Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   2565 / 3985
(#) Bell válasza Gilera Attila hozzászólására (») Máj 22, 2015 /
 
Találtam jobb rajzot (Bővebben: Link).
(#) kerdes10 hozzászólása Máj 22, 2015 /
 
Üdv!
Oszcilloszkóppal hogyan lehet a tápfesz és egy tetszőleges áramköri pont közötti feszültség különbséget mérni.Mert én úgy csináéltam hogy a szkóp mérőszondáján lévő fekete(föld?) kábelt rákötöttem a feszültségre, a szondán lévő mérőcsipeszt meg a mérendő ponthoz illesztettem.Csak így kaptam egy jó kis rövidzárat
Még jó hogy a tápom áramkorlátos.
Tudna valaki segíteni?Köszönöm!
(#) kadarist válasza kerdes10 hozzászólására (») Máj 22, 2015 /
 
Szia!
A hálózati védővezetőn keresztül záródott rövidre a tápfeszültség, mert nyilván a vizsgált áramkör és a szkóp GND-je is földelve van a hálózat felé.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2015
(#) kerdes10 válasza kadarist hozzászólására (») Máj 22, 2015 /
 
Akkor hogyan kell mérnem?
(#) pucuka válasza kerdes10 hozzászólására (») Máj 22, 2015 /
 
Kérdésednek van topikja, ott kellett volna a kérdésed feltenni.
A szkóp test vezetékét mindíg földre, testre, az áramkör hideg pontjára kell kötni. Feszültség különbséget két feszültség különbségeként mérhetsz. Egyébként az oszcilloszkóp nem igazán erre a célra van kitalálva, mert ez a mérési módszer meglehetősen pontatlan, pl. egy 5,1 - 4,9 V esetén azt a 0,2 V -ot igen nehéz megmérni. Erre a célra sokkal alkalmasabb mérőeszköz egy (földfüggetlen) multiméter. Az oszcilloszkóp ahogy a nevéből is következik, jelalak vizsgálatra való, nem színuszos, és összetett jelek esetén nélkülözhetetlen mérőeszköz.
(#) kadarist válasza kerdes10 hozzászólására (») Máj 22, 2015 /
 
A legjobb lenne leválasztó transzformátorról használni a vizsgált áramkört.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2015
(#) proli007 válasza kerdes10 hozzászólására (») Máj 22, 2015 / 1
 
Hello! Általában ilyen mérés műszakilag ritkán indokolt. De vannak "jobb szkópok", melyek képesek az A és B csatorna jelének összegét mérni. És ha a B csatorna invertált üzemben van, akkor természetesen a különbségét is.
(#) kerdes10 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 22, 2015 /
 
Köszi ez lesz az!
(#) pucuka válasza kerdes10 hozzászólására (») Máj 22, 2015 /
 
Miért, neked olyan szkópod van? Nemigen valószínű.
(#) pont hozzászólása Máj 22, 2015 /
 
Sziasztok! Ha egy kapcsolásban így jelölik, a logaritmikus potit, melyik fele a logaritmikus görbe laposabb és melyik meredekebb fele.

Poti.JPG
    
(#) reloop válasza pont hozzászólására (») Máj 22, 2015 / 1
 
Szia! A csúszkát a logaritmikus poti nagyobb ellenállású szakaszának kivezetésével érdemes közösíteni. Nem lenne túl érdekes egy fél fordulaton 900k-1M közötti állítási lehetőség.
(#) del37 hozzászólása Máj 22, 2015 /
 
Üdv mindenki!
Egy PWM ventilátorról hogyan tudnám megállapítani hogy rossz-e? Ez konkrétan videókártyát hűtene, de nem mozdul csak ha manuálisan 80% fölé állítom a sebességét. De a driver még ez esetben sem látja a kimenetéről a jelet, azt hiszi 0 fordulaton áll, ezért le is kapcsolja a kártyát amint az komolyabb terhelést kapna.
Szóval a kérdésem az lenne hogy miképp tudnám egyértelműen megállapítani (anélkül hogy újat vennék) hogy a venti rossz vagy a vga? Egy fapados multiméter áll rendelkezésre csak.
Válaszokat köszi előre is!
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2015
(#) vladcepes hozzászólása Máj 22, 2015 /
 
Sziasztok! Csináltam egy 1,5Vból 5V konvertert. Van egy 1W power led ezekkel a paraméterekkel:

Áramerősség: 350mA
Feszültség: 3.0V~ 3.6V
Megvilágítási szög: 120 deg
Fényerő: 110 lm
Kimeneti teljesítmény: 1w
Színhőmérséklet: Hideg Fehér 6000-6500K

Használhatnám ezt a convertert 1,5V elemről ezzel a leddel?
Válaszokat köszönöm!
(#) alatti hozzászólása Máj 23, 2015 /
 
Indukciós hevítőt szeretnék készíteni vagy működő érdekelne , ha valaki segítene építeni köszönöm de nem értek hozzá és a rövidítések is csak hátráltatnának! Köszönet
(#) nedudgi válasza vladcepes hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Igen, de a LED áramát korlátozni kell és hűtőbordára kell szerelni.
(#) vladcepes válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Szia.Igen azt tudom hogy hűtő bordára kell szerelni. ( gondolom 3-3,6 v - ot kéne kapjon az 5 v bol), előtét ellenállás? Köszönöm.
(#) Bakman válasza vladcepes hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Ha már csináltál egy konvertert, nem tudod átalakítani kissebb feszültségűre? Kevesebb lenne a veszteség. 1 W-os power LED-hez jó az előtét ellenállás is.
(#) vladcepes válasza Bakman hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Ezt csináltam meg. Ha jól számoltam akkor 4,7 ohmos ellenállás kell?

2.jpg
    
(#) nedudgi válasza vladcepes hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Nagy valószínűséggel 200mA áramnál többre nem számíthatsz, hiszen az IC tartalmaz erre korlátozást. Ennek ellenére 6,8-8,2 Ohm ellenállást érdemes betenni, ne süsse meg magát az IC.
Jobb lenne ennek a panelnak más felhasználást találni, és direkt erre a célra használható, szabályozható áramú IC-t felhasználni.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2015
(#) Bakman válasza vladcepes hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Ha 5 V-os tápfeszültséggel számolsz és a LED-re 3 V / 350 mA jut, akkor előtét ellenállásnak 5,7 Ohm jön ki. A "felesleges" 2 V / 0,35 A = 5,71 Ohm. Elméletileg 0,7 W-ot fog elfűteni, így a 2 W-os ellenállás hazsnálatát javaslom.

Most jön az ésszerűsítés: A LED 1 W -ot fogyaszt, az előtét 0,7 W-ot, a konverter is valamennyit, legyen 0,3 W. Tehát 2 W terhelésből 1 W jut a LED-re, nem túl takarékos megoldás.
(#) Bakman válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Idézet:
„200mA áramnál többre nem számíthatsz, hiszen az IC tartalmaz erre korlátozást”
Ezzel nem számoltam.
(#) killbill válasza del37 hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Kell legyen a ventilatornak egy kimenete, amin impulzusokat ad ki, amikor forog. Meg kellene merni a feszultsegeket a vezetekeken forgo es allo ventilator mellett. Sokat segitene a meresen, ha eleve tudnad, hogy melyik vezetek melyik.
(#) kerdes10 válasza pucuka hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Szkópom típusa: keystone DSOX2004A.
Szerintem ezzel megtudom mérni, a boltba azt mondták ez a legjobb szkópjuk ami van, még most tanulom a működését, eddig csak ilyen kocka jeleket néztem rajta.
(#) bence666699 hozzászólása Máj 23, 2015 /
 
Üdv

Az lenne a kèrdésem hogy a kèpen mellékelt akkumulátort hogyan lehet tölteni?
Elvileg a három drótos csatlakozó a töltőaljzat csak azt nem tudom , hogy melyik pólust melyik dróthoz kell kapcsolni, mert ha a piros a pozitív fekete meg a negatív akkor a sárga mire való .

