Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos roller
Berakhatod de nem sok értelme van. Gondolom a szokásos roller motor (250-350W) nagy súllyal. A quadcopteremen a 180W-os motorok 50grammosak. És ez autóknál is ilyen szokott lenni.
Na de hogy segítsek, természetesen megoldható. Építened kell egy szabályzót és el van intézve. Ha az arduinohoz konyítasz akkor nyert ügyed van, figyeled vele a PPM jelet és az szerint hajtasz egy MOSFET-et PWM jellel.
A roller motor súly durván 30-40dkg, és a 12 V-os 350 W-os, de a 400W-ot is elbírta 19 órán keresztül. Próbáltam.
Lehet belőle autót építeni, de lassú lesz kevés tartalékkal. Nem hiába szorították ki a 3 fázisú kefenélküli motorok a keféseket.
Adott egy egyszerű , gázkar nélküli (csak lábkapcsolós) roller 24 voltos, hibás vezérlővel.Rendeltem az ebay-on egy új vezérlőt , de nem tudom pontosan hogyan kössem be , ugyanis ez gázkaros tipusokra készült( más nem volt) A régi kontrollernek a 2-2 vastag piros, és fekete (power, és battery) kábelén kivül még csak 2 vékony piros kimenete volt összesen. A két piros 2 db kétpólusú csati aljzatba volt beforrasztva , és egy vékony fekete kábellel volt összekötve ez a két aljzat. Az egyik a fékkarhoz, a másik a lábkapcsolóhoz volt kábelezve.
Tulajdonképp ennyi a régi kontroller összes kábelezése. Ezzel szemben az új kontrolleren a 2-2 vastag kábelen túl van egy kétpólusú csati (fék), és egy hárompólusú (gáz), nos ezeket nem tudom hogyan kell a roller kábeleihez hozzácsatlakoztatni, ebben kérném a segitségeteket.
A két fékszálat ha összekötöd akkor letiltja a vezérlést, nehogy leégesd a motort. A háromvezetékes pedig a gázkarra megy, van egy tápfesz (5volt körüli), egy negatív, és egy visszajövő jel, ami pár voltos feszültség, hogy ha hall elemes a gázkar. ez az elterjedt. Be lehet applikálni egy potmétert is, és akkor azzal tudod szabályozni a motort, akár a lábkapcsoló helyére is berakhatod valami egyszerű mechanikával.
Ha pedig az kell ami eddig volt, akkor add el a szabályzót, veszel egy sima relét és azzal bekötöd a rendszert.
Szia, köszi a segitséget, az új vezérlő fékkábele egyértelmű, össze is pattintható a roller fékcsatijával.
Viszont a három vezetékes gázcsatit (piros-sárga-fekete) hogy kössem össze a potméterrel, és a 2 vezetékes lábkapcsolóval, ezt még légyszi ird meg. A potméternél lényeges az 5 kohm?
Szia ! Ok, köszi a segítséget.
Sziasztok!
Gumicsere volt az escooteren és szorul,surlódik a hátsó keréknél valami,gondolom a fék 2 csavar van a féken,melyiket kell lazítani? A fékkart ha teljesen behúzom semmit nem fékez,remélem ez változik ha a csavart kiengedem picit. Köszönöm a segítséget.
helo midenkinek valaki segitene vetem egy e-cooter elecromos motorkát ha rá épitenék egy pl bicikli diodát az nem égetné a egységet ?
Az a kérdés, hogy mi az a "bicikli dioda" ?
Talán LED-es lámpát építene rá, legalábbis nekem ezt sikerült kihámozni az irományból.
Akkor nincs gond, csak olyat kell venni, ami stimmel az akku feszültségéhez.
sziasztok van egy e-scooter -em és előző gazdája monta nekem uj batrival van de feltŐltőm és max 5 kilométert tesz meg nekem és bisztositéknál forosodik nekem de miden kábelt át nésztem és nics hiba segitcsetek nekem pár tipel
Nem szorul valami? Fék, motor, kerékcsapágy?
ha a biztosítéknál forrósodik, akkor ott nem elég az átvezető keresztmetszet.
Ott forrósodik ahol nagy az átmeneti ellenállás, ez is komoly távolságcsökkenést szokott eredményezni. A másik, hogy hiába új az akku, nem biztos hogy jó is. Vagy ha jó is volt, elég neki egy két túlmerítés és máris csökken a tárolóképessége. Legalább háromszor annyit el kellene mennie ha jó az akku.
szevasz zolika60 nem nem szorul semi simán gurul magába miden teszteltem aszt hitem az a oka de nem az
kosz get Lee hogy igazoltad a gondolatomat mert én is ere gondoltam hogy pont az fo áramnál melegedik mikor precizen le van kotve és semi nem laza és akor is melegedik . igaz hogy elozo gazdája monta nekem hogy ált egy évig csak ugy a garázsba .. de akor sem szabad melegednie bisztositéknál bármijen legyen az akuja ha jo gondolom ? szivesen meg halgatok még tob infot irjatok nekem ..koszon elore is midenkinek aki vissza jelzet nekem
Ha állt 1 évet az jó, akkor szinte biztos hogy az akku kuka. Ha jól emlékszem a pwm vezérlő gyújtás nélkül is áram alatt van, tehát állásában is lemeríti egy idő után.
hello szét szettem az e-sooter motorját és ugyan ugy ossze raktam pecizen de a motor vissza felé forog miért ?
a másik kérdésem az lene menet kozben simán leált nulára azért szetem szét aszt hitem motor haldoklot 24 voltos 350 watos 2500 rmp valami ijesmi segitcsetek
Nem ugyanúgy, nem precízen raktad össze. Forgasd el az állórészt.
Én is így jártam, csak lestem, mikor visszafelé forgott
ép regel pont ez jutot esszembe hogy lehet forgatni kel igy probálkoztam és el kaptam kosszi tanácsot
Hello!
Nem tudom jól adtam e meg a téma címét elnézést ha rossz ,még új vagyok itt. Olyan gondom lenne hogy adott egy Elektromos roller 24V-os töltője és véletlenül amikor csatlakoztattam akkor fordított polaritással éppen csak egy pillanatig érintkezett ,de azóta nem tölt csak villog. Nyomtatott áramkör van benne rendesen, ahogy néztem nem égett el semmi , esetleg valaki tudja hogy melyik az az alkatrész amit kilehetne cserélni és akkor működne, sajnos igen drága egy új, használtan sem olcsóbb így ezzel kellene valamit kezdeni. Lefényképeztem, hátha az segít. Maga ez a masina hogy mégis milyen Töltőn lévő kínai felirat Nyomtatott áramkör alulról Áramkör felülről Előre is köszönöm a válaszokat! Szép estét mindenkinek!
Szia!
Valószínűleg a fordított rákapcsolás miatt, a kimeneten meghibásodott egy alkatrész. Nagy valószínűséggel zárlat lesz a szekunder oldalon és ezért, nem tud elindulni a táp. A bemenettől haladva, végig lehetne követni a primer oldalt. Feszültség méréssel kellene kezdeni, graetz; pufferkondi; fet. Aztán szekunder oldalon (szerintem itt lesz a hiba), diódákat kellene mérni. De mindezt nagyon körültekintően, betartva a biztonságtechnikai szabályokat! A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2015
Ezzel a műszerrel végig lehet nézni elvileg multiméter ?mér sok mindent. köszi a választ ,de úgy nézzem hogy be van dugva a 230V-ba?
Ez lenne az A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2015
Ezzel a műszerrel meg lehet javítani, csak értened kellene egy kicsit hozzá. Sajnos nem tudod elkerülni a feszültség alatti mérést, de azt hiszem, neked ez veszélyes lehet! Jobb lenne, ha keresnél a környezetedben egy szakit, nehogy baj érjen.
Ne dugd be a konnektorba! Nagyon veszélyes! Kérj meg valakit aki ért hozzá, hogy javítsa meg.
Az a baj hogy senkit se nagyon ismerek itt, asszem egy picit hanyagolom. Inkább egy másik gondommal fogok foglalkozni de az szerencsére csak 12V azzal meg azért jó barátságban vagyok (még sosem rázott meg )
Kicsit halott a topik de hàtha...
Elektromos trike rollerbe gondolkozom... leginkàbb 24 v vagy 36v os motorra gondoltam 2 szer vagy 3 szor 3 cellàs LiPo val hajtva... csak nem tudom hány wattos motor lenne jo.. 100 kilo vagyok ugyhogy kell tömeget mozgatni!
Szia! Végül is attól függ, hogy milyen sebességgel akarsz menni. Én legalább 250-300W-os motort használnék, de az akkut nem értem. Az akku terhelhetőségének kell olyannak lennie, ami elviseli a teljes áramot, ami ugye akár 16A is lehet 36V mellett. erre nagyon oda kell figyelni, vagyis olyan cellákat kell használni, amiknek lehetőleg eleve nagy lehet a kisütő árama. Én LGDBHE1865 2500mAh-s cellákból raktam össze a csomagot, 4-4 párhuzamosan és ebből 10 darab sorosan. Természetesen BMS panellel szerelve, ami 30A-es kisütést is bír, mert anélkül eléggé gagyi a dolog. Ez egy tricilit hajt, első kerékbe épített agymotorral, pedelec és akár sima gázkaros üzemmódban is, mert átkapcsolhatóvá tettem a vezérlőt. A max. sebessége persze 20 Km/h, de nekem nem is kell több, viszont felmegy az emelkedőn is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |