Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nagyon jó szkópnak tűnik. Van ugyan 4 csatornás bemenete, de sem differenciál bemenete nincs, sem az egyes csatornák jeleinek összeadására/kivinására funkciót nem látok benne. Ezért a mérést ezzel a szkóppal sem lehet az elképzelésed szerint véghezvinni.
Azonban van beépített multimétere, amellyel gondolom bármilyen feszültséget tudsz mérni vele. Meglehetősen bonyolult műszer, nem csak szkóp, egy jódarabig el leszel vele. Mindenesetre eszedbe ne jusson a mérőfej test vezetékét a mérendő készülék testjén, földjén kívül máshova kötni. Ha pedig hálózattal galvanikus kapcsolatban levő áramkört, az áramkör leválasztása (trafóval) nélkül mérnél, elbúcsúzhatsz drága szkópodtól. Kértelek, hogy a kérdéseidet az "Oszcilloszkóp, hogyan kell használni" topikba tedd fel, illetve a jövőben is erről a témáról ott társalogjunk. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2015
Szinte biztos vagyok, hogy ha nincs is gomb rá, de menüben invertálható a csatorna. No, meg a matek funkciókkal sem nehéz.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2015
No de minek bűvészkedni, mikor van benne DVM. Ha meg nem lenne, akkor is egyszerűbb egy multiméterrel megmérni, pl. egy kollektor ellenálláson eső feszültséget.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2015
A két vastag vezeték a kisütő kivezetés. Ide kell kötni a fogyasztót. A hárompólusú csatlakozó a töltő csatlakozó, ide kell csatlakoztatni a balanceres töltőt. Azért van három ér, mert mindkét cella külön ki van vezetve.
Sziasztok!
(talán itt van jó helyen a kérdésem) Szükségem lenne egy távirányítóra, ami egy 220V-os aljzatot kapcsolgat ki és be, amin egy szivattyú lenne. A gond az, hogy kb sík terepen (fák vannak) jó 100-120 méterről kellene hogy működjön, vagyis ilyen messziről kellene hogy ki és bekapcsolni tudjam a szivattyút. A forgalomban kapható távirányítókra azt írják rá, hogy 20-30 métert tudnak áthidalni, az nekem kevés. Ráadásul amit a paírra írnak, az csak 80%ban igaz a tapasztalataim szerint, így pedig még inkább kevés. Van valami megvalósítható/megfizethető megoldás a problémámra? Köszönöm előre is!
Ezt én pontosan ki tudnám mérni, ha én lennék a kérdező... De nem én kérdeztem...
Idézet: „A közvetlen becsapás esetén nem véd semmi, csak a villámhárító.” A közvetlen becsapás esetén a villámhárító sem védi meg az elektronikus cuccokat, csak legfeljebb nem gyullad ki a ház. A többivel egyetértek.. (Épp tegnapelőtt állítottam helyre egy közvetlen villámcsapást ért AP következményeit. Volt villámhárító, azzal össze volt kötve az AP fémdoboza, akkora robbanás volt a doboz belsejében, hogy kivágódott az ajtó, a műanyag zárszerkezetet meg sem találtam.... )
Ez igaz, semmi sem véd meg tőle 100%-ban. Szerencsére én személyesen még csak közvetettel találkoztam, de az is vígan átütött a koax kábel szigetelésén és a fűtéscső x réteg zománc festékén is. Emellett még vitte magával a PC tápját, videókártyáját, alaplapját, a monitort és az 5.1-es hangrendszert is.
Villanyszerelő ismerősöm mesélte, hogy látott szétégett villámhárítót. Tehát elolvadt a nem tudom milyen vastag gömbvas.
Balancer csatlakozó a háromvezetékes csatlakozód neve.Azért van rajta, mert a többcellás akkukat balanceres töltővel illik tölteni. A sárga vezetéked a cellák közös pontjára csatlakozik.Tehát 1. cella:fekete: - ,sárga: +; 2. cella: sárga:-, piros: +.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni egy kapcsolás megépítésében. Az ötlet megvan de a terv erősen hiányos. Adott egy mikrofon, ehhez szeretnék egy olyan áramkört építeni, amibe ha nem beszélek akkor küldjön minimális zajt a gépemre. Úgy értem úgy érzékelje hogy beszélek bele, de egy sima zúgás is megtenné. Viszont amikor beleszólok a mikrofonba, akkor ez a zúgás maradjon abba, és az én hangomat engedje be. Majd mikor befejeztem a beszédet, újra a zajt vigye csak a gép felé. Mivel lehetne ezt megoldani? Mert egyenlőre teljesen tanácstalan vagyok.
Dinamika kompresszort kell építened. Kis bemeneti jel esetén nagyot erősít, így a zajt is, nagy bemeneti jel esetén (beszéd) viszont csökkenti az erősítést, így a zaj ugyan megvan, de sokkal kevésbé hallod.
Például egyfajta megoldás.
Szia! Szerintem ez kell neked. Csak a zene bemenetre kell valami zajgenerátort kapcsolnod.
Ez sem lenne rosz, csak elé még kellene egy erősítő, hogy a zaj is legyen. Akkor meg bajban lesz a torzításokkal. Az NE575 -ben van erősítő bőven.
Itt ha jól értem arról van szó, ami a bulikban is van, hogy amikor a mikrofonra beszélnek rá, akkor a zene elhalkul a beszédjüket pedig jól lehet hallani. Remélem megfelel az én ötletemnek ez, mert végülis arra lenne szükségem, hogy csak egy alap zaj jusson be a mikrofonba, hogy a gép érzékelje azt hogy a mikrofon használatban van. De amikor én szeretném használni akkor a zaj automatikusan szűnjön meg és csak én beszédemet érzékelje.
Szerk.: Illetve milyen IC műveleti erősítőt kellene beraknom oda? A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2015
Igen jól érted. Csak itt nem zene, hanem valamilyen zaj fog lehalkulni. Műveleti erősítőnek mehet akár 741 is, ha nem túl magasak a minőségi igények. De szerintem működhet 4558, LM358, TL072 vagy bármilyen hangfrekihez használatos ic-vel. Bár nem próbáltam, de nem látok benne hibát. Egyébként a HE 2000 májusi számában található.
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2015
Sziasztok! Az l7812-nek mekkora feszültség kell, hogy a stabil 12 voltot szolgáltatni tudja?
Hogyan tudnám kiszámolni, mekkora lesz a disszipációja, adott körülmények között? A válszokat előre is köszönöm!
Szia!
1: 12V+2,5 volt. 2: P=U*I, tehát a bemenet-kimenet közti feszültség szorozva az átfolyó árammal. A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2015
Köszönöm szépen!
De igazából rászokhatnál az adatlapok böngészésére. Hidd el, nem válik károdra.
Sziasztok!
Tudna-e valaki magyarázatot adni arra, hogy a 7107-es, KTY81-re épülő sokak által megépített hőmérő nálam miért csinálja azt, hogy a beüzemelés után először viszonylag gyorsan (kb. percenként) később már fokozatosan lassabban (kb. 10 percenként) 1 tizeddel nő a mért érték? A tápfeszültséget egy Somogyi hálózati adaptertől kapja, a doboz amiben van pedig meg van vagdalva a szellőzés miatt, és a hőellenállás sincs közel a panelhez forrasztva, hanem magasban van, közel a szellőzőnyíláshoz. A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2015
Ezt okozhatja az önfűtés is, esetleg a referenciafeszültség elmászása (bár az inkább csökkenést eredményezne, szerintem).
Szia!
Magyarázat: melegszik a KTY. Ha messze viszed az áramkörtől, akkor is így változok az érték?
Köszönöm a válaszokat. Közben gondolkodtam, és arra jutottam, hogy valószínűleg sok a 12V (sőt biztos) a 7805-nek, sok hőt lead, így meghamisítja a mérést. Lementem 7,5V-ra, 30p alatt 3 tizedet visszaestem. Várok tovább...
Sziasztok, műanyag 2 literes víz tartály hogyan lehet hűteni peltier elemmel?
A hideg felét a tartály oldalára ragasztod. A meleg felére egy hűtőbordát szerelsz, elé egy ventillátorral.
Hogyan ragasztom oda? Hűtőpasztát használok. Kb. hány órát lehet használni?
A lehető legkevesebb ragasztóval, de annyi legyen rajta, hogy a peltier elem teljes felülete légmentesen "csatlakozzon" a tartályhoz. Az elhelyezést neked kell tudnod, hova lehet. Annyit használod, amennyit szeretnéd.
Ha a vizet egy sima ventilátorral fújom le fog hülni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |