Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A saját honlapjukon próbáltad ?
Igen próbáltam, de jó lenne helyi boltból vásárolni, mert akkor nincs szállítási költség. Ezéért is kérdeztem, hogy valami elérhetőbb nem-e akad helyette.
Egyébként én itt találtam a legolcsobbat..Bővebben: Link
BarnaPili bejelölt pár helyet, de az eredeti képen van még rengeteg hiba stab IC lábainál is.
Nem javasolt a beültetése ennek a panelnak. Egyébként ez a nyákterv nem épp kezdőbarát... Az IC-k lábai közötti vonalak szükségtelenül nehezet, én mikor a sajátomat készítettem Photoshoppal átrajzoltam az IC lábak között vezető vonalakat és a stab környékét is.
Úgy gondoltam ha épp csepel felé jársz, beugrasz. Ha nagyon oxidos, gyorsan visszavarázsolja rézszínűvé, de friss nyákokon inkább maradtam a súrolókőnél.
Értelek. Köszönöm.
Egyelőre ez csak kacérkodás a gondolattal. De valószínű, hogy az UV irányába fog elmenni a dolog idővel...
Meglehet azt csinálni .Persze kinek mi a nehéz , vagy könnyű az egyéni dolog.
De ha az UV - t tűzted ki célul nem biztos , hogy ott sokkal könnyebb dolgod lesz .Annak a technikának is meg vannak a gyenge pontjai, és ha nincs nagyon tökéletes maszk a levilágításhoz , akkor azok a vékony vonalak UV esetén sem lesznek sokkal szebbek sőt .Előhívás utáni lemosás a vonal vékonysága miatt tuti , hogy távozik a nyákról, úgy hogy egy technika kell , de az legyen nagyon jól kifejlesztve , és akkor nem lesz ilyen , hogy nem kezdőbarát nyák terv. Idézet: „és akkor nem lesz ilyen , hogy nem kezdőbarát nyák terv.” Telhessen igazad van! A kezdőbarát nyákon én már túl vagyok, csak értelmetlennek látom azokat vékony vonalakat atilla nyákján. Főleg azért mert a kezdők építenek forrasztó állomást leginkább, és azok a vonalak nem könnyítik meg a dolgukat, de ezen lehetne vitatkozni sokáig bár felesleg. Az UV irányába azért kacsingatok, mert bár megvannak annak is a nehézségei, viszont ha sikerül elsajátítani akkor minden alkalommal egyforma eredményre lehet számítani. A vasalás viszont sokszor rulett szerű.. és ezt még nehezíti a papír nehézkes beszerzése is (legalábbis esetemben)... Itt csak a 160grammos leser nyomtató papírt ismerik a boltban ami fényes is... Ami jó és itt nálam beszerezhető az az öntapadós tapéta. A tapétát felragasztva egy A4 lapra elég jó eredmény érhető el Bővebben: Link További előnye, hogy kihűlés után simán lehúzható nem kell áztatni. Persze nincs hatás ellenhatás nélkül... ami ebben az esetben az, hogy a tooner por nem mindég tapad meg a tapétán rendesen.
Oké, hogy átrajzoltad, de azt hogy? Mert ott nincs túl sok hely...
A photoshop az egy képszerkesztő... csak meg kellett nyitni vele a nyáktervet és onnantól már lehet rajzolni bármit bele.
A képeken jelölve vannak a méretek, amik fontosak, hogy méretarányos legyen a nyák. A stab IC környékén változás van az eredetihez képest, azt hiszem, hogy a 7805 TO220 tokhoz van átalakítva. Csatoltam a szükséges dolgokat, hátha segít... A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2015
Nem kell mindig a hiper szuper papírokat keresgélni .Egy sima normál másoló papí is bőven megteszi , és azzal mindig ugyanazt az eredményt lehet elérni.Ha kis szériában , vagy nagy szériában kellene a nyák , akkor is mindig megállja a helyét a sima másoló papír még rulett szinten is .
Jah, hogy a forrpontot felezed Köszi a terveket!
Igen láttam a videóidat, nos le a kalappal!! Lehet a vasalódban van a titok
Az akril lakk forrasztható?
Nem igazán.
Nem túl etikus dolog felhívni a kíváncsi emberek figyelmét valami érdekesre, aztán azt mondani, hogy majd egyszer valamikor talán megtudjátok, mi az, én meg forgolódhatok éjszaka az ágyamban hetekig álmatlanul, mert megöl a kíváncsiság...
Most már mondd el, mit csinálsz!
Ha furcsa ha nem , akkor is úgy kell megcsinálnom , hogy mindenki számára érthető legyen.
A sima másoló papíros vasalásos módszer is egyszerű mint a fa ék, még is sokak számára nem az , mert nem sikerül . Pedig minden mutatva , mondva , elmagyarázva , megcsinálva , és meg sem megy.
Bizonyára nyomtató és nyomtató között is van eltérés. Régi nyomtatókon még volt egy poti amivel iszonyat toner mennyiséget is lehetett adni a papírra, ma ez már nincs.
Tegnap (sok más megoldás mellett) videó alapján kipróbáltam itthon a sima papíros verziót is, pont úgy ahogyan van (üveglap, alkoholos spricni, steril A4 lap) de az eredmény siralmas volt. Nekem az IKEA katalógus papír jött be, de csak ha fél napot ázik vízben utána. És emiatt most kísérleteztem az, elôzô oldalon leírtam megoldással.
Ez azért érdekes , mert általában a lézer nyomtatók többsége egy sima másoló papírra szebben , jobban nyomtat mint fóliára .Szóval számomra felettébb érdekes , amit írtál , hogy milyen nyomtató az ami sima papírra nem , de fóliára jól nyomtat.
Egyébként majd minden nyomtatónál lehet állítani a toner mennyiséget nem potival , de szoftverből igen.
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem. 1. Dekopírfűrésszel vágnám méretre a NyÁK-ot. A vágott szélekkel mit kell tenni? Le kell reszelni? 2. Mielőtt rávasalnám a műnyomóról a tintát, le kell csiszolni a nyákot? 3. A vasalásnál megfelelő nyomás és hőmérsékleten kívül mire kell figyelni? 4. A maratáshoz a következő oldat megfelel? "20%-os sósav, hogy ellepje, abba egy kupak 35%-os hidrogén pedoxid" 5. Lemosáshoz csak aromás hígító jó, vagy a sima is? A válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
1, Igen le kell reszelni, hogy a réz széle egyenletes legyen az egész felülettel. Ha magasabb akkor a vasaló nem fogja tudni rávasalni a papírt a széleknél. 2. Ez attól függ... ha friss új nyák akkor nem szükséges, viszont ha oxidos, és nincs más módszered az oxidréteg eltávolítására akkor igen le kell csiszolni, ajánlott minél finomabb csiszolópapír (500-1000) körüli. 3. Ne mozduljon el a papír a vasalás közben! Ami ennél is lényegesebb az az, hogy a felület 100%-ban zsírtalan legyen. 4. Így ahogy írod, de legyen kéznél egy kis víz, ha netán túl heves lenne a marás akkor egy kevés vízzel csökkentheted a reakciót. 5. Szerintem mind 1 én nitrohigitot használok erre a célra, de pl. a benzin is leszedi... A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
Ma volt az a pillanat mikor kipróbáltam a kinai transzfer papírt
5-6 próbát végeztem mert az első 1-2 siralmas volt. Aztán javult a dolog, és a vége az lett, hogy hirtelen megmaratva a panel tisztítás után + 180C-fok melegítésre. Szinte tökéletes, nem marad festék a hordozón, nem kenődnek össze a 0.2mm távolságú sávok sem. Egy probléma van, hogy néhány helyen a sávból pöttyökben hiányzik a festék. 1mm széles sávban ugyan úgy előfordul, mint a 0.4mm -es sávban. A nyomtatás után nem látszik a traszferen, csak ha rámelegítettem, és ezek a hiányzó pötty festékek nem maradnak a hordozón. Nem nagyon tudok mit kezdeni a problémával sajnos. Képet úgy nézd mintha egy vezetősáv szelet lenne. Lehet, hogy ugyanez meg van a műnyomó papírnál is csak ott nem látom, és a papír miatt a maratás nem lyukasztja ki a sávot. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
Csak egy dolog miatt van ez .Mégpedig azért mert ahol úgymond pöttyökben kihagyások keletkeznek ez azért van , mert ugyan a hőfok lehet , hogy megfelelő viszont ott zsíros a transzfer papír ahol pöttyök lesznek.
Azért lesz melegítéskor kihagyás , mert nem tud oda tapadni a felületre ,és köré ,tehát a zsír foltok köré tapad meg a toner por.Az van , hogy nem tudni azt , hogy mire hozzád eljutott az a papír hányan fogdosták össze.
Biztos sokat megfogdosták, de nyomtatás előtt lemosom, mert különben nem is tapad meg normálisan a festék.
Idézet: „A nyomtatás után nem látszik a traszferen, csak ha rámelegítettem, és ezek a hiányzó pötty festékek nem maradnak a hordozón.” Panel lehetne zsíros, de azt meg mint írtam megmaratom, leöblítem, leszárítom hirtelen és már megy rá a transzfer. Összefogdosva az sincs. Idézet: „tehát a zsír foltok köré tapad meg a toner por.” Akkor ez a panelen lesz nálam, viszont látni előre nem fogom, csak a végén. Ez gond viszont.
Vagy vegyél lejjebb a hőfokból , hogy ne tudjon hólyagosodni .Persze a nyák tisztasága fontos.Az előmaratás utáni nyák kezelés , hogy történik ?
Traszfer nem hólyagosodik fel sehol, de lehet persze attól még hogy a traszferen lévő fólia okozza.
Panelt maratás után már csak alkohollal áttörlöm, akkor még lejön róla némi réz (megfogja sárgán a papírtörlőt) addig törlöm mindig új alkoholos papírtörlővel amíg már nem fogja meg azt. Gyakorlatilag az első törlőt megfogja a másodikat már nem. Érdekes mert a sávok szélei minden esetben megvannak és csak azon belül alakulnak ki lyukak. pl: 10cm hosszú sávban van fél centi ahol ez a hiba van, előtte és után meg hibátlan.
A transzfer biztos nem hólyagosodik fel viszont a toner por igen , ha túl sok a hő amit kap.Ugye azok sem arra lettek kitalálva , hogy állandóan változzon a szemcseszerkezete , és ennek hatására meg is tartsa a tulajdonságát.A nyáktisztítással nem lehet gond ezek szerint én meg próbálnám lejjebb venni a hőfokot , és úgy megnézni mit mutat.
Holnap megpróbálom akkor visszaveszek a hőfokból.
Ma ahogy próbáltam a 170C mintha kevésnek tűnt volna mert maradt a hordozón festék. 180C amin csak ez a hiba van, akkor 5C-fokot visszaveszek és kiderül. De elvileg a 180C-al sincs túlmelegítve mert valahol ott dolgozik a nyomtató is, igaz az csak a papírra melegíti rá, nem papírról a rézre.
És papírra csak egyszer megy , aztán gyorsan hűl is ahogy kijön a nyomtatóból
Viszont a réz több ideig tartja a hőt , és ez lehet már sok a toner pornak .
Lehet, ezt soha nem fogom megtudni biztosan.
Mindenesetre ha a hiba az egész panelen, minden vezetősávon létrejönne, könnyebben lehetne keresni, és megtalálni a megoldást mint igy, hogy 30cm össz hosszúságú vezetősávon random előfordul 1-2 helyen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |