztán már nemfoglakoztam vele.
Hali
Némi tapasztalatot gyűjtöttem az utóbbi hónapokban, rájöttem hogy inkább nem szarakodok, egy babetta F.a.gy.-át bekötöm a mustangba, a lendkerékre vmi erős cuccal odaragasztok egy erős mágneslapkát, fölé egy jeladótekercset rakok, a gyári gyújtótekercset meg áttekerem 200-ról annyira hogy minél többet asszem 300 v körül kell neki, így 7500 menetesre kell tekerni, ami elég necces lesz...de valahogy megoldom... a képen minden le van írva, ha valami nem lenne jó, kérlek segítsetek ötleteitekkel, ti biztos jobban tudjátok... Ty. Tamás Kép: Hivatkozás
úgytűnik nem küldte el a képet, mellékelem...
üdv
szerintem elég volna 1 egyen híd is meg valami ami megfogja 12V-ra nekem anno úgy volt 1 tekercs gyújtás a másik 3 adott cca 13V Ac-t
Bocs hogy bele szólok, véletlen néztem csak meg, de hibás a rajz.
Mind 2 gretz híd fordítva van benne.A kimeneteiket valaki felcserélte. Figyeljeteke oda rá, a + - nem reális.Vagy + testelésű a moci, és - fesz szabályzós És, vagy a kondi felül fordítva van bekötve!
Hm, köszi szépen, lehetséges, neten találtam, így volt, kösz a javítást lehet szétb*sztam volna vele egy töltőelektronikát , meg még több mident :S, egy unalmas estén készítettem...
Sziasztok!
Feladatot adtak, hogy egy motorban alakítsam át az elektronikát. 6V-ról 12V-ra, a világítás az OK lenne. A gyújtáshoz meg csinálnék 6V-os stabilizátort. Csak annyi a bibi, hogy a generátor egyben önindító is ezen a motoron. a motor típusa: Tatran 125cc A villamos kapcsirajza csatolva. De ez 12V-os alapból Köszönöm!
Mi a baj a 6V-al?
Helló
Nem az enyém, ő akarja. Én csak feltettem a kérdést.
Üdv mindenkinek! új vagyok itt, de lenne egy égető kérdésem! A simsonomba most csinálok babetta gyujtást, a régi kalapácsos nembírja. Ismerem a babszikat vanis egy, de nem bontom ezért szét nos: a babetta áram termelése a babettákba sok, a simsonba harmatos lepkefing.Ezt kellene egy kicsit feltornászni.A basziba 3 vil.tekercsvan, egyenként 10W ot tudnak és 6 V ot, ami fullgázon 8.5V ra megy fel.. de nekem ebből a 3 ból marad 2 mert egy kell az akku töltésére, és ebből a 2 ből kéne minél többet kihozni. Mellesleg CNC- gépkezelőnek tanulok, így ha nagyon muszály, szakkörön csinálok valahogy nagyobb vasmagot.
A válaszokat előre is köszönöm
naigen de nekm kéne a metszám:d ja a babsziban gyárilag 1.0 ás az átmérője a huzalnak.. nemhiszem hogy sokkal több ráférne de ha értem hogíy mit mondasz, akor vesyzek 0.8 as huzalt, majdnem 2X annyit mint amennyit leszedtem a tekercsről és OK?
Helló!
Ebben nincs tekercs, az öninditó a generátor egyben.
Nehéz felfogni ugye hogy több féle változata volt elektromosság szempontjából !!! Nekem még van olyan kis hoki duda tekercsem !!
Az nem mindegy melyik fajta babetta tekercs van benne az alacsony ,vagy a magas ?
És a feszültségnek is elégségesnek kellene lenni !!! Az enyémbe elől 12v 55w-os H1-es halogén ködlámpa izzó volt ,hátul 12v5w szoffita, de elől fehéren izzott ám !!! Jah és a normál babetta gyújtás 6500-as fordulat felett nembírja !!! Kell csinálni hozzá egy FET-es gyújtást
Max 12-13000 fordulat lehetséges több nem aki mást mond az kamuzik !!!
Én 18 évig voltam motorszerelő ,volt részem egy két tuning projektben is . Az én simsonom 70ccm 8 felömlő, legjobb tuning a köbcenti tuning ezt véssétek az agyatokba !!!
Véssétek az agyatokba az UPC akkumlátornak más rendszerű a töltése mint a síma savasnak,
zseléset gyártanak motorba is lásd guruló sámlik, seggrakéták eldöltve szerelt akksiai !!! De már láttam nem egy UPC aksit púpos oldallal ETZ-be mert a paraszt spórolni akart, és még szerencse ha az egyenirányító hidat nem viszi magával !!!
Hali
Amerikai exportra gyártottak babszikat(225-ös, a 2 sebességes berugós fullextrás indexes mindenes cucc) azokban 12 voltos 65 wattos gyújtás volt, ahogy néztem a babszi tekercseire még fér, bár nem merném megbontani...
Igen hallottam róla ez egy VAPE gyujtás volt anno.Most ha beszerezném, akkor az a gyujtás 2-3X többet érne mint a babettám vagy egyenértékű lenne a simsonommal kb
nos ebben lehet valami :o)
Amúgy simosonokba vape 40 körül van, jawa 350-be komplett 100 wattos 12 voltos vape gyuszi az utolsó csavarral együtt fesszabbal, midnennel 46 postával németből (érdekességképpen jeleztem) k****k... mustangba nem gyártottak h***e csehek, a babetta gyújtást igazán átdlgozhatták volna csak egy nagyon picit...máris egy verhetetlen motort alkottka volna...ha ez a cserh retek be van jól lőve, odaver 1-2 tanyatuning simsont Fogd vissza magad, légyszi! moderálva -- vicsys |
Bejelentkezés
Hirdetés |