Válaszaitokat előre is köszönöm .
(#) kendre256 válasza bence666699 hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
A csatlakozót a hozzávaló töltőhöz kell csatlakoztatni!!
Kivéve persze, ha nem baj, ha a töltögetésed közben esetleg felrobban...
Komolyra fordítva, ez egy lítium akkumulátor, nagyon érzékeny a túltöltésre (kigyulladhat, felrobbanhat). A harmadik vezeték lehet hőérzékelő, de két cella esetén lehet a balanszírozó töltéshez szükséges vezeték is. Bármelyik is, nem véletlenül van bekötve, de a saját (vagy hozzávaló) töltő lekezeli.
(#) mikrokapcsolo hozzászólása Máj 23, 2015 /
 
Sziasztok!
A kezdődő nyári viharokra tekintettel a villámlások miatt, a viharkor ki szoktunk húzni dolgokat (pl. számítógép, hifi, stb.). Most van egy szünetmentes kötve a gép elé, amiről megy a modemrúter, a gép, és egy Raspberry Pi. Arra gondoltam, hogy amikor jön a vihar, egy weboldalról le/fel tudjak mindent kapcsolni, ha esetleg nem vagyok otthon. Arra gondoltam, hogy a szünetmentes után egy kisebb akkubankról menne a modemrúter, és a Pi, hogy net, és weboldal legyen, ha a szünetmentes is lemerülne. Ha jön a vihar, akár mobilról egy gombnyomásra leválasztom az eszközöket a hálózatról, és a szünetmentes ad tovább áramot. Ha az már merül nagyon, lekapcsolja az esetleg bekapcsolt gépet, és miután teljesen lemerült, kikapcsol, de net és weboldal tovább lesz a külön akkuk miatt.
A kérdésem az lenne, hogy ha a Pi-vel egy relét kapcsolok, akkor annak az érintkezői közti táv bontott állapotban elegendő-e egy esetleges közeli villámcsapástól való megóvásra? Vagy mi lenne a jó megoldás a biztos áramtalanításra?
Valamint, az ilyen konnektorba dugható túlfeszvédők (3db MOV, fázis-föld, nulla-föld, fázis-nulla közé kötve) mennyit használna egy nagyobb vihar idején a tv-hez, hifihez kötve?
A válaszokat előre is köszönöm.
(#) cupika97 válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
A villámok ellen nincs ilyen védelem szerintem.
(#) eSDi válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Üdv!

Villám akkor is tud kárt okozni, ha nem közvetlenül csap be az épületbe. Ilyen esetekben jó lehet a túlfeszvédős elosztó, de az is csak 1x használatos (és szerintem csak magadat nyugtatod meg vele, de nem ér semmit). A relé érintkezői között gond nélkül áthúz a túlfesz is. A közvetlen becsapás esetén nem véd semmi, csak a villámhárító.
(#) BBender hozzászólása Máj 23, 2015 /
 
Sziasztok,

van egy etetőhajóm, és nem megy előre, sem hátra.
A többi funkció működik. Ha direktbe kötöm a motort akkor jó, csak a távirányitóra nem reagál. Hogyan tudnám kideríteni, hogy a távirányító a rossz vagy vezérlő elektronika.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2015
(#) mikrokapcsolo válasza eSDi hozzászólására (») Máj 23, 2015 /
 
Sajnos villámhárítónk nincs. A túlfesz védelem a szünetmentesben is benne van. De ha fizikálisan ki van húzva a konnektorból, akkor nem lehet gond.(Szerintem) Tudom, hogy miután annyit "ment" a villám a levegőben, már egy kapcsoló nem fog neki nagy akadályt jelenteni. De egy mágneskapcsoló például? Annak már nagyobb a bontott érintkezők közti távolsága. Vagy ha egy relé mozgó érintkezője lenne a kimenet, az egyik pár álló a betáp, a másik kettő pedig föld, akkor amikor elejt a relé, akkor a kimenetet leföldeli, és a túlfesz is inkább a földre húz át, ha már áthúz. Vagy hibásan gondolkodok?
Következő: »»   2565 / 3985
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem