Fórum témák
» Több friss téma |
Multicopterek, nulláról az UAV-kig I. - Alapok
Multicopterek, nulláról az UAV-kig II. - Építés Multicopterek, nulláról az UAV-kig III. - IMU szenzorok
Nem bonyolultak, de a PWM-es ESC-k kilóra vannak, az RC boltosok is tudják hova tenni.
Azért azt javaslom, mert mindenhol hatalmas típusválaszték van belőle. Ha bemész egy modellboltba és azt mondod, hogy szeretnél egy SPI-os ESC-t, megkérdezik, hogy melyik bolygóról jöttél. Abszolút nem kezdőnek való. A simához "Edömér" vesz egy szervó tesztert és már látja is mire való. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
Igen, ez is szempont. Viszont ha jól sejtem, STM32F407-ből lesz az egyedi vezérlőd. Ha "Edömér"-nek írod a cikked, akkor maradhatnál a KK vezérlőnél, és kész is az egész. (arról még a boltosok is hallottak Bocs.)
Nem tudom, hogy a fórummotor miért nem mutatja a módosított hozzászólásaimat, de az előbbi hsz-hoz írtam még, lentebb beraktam még egyszer.
Igen, ez is szempont. Viszont ha jól sejtem, STM32F407-ből lesz az egyedi vezérlőd. Ha "Edömér"-nek írod a cikked, akkor használhatnál mondjuk KK vezérlőt, és nem kell a lebegőpontos utasításkészletet magyaráznod. Nekem is van itthon ilyen hagyományos vezérlő, mert anno megvettem, de mikor azt olvastam, hogy az 50 Hz-es vezérlési sebesség lassú egy quad-hoz, akkor inkább áttértem a modernebb ESC-re, nem kinlódtam a firmware frissítéssel. Ne érts félre, egyáltalán nem akarom megmondani, hogy mi lenne jobb, nem is akartam okoskodni, még ha úgy is tűnik. Állítólag ezek a modernebb ESC-k azon túl, hogy visszaadják a pillanatnyi fordulatszámot, még energia-hatékonyabbak is, mert általában gyorsabb kontrollereket raknak rájuk, így pontosabban lövik be a motor tekercseinek kapcsolási pillanatát. A modellező alkatrészeket érdemesebb a neten vásárolni a bolt helyett, mert olcsóbb, és nem kérdezik azt sem, hogy "melyik bolygóról..." Idézet: „A modellező alkatrészeket érdemesebb a neten vásárolni a bolt helyett,” Nem is a véletlen műve, hogy HobbyKing-es és Turnigy-s cuccokat mutattam be.
Azt azért ne felejtsd hogy sok laikus bemegy a boltba és ott tud "néha" információt kérni pluszba az eladótól aki lehet hogy ért is hozzá illetve ajánlani tud elég sok mindent ami lehet hogy jó de lehet hogy felesleges. Azért ezzel nem azt akarom mondani hogy mindenki dobja el az építés örömét illetve hogy a boltban vegye meg a cuccokat de tapasztalat alapján mondom hogy a garancia érvényesítés kicsit egyszerübb egy boltban mint a netes vásárlás esetén és nemutolsó sorban esetenként informatívabb.
Amúg nekem is nagyon tetszik a cikksorozat és már várom a következő cikket. Még annyit a melyik bolygoról jöttél dolora az én válaszom, ha valami bevált és szokványos akkor miért akarunk rajta modosítani, ha valakinek nem tetszik akkor úgyis változtat rajta de elöbb legyen kész az alappal majd neki tud állni fejleszteni.
Kicsit beleolvasgattam az új cikkbe is, hát azt kell mondjam elég drága játék ez.
Sziasztok!
Építenék egy 250mm-es quadcoptert, amihez az alkatrészeket ebayről venném. Valaki aki ért hozzá, legyen szíves nézze meg, hogy jók-e azok a dolgok, amiket összeválogattam. Váz: Link ESC: Link Motorok: Link Vezérlő: Link Távirányító: Link A propeller már van, aksit pedig majd magyar oldalról veszek. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2015
Ha megadod a propellered átmérőjét és menetemelkedését (továbbá az elvárt lebegési és repülési időt, hasznos terhelés igényedet), akkor egy bájos reverse engineering feladat lesz az optimumhoz közelítő motor, ESC, akku és váz kiválasztása
A propeller a motorhoz és a copter típushoz való, 5030-as típus. A hasznos teher: telefon (kb 140g) vagy FPV adó lenne. Főleg arra lennék kíváncsi, hogy az Ebay-en vásárolt motor és ESC mennyire megbízható.
Ebben sajnos nem tudok segíteni, a megbízhatóságukról semmit sem tudok. Nekem a hobbyking-ről származó (Turnigy és HK) cuccaim vannak, ott rengeteg vásárlói vélemény található. Ha a bolt kínálatában ezek is szerepelnek, akkor ott biztos találsz értékelést. A méretezéshez vagy az elképzelés ellenőrzéséhez érdemes ezzel a modellel eljátszadozni. Ha még nem repültél, akkor nagyon hasznos egy szimulátorral sokat gyakorolni, különben nagyon drága lesz a tanulás.
Valószínűleg azt fogom csinálni, hogy a motort és az aksit megveszem a HK-en, a többit meg ebayen.
A HK-nál vigyázz, mert gyakran igen nagy extra költségek lépnek fel, és a szállitási idö is általában >1 honap. ( a Singapore-i posta a világ egy legmegbizhatatlanabb postája.. )
Végül tegnap megrendeltem mindent, de HK-ről semmit nem vettem, mert pofátlanul drága a szállítás. Esetleg majd még egy akkut az EU-s raktárból.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
Nem értem néhány éve a HK ról még fillérekért tudtunk vásárolni, az európai raktárból rendelve a postaköltség 1000ft körül volt és 3 napra megjött a termék.
Európai raktárból lehet, de van amikor onnan +4-5 dolcsi a cucc. Ha meg nem EU-ból jön, akkor akkár +50 is lehet a szállítás. (Tegnap annyi lett.)
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
A Sima X5C-1 15 ezerért nagyon jó ár/érték arányú tanuló gép, még úgy is hogy inkább a gyerekjáték kategória. Azzal néhány felszállás után már el tudja az ember dönteni hogy akar-e ebbe a dologba további tíz vagy százezreket pumpálni.
A távirányító tokjában lévő drótdarabot egy wifi antennára cserélve egyből több mint a duplája lesz a rádió hatótávja.
Sajnos mint tudjuk nincs ingyen leves.
A HK meg pofátlanul szemét lett. Megrendeled az EU raktárbol, s csak a megrendelés utolso pillanatában veszed észre ( ha egyáltalán, az átláthatatlan WEB boltjuk oldalain), hogy mégsem az EU raktárbol jön az árú, hanem Singaporebol, annak minden egyébb költségével. Reklamálásnak meg helye nincs. Ehhez képest a kinai szállitok fényévekkel elöbbre vannak, és ismerik az EU-s szabályokat. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2015
Sziasztok, van egy syma x5c quadcopterem ami hamar le merül, lehet valahogyan meghosszabbítani a repülési időt? Ha egy wifi antennát kötönk a távirányítójára valóban több mint a duplája lesz a hatótáv? A quadcopterre mien kamerát lehet felszerelni? (ami van rajta rosz videókat/képeket készít)
Ez örök probléma.
Mi már 3 generáciot cseréltünk le akku miatt ( alapfeltétel hogy >20 percig kell gépnek a kamerával levegöben maradnia). Nem egyszerü feladat, de egyre jobb/könnyebb akkuk vannak. Meg igyekezni kell minden felesleges fogyasztot kikapcsolni (FPV stb) és jobb hatásfoku motorokat propellereket bevetni. Jobb kamerákkal meg Dunát lehet rekeszteni.
Igen tényleg megnő a hatótáv de szakszerűen kell beépíteni az új antennát.
Ez nem az a kategória, de ez látszik is rajta ha jobban megnézed. Az 500mAh-s akku helyére nem tudsz betenni nagyobbat, de ha tudnál sem valószínű hogy jó lenne. A nagyobb súly jobban terhelné a motorokat, és ha bírna is emelkedni vele, a végeredmény lehet hogy ugyanaz lenne. A gép repkész súlya 11dkg körül van, a motor meg akkora mint egy szál cigin a füstszűrő. Azt mondják kb. 50 felszállás után cserélni is kell (mert kefés), és olyan 2500Ft körül van hozzá a 4 motor.
Kamerát se akarj másikat tenni rá, mert fel sem tudna vele szállni. Nálam az a megoldás lesz, hogy rendelünk hozzá még két akkut, és ha lemerült csere. Lehet építeni nagyobbat, BLDC motorokkal meg nagy akkuval, gopro kamerával stb., de amelyik repülő szerkezet igazi élményt nyújt és akár munkára is fogható abban robbanómotor van, vagy hajtómű (hajtóműves helivel vegyszereznek táblát a traktor helyett). Repülőnél még elmegy az elektromotor, mert ott van szárny is, nem a rotornak kell a teljes súlyt a levegőben tartani. Persze nekem azok közt is a 3-4m szárnyfesztávú motoros vitorlázók tetszenek inkább, de csak azért mert a hajtóműves vadászgépet nem tudnám hol használni.
Végül megvettem mindent a 250mm-es quadhoz, a HK-ról pedig EU raktárból 2 akksit, ez megérte még szállítással is.
Quadot(hex) még nem láttam robbanomotorral, de attol még lehet....
Van erre egy új fejlesztésű csak nem találom a linkjét, a lényeg hogy egy kis metanol motor van egy tengelyen a brushless motorral, a villanymotor szabályozza a fordulatot a másik adja az erőt, és még tölteni is tudja vissza az akkut.
Hát ezt azért erösen kétlem, mert kizártnak tartom, hogy egy motorgenerátorral ki lehet elégiteni 4 (6,8) motor áraméhségét ( elérheti a 30A-t motoronként).
Ez nem motorgenerátor, ahogy értelmezem a robbanómotor adja az erőt, a villany meg a szabályozásban kap szerepet. olyan mintha a villanymotor csak könnyebben tekerné a légcsavart ezáltal kevesebbet fogyaszt tovább marad fent, egyébként ez a kvadrokopter nem kicsi méretű.
Én most találtam robbanomotorost is de még csak teszt: Bővebben: Link érdemes megnézni a fejleményeket.
Keresd meg, mert igy sem jön össze nagyon a dolog. A robbanomotornak általában 1 tengelye van, hogyan tud az segiteni 4 vagy több motoron? Az áramtermelés felejtendö - azt aligha lehet hatásosan megoldani. A fordulatszámokkal is baj van - BLDC motorok akár 4000kV-sek, azaz akár 40000 ford/percet is elérhetsz - a robbanomotorral aligha.
Az ilyen konstrukcio csak a nagy dronokban jöhet össze ( amik akár több 100km távolságba is elmehetnek - vissza ritkán kell jönniük. és nem egészen arra vannak tervezve amire mi ugy általában használjuk. ).
A négy kar végén van egy-egy robbanómotor egy-egy villanymotor.
Érted? 4 robbanómotor, 4 villanymotor.
Nagyon kiváncsi leszek, hogy ezzel a kolosszussal akár 1 m magasba is fel tudnak emelkedni. Ekkora gépre lassan már egy autoakkut is fel lehet tenni, amivel simán elrepülsz néhány orát.
Nem hiszem , hogy sikerül ilyen megoldással kikerülni a fizika törvényeit. Már az elsö látásra több sebböl vérzik. 2 motor legalább 8 áttétel, egy sereg kuplung meg valoszinü kellenek a villanymotorok is, különben hogyan tudják szabályozni a légcsavarok forgását? |
Bejelentkezés
Hirdetés |