Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszi megpróbálom
Működik, igaz mono de sebaj, szórakozni jó lesz /stereora alakítani gondolom nem annyi lenne hogy a 2-es és a 3-as vezetéket összekötöm vagy esetleg így kaphatnék egy ál stereot? vagy ez rizikós? lehet belőle valami zárlat féle? /
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2015
Bocsi hogy csak most válaszolok, de köszi a segítséget valamit kitalálok. Arra gondoltam hogy rákapcsolok egy szinuszos feszültséget fix frekvenciával, megmérem a tekercsen folyó áramot, abból kiszámolom a reaktanciát és ha az megvan akkor abból már vissza tudom számolni az induktivitást.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2015
Régebben láttam kapcsolást egy ilyen forrasztópáka vezérlésére. Hol lehet, és mennyire jó ez a páka?
Sziasztok!
Egy MediaBox összeállítása előtt vagyok, melyet egy Raspberry Pi-vel szerelek. Van egy régi Fisher CA-225 erősítőm, aminek a ki/bekapcsolását a Pi vezérlésével oldanám meg. Nem szeretném, hogy folyton menjen az erősítő így arra gondoltam, hogy az áramellátást ellene megszakítani, de nem tudom, hogy miképp lenne a legcélszerűbb. Szerintetek a trafo primer oldalát egy relével megszakítva (akár napi többször is) nem megy hamar tönkre? A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2015
A túlzott, napi többszöri ki- és bekapcsolás mindenképpen rejt magában kockázatot. Én lágyindítóval kapcsolnám be ha ilyen igénybevételre terveznék.
Lehet lágyindítóval, mint Bakman kolléga írta, de nem feltétlen fontos. Ne relével, hanem szilárdtestrelével kapcsold, mert a relé hamarabb tönkre megy, mint a trafód, vagy a készüléked. A szilárdtestrelé a Pi 3,3V-jával már kapcsol.
Egy atlagos rele szazezres nagysagrendu kapcsolast kibir.
Sziasztok!
Van pár ilyen relém: RELÉ. Nem tökéletesen ilyen, de majdnem. Ezekre az van írva, hogy 10A-t elbír. De a lábait elnézve nagyon nehezen tudom ezt elképzelni. Még váltóáramnál is. Véleményetek szerint ez tényleg elvisel 10A-t? Mivel elég bizonytalan vagyok ezzel kapcsolatban, arra gondoltam, (bár ilyet még sose láttam) hogy a relén ne legyen akkora terhelés, megoldás lehet e, ha ilyen reléből kettőt kötök be párhuzamosan, hogy az átfolyó áram terhelése megosztódjon rajtuk. Bekapcsoláskor persze mindkét relét "egyszerre" kapcsolom be és ki. Mivel ebből van pár, ha úgy tetszik (most már) ingyen van. Ez megoldás lehet arra, hogy (véleményem szerint) ez a relé, azokon a lábakon nem bír el 10A-t?
Az, hogy mekkora áramot bír el, az leginkább attól függ, hogy mekkora ellenállás van a két láb vége között. Az átfolyó áram ezen az ellenálláson hozza létre azt a hőt, amit a vezetékek, és a kontaktus elvisel. (mindegy, hogy egyen, vagy váltóáram, ha azonos a hőhatásuk) Persze függ a környezeti hőmérséklettől is, ha lehűtöd szupravezető hőmérsékletére, nagyságrendekkel nagyobb áramot fog elbírni. Az összes lehetőséged az, hogy tudomásul veszed a gyártó adatlapjában leírt adatokat.
A kontaktusok párhuzamos kötésével is vannak problémák, ugyani igen nehéz biztosítani, hogy a kontaktusok pontosan egyidőben zárjanak, ha pedig ez nem történik meg, az előbb záró kontaktus biztos túlterhelődik.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem: Egy IC bemenetét kellene tiltanom a bejövő jel ellen addig, amíg nem épül fel a tápfeszültség az IC-n. Ezt gondoltam egy soros FETtel és késleltetéssel megoldani, de sajnos nem alakul ki kellő G-S feszültség, hogy rendesen kinyisson a FET. 5V-os az IC és 5V-os jelet vár a bemenetén. (3.5-5V) Van valakinek ötlete, hogyan lehetne megoldani ezt? Tirisztor esetleg? Nagyon kevés hely van rá, relé nem jöhet szóba. Köszönöm!
Szia!
Ha tiltásról van szó, akkor kösd a FET-et párhuzamosan a bemenettel.
Szia!
Ha nincs más lehetőséged, nyugodtan kapcsold párhuzamosan. Az élettartamot az is befolyásolja, milyen gyakori a be, ill. kikapcsolás. Tartózkodj a lassú meghúzástól, elengedéstől, mert az tudja még megggyötörni az érintkezőket a bizonytalan érintkezéstől. Ha a kapcsolástechnika lehetővé teszi, az érintkezőkkel tegyél párhuzamosan egy soros RC-tagot ívoltásnak, mert az áram megszakításakor tud legjobban beégni a két pogácsa. Értékük a tápfesztől is függ.
Hello! Én valahogy így próbálkoznék..
Üdvözöllek titeket!
A kérdés elég amatőr, és egyben furcsa is lehet. Találtam egy egységet 2 db ( 4 gombos ) távirányítóval. Sejtésem szerint ez egy vevő amihez szerencsére megvan mind a két, hozzá tartozó távirányító. Sosem láttam még ilyet, és ahogy próbálgattam nem működőképes ( vagy csak az én tudásom kevés hozzá hogy működésbe hozzam ). A képen is látható hogy egy kis kapcsos kapcsoló által lehet 12 vagy 24 volt váltóáramról működtetni. Meg is találtam a bekötés helyét, amit egy hullámjel és alatta egy vonal jelöl. Akad egy antenna jel is, ami legjobb tudásom szerint az antenna bekötési helye. Ezen kívül adott még 4 pár csatlakozó, ami véleményem szerint ( és az ott található ábrából kiindulva ) kapcsolóként üzemel. Logikus is, a távirányítón 4 db gomb, itt 4 db kapcsolható kivezetés. Az első kérdésem az lenne hogy mi lehet ez, és mire használták? A második pedig az hogy a képen is látható kapcsolósor ( kék ) megtalálható a távirányítóban is, ez az összehangolást segíti beállítani? Ahogy próbálkoztam üzembe hozni nem történt semmi. A távirányítója üzemel, vissza is jelez a visszajelző led. De az egység viszont nem. 12 voltos váltófeszültséget kötöttem rá egy trafóról, multiméter segítségével elkezdtem mérni a kapcsolók kivezetéseit hogy esetleg záródik-e az áramkör a gomb megnyomásakor. Nem történt semmi. A két kapcsolósort ellenőriztem, az egységen és a távirányítón is pontosan ugyan úgy vannak beállítva. Elkezdtem elindulni a feszültség bemeneti szálakon, és azt vettem észre hogy egy " ellenállás " után már egyáltalán nincs feszültség. Az ellenállás szót azért tettem idézőjelek közé mert nem vagyok biztos abban hogy az egy ellenállás. Körülbelül 4 mm hosszú és 2 mm széles téglatest alakú alkatrészről van szó ami szürke alapú. Az egyik vége a téglalapnak fehérre van festve, ezen kívül még egy " M5 " felirat látható rajta. ( A kék kondenzátor előtt található ez az alkatrész. ) Gondolom a hiba valahol itt kezdődhet. Érdekessége még az, mint a képen is látható, csak az A, B, C chanel van bekötve, a D chanel hiányzik. Így is működőképes lehet, vagy szükségeltetik mind a 4 chanel egysége? Hogyan indulhatnék el a hibakereséssel, és hogyan bírhatnám működésre ezt a konstrukciót? A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek!
Üdv!
Illegális tartalom törölve! A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
Működőképes lehet , de a panel szerint ez egy négy csatornás valamilyen vezérlő.
Amit rádió távirányítással is lehet kezelni. Négy darab mikrorelé van rajta ami kapcsolgatja a kimeneti pontokat ez látszik a bekötési pontoknál , hogy hogyan .Persze egy darab relé nincs benne , de ettől még működhet. A bekötési pontoknál van +, és - jelölés ide nagy valószínűséggel egy segéd tápegység feszültsége mehet hálózati áram kimaradásakor. Nos elvileg lehet riasztó is , de bármi olyan dolog vezérlésére jó lehet amihez négy vezérelhető kimenet kell.
Az a "M5" jelű dolog egy dióda, elöször azt kell megnézni, rendben van-e.
A kék kapcsolósor beállítása meg kell egyezzen a távadón beállítottal. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
Köszönöm a válaszokat!
A dióda nem működik, kimértem. Megpróbálkozok a dióda cseréjével, és bízok abban hogy ezután működőképes lesz az egység. Lenne még egy kérdésem. A + és - jelölésből kiindulva, üzemeltethető lenne 12 voltos egyenáramról is? Még egyszer köszönöm a válaszokat!
A panelon meg kell nézni, hogy a 12 volt +- hova csatlakozik, kimenet vagy bemenet?
Attól függ az egész. Diódának akár 1N4007 is jó bele ha más nincs. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
Szia!
Ez az M5 egy 43V-os Zener-dióda és abban a pozícióban valószínű, hogy túlfeszültségvédő funkciót lát el.
Most gondban vagyok, hogy rosszat mondtam-e az 1N4007-el. Mert én ezt néztem: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
Sziasztok! Jelenleg tervezek egy visszajelzőledekkel kombinált, hobbi célú interkom rendszert. A lényege, hogy a bázis egység és a maximum 5 slave egység között csillag alakban futó (a bázissal a közepén) utp kábelekkel lennének összekötve. A bázis egységben egy arduino lesz majd, ami minden slave egységen 2 ledet vezérel majd bizonyos vezérlőjelekre, amit usb-n és IO-n kap. A komolyabb gondot az intercom része adja. Mindegyik egységben lenne egy LM358-as műveleti erősítő, aminek az egyik erősítője a mikrofon jelét erősíti, és küldi minden másik egységhez, ahol is a másik erősítő a fej/fülhalhatókat hajtja. Úgy képzeltem el, hogy a bázis egységben minden befutó hangjelet ellenállásokkal minden kimenetre rávezetnék, de ezáltal a beszélő is visszahallja a saját hangját. Azt hogy lehetne megoldani, hogy mindenki hallja amit a másik mond, de ő maga ne? Tulajdonképpen, mintha kidiódáznám, olyan megoldás kellene. Lehetne követő műveleti erősítőkkel megoldani? Vagy van valami egyszerűbb megoldás?
Előre is köszönöm az ötleteket.
Üdv!
Szerintem az nem probléma, ha hallja a saját hangját, hisz a telefonoknál is így van. E visszacsatolás nélkül nagyon fura lenne. Inkább a visszacsatolás hangereje az ami nem mindegy, ezt kellene kikisérletezni.
Itt konkrétan "telibe" visszahallaná magát, ugyanis ugyanazt a hangerőt kapná, mint amit ő a többieknek is küld. Ami megoldás eszembe jutott, esetleg, mivel a beszédhez egy gomb lesz használva, a gomb az ő füles erősítőjének visszacsatolókörébe iktatna egy soros ellenállást, ezzel a saját hangját kevésbé hallaná. Pl egy kétkörös váltónyomógomb, az egyik kör a beszédet küldi, a másik bontóérintkező kisöntöl egy eleve sorba kötött ellenállást. Amikor meg a gombot lenyomom, a mikrofon jelet küldi, a kisöntölést megszünteti, ezáltal halkabb lesz.
Apropó! Ez az egész rendszer mennyire működőképes, ha mondjuk 30M a táv?
Egyezzünk meg abban, hogy bizony akár a te megoldásod is igaz lehet. Ha sorosan van kötve a bemenettel, akkor egyenirányító, ha párhuzamosan, akkor Zener.
Ki kell próbálni, de mivel erősített jelek kerülnek az UTP-re, ezért elvileg jónak kell lennie. Ha a kamerák analóg videójelét elviszi hasonló távolságokon, akkor nem hiszem, hogy ennél gond lesz.
Reménykedek akkor. A műverősítő tápja, valamint a ledek 5V-ja mennyit esik akkora távon? Egyáltalán mekkora ellenállást képvisel oda-vissza 30m utp? Talán van annyi erem, hogy a tápot vihetem két érpáron.
Ahogy eSDi mondta, használj hibrid (villa) áramkört, ahogy a telefonkészülékekben is van. Azzal a különbséggel, hogy a telefonokban az egyszerűség kedvéért csak fél hibrid van, de ez is elegendő az önhang csökkentéshez. Ha teljes hibridet használsz, és rendesen ki van egyenlítve, akkor elérhető 40 dB -nél nagyobb csillapítás a saját hangra.
A hibrid trafó egy olyan hangfrekvenciás sávra méretezett transzformátor, aminek 4 db teljesen egyforma tekercse van, és ezeket hídba kötve szétválasztható az adás vétel irány. A négyhuzalos végződésre teszed adásirányban a mikrofon, és vétel irányban a fejhallgató erősítőt. A kéthuzalos végeket pedig össze párhuzamosítod. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
Helló,
Segítséget kérnék Nem találtam még 1 olyan oldalt sem : olyan táblázat kellene amiben benne van a tömör rézkábel vagy huzal átmérője , mm2 is , hány mA-t bír . Eddig csak olyat találtam ahol mm2 van. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |