Fórum témák
» Több friss téma |
Semmilyen körülmény mellett nem tekinthetünk egy olyan kondenzátort jónak, melynek kinyílt a túlnyomás-szelepe, vagy ha nem is de túlmelegedett a belseje.
Nem feltétlenül a feszültségérték helytelen megválasztása okoz ilyet. Gyakran a nem megfelelő ESR értékű kondenzátor választás miatt áll elő ez a probléma olyan alkalmazásokban, ahol ez elengedhetetlen pl. kapcsolóüzemű tápegységekben. Illetve helytelen tervezés és a kondenzátor túlzott hőterhelése is ide vezethet . ( Meleg hűtőborda szoros közelségébe ne rakj elektrolit kondenzátort.)
Lehet hogy félreérthetően fogalmaztam! Csak azt akatrztam mondani hogy zalálkoztam már olyan kondival, ami kicsit meg volt duzzadva, de ugyanúgy működött, de ott írtam mellette hogy én ilyen kondenzátort már nem használnék! "én inkább kicserélneém!" Egyébként egyet értek!
330 µF 320 V nem jó?
Keredesm van bpen hol lehet kapni elektrolit kondit
ezzel a parameterrel 470uf 10v sek 105c (vagy ami OK helyette köszi) cim vagy tel szám kéne (amugy adsl modembe menne)
Elektrokontha, Lomex, HQ video, Sini, Kőnig elektronic, stb stb./.hu és jönnek a számok,címek/
Heló!
Rászedtem magam, hogy rendszerezem az alkatrészeket. Az ellenállásokat már szét is válogdtam az E12 vagy micsoda szerint. Most jönnének a kerámia és az eletrolit kondik csak a gondom az, hogy nem találok táblázatot róla, hogy naggyából milyen értékeik vannak. Olyasmire gondoltam mint az elenállásoknál azok az E sorok. Ha valaki tud valami ilyesmit legyen szíves szoljon. A válaszokat előre is köszönöm!(Már ha leszenek) Üdv.: Jocó! :wave:
A kondenzátoroknak is az ellenállásokhoz hasonló szabványos értékeik vannak. Az elektrolit kondenzátoroknak nagyobb a tűrésük, igy azoknál nagyobbak a lépések, mint pl a nF-os tartományban
Az E6, E12, E24 ugyan úgy érvényes ellenállásokra, kapacitásokra, induktivitásokra ... Csak az egység más!
Heló!
Kösz a választ! És erröl nincs valaho egy jó kis táblázat?
Köszi!
Ez nekem kicsit angol, de a táblázatot értem! Én vlami ienre gondoltam csak kondenzátorosba. http://www.freeweb.hu/bss/index.php?id=12 Üdv.: Jocó!
üdv
Lenne egy pár kezdő kérdésem.A fólia kondenzátorok is kitudnak száradni? Körübelül hány év alatt tud kiszáradni egy kondenzátor?
Szia Directors,
nem tudom, hogy a fólia kondik mennyi időt bírnak, de ha nem vagy benne biztos, inkább cseréld ki őket, nem túl drágák. Az elektrolit kondik már gázosabbak, nekem van 10 éves, ami tropa már, és van 38 éves, ami még mindig bírja... TaTa
Szia Directors,
az a baj, hogy nem annyira jól megállapítható, hogy melyik kondi mennyit bír. Persze sok függ attól is, hogy ki gyártja, én. pl. a Hitano és Sprague elkókat csipázom, ezek még megfizethetők. Aztán attól is nagyon függ, hogy milyen készülékbe és ott is hova van beépítve. Ha mondjuk egy hűtőborda tövében ücsörög, akkor tuti 1-2 éven belül megadja magát, a hő kiszárítja. Fólia és kerámiakondikkal nekem még nem voltak problémáim eddig, de mondjuk ha szükségem van rájuk, akkor mindig újat veszek. TaTa
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Hogyan kell bekötni egy Roe típusú, 4 kivezetéses elektrolit kondenzátort? A kivezetések számozása 1,2,3 és - . Gondolom ez utóbbi a negatív lenne. Amúgy a kondi 10000 µF és 40V-os. Keresgéltem, de nem jutottam előbbre. Milyen áramkörökben szoktak ilyen kondit használni? Maga a kondi legalább 15 éves, elképzelhető hogy még használható? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv.
Frissítem a témát, hátha valaki tud segíteni az előbbi hozzászólásomat illetően. Üdv.
talán egy képet, HA tennél fel, esetleg segíthetűnk is...
A kivezetések közül kettő valószínűleg csak "solder-pin", tehát csak a rögzítést segíti, de nincs kapcsolatban a tekerccsel. Egyszerűen csak nézd meg, hogy melyik kivezetők között nagy a kapacitás. A - jelzésű biztos a katód, az anódot meg akár egy LED + ellenállással (+ táp) megtalálhatod...
Amilyennel én találkoztam, annál kettő-kettő kivezetés ugyanaz volt, nyilván a rögzítés és a nagyobb áramterhelés miatt volt két kivezetés pólusonként. De akárhogy is vannak a kondi kivezetései, egy műszerrel könnyen kimérhető. :yes:
Nem mellesleg a google 2. találata a Roe capacitor kifejezésre. Eszerint a plusz kivezetések csak a rögzítést szolgálják.
Köszönöm a válaszokat. Közben készítettem képet a kondiról. Mennyi ezeknek a kondiknak az élettartama? Üdv
A snap-in kondiknak 2000-3000 üzemóra körül van az élettartama névleges hőmérsékleten (85°C), a LL (Long Life) típusoknak max 5000 óra, de ez biztos nem az. Én ebből 1000 vagy max. 2000 üzemórát nézek ki. Vagyis új állapotban ennyi lehetett neki, de nem egy mai példány, megette már a kenyere (árama) javát...
Egyébként úgy szoktak számolni, hogy a hőmérséklet csökkenésével 10°C-onként megduplázódik az élettartam.
Értem. És ha még nem volt használva, akkor elképzelhető, hogy ennyi idő után (15-20 év) is használható (a gyári értékein)? Helyes tárolást feltételezve. Sajnos, nincs semmiféle eszközöm a kimérésére, csak egy alap multiméter. Üdv
Idézet: „***** írta: szasztok!! én olyan szeretnék kérdezni,h midnek kell egy autóban lévő hangcucchoz 1, 1.5, 2Farados kondi?:s ezek hatalmasak de mire szolgálnak?” Szia! Bár a kérdésed inkább egy erősítős topicba tartozik, de mindegy leírom amit tudok. Az erősítőknek (tranzisztorosra írom, de nem lehet nagy eltérés ez ICsel sem) kell egyenáramú táplálás. Tehát egy "teljesen" sima feszültség, autóban 12V van, ott már a 0,5Vos ugrások belezavarhatnak. Mivel az autóban a generátor általában váltóáramú, és azt egyenirányítva luktető egyenáramot kapunk, ezt hivatott korigálni az aku. De így is kialakulnak feszültségkülönbeségek. Tehát az autóerősítőkön sokás a tápfeszültséget szűrni kondenzátorral, de inkább tekercse. Vagy jobb helyen a kettő alkalmazásával. Ide nem kell ennyire nagy kondenzátor (ha tekercs van elég egy 470 µF os kondenzátor biztos, nagyobb felesleges). Az erősítőfokozatokon, hogy az egymást követő fokozatok ne zavarják egymást (meglegyen a megfelelő munkapontbeállítás, megfelelő feszültségeket kapjonak a tranzisztor lábai), ezért az egyenáramú jelet, és a vátóáramút elválasztják. Ez kondenzátorral történik, ide nem használnak túl nagy kondenzátor, de mivel itt a kondenzátor értéke pár µF , ezért az mélyebb hangokat levágja (az csak hitegetés, hogy a konyharádió viszi 20-20kHzig minden frekvenciát; ahol már a hiányosságokat kezdik sorolni, ott kezdődik a minőséges termék ). Ez elkerülhető nagyobb kondenzátorok alkalmazásával. Próbaképpen leszimuláltam egy kondenzátoron az áteresztést (Multisimben), a 680mF (nem biztos), kondenzátoron már az 1HZes jel is átment, semmi csökkenés nélkül. Ha hihetünk a programhak, akkor ide is felesleges ekkora kondenzátor (Nagyon jó nekünk ha lemegy 18Hzig, mert sokan szerintem a 30Hz alati hangokat csak a hasukkal érzik). Hallottam már 4-5 (asszem 4,7F) Farados kondenzátorról de azok 2V körüli feszültséget viseltek el. És két literes üveg méretük volt. Nem olvastál el valamit? Üdv. Tóbi
Ha nem száradt ki, akkor még jó lehet. Arra viszont figyelj, hogy az alumínium elektrolit kondenzátorok oxidrétege (a dielektrikum) hosszú idejű tárolás során részben leépül, ezért a maradékáramuk ilyenkor nagyon nagy. Viszont ennek az áramnak a hatására újra kialakul az oxidréteg és a maradékáram lecsökken. Tehát mielőtt beépítenéd valahova, egy áramkorlátozó ellenálláson keresztül töltsd fel a névleges feszültségéig és hagy egy kicsit állni, tartva a feszültséget. Egy ellenálláson keresztül kisütve ezután már használhatod, ha a formálás során fel tudta venni a névleges feszültséget. Multiméterrel is tudod ellenőrizni a kapacitását (ismert ellenálláson keresztül feltöltve) és a szivárgóáramát az U(t) függvény meghatározásával.
Rendben, köszönöm. Nagyon sokat segítettél. Üdv.
köszi a segítságet már értem..
van egy dld 500+ om ami 500/1000wattos és hát azt mondták h kell hozzá egy kondni adom a linket: ittt
Szia!
Nem tettem be a nevet, de ha jól emlékszem Te kérdezted. Ha jól néztem ki a leírásból, akkor az utolsó kondenzátornál van részletezve, hogy ez max 24V DCt bir el, és táp kondenzátor. Tehát ez a stabil táplálást hivatott biztosítani. Az ára horror (báris nekem). Javaslom, hogy néz szét más topicokban, ahol az autórádió tápszűréséről van szó. Valószínüleg találsz javasolt értékeket, hogy milyen tekercsek készítsél, az mellé egy "kissebb" (az 1Foshoz képes kicsi; 470 ufos elég) kondenzátor már megfelel az erősítő táplálásához. Nem tudom de én a béke híve vagyok; minek autóba 500Wos erősítő? Hogy a harmadik utcában is halják? Az autóban úgy sem tudsz kialalkítani jó hangviszonyokat, hangdobozt, szerintem két 20Wos hangszóró nagyon elég (nálunk a nappaliban, most hogy javítva lett a hifitoronyhoz van két darab 10Wos hangszóró, és elég, a ház másik végében is hallatszik, igaz nem dob ki minket a hanglökés az ablakon üvegestől). Vajasolnám egy kisebb, de minőségibb kivitelezést. (De ahogy akarod) Az értékeknek nézzél utánna, mert én még az elmélet embere vagyok. Üdv. Tóbi
Már bocs, de (több) elég nagy fogalomzavarban vagy :yes: (nem sértés!)
Az 1, 2, vagy több F-os kondenzátor, az erősítő pillanatnyi feszültség ill. áram igényét (pl:erőteljesebb basszusnál fellépő csúcsok) hivatott kiszolgálni, a benne tárolt energiával. Ki is szórnám a kocsiból a DVD-t, meg az erősítő(ke)t ha előtte "szűrögetni" kellene a szuflát. :eek2: '..sztán: Idézet: „...luktető egyenáramot kapunk, ezt hivatott korigálni az aku” Mivan?? Semmi köze, semmilyen "lüktetéshez". Egyszerűen abban tároljuk az energiát, amit a generátor termel, hogy pl. el tudjuk indítani. ...mert ugye, az autó nem berugós Indítás után (alapesetben) már nem is kellene. Csak ha meghaladják az igényeink, a generátor által termeltet... (bár, a mai korszerűbb elektronikával "megáldott" verdák, nem néznék jó szemmel, ha lekötnénk az akkut...) A végén meg belekeverted a kondenzátorok audio-technikai alkalmazását... Na az 1,2, sokFarádosoknak, végkép semmi közük a frekvenciaátvitelhez! |
Bejelentkezés
Hirdetés |