Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hangsugárzó építés, javítás - miértek, hogyanok
Témaindító: csonthulye, idő: Dec 10, 2005
Témakörök:
Értem, köszönöm, és hogyha minden áron ragaszkodom a reflex dobozhoz, akkor mekkora legyen, illetve ez a cső megfelel-e?
Ti hogyan döntitek el, mi alapján mondjátok azt hogy "30 liter"? Kíváncsi vagyok a metódusra, hogy én is képes legyek érdemi építkezésre önállóan is, és ne kelljen mindig titeket nyaggatnom az elképzeléseimmel
Én mostanában egy beadandó miatt beleolvastam a Klinger könyvbe. Nem voltam túl alapos, de tisztult a kép.
Szia!
Nem kell elfogadni az unibox javaslatát, amit javasol nem biztos hogy a legjobb, lehet több jó megoldás is. Játszani kell a paraméterekkel kicsit. PL. Ha beállítod a reflexcsöved paramétereit (átmérő és végződés korrekció), és a rendelkezésre álló hely alapján számolsz egy litert, kb. 40-45 literes dobozra lehet elég, akkor már csak az fb-t kell állítgatnod hogy visszadja a csöved hosszát és máris látod hogy a program szerint milyen lenne összeépítve. (Ehhez frissitgetni kell a diagramot.) Nem tűnik rossznak. Annyi látszik hogy szerintem csillapítani kell rendesen, és kb. 50W bemenőig nem lesz zajos a cső sem. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
Inkább sok benne a tévedés, vagy mára már túlhaladott elképzelés, elmélet. Történeti szempontból talán érdekes lehet, de nem használható szerintem 2015-ben.
Falhoz közel semmi szükség b-reflex dobozra, a jóságok magasak, ha nincs esés az előlap miatt, mert polcon van, és mögötte fal, akkor zárt dobozban a legéletképesebb a konstrukció.
A térfogatnál azt kell nézni, hogy elérhető-e egy felhasználásnak megfelelő jósági tényező a lengőrendszer által még normálisan kezelt térfogatban. Ez a hangszóró inkább kisebb dobozokban működik jól, a 40 liter reflexként erőteljes maximum, viszont ebben nem hangolható be normálisan, ez programok nélkül is látszik. (#) Pacsek Ez nem játékprogram, amiben akkor nyersz, ha mindent sikerült beállítgatni.
Az hogy reflexben nem hangolható be normálisan, azt jelenti, hogy akárhogy csinálom is, túl magas lesz a jóság?
Zártban 45 Hz -3 dB-es pont abszolút kivitelezhető?
A játszogatni a paraméterekkel nem azt jelenti részemről, hogy játékprogram, viszont lehet vele tanulni mi mit hogyan befolyásol.
Itt azt akartam kihozni, hogy le tudja vele modellezni hogy a konkrét alkatrészeivel milyen eredményre jutna.
Nincs programom telepítve, de ránézek mindjárt. Ha zárt dobozban összejön egy alacsony jósági tényező, akkor szép, laposan eső mélytartomány lesz belőle.
Szerintem nagyon jó, 30 literben épp 0,7 körüli a jóság, megfelelő hangváltóval szép mélyei lesznek, pont úgy számol a program, is ahogy fejből írtam az előbb. Elméletileg 49Hz az f3 pont.
Reflexdobozzal kapcsolatban is az a helyzet amit írtam korábban, a hangszóró kis méretű szubnak alkalmas, a maximum inkább 30 liter, mint 40, minél mélyebbre hangolva (30-35Hz körül), talán már egy 60mm-es csőátmérő jó lesz, de jobb volna 80, csak azzal nem lehet behangolni. És egyébként sem szól szépen, főleg falra tolva.
Köszönöm, ez jónak tűnik.
Csillapítás mi legyen? Kúpos szivacs vagy vatelin?
A zárt doboz? Ahhoz kevés csillapítóanyag kell, és alacsonyabb váltási frekvencia, 1kHz alatt. A poliészter szálas csillapító megteszi.
Sziasztok!
Jelenlegi hangrendszerem ( 2 utas ) magassugárzója Monacor DT-300, és tetszik a hangja. Nézegettem a Monacor termékei között a WG-300 típusú hullámterelőt, szerintetek megérné beruházni belőle egy párral? Milyen változások várhatók az egyszerű, sík lapba való beépítéshez képest? Azért próbálok előbb tudakozódni és nem egyből megrendelni, mert bizony ára van ( postával együtt a két db tölcsér meghaladja a 8 ezer Ft-ot ).
Szia,
Köszönöm a segítségedet, úgy érzem sikerült megoldani a problémát. Teljesen összhangba kerültek a mélyközép hsz-k a tweeterekkel. Beragasztottam zajszigetelő szivacsot az ajtópanelekbe, és ekkor rájöttem, hogy hibát követtem el korábban. Az ajtóban ugyanis ki kellett alakítanom egy vízelvezető ívet a hsz-k felett, hogy ne érje az a minimális nedvesség se őket. Az autó gyári hsz-i is így voltak kialakítva. Amit én tudtam tenni - és rosszul alakítottam ki - az az volt, hogy öntapadós szivacsszalagból készítettem egy 1/3-nyi körívet a hsz-k fölé, az ajtóba belógó mágnes fölött. Ez a konstrukció sajnos belelógott a hsz mögötti térbe annyira, hogy érezhetően befojtotta a hsz-k mögötti térben a szabad légáramlást. Tehát nem volt az az állításom igaz, hogy a 142mm-es átmérőjű hsz mögött ugyanilyen átmérőben folytatódik a levegő útja az ajtópanel belsejébe. Mivel egyszerre tettem be a szivacsokat és bontottam le az esővédő íveket, nem tudtam megállapítani, hogy mennyi múlott az egyik és mennyi a másik említett beavatkozásomon. Nem volt túl sok időm vele foglalkozni, emiatt is csak most reagálok. Köszönöm mégegyszer! Üdv!
A tölcsér legalább azt csinálja, amit kell, a DT-300 nem kifejezetten. Nem jó magashangszóró.
Egy DX25-tel ilyen a változás:
Érdekes, mert ez nem annyira mélytartományban hat. De legalább megoldódott.
A középtartománnyal volt a probléma, a magas és a mély zavaróan erősebb volt nála.
Igen. Ez csak viszonyítás kérdése. De nem annyira egyértelmű számomra, hogy ez volt az oka.
Én venni szeretnék hangfalat, szobába, valami nagyobb érzékenységűt. A Jelenlegi JAMO-m 90dB-es, de nagyságrendekkel jobb jobb lenne, 92dB vagy inkább 95dB feletti. Milyet érdemes nézegetni? Maximum 70-80e-em lenne rá, végszükség esetében el lehetne menni 100e-ig.
Miért gondolod, hogy jobb a nagyibb érzékenység? Kicsi az erősítőd kimenőteljesítménye?
Yamaha A-700 vagy a feletti erősítők elég erősek és nem olyan rossz minőségűek, érzéketlenebb sugárzókat is képesek jól meghajtani ( ésszerű szobai Hi-Fi határokon belül ).
Bár azt nem említetted végeredményben hány dB hangnyomást szeretnél a szobádba, 150 dB-hez azok is kevesek lennének
Egy kis információra lenne szükségem. Van két dobozom a TV-hez, amit saját kezűleg csináltam, de piezo magasakat raktam bele ideiglenesen, mert azok voltak "kéznél". A kérdésem az lenne, hogy dóm, vagy normál hangszóró formájú magasakat keressek-e a helyükre? A kettő között mi hallható különbség van?
Kétutas doboz, a piezo pedig egy SAL csoda.
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2015
Ez nem elég!
Pontos milyen hangszórók vannak benne? Típusa kell. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2015
Szia Samsung hangszórók ha minden igaz, egy hifi átalakításból gondolom mintha olvastam volna a cikket róla. De tudni kenne meddig szol a mély közép hogy lehessen bárit ajánlani. De meg van Link
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2015
Ahogy gery20 írta és linkelte, Samsung Hi-Fi gyári hangszórója a mélyközép, amire minden jel direktbe megy, a piezo pedig innen van leválasztva egy szem kondenzátorral. Tesla ARO 464-et nézegettem pótlásra, de nem tudom, hogy jobban járnék-e egy dómmal.
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2015
Szia személy szerint a dóm jobban bejön. A mostani hangládában sima van azzal sincs semmi bajom. Piezóhoz viszonyítva mind a két variáns jobb.
Nálam pont fordítva van, érzetre a normál membrános magas jobban bejön, persze dómból is vannak eléggé durvák, az árult Philips hangdobozaimba is amik vannak, elég jó hatásfokkal rendelkeznek, szeretem a hangjukat, ha találnék bontottat belőlük, olyat használnék. Sok összehasonlítási alapom nincs a három hangszóró típusról, ezért is érdeklődtem. A piezo csak kényszer megoldás volt, egyébként utálom őket, a dómokat a csilingelősebb hangzásviláguk miatt nem kedvelem annyira, persze a drágább árkategória már egy más világ. A normál membrános magasak kicsit tompábbak, és kevésbé ércesek, ezért is jönnek be, de tudom nagyon jól, nem az igaziak. Ezért keresek elérhető árú példányt, legyen az dóm, vagy normál hangszóró, persze a minőség sem utolsó szempont.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |