Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlöm a forumozókat,köszönöm a sok hasznos tanácsot hozzászólást, még mindig 10- 12 km -t tudok motorozni csak, aztán csökken az erő, tényleg nagyon oda kell figyelni milyen sebességgel megyek, van -e emelkedő, hidon átmenni, például itt Győrben hid van bőven, nem kapkodom el az új akku vásárt, de inkább legyen jó mint olcsó megnéztem a hodszakszerviz weblapját köszönöm. Egyik érdekesség ha tekerek egyet akkor teljes gázt kapcsol a pedalec, ha egyet tekertem ez kb 10- 15m-n keresztül hat, indulásnál én a gázt sokkal kevésbé adom ugyhogy a pedalec indulásnál szivja az akkut. Olyan nincs, hogy a mindenkori gázadásnak megfelelö sebességet kapcsolja a pedalec?- és nem max sebességet? mert egyébként igy is jó lenne, ha profi lenne az akku. A töltés müködik, hamar töltéséretté válik az akku, ha mondjuk mentem vele egy keveset, már a piros vlágit, de normálisan müködik a töltöje, ha zöldre vált , még rajtahagyom egy két órát ,akkor tudja ezt a 12 km-t. Jó lenne az interneten beazonositani a poly mobil gépemet legalább a motor teljesitményét megtudni. Egyik nap láttam tornádó gépet. aminek olyan formáju motorja volt mint a poly mobilomnak, és nem olyan, mint a legtöbb tornádónak, hanem nagyobb az átmérője, a gazdája mondta hogy 48 volttal megy azt kérdezném, mert már ilyet olvastam valamelyik hozzászólásban mit szólna a36 voltos rendszerem a 48 volthoz?
Azonnal tönkremenne!
De, ha valami csoda folytán mégsem, akkor lazán lemerítené a 48V-os akkupakkot 31V-ig, amitől meg az akku menne tönkre. Magic Pie névre halgat az a kerékagy motor család, ami multinormás rendszer. 24-48V-ig tápláható. Számítógépről programozható egy rakás paramétere, így a tápfesz is. 48V-on akár 1KW-ra is képes. Bővebben: Link Ajánlom, lapozgasd át ezt a Weblapot. Sokat megtudhatsz az akkukról, vezérlőkről, motorokról. A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2015
A 36V-os lofty induláskor 16-18A vesz fel.
Sík terepen 6-8A-rel gurul( kb.100kg terheléssel). A lofty pedálhajtással is felvette a 6-7A-t. Az akkumulátoraid a végét járják. Ne várj csodát tőlük. 1Kw teljesítményhez Több,mint 20A áram kell(48V-on). A kapható (széria) akkumulátorok 10,-12,-14 Ah-sak. Tapasztalatom, hogy a megfelelő gumiköpeny, megfelelő guminyomás és a gondozott kerékpár km-eket jelent.
Nekem a gyári elektromos 3-4A-t kér 36V-on, az átalakított 2-5A-t kér 48V-on.
Hali! Hajtottam már 36 Voltost is,és 48 Voltost is rákapcsolt Ampermérővel. Van olyan 36 Voltos, 3 sebességes Arizóna,amelyik sima nyilt úton 12 Amperrel hasít 3-ik fokozatban mikor már felgyorsult. Van olyan is amelyik ugyancsak 3 sebességes,és 48 Voltos és 3.5 Amper elég neki mikor már felvette a sebességet nyilt úton 3-ik fokozatban. Az Amper mérő az akkukkal volt sorba kötve,és mérte az összes fogyasztást(nem pedig a fázis vezetékre).Mindkét tipusú viszonylag elég gyorsan tud menni.Nagy eltérések vannak az Amper fogyasztások között tipustól függ. Üdv!
Azzal kezdeném, hogy köszönöm a hasznos tanácsokat. Meg szeretném kérdezni a nálam okosabbaktól, van-e visszatáplálása a motornak, tud-e generátorüzemben dolgozni?- például az én poly mobilomnak. Jó lenne egy ampermérőt összehozni. gondoltam a kis digitális müszert bekötöm, legalább egy mérésre, de a max áram 10 amper nála. Üdvözlet mindenkinek.
Minden típusú állandómágneses motor tud generátor üzemmódban dolgozni. Csakhogy kiseb feszültséget állít elő, mint amekkora a hajtásához kell. Azok a vezérlők, amik tudnak elektromos fékezést, szaggatott rövidzárat hoznak létre a motor kapcsain. Ezálltal fékeznek, egyben beállítják a fékerőt. Amikor a rövidzár megszakad, a motorban felgyülemlett energia mintegy kilökődik. Ilyenkor a feszültség már alkalmas az akkuk töltésére. Ezt hívják fékenergia visszatöltésnek.
Tisztelt fórumozók! Egy tornádó 018 vezérlőjének a kábelkiosztását valaki tudja e?
A típusa: QSKW/MMC15 A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2015
Szia! Pont ilyet javítok!
Vastag kb 1,5mm vezeték: kék sárga zöld a feteknél a motoré 3 fázis 0,5 mm piros fekete sárga vagy zöld gázkar de ha kiméred +5 voltnak kell lennie a vörösön a sárgán vagy zölden szabályzáskor 0-5v ig kell kijönnie Vastag piros és fekete a betáp azaz akku. fehér és fekete a fék karoké motor hall szenzor: kék sárga és zöld (hall szenzorok) vörös (5V) fekete (0) Azt hiszem a lényeget leírtam! Motor bekötése előtt nézd meg hogy a vékony vörösön a feketéhez képest van e 5V-od!
szia a pedál szenzort hová kötöd meg a tempomatot?
köszönöm a választ thecyrus,még lenne egy kérdésem .A hatvillás csatlakozóba kimenő vezetéke
érdekelnének,zöld,szürke,fehér,sárga barna,kék.
Szia! Tudtam hogy marad le valami!
Pedál: Zöld Vörös és fekete. Tempomat: Kék szürke.
Nos azok kicsit bonyolultabbak! Ugyan is az a műszerfalhoz megy. Elvileg a kék és piros a táp szürke helyett nálam lila van és az a sebesség mérő. de ez egy digitális műszerfal amin akkuőr és sebességmérő meg minden sza.... van!
De adok valamit amiből én is dolgoztam bár ahány eddig a kezembe került mind más volt még a színek is!
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne felétek,hogy valaki használt-e már Elektromos kerékpár akkumulátorához (Akku regenerátort)??? van értelme vele vesződni vagy sem??? ez lenne a kérdés. Előre is köszönöm.
Szia!
A regenátor valószinüleg nem jó hozzá.. De ha megirod hogy menyi darab aksirol beszélünk+ milyen tipus talán kis segitséget tudunk nyujtani
Sziasztok!
Szerintetek a"Z-tech" gyártmányú 24V-os e-bicikli elviselné a 36V-ot? (sejtem a választ,de érdekelne...) Mert lenne hozzá egy új pótakksi-m. 24-el kicsit lassú,kicsit gyenge...
Szia.
3x12v/12ah akkukhoz lenne. De úgy gondoltam hogy szétkapnám őket és eggyesével regenerálnám,persze lehet hülyeséget írok.
Köszönöm szépen.
Ha jól vettem ki akkor ez tölti is az akkukat igaz???
Ezekszerint nem viselné el. 1,5X-ös feszültség,az 1,5X-ös áramerősség=2,25X-ös teljesítményviszony.Sok...
Másik kérdés: a váz alól kijövő tápvezetékek (piros-fekete) mellett van egy harmadik,egy fehér színű kábel.Ez a három egy zsugor-csőben van.Viszont amivel össze van dugva (ami a vezérlőbe bemegy),az már piros színű.Minden más csatlakozó-párnak azonos színű vezetékek vannak mindkét oldalán.Ha ezt a kérdéses,piros-fehér kábelpárt széthúzom,semmi nem megy.Ezért nem merek hozzá vezérlőt rendelni... Valaki tudná esetleg,hogy ez mi lehet?
Kicsit részletesebben. A kérdéses fehér vezeték ugyanolyan keresztmetszetű, mint a tápvezeték? Vagy vékonyabb? Az akkuktól jön? Mértél rajta feszültséget?
Ugyanis ez több minden is lehet. Lehet "gyújtás", lehet akkuőr, de akár 12 V-os külön feszültség a vezérlőnek.
Sziasztok!Van nálam javitáson egy elektromos kerékpár.A gázkar nemjo.A következö lenne a kérdésem-kérésem.Ugye ennek a kerékpárnak a gáz karja egy mágnesesség érzékelö szenzor.Mi ennek a pontos tipusa?Ez egy normál hall jelado?A hall jelado az csak pozitiv impulzust ad akárhányszor közelitek felé egy mágnest,ez a jelado viszont egyszer pozitivat,egyszer meg negativat...A senzor lemérve ugy müködik ahogy a mellékelt ábrán is látható.Tehát alap helyzetben a kimenet 0volt.Ha közelitek felé mágnessel akkor ad egy pozitiv négyszögjelet és a kimenete tápfeszültség szintre ugrik,ami esetemben 4.5volt.Ha elveszem a mágnest és ujra közelitek felé akkor a kimeneten megjelenik egy negativ négyszögjel,és a kimenet ismét 0voltra ugrik.
Ezt szeretném én kiváltani valami áramkörrel,hogy ne kelljen ez a senzor. Mik a lehetöségek eme problémára? Kérlek benneteket hogy ne gyertek azzal hogy most ez igy miért nemjo meg hogy vegyél másik jeladot stb,én direkt igy szeretném megoldani.Mondjuk lenne egy nyomogomb amit ha egyszer benyomok akkor az áramköröm kimenetén megjelenik a pozitiv impulzus azután ha mégeszer megnyomom akkor meg a negativ. Hogy lehet ezt kivitelezni? Köszönöm a segitségeteket! A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2015
Tudsz PIC-et programozni?
Mert ezt a feladatot áramkörileg egy 8 lábú PIC12-essel lehet a legkönnyebben megoldani.
A kérdéses fehér vezeték egy számmal vékonyabb,mint a tápkábelek,de jóval vastagabb,mit a szenzoroktól jövőek.Nem tudom végigkövetni,mert szét kellene vagdalni a szigetelést,azt meg nem akarom... A fekete-piroson az akku feszültsége jön ki direktben,ez biztos.A feketéhez képest hajszálra ugyanannyit mérek rajta,mint a piroson,de,annyi különbséggel,hogy csak a "gyújtáskapcsoló"bekapcsolt helyzetében van jelen fesz.Amiket megnéztem eddig vezérlőket,nem mindegyiken láttam ezt a plusz szálat.De meglehet,magamat hülyítem,mert azon vezérlők,lehet,e-nélkül IS működnének...isten tudja,nem ismerem ezeket annyira.A nem egyező szín miatt volt egy olyan kósza gondolatom is,hogy a gyárilag benne lévő sem pont a sajátja.Elképzelhető?
Szia!Sajnos csak ègetni tudok pic-et...valami logikai kapukkal vagy flip-flop àramkörrel is megvalosithato a kapcsolàs nem?
Nézd át ezt a cikket Bővebben: Link lehet, hogy ezt tudnád használni.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2015
Elképzelhető, de nem feltétlenül. Viszont minden vezérlő kér "gyujtás" kapcsolót. Csak van amelyikből két vezeték jön ki, és azt kell rövidre zárni, és van, amelyik csak várja a tápot. A tied minden jel szerint az utóbbi.
Amit én szétszedtem, az egy lineáris kimenetű hall-elemmel (valami UGNxxx) volt megoldva. Honnan jön a nulla volt alatti impulzus? Ezeknek 3 lábuk van és simán potméterrel is helyettesíthetőek, csak az nem bírja úgy a strapát.
Kicsit elbújtam mostanában most üzemeltetném a járgányt a jó időben 10- 12 km-t tudok megtenn,i de ez még nem elég a hátsó kerék minden nap kilukad 22x 1,75 a mérete s polymobil gépről van szó, én meg gyakorolom a ragasztást. Az első kerékre a gumit 10-szer tettem fel egymás után, mert nem volt kórszimmetrikus az elhelyezkedése. s úgy is maradt, üt is rendesen a lengéscsillapitó csillapit. Feltettem egy jó bicikli kmórát- müködik. Az akksit este felteszem tölteni reggelre világit a zöld aztán be a helyére és hajrá. Napközben ha lemerült szintén utántöltöttem. Most meg ugyanigy feltettem tölteni az akkut s reggelre forró lett és a piros világit megmértem az áramot 1,8 ampert mutatott a feszültségek, töltőfesz:45volt az akkuk feszültségei pedig 15 voltok ez azt jelenti irány a hulladékudvar?-s venni egy új akkumulátort? Egyébként azért lukad ki a gumim, mert a külső belső felülete kidörzsöli. Rossz lefutott külsőt keresek s azt beteszem ebbe, elötte levágom a szélét drotperemestől, de ezt a méretet nem találtam, most beszabtam egy continentál mtb belsőt hátha megnyugszanak a kedélyek, de egyenlőre ezzel is ereszt. Várom az okosak és tapasztaltak szives hozzászolását elöre is köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |