Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Frekvenciaváltó 1-ről 3 fázisra
Témaindító: gabor.szecsenyi, idő: Aug 18, 2007
Témakörök:
Nagyon szépen köszi a gyors válaszod! Ha elakadtam,majd kérdezek.
köszi mégegyszer!
Sziasztok !
Tudna valaki segíteni ? Van egy AEG Microverter 0.8/230 frekiváltóm , és ennek a bekötése ( ki , be , irányváltás , poti bekötés ) , és a paraméterezési lehetőségek leírása, kellene ! Köszönöm szépen ... További szép napot .
A kivezetések mellett nincsenek felíratok? Ezek a jelzések általában egyetemesek...
Sajnos a sorkapocs 1 - 10 van számozva ...ennyi !
Megy szépen , tudom is indítani ( megállítani nem ) forgásirányt váltani , frekit is fel le váltani , de jó lenne ha ezt külső potméterről tudnám állítgatni . Meg hát jó lenne tudni a felfutási időt és egyebeket állítgatni !
Esetleg fényképekkel hátha segítenél, hogy segíteni tudjunk. Nem találtam semmit az ég világon róla, csak egy 56Eurós könyvet amit megvehetel.
Malan!
A motor bekötés szabálytalan! W-re (kimeneti fázisra) zöld/sárga vezeték van bekötve, és a motor hogyan van földelve!? ha három eres kábelt használsz?
Aggodalomra nincs ok ... 3 eres vezetékem volt kéznél ...
a motor külön szálon kapott földelést ! Amúgy villanyszerelő vagyok ... De köszi a figyelmeztetést ! Valami leírás a frekiváltóhóz ? Idézet: „Amúgy villanyszerelő vagyok ...” Na ezt volt kár bevallanod...
Én úgy tudom, a védőföld vezetékét - zöld/sárga - akként szokták, vagy van erre valamiféle szabály egyéb célra használni, ha a jelzést egyéb jelzéssel felülírják. Pl. betekerik szigetelő szalaggal a látható részt.
Persze, lehet a saját kis kutyulmányaiban bármit is kötözgetnie bárkinek, onnét megváltozik némileg a helyzet, amikor ilyet (helytelen színhasználat) közszemlére tesz.
Így igaz ... a jelölést tartósan kell végezni ( zugsorcső ) .
De hát fiúk ...ez kísérlet csak nekem... csakis a satupadomon ... Tehát próba !!! Köszönöm a megértést . De a fő probléma a bekötési rajz és a paraméterezés 4
Üdv Urak!
Adott egy agregátor (1f) és egy centírozó (3f). Ezt én egy 1/3f frekiváltóval meg tudom hajtani?Mármint mit fog szólni a gép elektronikája a frekiváltó által kreált 3 fázishoz?(Ha a teljesítmények nem ütik egymást). Illetve mit fog szólni a frekiváltó a nem egyenletes terheléshez,ugye van amikor forgat a motor,van amikor csak "készenléti állapotban" van a gép? Előre is köszi4
A frekiváltó nem fogja tolerálni,hacsak nem direkt agregátoros üzem módu.
Köszi a gyors választ.De mi is az a direkt agregátoros üzemmód?
Ha a frekiváltó a kimenet kikapcsolásakor szabadfutásra van programozva, különösebb probléma nem lehet.
Értem és köszönöm.Ezt minden frekiváltón lehet programozni? Illetve még az az aggályom,hogy a centírozó elektronikája mit szól a tűimpulzusokból felépített szinuszhullámhoz?
Azt külön kell megtáplálni, csak a motort járathatod a frekiváltóról!
Amilyen frekiváltóval találkoztam, mindegyiknek volt szabadkifutásra, illetve fékezésre, megállításra vonatkozó lehetősége.
Akkor ez így nem jó megoldás,mivel ha jól tudom ellenáramú fékezéses a motor,szóval nem lenne túl egyszerű leválasztani a géptől...
Köszönöm a válaszokat!
Üdvözletem!
Van egy 1Kw os szivattyú. Ezt szeretném vezérelni. A Szivattyú 3 fázisú. A vezérlést arduinoval akarom megoldani. Ahogy nézem van olyanra lehetőség hogy 0-10V al tudjam vezérelni a frekiváltót. Milyen frekiváltót érdemes használni erre a feladatra? Elég húzós árak vannak, azért kérdezem mit javasolnátok. Gondolom építésben nem érdemes gondolkodni, annyira nem egyszerű feladat. Üdvözlettel Kukuri
Bármelyik 1.5 KW-os frekiváltó megfelel a célnak. Én személy szerint ABB-t, vagy Omron J-t használok ilyen esetben. Hát igen, az árak... sajna húzósak. Ilyen estben az építést nem ajánlom, mert nem tudom milyen gyakorlattal rendelkezel e téren. Inkább gyári, mint házi. Mert a biztonság nem utolsó szempont. Üdv: Jani
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy frekiváltóról működhetne-e hosszabb távon egy kompresszor motorja. Adott egy 2,2kW-os motor és egy 2,2kW-os frekiváltó. A kompresszor nyomáskapcsolója adná a jelet a váltónak az induláshoz és rövid felfutással indítaná a motort. a kompresszorban van fesztelenítő is, de engem aggaszt a 6bar körüli terhelés már, konkrétan az áram ingadozása. Nem tudom mennyire viselné meg a váltót az a hullámzás. Vélemény?
Én erre a célra lágyindítót szoktam használni, ha háromfázisú a motor, és három fázis lehetőségem is van. Ha viszont egy fázisról akarok frekiváltóval 3 fázisú motort üzemeltetni, akkor macerásabb a dolog, de egy jól felparaméterezett frekiváltóval nem okoz gondot. A hsz-edből viszont nem derül ki, hogy egy, vagy 3 fázisról van szó! Tisztelettel: Jani.
Igen lemaradt, 1 fázisról hajtana egy 3 fázisú motort. Én azon a véleményen voltam/vagyok, hogy működik a dolog, csak elgondolkodtam most, amikor egy ismerősnél a kompresszor villogtatta a lámpát 6bar fölött. 8bar-ig kéne termelni a levegőt és elbizonytalanodtam a biztonságos működésében. Megvan a frekiváltó, egy LG IC5-ös zsír új és hát nem akarnám ha tönkremenne.
Hát igen, mert a 2,2KW nagyon határesetnek tűnik. Személy szerint az LG-t nem ismerem, mert nem volt dolgom vele. Én inkább egy 2,5 KW -os felé hajlanék. És ha 8 bar- ig kellene, az áramot magasabbra állítanám, meg a max. kimenő frekit is. Ezek után, nem hiszem, hogy gondot okozna a hullámzás. Ismerősödnek is át kellene nézni a paramétereket. Mert vannak olyan régebbi motorok, akik nem frekiváltóhoz készültek, és ők meg tudják rángatni a kimenő feszültséget.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2015
1 fázisra nincs 2,2kW-nál nagyobb frekiváltó gyárilag. Elég sok gyártó kínálatát néztem már át, de még nem találtam.
Van 4kW-os is, de csak katalógusban láttam én is. A 2.2 a határ.
Én kötöttem be már kompresszorhoz 1-ről 3 fázisra, este, ha gyengébb volt az áram, nem indult. Nappali kompresszor lett.
Van nagyobb, per pill javítás alatt áll egy 2,9kW-os és újat adnak kínából, ami 4kW-os. Folyamatban van egy saját is, ami 3,5kW-os.
A piacon viszont tényleg 2,2kW általában a határ, ritka nagyobbat találni. Idézet: „a kompresszor villogtatta a lámpát 6bar fölött.” Nem csoda. Biztos egyhengeres a kompresszor. A villogás elkerülésére először is kéthengeres kompresszort célszerű használni, másrészt növelni kell az áttételt. Ha minden jól van méretezve és mégis villogtatja a lámpát, be lehet vetni még a "csodafegyvert" is. Jókora lendkereket. A jó és eléggé túlméretezett frekiváltó magában is képes kijátszani ezeket a gondokat, de eléggé megerőltető. A villogás marad ugyan, de nem az terheli a frekiváltót, hanem utóbbi okozza a villogást.
A villogást rendes 3 fázisú betáppal rendelkező motor produkálta, ami 4,5kW-os és egy hengeres. Hatalmas nagy dög meg kell hagyni, csak én ebből kiindulva feltételezem, hogy kisebb méretben is hasonló a folyamat, csak nyilván nem ilyen nagy mértékű a hullámzás. Engem ez gondolkodtatott el, előtte meg voltam győződve, a probléma mentes működéséről, bár ezt itt is alátámasztották, szóval szerintem a kérdésre megkaptam a választ.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |